Zobacz pełną wersję : Problem z odpalaniem
Witam.
Mam 4g z silnikiem D16Z2.
Od jakiegoś czasu mam pewien problem. Zazwyczaj gdy zatankuje samochód to przez chwilę nie mogę go odpalić, tzn. odpalam wchodzi na te swoje 900-1000 rpm i powoli spadają obroty, aż zgaśnie. Cała akcja trwa jakieś 2 sekundy. Czekam chwilę i odpalam bez problemu.
Silnik sam swapowałem z D15B2, więc może coś powaliłem - chociaż na początku to się nie działo, dopiero od jakiegoś czasu.
Przydały by się jakieś sugestie co to może być, ewentualnie co mam sprawdzić.
Pozdrawiam
Chłodzenie sprawdź, może grzeje się za bardzo i przez to przygasa, żeby nie spalić silnika. Ja tak miałem kiedyś w samochodzie nie istotnej marki i było to chłodzenie.
BzzzT mowisz o chłodzeniu silnika... ?
Prozaiczna sprawa - sprawdzałeś wolne obroty? Może po prostu nie masz ich dobrze ustawionych?
No ja bym obstawiał właśnie ustawienie wolnych obrotów.
Czesto - gesto silnik krokowy odpowiada za problemy z obrotami.
Czesto - gesto silnik krokowy odpowiada za problemy z obrotami.
I co w związku z tym? Silnik krokowy odpowiada tylko za wolne obroty. Jednak na nagrzanym silniku silniczek krokowy 'nie działa' tzn napięcie podane na nim wynosi 0 i silniczek zamyka obwód dodatkowego powietrza.Gdy silnik jest ciepły, za wolne obroty odpowiada śruba regulująca w przepustnicy. I tam szukałbym problemu.
Zagrzej silnik, odłącz silniczek krokowy podczas pracy silnika - jeżeli auto zgaśnie to wiadomo w czym problem - odkręć/poluzuj śrubę wolnych obrotów i spróbuj jeszcze raz.
Proponuję sprawdzić pompę paliwa. Możliwe, że zawór zwrotny nie trzyma i w momencie kiedy znów odpalasz jest przerwa w przewodach paliwowych i dlatego Ci gasnie. Nastepne odpalenie i na przewodach jest juz ok :)
Zrob maly test. jak odpalasz pierwszym rzutem to przegazuj od razu, jesli silnik sie utrzyma to znaczy ze cos moze byc z pompa. Jesli sie nie utrzyma to niekoniecznie to wykluczy pompe dlatego ze moze nie zdazyc zassac paliwa. to jak loteria.
Powodzenia :)
Tu problemu z nagrzanym silnikiem nie ma. Grzeje się tak jak każdy inny 4gen.
Hmm. Silniczek krokowy raczej odpada. Był czyszczony itp. No ale odłączę go jak silnik będzie ciepły
CO do śruby wolych obrotów. Prosił bym o jakąś wskazówkę która to bo po prostu nie wiem.
Pompa: po swapie została pompa z D15B2, z tym, ze pytałem w pewnym warsztacie i powiedzieli, ze ta pompa może zostać bo i ta z b2 i ta z z2 są takie same. Jeśli dobrze pamiętam to chyba kiedyś próbowałem przygazować ale to nic nie dało.
Jutro postaram się posprawdzać wszystko to o czym pisaliście. Dzięki ;)
podejzewam, ze u Ciebie bedzie ciut inaczej rozmieszczone, ale napewno podonnie wygladac.
Srubka od wolnyhc obrotow jest to ta na plaski szeroki srubokret, mosiezna, na zdjeciu znajduje sie nad otworem dolotowym a pod wyjsciem podcisnienia. Na gorze przepustnicy w polowie jej szerokosci
http://images44.fotosik.pl/134/eacc3947f5a973ecm.jpg (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/eacc3947f5a973ec.html)
looknij w przekaznik pompy paliwa
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.