Zobacz pełną wersję : odnowa/malowanie elementów zawieszenia
Jako że nie znalazłem podobnego tematu to chciałbym zaczerpnąć wiedzy tu.
Jak powinno się odmalowywac/zabezpieczać wahacze i stabilizaotry? Czym malować itd?
Ktoś coś robił takiego w zawiasie?
Akurat mam w częsciach przedni zawias i przydało by się go odnowić.
Czekam na sugetie;]
bardziej mi chodzi o coś home made. tak żeby zabezpieczyć przed rdzą, kamieniami itd. Coś co mogę sam wykonać kupując odpowiednie środki.
zjefajny pomysł. podłączam się do pytania.
kuba_guzik110
18-10-09, 22:38
najlpiej wypiaskowac i wymalować np hamerajdem :) sam bede tak robil lada dzien
w warunkach domowych to szczota druciana i jazda :D a poznej farba walnac :D
W warunkach domowych...sie zameczysz. Marcin, daruj sobie hamerite, to straszny shit.
W pruszkowie niedaleko cmentarza jest piaskowanie i serio nie biorą dużej kasy. za wypiaskowanie ramy domotocykla 80pln, a roboty było kupe.
Na gołą blachę podkład reaktywny dwa razy WashPrimer Novola, po 15min akryl, a potem to sobie nawet pędzlem możesz malować:) najważniejsze oczyścić do gołego i zabezpieczyć. Dodatkowo można ładnie okleić i trysnąć barankiem od spodu <ok>
Powodzenia
U mnie wygląda to tak:
http://i34.tinypic.com/5yhklf.jpg
http://i33.tinypic.com/18hzdt.jpg
http://i34.tinypic.com/j14uid.jpg
Wyczyszczone do gołego z rdzy i pomalowane podkładem plus chrooom:D
wykląda extra!:D ciekawe jak z trwałością takiej powłoki. ale wygląd bardzo na + :)
kuba_d16z6
20-10-09, 14:07
W warunkach domowych...sie zameczysz. Marcin, daruj sobie hamerite, to straszny shit.
W pruszkowie niedaleko cmentarza jest piaskowanie i serio nie biorą dużej kasy. za wypiaskowanie ramy domotocykla 80pln, a roboty było kupe.
Na gołą blachę podkład reaktywny dwa razy WashPrimer Novola, po 15min akryl, a potem to sobie nawet pędzlem możesz malować:) najważniejsze oczyścić do gołego i zabezpieczyć. Dodatkowo można ładnie okleić i trysnąć barankiem od spodu <ok>
Powodzenia
a ten podkład reaktywny WashPrimer Novola jest w spreju ?? jaka jest jego cena ??
kedzior.kedzior
20-10-09, 22:22
http://www.allegro.pl/item758714501_novol_podklad_reaktywny_grunt_wash_p rimer_kpl_2l.html
wystarczy szlifierka kątowa + szczotka na drut skręcany trochę benzyny ekstrakcyjnej do odtłuszczenia, podkład epoksydowy i emalia renowacyjna http://upfile.pl/show.php/1214_DSCF3911.JPG.html
ja u siebie wahacze oczyściłem pomalowałem białym akrylem to sie mi to obiło i po efekcie :rolleyes:
a ten podkład reaktywny WashPrimer Novola jest w spreju ?? jaka jest jego cena ??
Sory, że tak wcześnie. Podkład nie jest drogi wystarczy Ci 250ml ok 30pln. W sprayu raczej hu*nia. ale możesz malować pędzlem spokojnie.
rafał69: wyszło ekstra i pewnie gruby pomysł na przyszłość, bo dywan nie jakiś zwyczajny:D piaskowane i chromowanie jaki koszt??
http://img3.imageshack.us/img3/1728/img1981aaa.jpg (http://img3.imageshack.us/i/img1981aaa.jpg/)http://img3.imageshack.us/img3/img1981aaa.jpg/1/w912.png (http://g.imageshack.us/img3/img1981aaa.jpg/1/)
moje dzieło z racji wymiany gum
majin103: wygląda ładnie. czego uzywałeś do pracy??
kilka różnych druciaków, wiertarka z końcówkami drucianymi i taka trójkątna szlifierka oscylacyjna. Malowałem pędzlem Stalochronem. kolor szary młotkowy. Sporo było do czyszczenia aczkowiek nie zrobiłem tego idealnie. Wydaje mi się jednak że tak wystarczy.
Co do gum w wahaczach to wyrzynałem je od środka brzeszczotem i wybijałem młotkiem. Nowe wbijałem młotkiem przez tulejke. Ogólnie wybijanie starych zajeło mi jakieś 2 godziny a wsadzenie nowych 2 minuty.
kondziorny
28-10-09, 22:01
powiem Ci szczerze, że wyszło naprawdę elegancko profi robota na nudne wieczory/weekendy heh
najlpiej wypiaskowac i wymalować np hamerajdem :) sam bede tak robil lada dzien
Sparzyłem się na hameradzie.Rdza wyszła mimo wyczyszczenie blachy do błysku ,odrdzewiania ,przemycia przed malowaniem.Przereklamowany!
odświeżę kotleta.... ktoś jeszcze robił coś podobnego??? jakies fotki i porady czy wywalić gumy i oddac do piaskowania i malowania ???
Malowałem staba tylnego hameraitem, nie polecam bo tak szybko odpryskuje że szkoda gadać.
Moim zdaniem, najlepszy może nie najtańszy sposób, to oddać do piaskowania i malowania proszkowego, jesli ma to być ogarnięte na prawdę profi. Sam będę w miarę możliwości poprawiał to co zrobiłem samemu, ponieważ te używałem szczotek, innych drucianek, jakiś wizualny efekt był, ale niestety, spraye, malowanie pędzlem, czy inne tego typu wynalazki, sa na krótko, przy najmniej u mnie było to na krótko, pół roku maks, możliwe że coś źle zrobiłem. Nie twierdze również, że ktoś samemu może to ogarnąć i nie będzie to profi.
Piaskowanie a potem maloanie farba poliuretanowa i to ma sens ;) kamienie tego nie odbija, bo to farba elastyczna, gumowa sie robi ;)
Ja też będę działał u siebie, bo przez nowe felgi wszystko widać. Oddam do piaskowania, a później podkład Epoksydowy i na to metodą mokro na mokro lakier akrylowy z maxymalną możliwą dawką uelastyczniacza (dla produktów Novol, na których pracuję to 30 %). Zastanawiam się tylko nad kolorem, może coś podpowiecie. Poniżej focia mojego auta:
Felga z bliska http://images49.fotosik.pl/1163/e70e3b7bce01e5c5.jpg
i całe auto jeszcze na letnim setupie:
http://images35.fotosik.pl/978/3eb8380edafe8ece.jpg
Zastanawiam się nad standardowym czarnym vs. złóty (bo w tym kolorze mam amortyzatory i tylny stabilizator), może jakieś inne propozycje ?
Provokator
22-12-11, 09:17
Ryba takie rzeczy tylko w Erze ;) :cool:
Fele ładne
imo, najlepiej piaskowac i potem tak jak paweł mowi farba poliuteranowa , albo poprostu malowac proszkowo ale bedzie trzeba powtarzac co jakis czas to
No tak, ale że mój 2 zawód to lakiernik to mogę to sobie zrobić sam :) A akryl z dodatkiem 30% uelastyczniacza jest taki, że po zaschnięciu na ściankach kubka można go zginać w palcach, a lakier nie pęka - powinno być dobrze, a jak nie to się zrobi znowu za jakiś czas.
A felgi to 16, wchodzą dosłownie na styk, polerowany rant i środek białe tło + zmiennoptyczna perła - w słońcu od różowego, przez czerwony, zielony, do fioletu :D Wariacje kolegi z mieszalni, a ja bylem beta testerem :p
Malowanie proszkowe ma jeszcze jedna wade po 2-3 malowaniach felga jest w piacu ok 3x za kazdym razem, i za kazdym razem alu staje ie miększe;) a po piaskowaniu anoda twarda zostaje sciagnieta i aluminium ma tendencje do utleniania sie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.