Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EG3 - Obroty przy dmuchawanie itp?



s3b
13-10-09, 23:01
Witam,

Mam dość dziwny problem, jeśli w ogóle to można nazwać problemem. Może ta sytuacja o której zaraz napiszę jest normalna i nie ma się czym przejmować, ale wolę się upewnić, że wszystko jest okay. Mianowicie zauważyłem od momentu jak kupiłem swoją Hondę, że dość mocno spadają mi obroty jak uruchamiam dmuchawę albo ogrzewanie tylnej szyby lub ogólnie jakiś mocniejszy odbiornik prądu. Najmniejszy spadek obrotów jest przez światła i ogrzewanie tylnej szyby, największy zaś przez dmuchawę. Myślałem, że mój problem ze spadającymi obrotami był spowodowany starym akumulatorem, bo fakt faktem miałem stary akumulator w aucie (Z tego co mi się zdaje to jeszcze oryginalny od Hondy). Wczoraj jednak kupiłem nowy akumulator Panasonic'a o pojemności 45Ah i cóż, sytuacja taka sama. Na postoju obroty wahają się około 700-800 RPM, a po włączeniu dmuchawy spadają nawet do 200-300 RPM. Czemu, aż tak bardzo? Czyżby akumulator ogólnie nie wyrabiał takiego zużycia prądu czy problemem może być alternator i coś z nim związane?

Dla konkretnego wyjaśnienia Wam mojego problemu nagrałem przed chwilą filmik i wrzuciłem na YouTube, żeby każdy zobaczył o co mi konkretnie chodzi. Najpierw na filmiku widać jak obroty stoją normalnie przy odpalonych światłach. Po chwili uruchamiam i zaraz wyłączam podgrzewanie tylnej szyby, a później widać duży spadek obrotów właśnie poprzez włączenie dmuchawy.

Oto filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=C7hUT-Le7nA

Czy u Was w autach też jest tak samo? Będę wdzięczny za odpowiedź. Dziękuje.

SaXo
14-10-09, 17:26
mi tez spadaja ale ja nie moge powiedziec o ile ( brak obrotomierza ) ale to sie czuje i slyszy jak wlacze dmuchawe to minimalne i swiatla ale przy ogrzewaniu tylnej szyby dosyc mocno mi wystarcza lusterka boczne wiec nie podgrzewam tylniej szyby z przyzywyczajenia i tak mnie naczyli ;) pozdro

dre2008
14-10-09, 19:58
s3b mam tak samo w swojej 1.3 i nic na to nie poradzisz - nie ma tutaj ustrojstwa u nas ktore by automatycznie podnosilo obroty przy wiekszym poborze pradu ....

s3b
14-10-09, 23:18
Niby silnik krokowy jest i to on powinien zadbać, żeby utrzymać te 800-850 RPM, ale coś kiepsko sobie radzi z tym wszystkim. Ogólnie obroty trzymają się super jak nie włączę dmuchawy, na samych światłach można jeździć i obroty trzymają się około 800-850, a jak odpalę dmuchawę to spadają na łeb. Nie zwracałem na to wcześniej uwagi, bo kupiłem auto w tym roku latem i nie używałem w ogólę dmuchawy...

Nie wiem czy da się coś z tym zrobić.

yautja
15-10-09, 09:47
1.3 tak ma i już. Silniczek krokowy nic nie daje. Przy wtrysku już ładnie sobie z tym radzi. Po prostu przy małej mocy i niskich obrotach każde dodatkowe obciążenie jest mocno odczuwalne. Być może ktoś miał "przyjemność" jeździć 1.3 z włączoną klimatyzacją - przyśpieszanie staje się sztuką ;)

s3b
15-10-09, 17:48
yautja, ale Tobie też tak mocno spadają obroty jak mnie?

yautja
19-10-09, 12:31
Nie wiem czy mocno. Z 800 do ok. 400 przy nawiewie na 4, pełnym oświetleniu zewnętrznym i ogrzewaniu tylnej szyby.

s3b
19-10-09, 12:46
I nie podnoszą się już wtedy tylko zostają na 400 RPM?

CroX
19-10-09, 12:56
U mnie obroty są normalnie 800-900 jak włączę dmuchawę na 4, ogrzewanie tylniej szyby, radio i ogólnie wszystko to spadają do 400-500 i raz są cały czas tak a raz się lekko podniosą.To w sumie normalna rzecz ponieważ opór się pojawia z odbiorników i spadają obroty :) nie ma się czym przejmować...jeżeli Ci nie gaśnie sam ani nie dusi go tak że zaraz ma zgasnąć albo cały się trzęsie to jeździj dalej bo to nic strasznego.

s3b
19-10-09, 13:17
Ogólnie to się tym nie przejmuję, zauważyłem, że w 1.3 faktycznie obroty się nie podnoszą tak jak w silnikach z wtryskiem, bo u nas w sumie za to odpowiedzialny jest EACV, który nie podnosi obrotów przy wysokiej oporności. Tak czy owak mam to gdzieś, bo widzę, że w każdej 1.3 tak jest, więc pewnie ryżowe ludki nie pomyślały jak sobie z tym poradzić w aucie z gaźnikiem, ale cóż...niech będzie tak jak jest :)

Temat do zamknięcia. Dzięki wszystkim za rady i wsparcie.

tomalacivic
26-11-09, 20:18
Witam!! wszystkich jak pozwolicie to podepne sie pod temacik u mnie jest odwrotnie problem polega na tym ze u mnie sa obroty gdzies 600-700 jak na moja glowe na wlaczonych swiatlach dmuchawie na 1 i radiu,a jak wlacze ogrzewanie szyby tylnej i dmuchawe na 4 to obroty sie zwiekszaja gdzies na okolo 900,a tak po za tym to jakie powinny byc obroty.