PDA

Zobacz pełną wersję : Turbosprężarka 1,7 cdti



offgan
14-10-09, 19:29
Witam,
Potrzebuje wszystkie numery katalogowe turbosprężarki do silnika 1,7 cdti. Jeżeli ktoś posiada coś takiego to bardzo bym prosił o informacje.
Z góry dziękuje

agent
14-10-09, 19:58
W EPC jest

lukamila
14-10-09, 20:19
Kolego to jest turbina Garret wiec mozesz tez zapytac kogos z firmy z regeneracją turbin, te same turbiny były w Oplach

mazdam
14-10-09, 20:42
Wydaje mi się że są dwie wersje (musisz sprawdzić jaką masz):

CIVIC CTDi 02-06 1.7L D P702DH GT1749V 721875-5001S 8-97287-3792/4
CIVIC CTDi 2004 P702DH 100 1.7/4 D GT1749V 721875-0005 8-97287-379-4

Nie wiem czy czym sie różnia (pewnie nie wiele).
Generalnie ważny jest numer 721875-5001S(721875-0005) . GT1749V to bardzo popolarne turbo
np. jest w 1.9 TDI VW tylko że musi być akurat taki numer Garret 721875-5001S lub 721875-0005.

Pozdrawiam,

MM

offgan
18-10-09, 23:16
Wydaje mi się że są dwie wersje (musisz sprawdzić jaką masz):

CIVIC CTDi 02-06 1.7L D P702DH GT1749V 721875-5001S 8-97287-3792/4
CIVIC CTDi 2004 P702DH 100 1.7/4 D GT1749V 721875-0005 8-97287-379-4

Orientuje sie ktos czy mozna zamienic te wersje ? tzn jak obecna turbina to ta pierwsza, a założe tą drugą?

lukamila
19-10-09, 00:07
Koledzy , ja wymieniałem turbinę kiedy ściągnąłem auto z Luxemburgu, auto po drobnej stłuczce, ale ze laska uderzyła w słupek to turbinę szlag trafił. Miałem do wyboru , nową za 1700 lub po regeneracji z półroczna gwarancją za 800zl , kupiłem tę drugą. To jest taka sama turbina jak w Oplach i nic mi nie wiadomo o innych mocowaniach czy coś innego, wszystko lezy idealnie . Przejechałem przez dwa lata 105 tys km i raz mi tylko wąż strzelił przez co strasznie syczało spod maski, na dodatek stało to sie w trasie i na pękniętym wężu jechałem 150km. Spokojnie przejechałem , wymieniłem i do dzis wszystko gra. Ja nie wiem , moze to kwestia użytkowania dieslów, wszem i wobec wiadomo ze najlepiej je używać w trasach , a do jazdy po miescie lepiej kupic benzynę . Ja swoją robię codziennie minimum 130km w trasie tak wiec wydaje mi sie ze nie ma prawa sie nic stać , leję olej Catrol Magnatec Diesel 5W40 ( podobno syf , ale jakos nie dla mnie) i jezdze tylko na najmocniejszym Shellowskim oleju nap Shell V Power Diesel . A teraz dla tych co chcą kupic turbinę w dobrej cenie ( podobno firma ta kiedys kupiła w okazyjnej cenie wieksza ilość stad te ceny za nową 1700zl i regenerowana 800 ) podaje adres: DANMAR-BIS, UL.OGRODOWA 1 , SWADZIM k/POZNANIA TEL: 061 663 76 67 , 601 704 822.

offgan
19-10-09, 18:59
bo jakby ktos chcial turbine z aso to ok 6400 pln

Frenk15
25-04-11, 11:23
Ja rozpoznałem trzy modele do tego 1.7 CTDI

Turbiny są podane na stronie http://www.turbomaster.info/eng/catalogs/model.php?base=garrett&pagina=GT17V
721875-1
721875-3
721875-5

Patrz strona:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?15993-1-7-CDTI-og%F3lne-info&p=1309783#post1309783

marioZ
25-04-11, 20:10
Jeśli chodzi o turbosprężarkę to ja wymieniałem w zeszym roku i tak, kupiłem regenerowaną za 1500zł z gwarancją na rok....wymienili mi pojeździłem 4 dni turbinka rozleciała się mechanik od razu jak zobaczył ją ( przed włożeniem) stwierdził że w takich regenerowanych nie wyważają tego wirniczka czy jakoś tak i on jak ma maly luz nawet milimetr można samemu zobaczyć to na pewno się uszkodzi!!
Nowa natomiast Garetta kosztowała mnie 3600 zł i też sprawdziłem czy oryginalne maja taki luz i faktycznie nowe nie maja zadnego luzu. Jeżdże już rok i nie ma z nią żadnych problemów. Wiec jeśli chcesz możesz kupić regenerowaną na własną odpowiedzialność :)

Frenk15
26-04-11, 00:30
Ja kupiłem oryginalną Garetta za 1500zł model 721875-5 z kompletem nowych uszczelek. Na pewno turbina nowa bo to jest widać http://xarchiwum.pl/honda-civic-1-7-ctdi-turbosprezarka-nowa-i1547086726.html.

