Zobacz pełną wersję : co zamiast katalizatora ? ?
Witam !
Zostałem dumnym posaidaczem Civica D15B2, i mam pytanko:
Slyszalem ze jak sie wymontuje katalizator to pezyrasta troszke moc i spada spalanie, czy to prawda ?? Co trzeba tam wstawic zamiast katalizatora i czy nie trzeba pozniej czegos z komputerem zrobic ??
Pozdrawiam Maciej
Slyszalem ze jak sie wymontuje katalizator to pezyrasta troszke moc i spada spalanie, czy to prawda ??
pierwsze słysze, samo wywalenie kata nic Ci nie da
tez o tym nieslyszalem lepiej zostaw kata i zrob mini me na B7 na bank bedziesz zadowolony
tez o tym nieslyszalem lepiej zostaw kata i zrob mini me na B7 na bank bedziesz zadowolony
okej, tylko jeszcze zybym wiedzial o co chodzi z tym mini me B7 . . . bo jeszcze nie w temacie jestem :)
Teksty :arrow: Tuning&Technika-Silnik :arrow: Mini Me! D15B2 - > D15B7
i wszystko jasne :mrgreen:
ja tez to słyszałem ze jak sie katalizator usunie to przyrasta MOC ale o spalaniu nic mi nie wiadomo kumpel w GOLFIE GTI <seryjnie 130km> miał wymontował katalizator i doszło mu 10koni !! sprawdzane na bierzni !! :)
sprawdzane na bierzni
znaczy sie co ? biegali ?
chodziło mi o HAMOWNIE ;) hehehe
Slyszalem ze jak sie wymontuje katalizator to pezyrasta troszke moc i spada spalanie, czy to prawda ??
Moc raczej nie wzrosnie, ale jak sie wywali zapchany katalizator, a pewnie taki juz jest u Ciebie(to normalne przy autach z duzym przebiegiem), to sie autko odmuli...ale i moze byc tak ze nie bedzie zadnej roznicy. Potem moze smierdziec spalinami w srodku samochodu;);)
pozdrawiam
Ja właśnie wróciłem od tłumikarza.
Wyciął katalizator - zamiast tego wstawił po prostu rurę.
Nie chcę się bawić w wynalazki typu strumiennica itp. a na nowego kata
niestety mnie nie stać :?
Oprócz tego mam normalny tł. środkowy + na końcu końcowy (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14589&highlight=umik)
Na razie zauważyłem, że autko stało się "trochę żwawsze", ale to tylko moja ocena.
Zapytam z innej beczki : czy taka "konfiguracja" nie będzie zbyt głośna :?:
Co o tym sądzicie :?:
Zapytam z innej beczki : czy taka "konfiguracja" nie będzie zbyt głośna :?:
to moze wsiadz i sam zobacz jak z glosnoscia :566:
Ja sobie, gliniarz sobie ... :roll:
Dla mnie może być w sam raz, a jak przyjdzie do kontroli to lipa.
Mówiłem 'tłumikarzowi', że w dresie nie chodzę a skoro kat jest już
zużyty to coś wypadałoby z nim zrobić. Jeśli ktoś z was ma jakieś
'doświadczenia' z tym związane to proszę jakąś konkretną podpowiedź.
Co mi z tego, że sam wsiądę i "posłucham" :?:
to wrzuc jakies mp3 ;P bo skad mam wiedziec jak to brzmi... ja nie mam kata, koncowy przelotowy... glosno jak diabli ale przeglady przechodze, gliniarze raz mnie gonili, a potem zatrzymali i o wydechu nic nie mowili :mrgrin: ale wiadomo jak trafisz na *******e to moze zabrac dowod...
Wlasnie o tym mowie.
Krotko:
Nie mam kata + mam tlumik srodkowy + mam koncowy (ten co powyzej).
Starczy zeby zabrac dowod czy jest OK ?
ja przekroczysz 96 czy 98dB to starczy aby zabrac dowod... co za pytanie...
Jak wygląda u Was przeglądami? Fura przechodzi bez problemu? Pytanie kieruje właśnie do tych którzy wycieli katalizator i wspawali zamiast niego strumiennice, zwykła rurkę czy cuś tam innego...
skolopendra
01-03-08, 16:55
Fura przechodzi bez problemu?
w krakowie tak ,ale w wielu miejscach w kraju na pewno nie przejdzie
wspawali zamiast niego strumiennice,
nikt normalny ;) tego nie robi,to nie ford
zwykła rurkę czy cuś tam innego...
a to już prędzej
ja przekroczysz 96 czy 98dB to starczy aby zabrac dowod... co za pytanie...
Co za odpowiedź.
Z całym szacunkiem dla Ciebie ale zmierzenie głośności wydechu w warunkach drogowych jest praktycznie niemożliwe. Znaczy się zmierzyć zmierzysz ale wynik będzie nieadekwatny do pomiaru ze względu na otaczające nas dźwięki chociażby przejeżdżający obok autobus. Czy setki aut dajmy na to w centrum miast.
