PDA

Zobacz pełną wersję : jakiś sposób na mało mocy przy niskich obrotach?



Zielony11499
20-10-09, 01:43
Witam. Silniczek d15b2, jajko. Generalnie silnik bez większych przeróbek. Bawię się na próbach zręcznościowych i przyznam, że po zakręcie 180* jadąc na 2 biegu i mając ok. 2000 obr./min silnik jest strasznie słaby, a ze zmianą na 1 bieg wole nie ryzykować. Kolega ma w fiacie cc 1,2l 8v i przy niskich obrotach przyspieszenie jest dużo większe niż w mojej hani. Mówi, że to zasługa ośmiu zaworów. Szukałem na forum, ale nic nie znalazłem. Pytałem ludzików, to mi mówili, że stożek może coś zmienić. Macie na to jakiś sposób?

siemens_15
20-10-09, 02:34
Te silniki mają słaby dół. Zmień kolektor na 4-2-1 to będzie lepiej ciągnąć od niższych obrotów.

Arturvf500
20-10-09, 10:09
a ze zmianą na 1 bieg wole nie ryzykować

dlaczemu?

mrozioo
20-10-09, 13:02
zdecydowanie polecam kolektor 4-2-1 od 1.6. Dół sie poprawia a koszt to 100, 150 zł :)

tfidos
20-10-09, 22:06
jakiś sposób na mało mocy przy niskich obrotach?wyższe obroty ;)
stary ten silnik nie ma mocy na dole wiec nie dziw sie, ze nie ciagnie
stozek rzeczywiscie moze cos dac - dzwiek napewno :P
zaloz 421

lukasz-lukasz
21-10-09, 06:51
Międzygaz i redukcja do jedynki! Da Ci to więcej niż jakiekolwiek kolektory, a cc przyśpiesza lepiej z niskich obrotów bo jest dużo lżejszy i (założenie) pewnie ma krótsze biegi.

Zielony11499
21-10-09, 21:06
dlaczemu?

A wbiłbyś 1 bieg przy prędkości 30 km/h w swoim aucie? :p

WaSSIL
21-10-09, 21:10
zmień se lepiej skrzynie na krótszą bo kolektory i stożki to są o dupę rozbić Chociaż fakt faktem coś tam dają ale najwięcej przy kompletnym wydechu Więc skrzynia da ci najwięcej tak se uważam

stashek
22-10-09, 18:03
Ja ze swoich obserwacji zauważyłem że dół poprawiła wkładka K&N w orginalną puszke. Wiadomo kolektor 4-2-1 i przelotowy wydech. Przy 30km/h mozna wbijac w naszych Hankach 1-ynke. Ja nie praktykuje tego, a jesli Ty nie mozesz wbic, to masz cos z synchro

vandal666
22-10-09, 23:04
hybryda skrzyni na 4,4 i bedzie lepiej :P

ironman
23-10-09, 08:22
przerób skrzynke porady wyżej wymienione przez chłopaków też nie zaszkodzą

Mati_1979
23-10-09, 08:53
A stożek zabiera dół a nie dodaje, za to dodaje górę

lukasz-lukasz
23-10-09, 16:37
Nie rozumiem zamieszania, Twój silnik osiąga maksymalną moc i moment obrotowy przy 5-6 tys obr/m i jeżeli chodzi o jazdy gdzie liczy się czas przejazdu to powinieneś trzymać go w tym właśnie zakresie obrotów. Więc jeżeli z zakrętu wychodzisz z prędkością 30 km/h to nie powinieneś robić tego na 2 biegu przy 2 tyś. obrotów tylko na 1 biegu przy 5 tyś. obrotów, pamiętając żeby nie wrzucać tego biegu po zakręcie czy w jego trakcie tylko przed! A jak chcesz mocy i momentu obrotowego przy 2 tyś obrotów to kup diesla ;).

mzungu86
23-10-09, 19:12
no ok 4-2-1 poprawia elastyczność na niskich obrotach a co się dzieje z wysokimi?? jest bez zmian czyli nadal *******ziela na wysokich obrotach czy coś się zmienia wtedy i już nie ciągnie z takim zapałem przy np. 6tys obr?

RICHARD
23-10-09, 19:44
proponuje soft turbo:)

GAWRON
24-10-09, 12:01
U mnie w aucie na początku też mnie drażnił w zasadzie całkowity brak mocy przy ok 2000obr/min
Teraz mam kolektor 4-2-1 przelotowy katalizator a dalej wydech od vti i do tego ssący kolektor od d16 z uszczelką termo i dolocik ze stożkiem. Jeździ się rewelacyjnie! auto ciągnie super od ok 2300obr/min. Znajomi co czasem ze mną jeżdżą to nie moga uwierzyć jaka jest różnica. Po mieście jeżdżę teraz w zakresie 2300-3700obr/min i jest naprawdę dynamicznie.
Dawniej jak wciskałem gaz do deski przy 2000obr/min to reakcja była żadna i tylko stożek głośno burczał :) Teraz wciśnięcie podłogi na 1,2 i 3 przy właśnie ok 2300 to już sprint się zaczyna.
Nie mówiąc o poprawie na wyższych obrotach :)
koszt przeróbek w moim wypadku to 1100zł o czego jeszcze można odliczyć to że sprzedałem stare graty to wyszło z 800zł.
U Ciebie troszkę drożej bo musiał byś kompa od D15B7 jeszcze dokupić.

mzungu86
25-10-09, 11:30
G

GAWRON wiem, że dyskusja zaczęła się o D15 a czy da się coś takiego podpiąć w D14A8?? hmm

Arturvf500
25-10-09, 16:49
A wbiłbyś 1 bieg przy prędkości 30 km/h w swoim aucie? :p

a to jakis klopot? nie raz zdarzalo mi sie redukowac do 2 przy 80-90, tym bardziej do 1 przy 40

pwl
25-10-09, 17:29
a to jakis klopot? nie raz zdarzalo mi sie redukowac do 2 przy 80-90, tym bardziej do 1 przy 40

Brawo... po co redukować do 2 przy 90 skoro ten bieg ciągnie do ~100?

lukasz-lukasz
25-10-09, 18:12
Na przykład po to żeby przejechać na nim zakręt i zaraz za nim przyśpieszać z zakresu obrotów w których występuje najwyższa moc?

GAWRON
25-10-09, 19:16
a to jakis klopot? nie raz zdarzalo mi sie redukowac do 2 przy 80-90, tym bardziej do 1 przy 40

U mnie np. 2 bieg jest do 80km/h :)
A redukowanie do 1 biegu przy prędkościach większych jak 10 może 15km/h raczej jest bardzo szkodliwe dla skrzyni.
Kumpel w imprezie gt zawsze na rajdach irytował się ze 2-ka jest strasznie długa i na wyjściu z zakrętu nie ma pełnej pyty i do puki nie zmienił przełożeń w skrzyni to załatwił 3 skrzynie biegów właśnie przez takie wciskanie jedynki na chama :)



GAWRON wiem, że dyskusja zaczęła się o D15 a czy da się coś takiego podpiąć w D14A8?? hmm
Oj nie wiem :) to musisz poszperać w tematach 6gena 5d :) Niby D14 to nadal D-seria ale czy na pewno ssak i kolektor 4-2-1 od B7 czy D16Z6 będą pasować tego nie wiem.

lukasz-lukasz
25-10-09, 19:31
Ale nikt nie mówi o wkładaniu biegu na chama. Ustawić gazem obroty i wtedy... przypominam że autorowi wątku chodzi o szybką jazdę na czas która zawsze będzie mniej miła dla podzespołów auta niż emerycka jazda po mieście.