Zobacz pełną wersję : Pytania do posiadaczy 1.8 VTEC 124kW
1. Czy jest to normalne żeby silnik o stosunkowo dużej pojemności miał na 5 biegu przy 3000 obr. prędkośc tylko 90 km/h...? Poprzednio miałem 5doora 1.4iS i przy 3000 obr. na 5 biegu miał ok. 100 km/h. Aż nabrałem wątpliwości czy jakiejś skrzyni nie mam przekładanej.
2. Jaki olej lać do silnika? 5w30? 0w40? Co poleciacie?
3. Jakie jest spalanie tej wersji w cyklu miejskim przy bardzo spokojniej jeździe (2000-2500 obr/min)?
W tej wersji to normalne, poprzednio tez miałem 1.4 i obroty na piątym biegu były niższe przy 100km/h. Co do spalania to zależy od tego w jakim natężeniu ruchu jeździsz. Po Wrocławiu moja spala 9-10 l/100. Ale czasami jak 10km jedziesz przez 2godz to lepiej przeliczyć na motogodziny.
więc tak:
1. Ten typ tak ma że przy 3000 tyś obr na 5 biegu jedzie z 90 km/h
2. Ja wlewam osobiście Shell Helix + 10w40, dużo ludzi wlewa Motul ( czy jakoś tak )
3. Jak chcesz bardzo oszczędnie jeździć w mieście to spalanie około 8,7-9,5 L zależy na jakich odcinkach.
1. Rozwiązaniem jest 5 bieg z Integry LS. Przy 3 tys. mam 108km/h
2. O olejach jest dużo tematów, warto poczytać. To już moje drugie auto, do którego leję Motul 10w40. Ale na wiosnę chyba przejdę na Valvoline 10w60.
3. Kiedyś udało mi się zrobić 8,5 po mieście. Ale chyba od tego czasu zrywnej jeżdżę, bo robi 10. :D
1. Czy jest to normalne żeby silnik o stosunkowo dużej pojemności miał na 5 biegu przy 3000 obr. prędkośc tylko 90 km/h...? Poprzednio miałem 5doora 1.4iS i przy 3000 obr. na 5 biegu miał ok. 100 km/h. Aż nabrałem wątpliwości czy jakiejś skrzyni nie mam przekładanej.
Sorry, ale pierwsze zdanie robi takie wrażenie, jakby pojemność miała wpływ na ilość km/h przy danych obrotach :D
Sorry, ale pierwsze zdanie robi takie wrażenie, jakby pojemność miała wpływ na ilość km/h przy danych obrotach :D
no tak jakoś napisałem ze wspomnieniem po starej polówce 1.0/45PS :rolleyes:, która miała podobne obroty przy tej prędkości.. generalnie im wieksza pojemność tym większy moment przy niższych obrotach stąd takie moje założenie...
Tak, ale te prędkości są zależne od skrzyni, a nie od pojemności :D Fakt, że producenci często wykorzystują większą pojemność do wydłużania skrzyni, ma to uzasadnienie chociażby w zwiększonej ekonomi dużej jednostki, ale jak widać na przykładzie B18C4 nie jest to regułą :D
Mówiąc krótko to nie jest auto na autostrady, na trase przydałby sie 6 bieg :D Największy fan to przyspieszanie.
Spalanie w mieście ( korki) okolo 9,5-10,0l latem , przy tych obrotach co podałeś bez wiekszych korków - 9,0l
olej Castrol Edge 10w 60
Spalanie w mieście ( korki) okolo 9,5-10,0l latem , przy tych obrotach co podałeś bez wiekszych korków - 9,0l
olej Castrol Edge 10w 60
jeśli nie ma potrzeby killować :rolleyes: to preferuję eco-driving...liczę więc na umiarkowane zużycie paliwa (9 l/100 będzie OK)
co do doboru odpowiedniego oleju to zdania są podzielone... zadzwoniłem więc do dwóch różnych ASO Hondy i ... dwie różne opinie!
przy przebiegu 136 tys. (niby oryginalny :p) optimum chyba będzie 5w40
jol
co do oleju to ja zalewam Motul 6100 Synergie+ 10W40 i na razie jestem bardzo zadowolony
Mi przy bardzo ekonomicznej jezdzie w miescie (prawie caly czas 5 bieg - od 60 do 80 km/h) pali 8.2-8.6l/100. Jak sie chce to mozna hehe ;)
Panowie - kupujecie auta i przepłacacie w porównaniu z "normalną" wersją i największy problem ile pali?