Z całym szacunkiem dla Ciebie ale zmierzenie głośności wydechu w warunkach drogowych jest praktycznie niemożliwe. Znaczy się zmierzyć zmierzysz ale wynik będzie nieadekwatny do pomiaru ze względu na otaczające nas dźwięki chociażby przejeżdżający obok autobus. Czy setki aut dajmy na to w centrum miast.
to wytłumaczysz to w ten sposób policji jak ci bedzie chciała zabrac dowód na ulicy :aloha:
skolopendra
01-03-08, 22:24
to wytłumaczysz to w ten sposób policji jak ci bedzie chciała zabrac dowód na ulicy
przykre ,ale taka jest prawda :/
Wracajęć do tematu: ja mam wykruszony wkład w katalizatorze i wstawioną spowrotem puszkę katalizatora pustą i nie czuję żadnych negatywnych skutków takiego zabiegu. Na przeglądzie nie mówiłem że nie mam katalizatora i po zbadaniu przez diagnostę spalin zapytałem czy w normie i powiedział że "jak na ten rok to dobrze" i potem powiedziałem mu że nie mam katalizatora to zrobił minę i powiedział "a to bardzo dobrze". Co wy o tym sposobie? (tzn. wykruszyć i wstwić samą pustą puszkę katalizatora - bo taki jest temat!)
skolopendra
02-03-08, 20:12
Co wy o tym sposobie? (tzn. wykruszyć i wstwić samą pustą puszkę katalizatora - bo taki jest temat!)
tanio i skutecznie
skoro i tak przechodzi przegląd bez kata to można wstaić cokolwiek, zwykłą rurę, cat converter, test pipe, czy cokolwiek i jakkolwiek się to nazywa.
Ja wywaliłem kata , który był zapchany więc delikatną różnicę poczułem. Zrobił się oczywiście głośniejszy i o legalnym przeglądzie nie ma mowy. Wstawienie zamiast tego strumienicy to poroniony pomysł. Po wielu debatach zastosowaliśmy mały wynalazek który poprawił elastyczność na niższych obrotach: zakupiłem coś takiego http://www.allegro.pl/item315684982_tlumik_srodkowy_przelotowy_60mm_spee der_michael.html
głównie to ponieważ nie szkoda rozwalić. Tłumik ten został przecięty na obu końcach, wyjęliśmy wkład z watą i wspawaliśmy zamiast kata. wygląda to mniej więcej tak:
http://images25.fotosik.pl/168/d7b9ea065772f937.jpg (www.fotosik.pl)
działa i to nieżle. jak już pisałem większa elastyczność na niskich obrotach. Nie dławi się tak jak kiedyś. Przed wsadzeniem tej opcji siedziała tam zwykła rurka więc mam porównanie.
Zrobił się oczywiście głośniejszy i o legalnym przeglądzie nie ma mowy.
a co to za teoria?? że niby po wywaleniu kata jest już tak głośno, że przekracza dopuszczalne normy?? nie wydaje mi się
zrobił się głośny plus nie przejdzie przeglądu ( emisja spalin) tak to powinno brzmieć :P
Nie przejdzie przegladu ze wzgledu na szkodliwosc spalin???????A jak to robia wlasciciele samochodow ktore od nowosci nie zostaly wyposazone w kat????Katalizatory zostaly wprowadzane na poczatku lat 90, wiec wszyscy zalatwiaja przeglady u pana Staska???
Niektórzy mają w dowodzie wpisane Honda Civic 1,5 KAT więc wiedzą że seryjnie miał kata.
A jeżeli seryjnie kata nie masz to działa to jakoś innaczej. Mam dwa samochody nie wyposażone seryjnie w katalizator. Jeden z lat 80 drugi 70 i przegląd przechodzą bez problemu.
Nie przejdzie przegladu ze wzgledu na szkodliwosc spalin???????A jak to robia wlasciciele samochodow ktore od nowosci nie zostaly wyposazone w kat????Katalizatory zostaly wprowadzane na poczatku lat 90, wiec wszyscy zalatwiaja przeglady u pana Staska???
Dziala to tak, ze samochod ma spelniac normy takie jakie go obowiazywaly w momencie zarejestrowania.
Co do przeglądów, to od kilku lat w kilku samochodach nie sprawdzali mi nigdy spalin sonda.
Kata tez nie mam i rura jak w morde strzelil i tez luz.
Takze zalezy od stacji jak do tego podchodza.
wojtus1199
30-03-08, 12:59
jaka jest różnica miedzy cat conventer a tes pipe? co to jest:D? Jak sie sprawdza wstawienie zamiast kata tłumika przelotowego w obudowie katalizatora? na allegro sa po ok 50zł. Co daje najlepszy efekt? bo przymierzam sie do wymiana kolektora no i wywalenia kata)
Mam pytanko. Czy popularne CAT CONVETERY faktycznie spełniają role katalizatora? czy to jest zwykła rurka pic na wode?
każdy co innego rozumie poprzez cat converter, ale wszystkie które widziałem mozna opisac jako rura z flanszami lub tłumik przelotowy z flanszami
Czyli jednym słowem nie powinno być większej różnicy między tym
http://i667.photobucket.com/albums/vv31/Viola1982/cd048.jpg
a tym
http://www.mtuning.pl/sklep/images/0707/JG3003_02.jpg
?????
Raczej nie ale jak już to ten drugi jest chyba wykonany z kwasiaka. Budowa podobna tylko ten pierwszy obłożony jest blaszką która ma imitowac katalizator a w srodku wyglada tak samo jak ten tłumik przelotowy z drugiego zdjęcia. To wszystkie różnice tych tłumików przelotowych po mojemu. Ja mam wstawiony taki jak na pierwszym zdjeciu w miejsce kata i jest ok.
podepne sie z pytaniem zrobilem przelotowy uklad wydechowy 2" z koncowym WM sport i kolektorem ebayowym 4-2-1 ale miedzy 2-3 tys obrotow slychac metaliczne brzmienie , mam ten przedostatni tlumik co byl seryjnie czy jak wspawam go spowrotem to to brzeczenie zniknie ?? czy moze wspawac go w miejsce katalizatora , ogolnie ta puszka jest przelotowa tylko ma ta siatke w srodku jak kat konwerter.
Wystarczy tego dublowania tematu. Na ciąg dalszy zapraszam do głównego:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10682
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.