Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Jak doprowadzić instalację do halogenów



camaro17
12-10-09, 18:27
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam taki mały problem, zamierzam przed zimą zakupić i zamontować do swego autka halogeny, problemu nie było by, gdyby brak oryginalnej instalacji elektrycznej wyprowadzonej do zderzaka.

I tu moja ogromna prośba do tych forumowiczów którzy nie mieli oryginalnie montowanych halogenów a sami to robili, aby jeżeli można, wytłumaczyli co będzie potrzebne, jak to zrobić, może ktoś ma w swych multimedialnych zbiorach zdjęcia ze swych montaży i będzie mógł zamieścić abym wiedział i inni jak się za to zabrać.

Aby sprawa była prostsza to zamieszam zdjęcia swych puszek z bezpiecznikami aby wiedzieć na czy stoimy. Aha co do zderzaków to nie ma na 100% wyprowadzonych kabli.


silnik
http://images44.fotosik.pl/213/2fbb2a5bb7f18655m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2fbb2a5bb7f18655)

wnętrze
http://images37.fotosik.pl/209/608c79774be6eca0m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=608c79774be6eca0)

wtyczka od włącznika
http://images37.fotosik.pl/209/baaba7f60cddb3ebm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=baaba7f60cddb3eb)


I jeszcze tak po krotce, co do włącznika nie posiadam tego podwójnego, czy jest możliwość przerobienia pojedynczego na podwójny czy trzeba kupić nowy podwójny. Co do halogenów to zamierzam zakupić nowe halogeny od Skody Felicji (okrągłe) i teraz co będzie mi potrzebne prócz kabli, zworek, oczek, izolacji,lutownicy, cyny???

Proszę wszystkich o pomoc. Pozdrawiam

MikeFoto
12-10-09, 19:21
. Co do halogenów to zamierzam zakupić nowe halogeny od Skody Felicji (okrągłe) i teraz co będzie mi potrzebne prócz kabli, zworek, oczek, izolacji,lutownicy, cyny???

Proszę wszystkich o pomoc. Pozdrawiam

Przekaźnik. Bo jeśli będziesz załączał bez przekaźnika - to szybko się styki przycisku zjarają.
Reszta - pocztaj ten PDF

http://www.hondaclub.cz/download/Mlhovky.zip

camaro17
12-10-09, 21:56
MikeFoto dzięki, już wcześniej na tego pdf natrafiłem spróbuje bo jakoś skumać, ale powiedz mi jedno ty chyba też nie miałeś w swojej Hani halogenów i sam wszystko robiłeś, to możesz mi pomóc bo nie wiem jak mam kable pociągnąć, to znaczy nie mam org. wiązki i czy sam jestem w stanie sobie ją zrobić, od lewego i prawego halogena ma iść kabel + i - do przekaźnika później te kable mam przeprowadzić do wnętrza do bezpieczników a co później, może masz jakieś zdjęcia ze swojej operacji w tym temacie, był bym bardzo wdzięczny.

MikeFoto
13-10-09, 00:20
MikeFoto dzięki, już wcześniej na tego pdf natrafiłem spróbuje bo jakoś skumać, ale powiedz mi jedno ty chyba też nie miałeś w swojej Hani halogenów i sam wszystko robiłeś, to możesz mi pomóc bo nie wiem jak mam kable pociągnąć, to znaczy nie mam org. wiązki i czy sam jestem w stanie sobie ją zrobić, od lewego i prawego halogena ma iść kabel + i - do przekaźnika później te kable mam przeprowadzić do wnętrza do bezpieczników a co później, może masz jakieś zdjęcia ze swojej operacji w tym temacie, był bym bardzo wdzięczny.

Niestety, w tym temacie nie pomogę. U mnie było wszystko poza elementem świecącym. Cała instalacja, przycisk, przekaźnik był. Ja dorobiłem halogenki :)

Cała instalacja elektryczna podłączenia Halogenów przednich to ten schemat (zaznaczyłem na czerwono):
http://img42.imageshack.us/img42/2251/przeciwmgielne.th.png (http://img42.imageshack.us/i/przeciwmgielne.png/)

