Zobacz pełną wersję : Jakie świece
Mam Honda VII z 2005 roku 1.4
Jakie świece do niej (jak dobrze myśle to są 4?)
W jednym sklepie polecili mi świece NKD za 55zl i Boscha za 26 (tylko nie polecaja ich do Hond z gazem - moja jest tylko benzynka)
Które polecacie. Może jeszcze jakaś inna firma?
polecam NGK
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319&pd=1320&t=pkwzuendkerzen&lmf=&h=
Do D14Z6 w/g manuala (http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/2-2.htm) ma być to:
NGK:ZFR5J-11, ZFR6J-11
DENSO: KJ16CR-L11, KJ20CR-L11
wg producenta NGK ZFR6J-11
czyli to samo co do mojej, ja znalazłam najtaniej tu:
http://www.autojarex.pl/index.php?produkt=342491&id_kat=3334&promocja=&nowosci=&przedzial=1&koszyk=&wysw=2
potwierdzam mam NGK ZFR6J-11 takie zaleca książka obsługi serwis i takie kupuj do D14Z6
pozdro :cool:
Jak dobrze mysle to potrzebuje 4 świec....? po 16 zeta to 64zl niewiele wiecej niz w sklepie za jedna:)
Dzieki chłopaki
Dobrze myślisz. Musisz kupić cztery.
Dzieki chłopaki
Zastanów się i podziękuj jeszcze raz. Bo następnym razem możesz kilku cennych porad nie otrzymać. :-)
PS. Przepraszam Cie Ewo.
Dzieki LEJDIS I chłopcy
PS. Przepraszam Cie Ewo.
Dzieki LEJDIS I chłopcy rozumiem że więcej się to nie powtórzy ;);)
Panowie a orientujecie sie jakie swiece do D16V1?
Dobra sorki juz chyba znalazlem..Do D16V1 tez sa takie jak do 1.4
Odświeżę trochę temat
Zbliżam się do wymiany świec i mam pewne wątpliwość co do ich rodzaju w D16V1.
Wg katalogu NGK, katolgu intercars itp to są NGK ZFR6J-11
Ale w EPC wyskakuje mi NGK ZFR5J-11, takie też mam włożone teraz, a poprzedni właściciel wymieniał je w ASO.
W manualu i instrukcji nie ma sprecyzowanego silnika D16V1.
Teraz pytanie które wybrać?
A tak poza konkursem to po dwóch mc użytkowania ES7 (poprzednio MA8 1.4) odnotowuję same plusy zwłaszcza silnik miło mnie zaskoczył, choć trzeba się przyzwyczaić bo odcinka sporo wczesniej niż w D14A2. Co prawda można się do czegoś przyczepić ale całokształt się liczy :D
Nie ma żadnego znaczenia które z tych dwóch typów świec wsadzisz .Ten parametr 5J czy 6J określa ich ciepłotę. Świeca z cyfrą 6 przewidziana jest dla silników pracujących w ciężkich warunkach.
Ja również przesiadłem się z D14A2 i z początku japa się cały czas cieszyła, a teraz już po 1,5 roku zawitała nuda. :-)
A jakby ktoś chciał ładnego sedana to akurat jest do wzięcia w bydzi zostawiony w rozliczeniu w salonie Hondy:
http://www.hondabydgoszcz.otomoto.pl/
Może skusi się jakiś załamany poszukiwacz kupety o które jest tak ciężko.
Czyli wszystko jasne. Dzięki LemonR
dokładnie wsadzaj te NGK ZFR6J-11 sa przeznaczone do cięższych warunków w ASO mi powiedział że ponoć dłużej wytrzymują i lepiej w zimie pali.
Jaki ten Świat mały, też przesiadłem się z ma8 d14a2 :D
Co do sedana w Bydzi, to cenę ostrą przywalili, ciekawe za ile ktoś za niego tam dostał, pewnie z 26tysi.
A wiecie jakie oznaczenia mają świece irydowe do naszych hanek?
Za stroną civic-ep2 irydowe to:
Iridium IX Part
Part Number Price (£) Per Plug Qty Per Set Buy
ZFR6FIX-11 5.92+vat 4
Co do sedana w Bydzi, to cenę ostrą przywalili, ciekawe za ile ktoś za niego tam dostał, pewnie z 26tysi.
Myślę, że salon przycina jakieś 5kzł. Ale za to są skłonni do negocjacji. Sam brałem swojego podobnie za 30kzł a umowa komisowa była na 26kzł niestety o tym się dowiedziałem dopiero przy odbiorze auta.
To ja miałem bardzo podobnie, bo też kupowałem z salonu. Całkiem konkretnie przycinają. Jak zobaczyłem cenę za jaką kupili to dziwię się poprzedniemu właścicielowi że za tyle oddał.
