Zobacz pełną wersję : zmiana na obd1,kompa..porady
krzysiek civic
08-10-09, 22:19
Witam troche o tym czytalem i zastanawiam sie nad przejsciem na obd1 w d14a4 i zmianie kompa na P06..i Wtedy bym mogl powgrywac mapki paliwa i proceduyry startu i inne tego typu bajery..Jest sens wogole sie bawic wtego typu bajerki?? odsylam tez do ciekawej stronki ze strojeniem tyle ze po ang;)
http://www.xenocron.com/install/CromeGuide.htm
czekam na opinie
krzysiek civic
10-10-09, 13:53
hmm i co nikt sie nei wypowie?? nikt nie wie?
hmm i co nikt sie nei wypowie?? nikt nie wie?
A co ma Ci się ktoś wypowiadać? Chcesz się bawić to montujesz, nie chcesz to nie montujesz. Sens to dopiero ma jak planujesz lub masz jakieś mody przy silniku, bo wtedy można to ładnie wystroić. Poza tym na forum jest sporo tematów o kompach i silniku 1,4.
krzysiek civic
10-10-09, 22:08
no troche mam pomodzone..ale chcialem sie dowiedziec cyz opalaca sie kas w to ladowac dlatego zapytalem
No to czy się opłaca to sam musisz zdecydować. Zrobienie wiązki, komp i strojenie to ponad 1k raczej wyjdzie. I to przy założeniu, że wiązke zrobisz sam. A jeszcze może wyjść pare dodatkowych rzeczy typu inny krokowy, aparat zapłonowy na OBD1. Do tego silnika co masz czyli 1,4 nie bawiłbym się w to.
krzysiek civic
10-10-09, 22:55
Powiem tak obd1 ogarniam sam ze znajomym kompa przerobic pod wgranie map to kumpel za przyslowiowa wodeczke bo sie na tym zna i pozostaje jedynie strojenie i wgranie map u znajomego za 200-300 zeta wiec koszta to znalezenie kompa obd1 i te strojenie za 300 wiec nie az tak duzo..pytanie czy to nieco poprawi osiagi H...??
Coś tam poprawi, ale różnica osiągów nie będzie warta wydanej kasy. No chyba, że masz silnik sporo doprężony, głowice VTEC, lub dołożone turbo itp bajery no to wtedy się opłaca.
krzysiek civic
11-10-09, 08:25
wlasnie bede montowal głowice vtecamam ssaka zmienionego na d16z6 i jesczze pare rzeczy dlatego pytam sie czy oplaca sie bawic w to i wystroic go czy odpuscic sobie
No to w takim wypadku montuj, bo będziesz miał obsługe zaworu VTEC w kompie i normalnie auto wystrojone.
krzysiek civic
11-10-09, 10:46
ok wielkie dzieki
PS..
A tak naprawde warto to robic bo mam d14a4 zakladma teraz czaopeczke Vtec z glowica zaworami kompa P06 przejscie na obd1 i ssaka z d16 ze szlifem kanalow..jakich efektow sie spodziewac?? i wystroic kompa przy okazji
Pomyśl jeszcze nad doprężającymi tłokami przy takich zabiegach. Jak będziesz zmieniał głowicę to już niewiele więcej roboty. Tłoki z korbami pasują P&P od silnika D14A2 - z anglika MB2. Tam w serii były montowane doprężające tłoki. Jest sporo tych silników w handlu i to za grosze. Po za tym silniki D14 mają słabe panewki - warto od razu zmienić je na nowe (NPR) - koszt po za ASO ok 220 zł.
Przy takim setupie powinno być (po strojeniu oczywiście) około 13x KM lub nawet i 14x KM i ponad 150 Nm.
krzysiek civic
11-10-09, 17:22
jesczze takie pytanie mam bo juz ogarniam temat..czy jak kupie obd1 i przrobie to i kompa P06 to ten komp podejdzie pod glowice i zawor vtec z d16z6?? A i czy przy kupnie glowicy chyba najlepiej od razu zaraz zrobic remoncik ??
Do kompa P06 musisz dołożyć pare elementów, żeby obsługiwał zawór VTEC'a. Zrobić głowice by pasowało jak będziesz miał ją luzem.
krzysiek civic
11-10-09, 19:19
te Tłoki z korbami pasują P&P od silnika D14A2 - z anglika MB2. dostane gdzies luzem czy specjalnie musze kupwoac caly silnik ?
