maldonado
20-10-09, 17:36
Witam,
Dzisiaj po zmianie uszczelki maglownicy, auto wróciło od mechanika i po chwili zapaliła się kontrolka silnika MIL.
Serwis w Hondzie zdiagnozował uszkodzoną sondę lambda (pierwszy podgrzewany czujnik tlenu); za duże napięcie. Chłopaki próbowali ale ostatecznie się już zepsuła i koniec. W ostatecznym rozrachunku pływają mi obroty i nie chce się wkręcić w obroty, dopiero chyba po 3tyś zaskakuje, jest kopnięcie.
Po 11 latach i 180tysiącach przejechanych ostatnio zmieniałem termostat (rozumiem, bi-metal, zużywa się w Alfie zmienia się co 100tyś). Ale ta sonda, i jeszcze zaraz po wizycie u mechanika... Panowie w serwisie hondy niby mówią, że nie ma śladów klucza, że ktoś ją odkręcał, zastanawiam się... czy się do niego nie przejechać jeszcze raz... Bo jestem wk** jak 150, po raz pierwszy nikt mu nie patrzył na ręce...
Nie wiem czy obroty są wynikiem uszkodzonej sondy, myślę że raczej tak.
Panowie... Co kupić? Bo dochodzą mnie słuchy, że te uniwersalne do D... żeby kupić dedykowany zamiennik do tego auta, co polecacie i czy, po ilu wam się zdarzyło zmienić takie cudo.
Kolejne moje pytanie to czy wpier*** mechanikowi?
Aha, tak się zastanawiam nad programem i kabelkiem do komputera samochodowego, coś możecie polecić??
Z góry dziękuje
Maldonado:mad:
Dzisiaj po zmianie uszczelki maglownicy, auto wróciło od mechanika i po chwili zapaliła się kontrolka silnika MIL.
Serwis w Hondzie zdiagnozował uszkodzoną sondę lambda (pierwszy podgrzewany czujnik tlenu); za duże napięcie. Chłopaki próbowali ale ostatecznie się już zepsuła i koniec. W ostatecznym rozrachunku pływają mi obroty i nie chce się wkręcić w obroty, dopiero chyba po 3tyś zaskakuje, jest kopnięcie.
Po 11 latach i 180tysiącach przejechanych ostatnio zmieniałem termostat (rozumiem, bi-metal, zużywa się w Alfie zmienia się co 100tyś). Ale ta sonda, i jeszcze zaraz po wizycie u mechanika... Panowie w serwisie hondy niby mówią, że nie ma śladów klucza, że ktoś ją odkręcał, zastanawiam się... czy się do niego nie przejechać jeszcze raz... Bo jestem wk** jak 150, po raz pierwszy nikt mu nie patrzył na ręce...
Nie wiem czy obroty są wynikiem uszkodzonej sondy, myślę że raczej tak.
Panowie... Co kupić? Bo dochodzą mnie słuchy, że te uniwersalne do D... żeby kupić dedykowany zamiennik do tego auta, co polecacie i czy, po ilu wam się zdarzyło zmienić takie cudo.
Kolejne moje pytanie to czy wpier*** mechanikowi?
Aha, tak się zastanawiam nad programem i kabelkiem do komputera samochodowego, coś możecie polecić??
Z góry dziękuje
Maldonado:mad: