Zobacz pełną wersję : Cisnienie na cylindrach w d13b2
Witam
Jakie jest "normalne" cisnienie na cylindrach w d13b2 ?
Dzis mierzylem i wyszlo tak 13 - 13,2 - 12 - 14
Nie wiem czy to odpowiednie wartosci,ale wazne ze mniej wiecej rowno sie rozkladaja :)
pozdro
minimalne dopuszczalne przed zezlomowaniem :) to chyba 9
a na nowym to bylo jakos 13,5
ale masz dobre
14 to jakos troche za duzo ;)
minimalne dopuszczalne przed zezlomowaniem :) to chyba 9
a na nowym to bylo jakos 13,5
ale masz dobre
14 to jakos troche za duzo ;)
Wiesz tak pokazal barometr czy jak sie to usrojstwo nazywa :)
A badalem dlatego,ze ostatnio cos moja Halina nie ciagnie :/ W sensie ze slabo jedzie :)
V max tylko 150 :(
Jak ja kupilem smigala 180 :P a bylo to 1,5 roku temu w tym czasie zrobilem jakies 20 tys. km
Sam juz nie wiem co moze byc tego przyczyna.
A to ze jest slabsza odczulem w momencie gdy no wlasnie ...
Robilem w krotkim okresie 2 rzeczy przy autku ktore moga miec w plyw na takie zachowanie furki a mianowice.
Dziurawa chlodnica - efekt wyciekl calutki plyn chlodniczy (co do kropli prawie :) ) i auto zaczelo sie grzac.Wskaznik nie doszedl do maksa,bo sie zatrzymalem i zgasilem motor.Farta mialem,ze wtedy byla zima i temp -20C :D
Druga rzecz to wymiana rozrzadu moze mechanior zle zalozyl pasek ? tzn przestawil o jeden zabek do przodu lub do tylu ?
Dzis zauwazylem ze na 3 jak cisne ostro to od okolo 4,5 tys autko lepiej ciagnie (otwiera sie druga przepustnica ?) ale i tak tylko do ok 110 - 120 i trzeba na 4 zeby dalej sie bujalo.
Nie moerzylem przyspiechy od 0 do 100,ale musze to rozbic i porownac z katalogowymi danymi.
Moze macie jakies sugestie ?
Moze zapchany wydech ?
Mam instalacje LPG ,ale na benzynie lepiej nie chodzi ...
Pozdro
Manometr sie to usrojstwo nazywa :wink:
wymień filtry, sprawdz świece
albo masz kata zapchanego,rozpruj dziada i wybebesz go:)
ja bym ci poradzil sprawdzic to na innym egzemplarzu bo pomiar wyglada dziwnie z ta 14ka. te urzadzenia sie zurzywaja i po pewnym czasie zaczynaja pokazywac bledne odczyty. a znajac naszych mechanikow to wola wydac na fajki i kalendarz z dupami niz kupic nowy
ja bym ci poradzil sprawdzic to na innym egzemplarzu bo pomiar wyglada dziwnie z ta 14ka. te urzadzenia sie zurzywaja i po pewnym czasie zaczynaja pokazywac bledne odczyty. a znajac naszych mechanikow to wola wydac na fajki i kalendarz z dupami niz kupic nowy
Calkiem mozliwe,ze sie zuzywaja,ale patrzac na to logicznie zuzywajac sie powinien pokazywac chyba mniej ? niz wiecej ? Tzn tak mi sie wydaje.Zuzywajac sie poprotu "popuszczalby" taki czujnik to cisnienie :) Ale moze sie myle :P
A nie mierzylem tego cisnienia u mechanika tylko u kumpla ktory ma taki zestawik i nie uzywa go na codzien jak to czynia mechanicy w swoich warsztatach.
Wiec mysle ze pomiar raczej bylby wiarygodny,choc najlepiej zeczywiscie byloby sprawdzic na innym urzadzonku zeby miec pewnosc.
Najpierw jednak wymienie swiece,filtr powietrza i wywale kata :P
Na siwecach i filtrze zrobilem 20 tys ? to chyba nie za duzo ?
A i mam jeszcze jedno pytanko czy strumienica (luskowa?) czy jakakolwiek inna zamiast kata da pare kucy chociaz jednego :) ?
Pozdro
20 tys km jak na filtr to jest *****iscie duzo, na swiece raczej mało. Strumienica hmm -noo moze byc ciekawie 8)
a co do sprzetu kolegi -zalezy , jezeli to jest manometr za " dwa ruble" i mimo ze jest nowy to moze przeklamywac .Jesli to jest profesionalny sprzet to ja juz nic niewiem:)
A i mam jeszcze jedno pytanko czy strumienica (luskowa?) czy jakakolwiek inna zamiast kata da pare kucy chociaz jednego
nie ma najmniejszego sensu.. takie jest moje zdanie... nie odczujesz najmniejszej roznicy miedzy zwykla rurka a strumienica.. chcesz modyfikowac wydech i miec z tego cos to zainwestuj 100-150 w uzywany kolektor z d16z6
co do pomiarow to prawidlowe cisnienie na nowym silniku sohc to 1,3 Mpa czyli sam widzisz ze 1,4 to dosyc dziwne. moze byc troszke wiecej ale to juz duzo. nie mowie ze nie mozliwe ale warto zrobic pomiar dodatkowy dla prownania wynikow
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.