Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : darmowy przegląd w ramach promocji...jedna wielka ściema...



tomdawid
30-05-06, 18:36
Witam

Dwa tygodnie temu stałem się szczęśliwym posiadaczem HONDY CIVIC 1.4 5d 97r. Poprzedni samochód - Fiat PUNTO a więc dlatego ta euforia. :-)
Ale do rzeczy.....
Dzisiaj zaprowadziłem autko do jednego z autoryzowanych serwisów HONDY na darmowy przegląd w ramach promocji...

Spostrzeżenia i uwagi...
Przegląd trwał około 30 minut. Wszystko ładnie pięknie...wygodne fotele, telewizor, kawa, herbatka, ciekawe gazety ale najważniejsze...

KARTA KONTROLI PRZEGLĄDU
HAMULCE:
Poziom płynu hamulcowego....OK
Wycieki płynu hamulcowego...OK
Pedał hamulca.......................OK
Hamulec ręczny.....................OK
Klocki i tarcze hamulcowe.......MINUS (klocki OK ale zużyte tarcze - do wymiany)

ZAWIESZENIE, UKŁAD KIEROWNICZY:
Amortyzatory............................OK
Ciśnienie powietrza w oponach...OK
Zużycie opon.............................OK
Przekładnia kierownicza, luzy......OK
Poziom płynu wspomagania.........OK
Wycieki płynu wspomagania........OK

AKUMULATOR, ŚWIATŁA:
Test akumulatora........................OK
Działanie świateł zewnętrznych ...OK
Ustawienie świateł przednich........OK

KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO JAZDY:
Wycieraczki szyb...................OK
Spryskiwacze, poziom płynu...OK
Ogrzewanie wnętrza...............OK
Klimatyzacja---------------------MINUS (nie ma na wyposażeniu auta)

SILNIK, SKRZYNIA BIEGÓW:
Poziom oleju silnikowego ......OK
Wycieki oleju silnikowego ......OK
Poziom oleju w skrzyni biegów... NIE SPRAWDZONO
Wycieki oleju w skrzyni biegów..OK
Filtr powietrza........................OK
Świece zapłonowe..................OK
Wycieki paliwa.......................OK
Paski napędowe.....................OK
Poziom płynu chłodzącego......OK

Nie wiem czy po zakupie nowego samochodu z salonu przeglądy w autoryzowanych serwisach wyglądają tak samo ale to mi wygląda na jedną wielką ściemę...

Delikatnie kręcąc kierownicą w obie strony, wyczuwam u siebie w samochodzie mały luz... do tego słychać taki głuchy stuk... na 90% jest to luz na końcówkach- może serwisant uznał że luz ten miejści sie granicach dopuszczalnych...
Druga sprawa... coś cholernie piszczy mi przy lewym przednim kole, najbardziej jak delikatnie ruszam kierownica na wyprostowanych kołach... jest to taki drażniący pisk szczególnie w gorące suche dni...jak pada deszcz i jest wilgotno to nie...ale wychodzi na to że to nie jest żadan wada.....

WNIOSKI
Moim zdaniem ta cała promocja to jedna wielka sztuka... Osobiście, nie mając praktycznie żadnej wiedzy na temat mechaniki samochodowej byłbym w stanie sam sprawdzić większość z tych rzeczy. Jedynie określenie stanu świec i pasków napędowych byłoby dla mnie problemem. Naiwny..myślałem że po tym przeglądzie dowiem się jakiś szczegółów na temat kondycji mojego silnika, zawieszenia, zapłonu i itp. A więc Panowie nie ma co się oszukiwać....kolejny dowód tego że w dzisiejszych czasach za darmo można tylko dostać w gębę.... :)

POZDRAWIAM
<piwo>

spidek
30-05-06, 19:16
Nawet w ryj za darmo ciezko ;)

robm1
30-05-06, 19:19
w 100% popieram tą opinie.Ciekawe czy centrala HONDY w Japonii wie o takich poczynaniach w Europie i czy zostaly one w sposób jasny przedstawione do zatwierdzenia!!!

przemek.b
30-05-06, 20:07
JA byłem kiedyś na takim przegladzie darmowym w HONDZIE i u mnie taki przeglad trwał 2,5 godziny w tym czasie miałem okazje pojeździć nowymi autkami takimi jak accord hr-v cr-v po tym czasie jeszcze pare min tłumaczenia jaka usterka z czego powstaje z czym i ile moge jeszcze pojeździć a co trzeba natychmiast wymienić nawet co dziwne stwierdzili że sprzęgło mi wystarczy jeszcze na jakiś rok no i ciach ponad rok minął a tu na skrzyżowaniu niespodzianka nie działa rozwaliło sie całkowicie, chyba jasnowidzów zatrudniaja. A na przegladzie to nawet temperature krzepniecia płynu chłodniczego mi powiedzieli. No i dostałem cennik z czesciami orginalnymi i zamiennikami które moga zamontowac, zamienniki nie były wcale droższe niż np w JC ale ta robocizna za wymiane klocków i tarcz 170zł koszmar.

Simonides
30-05-06, 20:16
spokojnie
tez bylem tez trwalo to 30 minut :)
wszystko mialem jako ok
a jak zaczolem pytac a tego nie zauwazylsicie? a to?
to zaczeli sie migac ze to tylko przegladaja z grubsza ze to itd :)
ogolnie wydawaloby sie ze jak za darmo to powinni szukac bo to potem potencjalny klient a tu nic :)
a tak wogole to co do przegladow jest juz temat na hydepark

ToNZi
30-05-06, 20:21
ja mam podobne odczucia jak przemo.b - ale w sumie tylko dlatego, że zszedłem na dół i pytałem samemu o różne rzeczy, o to co mnie niepokoi czy tam interesuje i wtedy pogadałem z tym mechanikiem, mówił na co zwrócić uwagę. Całość trwała ok godziny i mam raczej pozytywne wrażenia. Później panowie w biurze podali ceny części jakie ew. trzeba by wymienić i do tego gdzie dać zamienniki a gdzie oryginalne i tyle.


ogólnie trzeba im tam trochę patrzeć na łapy i samemu się zainteresować, poza tym ta kampania serwisowa sprawdza tylko jakieś podstawowe elementy mechaniczne i układy bezpieczeństwa więc niema się co spodziewać wielkich przeglądów ;-)

pozdrawiam kolumbijsko ;)

LIO
30-05-06, 20:45
jest juz taki temat na HydePArk
dzial techniczny, nie jest miejscem do takich luznych tematów