Zobacz pełną wersję : wpływ umiejscowienia sondy
Może ktoś się orientuje jaki wpływ ma umiejscowienie sondy w układzie wydechowym, mam tylko jedna sondę 4 żyłową kolektorze wydechowym, kupiłem teraz używany 4-2-1 DC i tam nie ma miejsca na sondę w części 4-2 jest tylko w części 2-1 na samym jej końcu. Czy mogę tam ją zamontować ?? czy nie będzie to miało złego wpływu na AFR i na spalanie ?? no i czy nie stracę na mocy przez to ?
ja zmieniając w swoim d13b2 kolektor seryjny na 4-2-1 od d16a9 musiałem przełożyć sondę przy ujściu części 2-1. nie mam żadnych problemów z sondą, spadkiem mocy czy spalaniem. śmiało zakładaj
skolopendra
26-10-09, 17:22
Czy mogę tam ją zamontować ?? czy nie będzie to miało złego wpływu
można .
nic złego dziać się nie będzie :)
równiez tak ma umiejscowiona sondę i nic się nie dzieje :)
spaliny są spaliny więc nic się nie powinno dziać ;)
no i jak bym przeczuł, stara sonda niestety została uszkodzona podczas odkręcania ;( dostałem jakąś używke 4 żyłową ale o innej budowie wkręciłem i auto gaśnie, przerywa i w ogóle nie chce jechać, a po kilku przejechanych kilometrach zapala się "check" jak odłącze sonde jest OK ale rzcz jasna pali się chcek. Wina sondy ?? czy umiejscowienia jej ???
A sonda nie powinna być koniecznie w części 2-1? Bo jak jest w 4-2 to odczyty są tylko z jednego cylindra a nie ze wszystkich tak jak powinno być prawidłowo. Mowa o ebajowych 4-2-1
ta zgadza się odczyt powinien byc minimum z 2 cylindrów
skolopendra
02-11-09, 14:45
Mowa o ebajowych 4-2-1
większość osób ma te kolektory:rolleyes: i jeździ bezproblemowo
wymieniełem dziś sonde na 3 już z kolei i nadal to samo po kilku minutach jazdy zapala się check. Więc zostają dwie możliwości albo umiejscowienie sądy ma poażny wpływ na odczyt albo coś namieszałem z kablami (w co wątpie)
Z kostki od wiązki w aucie wychodzą 4 kabelki: 2 czarne, zielony i biały
z sądy którą posiadam kabelki mają inne kolory mianowicie 2 białe, czarny i szary
Podłączyłem kolejno:
zielony do czarnego
biały do szarego
czarny do białego
czarny do białego
prawidłowo ????? wie ktoś może jak to powinno być podłączone ??
skolopendra
03-11-09, 20:03
wymieniełem dziś sonde na 3 już z kolei
co to za sondy używki oryginalne?
skolopendra
03-11-09, 20:25
używki
wszystkie bez wtyczek ? nie wykluczone że masz błąd w podłączeniu
a kody błędów sprawdzałeś ?
Nie wykluczone że gdy sonde jedno żyłową przełożymy z części 4-2 do części 2-1 odczyt będzie ten sam. Ta sonda jest dość prosta tak jak i jej odczyt. 4 żyłowa jest bardziej czuła i np. może już źle odczytywać np. temperature spalin z części 2-1. Dziś zakładam standardowy kolektor z sondą umieszoną "u góry" jak okaże się że jest ok to dospawa się poprostu nowe miejsce na sonde .. a jak nadal będzie wywalał "check" podczas jazdy sprawdze błędy.
.
przełożyłem wczoraj kolektor i bez zmian ... umiejscowienie sondy nie ma wpływu
skolopendra
05-11-09, 19:05
. umiejscowienie sondy nie ma wpływu
to już wcześniej wiadomo było :rolleyes:
błędy już sprawdzone?
no właśnie próbowałem sprawdzić, znalazłem odpowiednia wtyczkę pod schowkiem, zwarłem spinaczem, włączyłem zapłon i nic ... check zgasł i juz się nie zapala. Dla pewności odpiąłem wtyczkę od sondy i powtórzyłem czynność i dalej nic, chyba coś nie tak robię tylko nie wiem co ??
PS kable już mam podpięte prawidłowo i myslałem że już jest ok.. auto nie przerywa i jedzie normalnie ale nadal wywala check'a tym razem juz po przejechaniu 500 m
Źle podłączyłeś kable kolego, masa to szary i powinien iść do zielonego, a biały do czarnego(sygnał). Nie zauważyłeś, że te kable od uniwersalnej sondy są jakby odwrotnością kolorów w oryginale??
taa teraz już tak mam podłączone i juz się nie dławi i nie przerywa ale nadal wywala chek'a
skolopendra
06-11-09, 14:29
ale nadal wywala chek'a
może pora na zakup sondy z wtyczką :rolleyes:,nie uniwersalnej
myślisz że to może być przyczyna ?? wtyczka coś zmieni ??
skasuj błędy na kompie bezpiecznikiem backup, pojeździj trochę i jak wyskoczy znowu check to zrób samodiagnostyke i napisz jakie masz błędy...
skolopendra
06-11-09, 14:50
wtyczka coś zmieni ??
sam wtyk nie ,lecz jak widzę masz kilka sond pochodzenie nie wiadomo jakiego ,może niektóre od zupełnie innych aut,na dodatek bez wtyczek?! kto i po co by je odcinał ?
załatw normalna sprawną używkę np w dziale giełda i pewnie będzie po problemie
Błąd 43 .. układ paliwa lub jego obwód :/ nic już teraz z tego nie rozumiem
skolopendra
07-11-09, 09:11
jak tak dalej pójdzie to będziesz wymieniał niedługo komputer
jeśli błąd 43 to może to być od sondy, u mnie jak się sonda zawiesza to mi wyskakuje właśnie błąd 43. Podłącz sobie miernik uniwersalny pod sondę do czarnego i szarego kabelka, lub lepiej pod kompa pod styki A26 (-) i D14 (+) i zobacz jakie napięcia daje sonda najlepiej podczas jazdy. Ale ta sonda którą masz jest raczej do wyrzucenia (byś może ma przebicie z grzałki i na kompa idzie napięcie większe nić 1V, ja tak miałem po zakupie nowej sondy Ashika po przejechaniu 2 tyg).
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.