Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie
Siemka ,
zdaję sobie sprawę , że temat był tyle razy wałkowany na forum , bo czytałem chyba wszystkie jakie były .
Ale mam problem mimo to . Teraz jak pogoda już nie jest zaciekawa i jest zimno , a mam problem z ogrzewaniem ( słaby nadmuch , parowanie szyb ) .
Termostat jest napewno sprawny bo samochód w przeciągu kilku minut osiąga temperaturę bliską połowy . Ale tu pojawia się problem ,
bo nawiew/ogrzewanie działa jak no niewiem , jak mały podmuszek powietrza(na maks.) i to stale zimnego , trzeba z 15 minut , żeby było letnie powietrze .
Niedawno czyściłem właśnie kratki nawiewu , myslałem , że pomoże ale nie . No i tu pojawia się kolejny problem bo parują mi szyby i niema jak tego zlikwidować dopóki jest taki nadmuch .
Filtr przeciwpyłkowy wymieniałem jakieś 3 mce temu więc jest ok .
Sprawdzałem płyn chłodniczy ale wskazuje odpowiedni poziom . Nie jest full zbiornik ale górna kreska .
Niemam pomysłu jak się z tym uporać a po dzisiejszym dniu jest już ciężko tak jeździć .
A i sprawa dotyczy sedana 98r. bez klimy .
Linka od pokrętła się zacieła??
właśnie nie , bo biegi od nawiewu chodzą normalnie , ale strasznie słabo dmucha , każdy bieg chodzi .
Nie biegi, linka od przekręcania tej "przepustnicy" ciepło/zimno.
No ale z linką chyba jest w porządku bo przełączam i leci po jakimś czasie 10-15 minut minimalnie ciepłe ale bardzo słabo . Nadmuch jest bardzo słaby .
mam podobny problem, a mianowicie strasznie parują mi szyby. mam civica z 95r 1,3 hatchback z klima ale niestety nie mam filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) a niemam dlatego ze niema mozliwości go tam wsadzenia. wykręcałem schowek i rozbierałem wszystko wyciągałem liście itp, a miejsca na wsadzenie filtru niema w ogóle ;/ co robić?
nawiew zewnętrzny zawsze mi szybe odparuje :P może masz coś po przestawiane ?
a rrrx a jak siegniesz pod schowek i masz tam taką dzwignie ( w v genie mam ) to posteruj nia:P ja chciałem termostat wymieniac cuda robic a linka słabo dzwignią sterowała :) potem poszedł ogień :D
no a u mnie własnie dobrze działa linka bo nawet teraz sprawdzałem , ale w żółwim tempie powietrze się nagrzewa
A jeszcze takie pytanko , może dolać płynu chłodniczego ?
Bo mam mniejwięcej taki poziom
http://images41.fotosik.pl/210/ab4fbe18a5603406.jpg (http://www.fotosik.pl)
A i czy można mieszać płyny ?
Son - Goku
14-10-09, 22:39
dokładnie mam taki sam problem, więc się podpinam.
Czekam ponad 10 min żeby mi ciepło zaczeło sie wylatniać.
no a u mnie własnie dobrze działa linka bo nawet teraz sprawdzałem , ale w żółwim tempie powietrze się nagrzewa
A jeszcze takie pytanko , może dolać płynu chłodniczego ?
Bo mam mniejwięcej taki poziom
A i czy można mieszać płyny ?
Płynu ci pod dostatkiem, a mieszać możesz jeśli miałeś odpowiedni wlany. Właściwie wszystkie zielone (na bazie glikolu) można mieszać.
Podczas tych ostatnich dni byłem u mechanika , i co się okazało , że po wymianie kiedyś silniczka zepsutego do dmuchawy kupiłem uszkodzony w iluś procentach bo działał ale slabo dmuchał . Założony został ponownie inny i teraz niema problemu z temperaturą ani parowaniem szyb . Na maks. temp. jest piekło w samochodzie :)
Dziękuje wszystkim za pomoc .
Gdyby nie pomogło komuś innemu to:
1. Usunąć plastiki kierujące powietrze na nogi po to żeby zajżeć od dołu z latarką czy klapka sterująca przepływem powietrza się zamyka do końca. U mnie było do połowy i choć miałem pokrętło ogrzewania na max to i tak powietrze z nagrzewnicy miało słabszą siłę niż zimne od strony wiatraka.
2. Zapowietrzony układ chłodzenia niby odpowietrza się automatycznie ale u mnie nigdy a był zapowietrzony.
Żeby się odpowietrzył to płynu nie więcej niż kreska max (jak ubędzie to dopiero dolać) i obroty na zimnym silniku na 4 tysiące (najlepiej jadąc na 2 biegu 1km) zanim otworzy się termostat powinno pobrać płyn. I tak kilka razy.
3. TERMOSTAT sprawdzić kiedy się robi gorący gruby wąż od dołu chłodnicy tzn. "powrotny". Jeśli za wcześnie np. przy temp. 40 stopni lub wskazówka temp. przed połową to wymienić TERMOSTAT. Koniec problemów z ogrzewaniem.
---------------------------------- KRISS z Kalisza -----------------------------------------------
czesto slaby nadmuch to filtr kabinowy, na zime mozna go wyciagnac.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.