W megaskrócie - jak rozumiem schemat:
- z bezpiecznika 19 bierzesz +12V (kabel RED/BLK)
- podlaczasz je pod przycisk w odpowiednim miejscu (rozpiska przycisku! )
- kablem BLK podlaczasz -12V czyli masę (możesz brać skąd chcesz)
- wyjście załączające/wyłączające halogeny realizowane jest na kablu RED/YEL przycisku.
- ten wlasnie kabel podłączas pod cewkę (czyli to wejście które załącza przekaźnik) - czyli ta część niskoprądowa
- drugi niskoprądowy - do masy (BLK)
- następnie spod bezpiecznika nr 11 (15A) kabel WHT/RED ciągniesz główne zasilanie halogenów
- podłączasz pod wysokoprądową część przekaźnika - a wyjście z przekaźnika bedzie ci załączało / wyłączało halogenki - to jest właśnie +12V które potzebujesz (kabel BLU/RED)
- ów kabel dzielisz na 2 i jeden do prawego, drugi do lewego (....wypij kolego... :) ) i masę bierzesz skąd chcesz. Zrobione.

camaro17
13-10-09, 13:53
MikeFoto mam pytanko bo ty kupiłeś sobie takiej firmy halogeny -"wesem" jest to polski producent i widzę na ich stronie internetowej dobre ceny, po za tym maja homologacje i chyba jest to lepszy wybór niż jakieś chinki, taiwanki z allegro. Co o tym sądzisz, jakie są twoje wrażenia z użytkowania tych halogenów i czy polecasz je???

MikeFoto
13-10-09, 17:35
MikeFoto mam pytanko bo ty kupiłeś sobie takiej firmy halogeny -"wesem" jest to polski producent i widzę na ich stronie internetowej dobre ceny, po za tym maja homologacje i chyba jest to lepszy wybór niż jakieś chinki, taiwanki z allegro. Co o tym sądzisz, jakie są twoje wrażenia z użytkowania tych halogenów i czy polecasz je???

Jestem powiedzmy w 80% zadowolony. Po roku użytkowania:

Plusy:
- cena - ok 70zł komplet (2 szt wraz z żarówkami H3)
- łatwość montażu - ja poprostu wsadziłem je w oryginalne zaślepki (jeśli je masz)
- bardzo dobra jakość wykonania oraz światała
- polski produkt :D (trzeba polską gospodarkę wspierać :) )
- homologacja na Polskę

Minusy:
- trudność porządnego montażu - jeśli chcesz zamontować je poprawnie musisz kombinować uchwyt
- jeden z nich paruje wewnątrz
- żarówki które były w zestawie szybko się palą (choć może jakaś trefna partia mi się trafiła)

Jakość światała i porównanie do głównych reflektorów znajdziesz tutaj: Halogenki Wesem (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=30375&page=2)
Strona producenta - Halogeny H3 model 4HM.23600 firmy WESEM (http://sklep.wesem.pl/4/6597/Halogeny_samochodowe_przeciwmgielne_i_drogowe_typu _4HM)

ForestG
13-10-09, 19:52
Hmm nie wiem jak dodać foto ale podyktuje Ci strony z manuala. Na stronie 23-A-3 masz umiejscowienie przekaźnika A na 23-A-10 i 11 masz pokazane najlepsze miejsca do podczepienia masy. Co do samego podłączenia pociesze Cię bo będziemy walczyć razem.

camaro17
13-10-09, 22:05
MikeFoto będę w nie długim czasie je testował, dzisiaj zamówiłem na ich stronie internetowej lecz z gładkim szkłem.:D

MikeFoto
13-10-09, 22:15
MikeFoto będę w nie długim czasie je testował, dzisiaj zamówiłem na ich stronie internetowej lecz z gładkim szkłem.:D

Tiaa.... niewiem czy doczytałeś, ale halogen z gładkim szkłem (halogen drogowy) to inaczej dalekosiężny i niema nic wspólnego z reflektorem przeciwmgielnym.

camaro17
14-10-09, 17:00
MikeFoto kurde rzeczywiście nie doczytałem tego, lecz powiedz mi jak ma się to do rzeczywistości, przecież nowe samochody nawet Honda 5d miała halogeny z gładkim szkłem i takich samochodów jest dużo, VW, Audi, Skoda, Toyota i wszystkie mają gładkie szkła. Także nie rozumiem, przecież cały układ, żarówka i wszystko inne jest takie same tylko różnica jest w szkle, także w porównaniu z innymi markami jak to jest???????

MikeFoto
14-10-09, 17:25
MikeFoto kurde rzeczywiście nie doczytałem tego, lecz powiedz mi jak ma się to do rzeczywistości, przecież nowe samochody nawet Honda 5d miała halogeny z gładkim szkłem i takich samochodów jest dużo, VW, Audi, Skoda, Toyota i wszystkie mają gładkie szkła. Także nie rozumiem, przecież cały układ, żarówka i wszystko inne jest takie same tylko różnica jest w szkle, także w porównaniu z innymi markami jak to jest???????

