PDA

Zobacz pełną wersję : Pytania do posiadaczy 1.8 VTEC 124kW



Charles
22-10-09, 08:44
1. Czy jest to normalne żeby silnik o stosunkowo dużej pojemności miał na 5 biegu przy 3000 obr. prędkośc tylko 90 km/h...? Poprzednio miałem 5doora 1.4iS i przy 3000 obr. na 5 biegu miał ok. 100 km/h. Aż nabrałem wątpliwości czy jakiejś skrzyni nie mam przekładanej.

2. Jaki olej lać do silnika? 5w30? 0w40? Co poleciacie?

3. Jakie jest spalanie tej wersji w cyklu miejskim przy bardzo spokojniej jeździe (2000-2500 obr/min)?

kris1261
22-10-09, 12:41
W tej wersji to normalne, poprzednio tez miałem 1.4 i obroty na piątym biegu były niższe przy 100km/h. Co do spalania to zależy od tego w jakim natężeniu ruchu jeździsz. Po Wrocławiu moja spala 9-10 l/100. Ale czasami jak 10km jedziesz przez 2godz to lepiej przeliczyć na motogodziny.

rafsio
22-10-09, 12:53
więc tak:
1. Ten typ tak ma że przy 3000 tyś obr na 5 biegu jedzie z 90 km/h
2. Ja wlewam osobiście Shell Helix + 10w40, dużo ludzi wlewa Motul ( czy jakoś tak )
3. Jak chcesz bardzo oszczędnie jeździć w mieście to spalanie około 8,7-9,5 L zależy na jakich odcinkach.

havok
22-10-09, 19:07
1. Rozwiązaniem jest 5 bieg z Integry LS. Przy 3 tys. mam 108km/h
2. O olejach jest dużo tematów, warto poczytać. To już moje drugie auto, do którego leję Motul 10w40. Ale na wiosnę chyba przejdę na Valvoline 10w60.
3. Kiedyś udało mi się zrobić 8,5 po mieście. Ale chyba od tego czasu zrywnej jeżdżę, bo robi 10. :D

vtec
22-10-09, 20:38
1. Czy jest to normalne żeby silnik o stosunkowo dużej pojemności miał na 5 biegu przy 3000 obr. prędkośc tylko 90 km/h...? Poprzednio miałem 5doora 1.4iS i przy 3000 obr. na 5 biegu miał ok. 100 km/h. Aż nabrałem wątpliwości czy jakiejś skrzyni nie mam przekładanej.


Sorry, ale pierwsze zdanie robi takie wrażenie, jakby pojemność miała wpływ na ilość km/h przy danych obrotach :D

Charles
22-10-09, 21:05
Sorry, ale pierwsze zdanie robi takie wrażenie, jakby pojemność miała wpływ na ilość km/h przy danych obrotach :D

no tak jakoś napisałem ze wspomnieniem po starej polówce 1.0/45PS :rolleyes:, która miała podobne obroty przy tej prędkości.. generalnie im wieksza pojemność tym większy moment przy niższych obrotach stąd takie moje założenie...

vtec
22-10-09, 22:20
Tak, ale te prędkości są zależne od skrzyni, a nie od pojemności :D Fakt, że producenci często wykorzystują większą pojemność do wydłużania skrzyni, ma to uzasadnienie chociażby w zwiększonej ekonomi dużej jednostki, ale jak widać na przykładzie B18C4 nie jest to regułą :D

refi68
22-10-09, 23:38
Mówiąc krótko to nie jest auto na autostrady, na trase przydałby sie 6 bieg :D Największy fan to przyspieszanie.
Spalanie w mieście ( korki) okolo 9,5-10,0l latem , przy tych obrotach co podałeś bez wiekszych korków - 9,0l
olej Castrol Edge 10w 60

Charles
23-10-09, 09:07
Spalanie w mieście ( korki) okolo 9,5-10,0l latem , przy tych obrotach co podałeś bez wiekszych korków - 9,0l
olej Castrol Edge 10w 60

jeśli nie ma potrzeby killować :rolleyes: to preferuję eco-driving...liczę więc na umiarkowane zużycie paliwa (9 l/100 będzie OK)

co do doboru odpowiedniego oleju to zdania są podzielone... zadzwoniłem więc do dwóch różnych ASO Hondy i ... dwie różne opinie!

przy przebiegu 136 tys. (niby oryginalny :p) optimum chyba będzie 5w40

Bastess
23-10-09, 10:32
jol

co do oleju to ja zalewam Motul 6100 Synergie+ 10W40 i na razie jestem bardzo zadowolony

