Zobacz pełną wersję : półoś w dieslu 20T2R i 20T2N
DamianPietras
08-10-09, 20:47
Witam !!!:rolleyes:
Otoż od jakiegoś czasu miałem problem z drganiami tak przy prędkości 90-100 km/h - nasilajace się podczas przyspieszania . okazalo sie że taka guma równoważąca drania na prawej półosi (długiej) zmieniła swoje połozenie - sęk polega na tym że nie wiem dokładnie gdzie ona powinna być umiejscowiona . Ustawiłem ją tak na oko , i jest dużo lepiej , lecz dlaczego ma być prawie dobrze jak może być dobrze.
Dlatego mam prośbe do wszystkich z 2.0ITD aby ktoś podal mi jakieś wymiary jej położenia
Pozdrawiam ! :rolleyes:
Również stale posiadam problem z drganiami zazwyczaj przy prędkościach rzędu 70-80 najbardziej są odczuwalne. I nie wiem już za bardzo jak sobie z tym poradzić.. ;( Gdy wymieniłem półoś to jakby to na jakiś czas ustało lecz teraz pojawiło się z powrotem. Może to faktycznie to ta guma równoważąca.
Damian a skąd wiedziałeś, że ta guma zmieniła swoje położenie?? Były jakieś ślady..??
Witam !!!:rolleyes:
Otoż od jakiegoś czasu miałem problem z drganiami tak przy prędkości 90-100 km/h - nasilajace się podczas przyspieszania . okazalo sie że taka guma równoważąca drania na prawej półosi (długiej) zmieniła swoje połozenie - sęk polega na tym że nie wiem dokładnie gdzie ona powinna być umiejscowiona . Ustawiłem ją tak na oko , i jest dużo lepiej , lecz dlaczego ma być prawie dobrze jak może być dobrze.
Dlatego mam prośbe do wszystkich z 2.0ITD aby ktoś podal mi jakieś wymiary jej położenia
Pozdrawiam ! :rolleyes:
a szukałeś w jakimkolwiek manualu?
bo jeżeli tam nie ma, to będę jakoś próbował u siebie to zmierzyć
DamianPietras
12-10-09, 05:26
Również stale posiadam problem z drganiami zazwyczaj przy prędkościach rzędu 70-80 najbardziej są odczuwalne. I nie wiem już za bardzo jak sobie z tym poradzić.. ;( Gdy wymieniłem półoś to jakby to na jakiś czas ustało lecz teraz pojawiło się z powrotem. Może to faktycznie to ta guma równoważąca.
Damian a skąd wiedziałeś, że ta guma zmieniła swoje położenie?? Były jakieś ślady..??
przy kotroli hamulców sie to ujawnilo gdy ta guma przy podniesionych kolach zaczela trzeć o zawieszenie :confused:
a szukałeś w jakimkolwiek manualu?
bo jeżeli tam nie ma, to będę jakoś próbował u siebie to zmierzyć
niestety nie ma są tylko rysunki - żadnych wymiarow :cool:
a szukałeś w jakimkolwiek manualu?
bo jeżeli tam nie ma, to będę jakoś próbował u siebie to zmierzyć
no jak wymiary ..wychodzą ;)
DamianPietras
13-10-09, 16:01
kolego bolas czekam na jakieś wymiary ....;)
kolego bolas czekam na jakieś wymiary ....;)
daj mi dzień dwa niech się u mnie pogoda uspokoi bo ciągle pada, a niestety nie dysponuję garażem :(
DamianPietras
13-10-09, 22:31
:D na razie musi ci wystarczyc moja pogoda ... ducha ;)
więc odległość jaka mi wyszła to 10,4 cm mierzona od tej gumy stabilizacyjnej do punktu pomiędzy dwoma ostatnimi rowkami na półosi
nie będę sie tu za bardzo rozpisywał w jaki sposób to mierzyłem dlatego dołączam pełne foto ;)
http://i170.photobucket.com/albums/u277/bolas_album/auto/ogolnie.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u277/bolas_album/auto/szczegol1.jpg
http://i170.photobucket.com/albums/u277/bolas_album/auto/szczegol2.jpg
DamianPietras
20-10-09, 21:46
ja również dziękuję ////:D
A zna ktoś może sposób na to aby unieruchomić tą gumę stabilizującą...?? Mam z nią problem na lewej półośce (krótkiej).. Drży mi mocno między 75-80 km/h :(. Kombinuję z nią w lewo i prawo jednak niestety nie przynosi to wielkich rezultatów aczkolwiek czasami jest mocniej a czasami słabiej. Guma stabilizująca wędruje w stronę skrzyni. Jest na tyle słaba że mogę przesuwać ją rękoma bez większych problemów.
Dodam jeszcze, że przy 75-80 km/h drgania odczuwalne są gdy nie przyspieszam tylko tak jadę jak i przy przyspieszaniu. Ale nie wydaje mi się, żeby przy przyspieszaniu się nasilały. Ojciec mówi, że może to być problem ze skrzynią biegów. Ale mi to na to nie wygląda, gdyż skrzynia pracuje cicho. Wg mnie gdyby była to skrzynia to jakieś drgania byłby odczuwalne nie zależnie od prędkości pojazdu tylko np od przełożenia na którym bym jechał. A teraz gdy przy 80 wrzucę 3kę,4kę czy 5kę jest tak samo.
Proszę o podpowiedzi. Z góry dziękuję.
Pzdr Krystian!
Ponawiam prośbę o pomoc. Zależy mi na radach użytkowników a temat spadł na 3 str.
Pozdro !
Problem jaki opisujesz związany prawdopodobnie jest nie z gumą która się przesuwa, tylko z przegubem wewnętrzym. Chodzi o to, że po pewnym przebiegu taki przegub po prostu się wyrabia i wychodząca z niego półoś nie kręci sie idealnie w osi, tylko troche mimośrodowo i stąd te drgania. Owszem, po przekroczeniu pewnej prędkości to ustaje.
Ok sprawdzę te przeguby.. Miałem już kiedyś wymienianą kompletną półośkę razem z przegubami (tą krótką). Ciężko tylko stwierdzić czy jest to przegub lewy czy prawy..
Dziękuję za podpowiedź. Pozdrawiam.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.