Jest to w następujący sposób. tzw gładkie szkła występują gdy elementem "gnącym" światło jest odbłyśnik. Zauważ, że wnętrza lamp z gładkim przednim szkłem posiadają odbłyśnik o budowie schodkowej:

Przykładowo (pierwsze lepsze zdjęcia wyszperane przez google):
http://www.quippo.pl/galerie/r/reflektor-lewy-20-6184-0_1031.jpg

Natomiast światła w naszych 5D to reflektory halogenowe o budowie pryzmatycznej przedniego szkła.
http://www.otofotki.pl/img7/obrazki/jf8750_Reflektor%20Clio%20III%20-%201-1.jpg

Owa mozaika pryzmatów, powoduje kształtowanie strumienia światła tak aby odpowiednio oświetlał drogę. Zauważ, że w tym przypadku odbłyśnik jest gładki i ma zadanie jedynie skupienie światła w stronę pryzmatów szkła przedniego.

camaro17
14-10-09, 17:38
MikeFoto czyli co??? nie zostało mi nic innego jak zadzwonić i poprosić o zmianę zamówienia na taki sam model jak ty masz zamontowany, bo w innym przypadku będę oślepiał innych i mogę dostać mandat od niebieskich, a dla siebie nie będe zadowolony z ich działania i użytkowania???? Bo chyba różnica w użytkowaniu jest ogromna tak???


A to są org ze skody http://moto.allegro.pl/item764873258_halogen_halogeny_skoda_fabia_vw_polo _nowe_oryginal.html wyglądają dokładnie tak jak ja zamówiłem

MikeFoto
14-10-09, 22:05
MikeFoto czyli co??? nie zostało mi nic innego jak zadzwonić i poprosić o zmianę zamówienia na taki sam model jak ty masz zamontowany, bo w innym przypadku będę oślepiał innych i mogę dostać mandat od niebieskich, a dla siebie nie będe zadowolony z ich działania i użytkowania???? Bo chyba różnica w użytkowaniu jest ogromna tak???


A to są org ze skody http://moto.allegro.pl/item764873258_halogen_halogeny_skoda_fabia_vw_polo _nowe_oryginal.html wyglądają dokładnie tak jak ja zamówiłem

Pytanie jest następujące - chcesz halogeny drogowe (gładkie szkło, służą do wspomagania świateł "długich"; snop światła długi i skupiony) czy halogeny przeciwmgłowe (szkło z paseczkami, szeroki rozkład światła - i można z nich zrobić doświetlanie zakrętów)?

Drogowe to drogowe - podobnie jak długie - "walą w przód" i IMHO będą oślepiać.
Przeciwmgielne które mam fajnie doświetlają pobocze i kierują światła nisko, oświetlając co jest przed zderzakiem.

Świetnie dopełniają światła mijania. Po załączeniu świateł mijania i przeciwmgłowych mam doskonale oświetloną drogę i pobocze aż od początku zderzaka. Widać każdą dziurę :)

camaro17
14-10-09, 22:16
MikeFoto i właśnie o takie coś mi chodzi jak masz ty czyli dopełnienie świateł mijania tak abym więcej widział w taką kiepską pogodę jak teraz nastała.

A abstrahując, jeżeli nie wymienię na taki sam model jak ty masz to po zamontowaniu będę miał całkiem coś innego, gdyż nie będę miał doświetlenia poboczy tylko tak na prawdę dwa światła "długie" ale czy tak mogę jeździć nie narażając siebie i innych ???

MikeFoto
15-10-09, 09:29
A abstrahując, jeżeli nie wymienię na taki sam model jak ty masz to po zamontowaniu będę miał całkiem coś innego, gdyż nie będę miał doświetlenia poboczy tylko tak na prawdę dwa światła "długie" ale czy tak mogę jeździć nie narażając siebie i innych ???

Działanie halogenów drogowych rozumiem w ten sam sposób jak świateł drogowch. Czyli IMHO będą oślepiać, chyba że można je jakoś superdokładnie zamontować i wyregulować by mniej oślepiały.....ale wątpię biorąc pod uwagę przeznaczenie tego typy halogenów to raczej wątpliwe.

camaro17
19-10-09, 09:06
MikeFoto halogeny odesłałem na wymianę do producenta, mam nadzieję że do piątku dojdą te właściwe. Pozdrawiam