Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Świece NGK irydowe (B18C4) - dziwny wygląd i dławienie



szamanm
20-10-09, 00:19
Witam,

Ostatnio samochód zaczęło mi dziwnie dławić (silnik B18c4). Objawy występowały zawsze jak zauważyłem mniej więcej przy jednakowej temperaturze silnika. Było to tuż przed osiągnięciem właściwej temperatury pracy; nigdy nie występowało jak silnik był całkiem zimny i jak był już całkiem nagrzany.
Postanowiłem więc wymienić świece na inne żeby sprawdzić czy przypadkiem to nie ich wina.
Miałem wcześniej zamontowane świece NGK irydowe ale postanowiłem tym razem nie inwestować zbyt dużo kasy i na próbę kupiłem świece DENSO oczywiście dedykowane pod ten silnik.
Po wykręceniu starych świec (przebieg 15tys km - raczej niewiele) wydaje mi się, że wyglądają dziwnie - ceramika przybrązowiona, część świecy znajdująca się w komorze spalania mocno pokryta nagarem.

http://images39.fotosik.pl/213/feed6fbf9acb6d63m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/feed6fbf9acb6d63.html)
http://images50.fotosik.pl/217/038baae26f3f62c3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/038baae26f3f62c3.html)
http://images50.fotosik.pl/217/038baae26f3f62c3m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/038baae26f3f62c3.html)
http://images38.fotosik.pl/213/b39f42efcde83ea4m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b39f42efcde83ea4.html)
http://images39.fotosik.pl/213/f986eb6e5054c944m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f986eb6e5054c944.html)
http://images44.fotosik.pl/216/22560140cb470075m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22560140cb470075.html)
http://images43.fotosik.pl/216/ca3b8964a3e9acfdm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ca3b8964a3e9acfd.html)
http://images39.fotosik.pl/213/99323161baf559b8m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/99323161baf559b8.html)
http://images43.fotosik.pl/216/1e9d8175014c8124m.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e9d8175014c8124.html)

Po wymianie świec problem dławienia znikł (przynajmniej dzisiaj) ale jak odpalałem rano samochód to odpalił tak jakby nie na wszystkie cylindry. Obroty były dość niskie biorąc pod uwagę, że szedł na ssaniu. Po chwili wszystko wróciło do normy.

Czy ktoś może ma pomysł o co chodzi i co oznacza taki wygląd świec?


Pozdrawiam

p.s. sorki za kiepską jakość zdjęć ale dysponuje tylko aparatem w komórce

teg
20-10-09, 20:02
Na moje za bogata mieszanka. Nie pali Ci więcej? Może sonda lambda, może jej grzałka. Sprawdź, czy masz czysty filtr powietrza.

szamanm
22-10-09, 09:27
Filtr wymieniany pół roku temu - wygląda na czysty. Co do spalania to wcześniej wychodziło mi jakieś 9 - 9,5 a teraz 10,5 (po mieście); trochę wzrosło. Może spróbuję wymienić jeszcze przewody zapłonowe.

emo
23-10-09, 12:33
mam te same objawy wczoraj odpalałem auto i na 3 gary mi palił ale po chwili unormował a obroty mialem odpowiednie dziwne i tez mam tak jak ty dławienie zawsze jak ujade jakieć 1000m to zaczyna sie dziać wyjeżdzam ze skrzyżowania 1 che dać na 2 odpowiednie obroty ipo wrzuceniu 2 dziura jak deptam na 3 zbierze sie troche i znów trza 4 wrzucić bo stanie i póżniej spokój jest ja myśle ze to świece własnie auto mi pali niewiele niecałe 6 L \100 przy silniku 1,4 wiekszy motor mi niepotrzebny w przyszłym tyg zmienie i zobacze czy to swiece a ten nagar to normalne z 1powodu świeca jest w komorze spalania niebede tu mówił jak silnik pracuje ale tym sie nie martw ... dla mnie to dziwne bo silnik mam zdrowy jak z fabryki oleju nie ubywa suchutki az dziwnie zero oleju zero wody mało pali a własnie jeszcze myśle nad tym ze wyciołem kata i jest sama pucha mniej wiecej wtedy sie to zaczeło dziać może coś z tym związane ?

szamanm
25-10-09, 00:47
Wymieniłem przewody ale niestety nic się nie zmieniło.
Po kilku dniach spokoju na nowych świecach problem dławienia pojawił się z powrotem.
Czy jest taka możliwość żeby źle założyć aparat zapłonowy? Przy remoncie silnika był on demontowany.
A wszystko zaczęło się właśnie po remoncie.

soldi
25-10-09, 14:37
Czy jest taka możliwość żeby źle założyć aparat zapłonowy?

jak najbardziej... po to jest regulacja, żeby go właściwie ustawić po demontażu

szamanm
25-10-09, 22:14
Chyba źle się wyraziłem. Nie chodzi mi o regulację konta wyprzedzenia zapłonu (to oczywiste).
Chodzi mi o to co jest w manualu:

"
Zamontowanie:
UWAGA: Przed zamontowaniem aparatu ustawić tłok 1 cylindra w suwie sprężania, w położeniu górnego wrotnego punktu TDC.

1. Nasmarować nowy o-ring olejem silnikowym i zamontować go.
2. Włożyć aparat zapłonowy.

....
"
Czy faktycznie to co napisali jako uwaga ma znaczenie? Co się stanie jeżeli aparat zostanie zamontowany przy tłoku 1 ustawionym w innej pozycji?