Zobacz pełną wersję : Pomocy !! przy doboru turbo
Pomuzcie nie znam sie na silnikach zadobrze wiec prosze o pomoc opłaca sie kupić to turbo ?
http://www.komar1970.pl/sklep/product_info.php?cPath=269&products_id=1393
jesli juz chcesz turbo to lepiej samemu zlozyc jakis zestaw.
to nie te turbiny sie rozpadaly :?: z tych kitow z ebaya ...
400km to raczej na zakutym silniku a tu ani korb ani tlokow - zreszta chyba jeszcze jakis smt6 by sie przydal no i kolektor pod ta turbine i przy okazji wydech 2,5" :D wiec wg mnie nie kupuj tego kolego :D w PL znajdziesz "pewniejsze" czesci np: http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14657 i to z BOVem IC zz 200-300
o to wielkie dzięki za pomoc poszukam jednak cos w polsce
lepiej kup sobie nowy mocniejszy silnik a nie tam jakies tanie turbo :lol:
lepiej kup sobie nowy mocniejszy silnik a nie tam jakies tanie turbo :lol:
no własnie chciał bym silnik ale mnie nie stac na taki wydatek wiec musze szukać tańszych rozwiązań
lepiej kup sobie nowy mocniejszy silnik a nie tam jakies tanie turbo :lol:
no własnie chciał bym silnik ale mnie nie stac na taki wydatek wiec musze szukać tańszych rozwiązań
właśnie o to chodzi że do twojego silnika turbo nigdy nie będzie tanim rozwiązaniem, a np. silnik D16A9 to koszt ok. 2kpln
poczytaj w archiwum bo o tym już było
właśnie o to chodzi że do twojego silnika turbo nigdy nie będzie tanim rozwiązaniem, a np. silnik D16A9 to koszt ok. 2kpln
:?: czego graty te same trzeba kupic co do uturbienia np d16z6 ... zmienic kolektor dolotu na b7+kompa i mamy autko na pelnym wtrysku a dalej to juz standardowo .. np. http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2788 ~170KM spoko
tak ja bym robil ...... i robie :D
właśnie o to chodzi że do twojego silnika turbo nigdy nie będzie tanim rozwiązaniem, a np. silnik D16A9 to koszt ok. 2kpln
:?: czego graty te same trzeba kupic co do uturbienia np d16z6 ... zmienic kolektor dolotu na b7+kompa i mamy autko na pelnym wtrysku a dalej to juz standardowo .. np. http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=2788 ~170KM spoko
tak ja bym robil ...... i robie :D
zdecydowanie zmieniać na 1.6
czemu na 1.6 to dla cieniasow ... H22 czeka przeciez....... no i po co te klasy mini i inne bez sensu co nie
moze niektorzy kochaja to co maja i chca to dopiescic i przy pomocy 1.5 gonic typow ze znacznie wiekszymi pojemnosciami
turbo to jedyne rozwiazanie na znaczne zwiekszenie osiagow za jak "najmniejsze" $$$ .. koszt swapa na b18 lub h22 jest znacznie wiekszy niz zalozenie dmuchawki a zrobienie dobrego n/a rozwala kosztami same walki a jesli sa 2 :? to juz niekiepski koszt [a jeszcze w pl] za ktory mozna prawie miec bardzo soft nisko-budzetowa turbine
tomo napisz co robiles ze swoim autkiem ... modziles cos z silnikiem czy jak ci nie pasi to zmieniasz na inny/nowy/wiekszy i zostajesz ze starym, ktory moze ktos kupi a moze i nie :?:
Witam podłącze się pod temat... pół roku seryjnym D16A9 i nie wytrzymałem....
(THX) Kilej za pomoc teoretyczną!!!) Zbieram graty na soft turbo na K03 trzeba będzie:
- turbinkę K03 - od 400 zł
- IC np z VW T5 - 200 - 300 zł
- BOV - np z http://www.properfekt.witam.net/ - 200 - 300 zł
- manual boost conrol też ze strony powyżej 60 zł
- SMT6 - 600 - 700 zł (ile strojenie?)
- kolektor pod K03 - robić na zamówienie czy przerabiać oryginalny??
na razie nie liczę - kosztów orurowania i nowego wydechu.......
celuję w ~170ps (na razie :grin: )
i teraz proszę WAS drodzy bardziej doświadczeni hondziarze o pomoc.....
co jeszcze i z a ile....
- pewnie trzeba będzie wzmocnić sprzęgło
- czy orurowanie w silniku lepiej zrobić z węży silikonowych czy z nierdzewki (jakie koszta?)
- odprężanie uszczelką....????
- dodatkowy wtryskiacz?
- pompa przy tej mocy styknie seryjna?
- no i jakie 5000 innych pierdół - doprowadzenie smarowania jakieś trójniki itp itd....
kup wtryski od forda probe turbo, turbo jakies T3 od Volvo lub Saaba albo K04, bo K03 jest małe. IC od Renault Mastera lub Iveco (+/-300), do tego potrzebujesz jeszcze przewody olejowe (ze 200), trójniki, złączki elastyczne. orurowanie rob stalowe.
a co powiecie na temat tego IC (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104974921) dobry bo wlot i wylot idą na boki a nie w chłodnicę...