To teraz ja odświeżę temat świec :)
A więc tak:
do EM2 też pasują NGK: ZFR6J-11 ale EM2 na USA wychodzi od razu z irydowymi w serii, więc zmieniać też chyba będę na irydowe. Zastanawiam się, czy to przypadkiem nie takie:
http://www.allegro.pl/item896034336_swieca_irydowa_oryginal_denso_ik20_n a_100000km.html
Czy ktoś wie jaka jest różnica między tymi świecami, a:
http://www.allegro.pl/item842737626_swieca_zaplonowa_denso_vk20_iridium_ tough.html
oba rodzaje wg katalogów są przeznaczone do d16 i d17.
To teraz ja odświeżę temat świec :)
A więc tak:
do EM2 też pasują NGK: ZFR6J-11 ale EM2 na USA wychodzi od razu z irydowymi w serii, więc zmieniać też chyba będę na irydowe. Zastanawiam się, czy to przypadkiem nie takie:
http://www.allegro.pl/item896034336_swieca_irydowa_oryginal_denso_ik20_n a_100000km.html
Czy ktoś wie jaka jest różnica między tymi świecami, a:
http://www.allegro.pl/item842737626_swieca_zaplonowa_denso_vk20_iridium_ tough.html
oba rodzaje wg katalogów są przeznaczone do d16 i d17.
Kupiłeś może te świece irydowe? Które, za ile itd?
Ja kupię sobie Denso, do mojego auta będą VK16 (iridium tough), po przeanalizowaniu informacji o tych świecach, podjąłem decyzję o ich zakupie, komplet 220 zł..., alternatywa czyli NGK jednak aż taka zaawansowana nie jest (jest za to tańsza), np, elektroda w Denso ma 0,4mm a w NGK 0,6mm
hmm roznica miedzy swieca irydowa a zwykla jest bodajze taka ze dluzej pociagnie . I chyba nic pozatym :) wiec czy warto az tyle placic ?
Koszt rzeczywiście jest spory bo kupisz cały komplet zwykłych za powiedzmy 50 zł, a za tę kasę będzie jedna irydowa. Nie mniej jednak są już one coraz bardziej popularne i stosowane w lepszych furach na pierwszy montaż, są przewidziane do wymiany po 100 tys km ale też w warunkach "amerykańskich" jest mowa o 160 tys. mil.
O ile silnik rzeczywiście będzie lepiej pracował a myślę że tak bo choćby grubość elektrody środkowej to nie 2 a 0,4 mm, to deklarują że silnik ma nieco lepsze osiągi (miałem i tak w planie hamownię na wiosnę więc będę mógł porównać ze wcześniejszym wykresem, może jakiś koń dołączy do stadka), do tego ma być nieco niższe zużycie paliwa, myślę że nie będzie to 3,4 czy 5 a bardziej 1-2%. Tu można poczytać aby dowiedzieć się więcej;
http://www.globaldenso.com/en/products/aftermarket/plug/
Suma sumarum powinny się zwrócić, nawet jeśli nie będę miał zamiaru jeździć tym samym autem kolejnych 100 tys. km to będę wiedział na przyszłość czy warto. Na pewno nie warto wielo elektrodowych - nie sprawdziły się w takim stopniu jak deklarowano.
ja zgłupiałem totalnie po tym jak polatałem po katalogach NGK i Denso.. Każda z tych firm robi zarówno świece platynowe jak i irydowe do mojego auta.. Po pierwsze nie wiem jaka jest różnica między irydowymi a platynowymi, poza tym, że platynowe wydają się być tańsze w wydaniu NKG, no i jaką firmę wybrać :/
Ja kupiłem do D14Z6 DENSO KJ16CR-L11 za 12,50 zł/szt. co z przesyłka dało 57 zł, wymiana co 40 kkm. Ja w kazdym razie bałbym się wkręcać świecę do głowicy na 100 kkm albo i więcej - przynajmniej w połowie tego przebiegu warto było by ja wykręcić i przesmarować gwint. Poza tym, biorac pod uwagę cene irydówek - musiały by one odpracowywać koszty przez 160kkm - jeździ ktoś tak długo swoim autem? Ja raczej nie.
no i założyłem DENSO ik20(czyli irydowe), wszystko super sprawnie bangla :) Od razu powiem o irydowych denso, które miałem seryjnie zamontowane od nowości. Przejechane 70 tyś na tych świecach i mechanik powiedział, że jeszcze nie trzeba było ich wymieniać, myślę, że jeszcze spokojnie pośmigają z 20 tysi. Jak widać raz płaci się drożej, ale to naprawdę działa :)
no i założyłem DENSO ik20(czyli irydowe), wszystko super sprawnie bangla :) Od razu powiem o irydowych denso, które miałem seryjnie zamontowane od nowości. Przejechane 70 tyś na tych świecach i mechanik powiedział, że jeszcze nie trzeba było ich wymieniać, myślę, że jeszcze spokojnie pośmigają z 20 tysi. Jak widać raz płaci się drożej, ale to naprawdę działa :)
A ja zakupiłem sobie VK16 które już od jakiegoś czasu planowałem, na razie przejechałem tylko około 30 km ale właśnie serię VK chciałem kupić, są nieco droższe od serii IK.
