Zobacz pełną wersję : Jak zdjąć panel sterowania nawiewem?
Potrzebuję zmienić panel sterowania nawiewem w 5-genie. Wyciągnąłem radio i z tego co widzę, to panel trzyma się na dwóch wkrętach. Problem w tym, że nie dość, że są one skierowane łepkami do wewnątrz, to jeszcze są pod kątem. Bardzo ciężko manewruje się tam śrubokrętem. Jest może jakiś łatwiejszy sposób, żeby się tam dostać czy muszę jakoś pokonać te wkręty w ten sposób?
Jak zdejmiesz konsolę środkową to od dołu jak zajrzysz spokojnie to odkręcisz.Musisz zdjąć jeszcze tą czarną ramkę która osłania zegary [tą z kratkami nawiewu] i od góry zobaczysz kostkę.Jak wyjmiesz jtą na górze to troszkę niżej widać jeszcze jedną. Po tym powinno wyjśc bez problemu i odkręceniu tych 2 śrubek.A no i nie zapomnij o zdjęciu cięgna przy nogach pasażera z tego "łebka"
Po 1 przejrzyj tematy "tunning & technika" jest tam naprawde dużo informacji
po 2 odp. na twoje pytanie jest tutaj
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=9080
Dzięki. Niestety przez 3 dni nie mogłem w ogóle otworzyć strony ckpl, więc nie miałem jak poszukać czy już o tym było.
Poprosiłem o założenie tematu znajomego, który z innego kompa mógł się zalogować :-)
Panel jest przykręcany na 3 wkręty, ja u siebie wyjmuję tylko radio i kieszeń do radia i bez zdejmowania konsoli odkręcam to w 5 minut.
pozdr
Też poradziłem sobie bez zdejmowania konsoli środkowej. Musiałem zdjąć tylko plastikową osłonę nawiewów i zegarów, żeby się dostać do kostek od góry.
Mam jednak problem z linką do regulacji temperatury. Wyjąłem panel w celu jego wymiany, więc musiałem odczepić linkę od cięgła regulacji temperatury. I teraz za cholerę nie mogę jej przyczepić tak samo jak była (wygina się itp.)
Poza tym jakoś strasznie ciężko ona chodzi. Teraz już wiem czemu rączka suwaka była wyłamana jak kupowałem samochód. Ktoś pewnie chciał na siłę ja przesunąć i mu została w ręku.
Czy jest jakiś sposób na tę linkę, że lekko chodziła? Czy jak zdemontuję schowek, to będę miał do niej lepszy dostęp?
Też poradziłem sobie bez zdejmowania konsoli środkowej. Musiałem zdjąć tylko plastikową osłonę nawiewów i zegarów, żeby się dostać do kostek od góry.
Mam jednak problem z linką do regulacji temperatury. Wyjąłem panel w celu jego wymiany, więc musiałem odczepić linkę od cięgła regulacji temperatury. I teraz za cholerę nie mogę jej przyczepić tak samo jak była (wygina się itp.)
Poza tym jakoś strasznie ciężko ona chodzi. Teraz już wiem czemu rączka suwaka była wyłamana jak kupowałem samochód. Ktoś pewnie chciał na siłę ja przesunąć i mu została w ręku.
Czy jest jakiś sposób na tę linkę, że lekko chodziła? Czy jak zdemontuję schowek, to będę miał do niej lepszy dostęp?
U mnie identyczna sytuacja była z tym wyłamanym "kapturkiem" od regulacji nawiewu ;) Dopiero jak kupiłem suwak i ten mały element, to przy demontażu panela nawiewu właśnie zauważyłem dojście do tego metalowego siłownika pod schowkiem, gdzie dochodzi zaokrąglona końcówka tej linki. Jedynie co mi pomogło to:
Wyjęcie tej linki z gumowej powłoczki, bardzo dokładne naprostowanie młotkiem na jakimś twardym podłożu, posmarowanie jej czymś "oliwnym". I potem jak będziesz ją montował do panela nawiewu to zauważ, że otoczka gumowa musi być na wcisk włożona między takie plastikowe uchwyty. W tym miejscu musi trzymać się sztywnie, więc przydatny będzie jakiś klej który uwięzi tą część. Potem jak będziesz wszystko montował, to potraktuj delikatnie tą linkę przy kierunkowaniu się do tego siłownika pod schowkiem, nie wyginając jej zbytnio. Pamiętaj też, że siłownik wepchnięty w stronę silnika oznacza ciepłą temperaturę, a w swoją stronę zimny nawiew, więc jak będziesz montował to najlepiej kapturek na zimnym pełnym na panelu i siłownik pod schowkiem do siebie, wtedy lżej będzie z założeniem. Potem próbuj cały czas jechać regulacją temperatury, by sprawdzić działanie środka smarującego i tak powinno wyjść na dobrze ;)
Daj znać jak coś zdziałasz, albo nie daj boże spier..... :D
Pozdrowienia!
W ogóle u mnie linka między te plastikowe uchwyty była jakimś dziwnym patentem przykręcona, hehe. Ale pewnie dlatego, że część tego uchwytu była wyłamana i ktoś tak sobie z tym poradził :-)
W tym panelu co kupiłem uchwyt jest cały, więc pewnie dam radę tę gumową osłonkę tam wcisnąć.
Będę jeszcze z tym walczył. Na razie ustawiłem sobie temperaturę na maxa, bo i tak jest chłodno :D
W mojej na maksa, to jak w piecu jest ;D Pozatym, wydaje mi się, że możnaby cos pokombinować ze smarowaniem tego mechanizmu za linką..
tak tak, posmarowac tu smarem to oliwa i bedzie chodzilo ladnie, sam tak u siebie robilem
w moim przypadku wyjecie konsoli zajmuje moze 5 minut :D
Cześć.
Wraz z kolegami z forum kupiliśmy tarcze SiR'a od MoMana. Dodatkowo zakupiłem pasek do podświetlenia nawiewu.
Dzisiaj ładnie pięknie sobie wymontowałem nawiew, wykręciłem wszystkie śrubki ale za kija nie chce się otworzyć :/ Więc pytanie, jak się rozbiera ten panel aby móc włożyć ten paseczek ?
Gdy podwadzam trzy małe zaczepy od góry (ładnie mi zeskakują) i podwadzam dół (mowa o czarnym frontowym panelu gdzie są przyciski itp) czuje, że coś jakby trzymało od środka i nie chce puścić. Nie wiem czy mam użyć brutalnej siły i ma to tak zejść, czy jest jakiś inny magiczny sposób ?
Macie takin instruktarz jak rozebrać panel nawiewu w 6 gen ? Mi ta czarna obudowa nie chce zejść :/
Rozumiem, że suwaki zdjąłeś ? :)
Jak tak to już tam nic nie powinno trzymać.
tak te dwa suwaki od temperatury i prędkości zdjąłem a panel nadal sie trzyma :( Zatrzaski są tylko od góry tak ?
Na dolnej krawędzi od środka jest śrubka, ciężko dojść ale jest możliwość.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.