Może było trzeba kupić diesla VW i palił by 4,0l ropy :)
Można zaoszczędzić na pewno 1,0l - ale ile frajdy mniej?
czy jest sens?:D
Daniel vti
27-10-09, 11:41
mi w mieście pali najmniej 10 do 12-13 i zgadzam sie z kolegą wyżej przy zakupie trzeba się było z tym liczyć. olej mam mobila 5w50 i jest ok:)
kolejne pytanie:
co to jest, że mnie ściąga na lewo...:confused: na równej prostej drodze wszystko jest OK... zjawisko wystepuję najczęściej przy ruszaniu i skręcaniu, ciągnie kiere na lewo.. początkowo myslałem, że to koleiny mnie ciągną ale nie.. geometria/zbieznośc zrobione, ciśnienie w ogumieniu OK... co to jest do cholery? :confused: ktos mi powiedział, że to może być regulacja maglownicy?? o co to chodzi? :confused:
Zaraz po zakupie tez miałem problem ze ściąganiem i okazało się że była to wina opon. Zrobienie geometrii nic mi nie dało, natomiast po wymianie ogumienia problem zniknął. Możesz zamienić z przodu lewe koło z prawym i sprawdzić czy coś się zmieni.
Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora przedniego, ja miałem jeden ułamany ale tylko w połowie, tak że się opierał na reszcie trzpienia i prawie wyglądało ok, ale po podniesieniu auta widać że nie było dobrze,przy załaczeniu vteca i szybszym ruszaniu ciągnęło, tak samo na zakrętach. Co do spalania - b18 vti i oszczędna jazda, przeliczanie żeby jak najmniej spalił, to chyba nie tędy droga, nie to auto, to dosłownie samogwałt jeśli ktoś kupuje takie auto i chce jeździć ekonomicznie bez przekraczania 3tys obrotów, poprostu gdzie ten cały fun z jazdy ? Na pytanie ile pali - tyle ile zaleje.
Zaraz po zakupie tez miałem problem ze ściąganiem i okazało się że była to wina opon. Zrobienie geometrii nic mi nie dało, natomiast po wymianie ogumienia problem zniknął. Możesz zamienić z przodu lewe koło z prawym i sprawdzić czy coś się zmieni.
:eek: Że jak on ma zamienić te koła? :D Prawe z lewym? :D A wiesz, że opony są kierunkowe? :D
. Co do spalania - b18 vti i oszczędna jazda, przeliczanie żeby jak najmniej spalił, to chyba nie tędy droga, nie to auto, to dosłownie samogwałt jeśli ktoś kupuje takie auto i chce jeździć ekonomicznie bez przekraczania 3tys obrotów, poprostu gdzie ten cały fun z jazdy ? Na pytanie ile pali - tyle ile zaleje.
na codzień jak dojeżdzam do pracy kilka km w jedną stronę przez miasto, silnik jest zimny więc spokojna jazda i tak jest wymuszona - 2000-3000 obr/min... spalanie mi wychodzi 10,0 l/km..
oczywiście nie po to kupiłem 170-konny samochód żeby kulać się 50 km/h.. w innych przypadkach niż wyżej nagminnie używam systemu VTEC :D
i jeszcze pytanko: gdzie ,ogę znaleźć wykres momentu dla tego silnika.?
skolopendra
01-11-09, 17:53
ogę znaleźć wykres momentu dla tego silnika.?
np tu:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1368
:eek: Że jak on ma zamienić te koła? :D Prawe z lewym? :D A wiesz, że opony są kierunkowe? :D
no co ty...?? przeciez bywaja opony (rowniez nowoczesne) ktore nie sa kierunkowe, maja tylko oznaczenie outside i inside i takie mozna zamieniac
Błędnie założyłem,że kolega takie kierunkowe posiada :cool: Mój błąd ;)
Odpowiedzi na pytania z pierwszego postu:
1. Ten typ tak ma, niestety piątka jest dość krótka przez co na trasy jest uciążliwa.
2. Ja jeździłem na Edge Sport 10w60 i Valvoline VR1 10w60
3. Nie wiem ile pali przy takich obrotach bo nie umiem tym samochodem na takich obrotach jeździć. To nie diesel i z dołu nie jedzie. Średnia na mieście to około 10-11l, w trasie najmniej jak na razie udało mi się uzyskać średnią na 100 km 7,6l jadąc w 4 osoby.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.