A i przy okazji jaki jest motyle w przepustnicy w d14a4 chodzi o wymiar bo w d15z6 ma 56 mm..dlatego musze wiedziec ile ma w d14a4 bo jesli jest mniejszy beda slabsze efekty i bed emusial dodatkowo rpzepustnice cala dokupic..prosze o info
tak czy siak musisz miec przepustnice na OBD1
krzysiek civic
11-10-09, 21:17
rozumiem ale moze mi ktos napsiac jaki ma tam rozmiar ten motylek
Możesz i same tłoki kupić jak znajdziesz z rozbiórki. O jaki motylek chodzi - o przepustnicę - to w D serii (po za gaźnikowcami i wtryskiem dwupunktowym) są takie same - 56 mm (w D14 oczywiście też), ale jak chcesz modzić N/A to lepiej rozwiercić kolektor i zapodać przepustnice z B serii lub H serii (odpowiednio 60 lub 63 mm)
krzysiek civic
11-10-09, 21:48
hm a efekt bedzie duzo lepszy?? bo jak w dseri ma te 56 to moge smialo golego ssaka montowac ..chyba ze tak jak ty piszesz ze z b seri..ale czy bedzie az taki duzy efekt?
tak czy siak musisz miec przepustnice na OBD1
Tu akurat się kolega myli. W OBD1 i OBD2 są takie same czujniki i przepustnice podchodza zamiennie.
Co do przepustnic to w normalnych H też jest 60mm. Dopiero JDM H22A ma 63mm a H22A7 65mm.
Możnaby się pokusić o założenie tej 60mm. Efekty to przy każdej rzeczy będą niby małe, ale po wystrojeniu całościowym może się okazać, że jest już coś więcej urwane. Jak już robisz przeróbki to warto odrazu dać większą przepustnice.
Tu akurat się kolega myli. W OBD1 i OBD2 są takie same czujniki i przepustnice podchodza zamiennie.
W OBD II nie ma FIVa
W OBD II nie ma FIVa
Chodzi Ci o FITV? Wiele aftermarketów też nie ma i jakoś silniki normalnie da sie wystroić.
Chodzi Ci o FITV? Wiele aftermarketów też nie ma i jakoś silniki normalnie da sie wystroić.
I w zimie odpalają bez problemu i nie maja problemów na niskich obrotach puki się nie rozgrzeją?
krzysiek civic
12-10-09, 14:47
DObra Panowie rozpsialem sobie wszystko i bedzie to wygladac tak:
na poczatek lece z ssakiem z d16z6 przepustnice zostawie ta co mam czyli z d14a4 rozmiar wiatraczka tma jest 56mm
- kupuje glowice z zaworem vtec ( jak bedzie trzeba to od razu dla spokoju remoncik) i do tego tłoki z d14a2 doprezajace..
-przechdoze na obd1 i kupuje kompa P28 (wystrajam auto programem crome:mapy paliwa,start vitka itd)
To by bylo chyba na tyle??mysle ze w 1500-1600 powinienem sie zmiescic..niech ktos sie wypowie
Po normalnych cenach to nie wiem czy się wyrobisz, bo samo mini-me ponad tysiąc chodzi, do tego komp, strojenie, elektryka, robota...
Ja bym obstawiał 4-5k, kupa pierdółek wychodzi typu kable wn, świece, płyny, regulowane kółko itp.
krzysiek civic
12-10-09, 18:13
Ja bym obstawiał 4-5k, kupa pierdółek wychodzi typu kable wn, świece, płyny, regulowane kółko itp.
nie przesadzasz?? za tyle to moge juz swapa na d16z6 walnac spokojnie i jesczze zostanie..
Wie ktos orientacyjnie jaki po tym bedzie przyrost mocy i momentu?
nie przesadzasz?? za tyle to moge juz swapa na d16z6 walnac spokojnie i jesczze zostanie..
obstawiam, że dłubanina w d14 i cała robota wyjdzie podobnie jak wstawienie po prostu d16 vtec i efekt dużo lepszy i baza do dalszych modów. Z d16 wykrecisz 135 kucy dolotem i wydechem.
Moje D15B7 na Z6 wyjdzie ze 2,5-3k za same graty, jak masz możliwość kupuj całego d16 i zrób mu remont, jak pisał Kubi dużo lepsza baza do modów.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.