ścianki plastikowe ale ciśnienie bedzie max do 0,3 - 0,4 bara więc wytrzyma!
ALBO TEN (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107160205) od ibizy TDI nie jest za mały?
kup wtryski od forda probe turbo, turbo jakies T3 od Volvo lub Saaba albo K04, bo K03 jest małe. IC od Renault Mastera lub Iveco (+/-300), do tego potrzebujesz jeszcze przewody olejowe (ze 200), trójniki, złączki elastyczne. orurowanie rob stalowe.
K03 będzie do mojego projektu Ok chcę osiągnąć 170ps metodą homemade :D :D
zapytaj sie o rozmiar rdzenia i srednice wlotów
zapytaj sie o rozmiar rdzenia
czyli mówimy o grubości x szerokości x wysokości elementu odpowiadającego za chłodzenie???
czy ic od A3 1.8T do czegoś się nadaje wersja 150 km czy za mały
a3 miało SMIC więc to jest marne rozwiązanie...
czy ktoś zaturbił d16v1
a3 miało SMIC więc to jest marne rozwiązanie...
myślałem że to jakaś okazja
czy ktoś zaturbił d16v1
Tak
a więc IC od Ibizy TDI ma wymiary:
szer/dl/wys/ 85mm/295mm/95mm, srednica wylotu dolotu 60mm
jest za 265 zł brać go?
Ja bym radził jednak zakupic sprawdzony IC czyli od Iveco za ok 400 - 500 zl
SPrawdza sie swietnie i wielu to przecwiczylo, zreszta CI o tym mowilem
Pompa wytrzyma na pewno przy tej mocy, z wtryskami na poczatek tez bym zaryzykował bo 170 km to moze dadza rade, skoro niektore N/A dlubane d16a9 maja ponad 150km i nie mysli sie nawet o zmianie wtryskow.
A jesli bedzie za mała dawka paliwa, to wyjdzie podczas strojenia, to biegiem na szrot i wtryskiwacz od np jakiego Opla Omegi 2,5 benzyny, ale jakiego innego tego typu kloca o wielkiej pojemnosci.
Ko3 wystarczy i jest tanie, ale k04 jest wydajniejsz. Krotko mowiac mniej dmuchac a moc ta sama. WIec jesli znajdziesz w dobrej cenie i sie skusisz to bierze ko4, jesli nie to k03 styknie.
Odprezac nie trzeba, przeciez chcesz 170km :) czyli jak N/a na zmienionych kolektorach, walkach, sofcie, dolocie i wydechu - tyle ze osiagniecie 170 km w N/a d16a9 przekroczy koszt taniego turbo 2-krotnie i bedzie palił 15 l na 100 km, a przy turbo spali tyle samo co seria przy porownywalnej jezdzie
Damios
ale robiłeś w swoim czy dla kogoś (chciałbym obluuukać jak można)
ile żeś wycisnoł
Damios
ale robiłeś w swoim czy dla kogoś (chciałbym obluuukać jak można)
ile żeś wycisnoł
Nie nie, nie u siebie :wink:
http://galerie.tomson.com.pl/album13
O ile dobrze pamietam samochod Mlodego z Amw, byl ostatnio do sprzedania na allegro
znalazłem k03 z VW benzyny za 300zł!!
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=107699097
Kupować?? kolo mówi ze stan może nie jest ideany ale pompuje spoko i napewno jeszcze dłuuuugo pojeździ!!
jeste jeszcze od saaba ale kolo nie wie jaki to model
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=106558774
damios
mnie by stykło
czy tam dali smt ?
czy tłoki i korby są orginalne ?
[ Dodano: Czw 01 Cze, 2006 ]
a turbina od diesla sięnadaje?
damios
mnie by stykło
czy tam dali smt ?
czy tłoki i korby są orginalne ?
[ Dodano: Czw 01 Cze, 2006 ]
a turbina od diesla sięnadaje?
MODYFIKACJE
Turbo Garrett GT20
Kolektor wydechowy firmy TOMSON
Zawór blow off Bosch
Modyfikacja elektroniki - Greddy E-manage
Intercooler firmy TOMSON
Modyfikacja komory spalania
Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej 57 mm firmy TOMSON
Komplet zegarów Greddy - Doładowanie, EGT
Hamulce firmy EBC
Felgi Stillauto 17"
MOC: 179.2 KM przy 5749 obr/min. MOMENT: 243.2 Nm przy 4265 obr/min.
Od diesla jakas pewnie podejdzie
od diesla nie bardzo bo szybko zdechnie
no właśnie czym sprężarki od ropniaków różnią się od benzyniaków, np k03 z ropy będzie inna niż K03 z benzyny?
gdzieś czytałem że może być od diesla ale powinna być większa?
gdzieś czytałem że może być od diesla ale powinna być większa?
chyba lepiej isc sprawdzoną drogą :wink:
napewno najlepsza będzie od bęzyny bo tam coś pisali że od diesla się wolniej kręci
[ Dodano: Czw 01 Cze, 2006 ]
mam dwie sprężarki od miśka 3000 gt bi turbo czy coś by z tego zrobił
a i jeszcze wtryskiwacze ;są coś warte?
jakiej to firmy jakie oznacznie?
sprawdzę i dam znać ale z wyglądu te turbiny to za wielkie nie są
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.