witam
Mam pytanie a propo świec ngk ZFR6J-11 i zfr5j11.Mam instalacje gazową i zastanawiam się,które zamontować?!Ostatnio kupiłem zfr5j11,bo takie mi polecili w sklepie z częściami i takie koleś znalazł w książce świeć ngk.Powiedział mi,że te zfr6j11 są do starszych modeli.Poza tym te zfr5j11 to niby oryginalne japońskie,produkowane w Japonii w nagoi,dlatego kosztują aż 22.50...co sądzicie o tym?
instrukcja mówi
Modele 1,4 1,6
Normalne warunki eksploatacji
NGK: ZFR5J-11
DENSO: KJ16CR-L11
Gorący klimat lub ciągła jazda z dużymi prędkościami
NGK: ZFR6J-11
DENSO: KJ20CR-L11
Model 1,6 (wersja KY)
Normalne warunki eksploatacji
NGK: BKR6E-N-11
DENSO: K20PR-L11
Gorący klimat lub ciągła jazda z dużymi prędkościami
NGK: BKR7E-N-11
DENSO: K22PR-L11
Odstęp elektrod
1,1mm +0/-0,1mm
Model 1,7l
Normalne warunki eksploatacji
NGK: ZFR6J-11
DENSO: KJ20CR-L11
Gorący klimat lub ciągła jazda z dużymi prędkościami
NGK: ZFR7J-11
DENSO: KJ22CR-L11
Odstęp elektrod
1,1mm +0/-0,1mm
DENSO: KJ16CR-L11 można kupić już za 12zł sztuka też chyba japońskie
w sumie dzięki Kolego za odpowiedz,ale nie odpowiedziałeś na nurtujący mnie problem związany z indeksem temperatura a zamontowaną instalacją lpg i dalej nie wiem,czy pozostać zfr 5j11 czy wymienić te świece na zfr6j11?!
a co masz jakieś problemy na tych świecach ? Jak masz kasę to możesz wymienić ale czy to coś da? Przecież jak masz odpowiedni odstęp na elektrodach to niema co kombinować.
wymieniłem świece na zfr5j11 i nie robiłem przedziału na 1.1,tylko założyłem fabryczne...zauważyłem,że stare były powypalane końcówki elektrod,a przedział był dużo większy niż w nowych...czy myślicie,że zmniejszenie odstępu coś poprawia?!
no chyba ja miałem prawie 2 mm i jakoś działały, powinien ci szybciej palić w niskich temp po wymianie na nowe jeśli miałeś mocno wypalone , na pewno poprawia dużo wymiana filtra powietrza jak jest bardzo zasyfiony
Witam . Nie bede zakładał nowego tematu Tylko sie podłącze do tego .. Mam hanie 1.7 diesel i mam problemy z odpalaniem po nocy :( Zastanawiam sie czy to świece żarowe mogą być winne ? Ma siłę i kręci tylko nie morze zaskoczyc:( orientuje się ktoś co ile powinno sie wymieniać je i jakie polecacie ? Pomóżcie bo zima dopiero sie zaczyna
Witam . Nie bede zakładał nowego tematu Tylko sie podłącze do tego .. Mam hanie 1.7 diesel i mam problemy z odpalaniem po nocy :( Zastanawiam sie czy to świece żarowe mogą być winne ? Ma siłę i kręci tylko nie morze zaskoczyc:( orientuje się ktoś co ile powinno sie wymieniać je i jakie polecacie ? Pomóżcie bo zima dopiero sie zaczyna
no od tego powinieneś zacząć plus jak napisał kolega filtr powietrza i plus pojedz sprawdzić aku...bo miałem też przypadek,że to on był winny...
Filtr paliwa kiedy był wymieniany? W dieslach lepiej co rok filtr paliwa wymieniać
albo paliwo Ci zamarzło, chyba że to było już przed mrozami
albo paliwo Ci zamarzło, chyba że to było już przed mrozami
dokładnie, może wytrąciła się parafina.. Zima szybko przyszła i pewnie na stacjach nie zdążyli paliwa wymienić na te do niższych temperatur. Mój ojciec też miał taki problem dzisiaj w nowym passacie. A jak odpalisz i jeździsz to silnik nie przerywa od czasu do czasu?
Odkopie :D jakie świece do d13b2 z lpg? Irydowe NGK czy według manuala zwykłe będą w pytkę?
Wysłane z mojego HTC Desire 300
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.