W komplecie dostałem:
Turbina 18900 PLZ D02, Garret 721875-5 1229Euro
Uszczelki:
Kolektor-głowica 18115 PLZ D00 28.54 Euro
Turbo-kolektor 18233 PLZ D00 17.54 Euro
Turbo-kolanko 18234 PLZ D00 1.07 Euro
EGR-kolektor 18715 PLZ D00 7,17 Euro
Szabelka-miska 91313 PLZ D00 4,40 Euro
Turbo-odpływ 15543-PLZ D00 2.35 Euro
Przewód olejowyx2 90452 PLZ D10 2x4.77 Euro
/ x2 90452 PLZ D00 2x4.77 Euro
Kolanko-rura giętka 18212 SM4 003 4.80 Euro
Rura giętka-katalizator 18393 SS0 J30 4.73 Euro

Nakrętki śruby:
Turbo-Kolektorx3 90236 PLZ D00 3x7.55 Euro
Turbo-kolankox3 90136 PLZ D00 3x 4.09 Euro
/ x3 90236 PLZ D00 3X 6.38 Euro
Kolanko-rura do katalizatora, katalizator-rura z kolanka
/ x6 90212 SA5 003 6x1.81 Euro

Razem 1229 Euro + 139 euro = 1368 Euro = *3.8 = 5198 +22% wat = 6432 zł

Za taką turbinę trzeba w serwisie z kompletem uszczelnień zapłacić 6432 zł + wymiana 400zł-1500zł ?.
Tak więc 3600 zł to też niewiele?

Luz można sprawdzić na stronie gorącej albo zimnej, łożysko jest przesunięte od strony gorącej dlatego luz powinien być większy po stronie zimnej, i w mojej taki luz był.

Turbina którą wyjąłem miała taki luz wyczuwalny po stronie zimnej i jeździłem na niej trzy lata 30kkm i nie żałowałem jej dawałem jej w du..pe aż gwizdało i się nie rozleciała, luz dalej pozostał taki sam (Niestety miała skorodowany korpus i się zapychała sadzą zmienna geometria, inna konstrukcja geometrii model 721875-1).

Tak więc twierdze, że marioZ, że źle sprawdzałeś ten luz, luz jest taki, że jak się naciśnie z wyczuciem na aluminiowy wirnik to widać że zmienia się szczelina pomiędzy wirnikiem a obudową, nie sprawdzałem wartości tego luzu?). Z tą nową, którą kupiłem (Nie wiem czy z nią nie będzie to samo, zapychanie geometrii), ale miała taki sam wyczuwalny luz po stronie zimnej wirnika jak stara.

Już ją zamontowałem dodatkowo dolałem środka valvoline do czyszczenia układu paliwowego, sprawdzałem ją i przejechałem już 600km czyli prawie cały bak z tym dodatkiem na ostro i trochę na spokojnie.

Dodatkowo wydaje mi się, że po kilkukrotnym zakręceniu ciepłego silnika do ponad 5200 obrotów na luzie spowodowało, że silnik trochę ścichł. Na biegu 3,4,5 ciężko go tak wysoko zakręcić.

Podczas wymiany turbiny sprawdziłem stan katalizatora. Dziurki przy środku były drożne zakopcone przy wlocie ale te od zewnątrz zaczęły zarastać kilka 10 dziurek było zatkanych oderwanymi płytkami nagaru i rdzu z kolektora. Ponownie sprawdziłem katalizator po przejechaniu 400km zewnętrzne zarastające dziurki wyczyściły się na zero środkowe były trochę zakopcone od strony wlotu spalin.
Zatkane 10 dziurek (były zatkane na głębokość 1-2mm) udrożniłem je długa igłą delikatnie wykruszyłem płytki nagaru i po tym zabiegu wszystkie są drożne. Dodatkowo katalizator przedmuchałem sprężonym powietrzem, wyleciało trochę sadzy.

Mam pytana do mario2.
1) Jaki model miałeś na początku i na jaki zmieniłeś?
2) Dlaczego zmieniałeś turbinę co było nie tak?
3) Co to znaczy, że się rozleciała?