Mi przy bardzo ekonomicznej jezdzie w miescie (prawie caly czas 5 bieg - od 60 do 80 km/h) pali 8.2-8.6l/100. Jak sie chce to mozna hehe ;)

refi68
23-10-09, 10:43
Panowie - kupujecie auta i przepłacacie w porównaniu z "normalną" wersją i największy problem ile pali?
Może było trzeba kupić diesla VW i palił by 4,0l ropy :)
Można zaoszczędzić na pewno 1,0l - ale ile frajdy mniej?
czy jest sens?:D

Daniel vti
27-10-09, 11:41
mi w mieście pali najmniej 10 do 12-13 i zgadzam sie z kolegą wyżej przy zakupie trzeba się było z tym liczyć. olej mam mobila 5w50 i jest ok:)

Charles
27-10-09, 13:23
kolejne pytanie:

co to jest, że mnie ściąga na lewo...:confused: na równej prostej drodze wszystko jest OK... zjawisko wystepuję najczęściej przy ruszaniu i skręcaniu, ciągnie kiere na lewo.. początkowo myslałem, że to koleiny mnie ciągną ale nie.. geometria/zbieznośc zrobione, ciśnienie w ogumieniu OK... co to jest do cholery? :confused: ktos mi powiedział, że to może być regulacja maglownicy?? o co to chodzi? :confused:

kris1261
28-10-09, 20:34
Zaraz po zakupie tez miałem problem ze ściąganiem i okazało się że była to wina opon. Zrobienie geometrii nic mi nie dało, natomiast po wymianie ogumienia problem zniknął. Możesz zamienić z przodu lewe koło z prawym i sprawdzić czy coś się zmieni.

szastal
29-10-09, 19:14
Sprawdź jeszcze łączniki stabilizatora przedniego, ja miałem jeden ułamany ale tylko w połowie, tak że się opierał na reszcie trzpienia i prawie wyglądało ok, ale po podniesieniu auta widać że nie było dobrze,przy załaczeniu vteca i szybszym ruszaniu ciągnęło, tak samo na zakrętach. Co do spalania - b18 vti i oszczędna jazda, przeliczanie żeby jak najmniej spalił, to chyba nie tędy droga, nie to auto, to dosłownie samogwałt jeśli ktoś kupuje takie auto i chce jeździć ekonomicznie bez przekraczania 3tys obrotów, poprostu gdzie ten cały fun z jazdy ? Na pytanie ile pali - tyle ile zaleje.

vtec
31-10-09, 17:06
Zaraz po zakupie tez miałem problem ze ściąganiem i okazało się że była to wina opon. Zrobienie geometrii nic mi nie dało, natomiast po wymianie ogumienia problem zniknął. Możesz zamienić z przodu lewe koło z prawym i sprawdzić czy coś się zmieni.

:eek: Że jak on ma zamienić te koła? :D Prawe z lewym? :D A wiesz, że opony są kierunkowe? :D

Charles
31-10-09, 17:37
. Co do spalania - b18 vti i oszczędna jazda, przeliczanie żeby jak najmniej spalił, to chyba nie tędy droga, nie to auto, to dosłownie samogwałt jeśli ktoś kupuje takie auto i chce jeździć ekonomicznie bez przekraczania 3tys obrotów, poprostu gdzie ten cały fun z jazdy ? Na pytanie ile pali - tyle ile zaleje.

na codzień jak dojeżdzam do pracy kilka km w jedną stronę przez miasto, silnik jest zimny więc spokojna jazda i tak jest wymuszona - 2000-3000 obr/min... spalanie mi wychodzi 10,0 l/km..
oczywiście nie po to kupiłem 170-konny samochód żeby kulać się 50 km/h.. w innych przypadkach niż wyżej nagminnie używam systemu VTEC :D

i jeszcze pytanko: gdzie ,ogę znaleźć wykres momentu dla tego silnika.?

skolopendra
01-11-09, 17:53
ogę znaleźć wykres momentu dla tego silnika.?

np tu:

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1368

qba1983
01-11-09, 19:45
:eek: Że jak on ma zamienić te koła? :D Prawe z lewym? :D A wiesz, że opony są kierunkowe? :D

no co ty...?? przeciez bywaja opony (rowniez nowoczesne) ktore nie sa kierunkowe, maja tylko oznaczenie outside i inside i takie mozna zamieniac

vtec
02-11-09, 23:47
Błędnie założyłem,że kolega takie kierunkowe posiada :cool: Mój błąd ;)

mAgik
04-11-09, 10:33
Odpowiedzi na pytania z pierwszego postu:
1. Ten typ tak ma, niestety piątka jest dość krótka przez co na trasy jest uciążliwa.
2. Ja jeździłem na Edge Sport 10w60 i Valvoline VR1 10w60
3. Nie wiem ile pali przy takich obrotach bo nie umiem tym samochodem na takich obrotach jeździć. To nie diesel i z dołu nie jedzie. Średnia na mieście to około 10-11l, w trasie najmniej jak na razie udało mi się uzyskać średnią na 100 km 7,6l jadąc w 4 osoby.