PDA

Zobacz pełną wersję : 200 km Swap czy Turbo



sodemarco
08-10-09, 12:04
Witam jestem szczesliwym posiadaczem civica ej2, jako ze mocy jest tyle ile jest ,stad chce zadac pytanie do bardziej doswiadczonych uzytkownikow, celujac w moc 200koni na przyszly sezon ( auto tylko i wylacznie na street ) lepszym rozwiazaniem bedzie swap na b18c4 czy tez minime z zestawem soft turbo?
Z tego co czytalem na forum softy z ebaya nie ciesza sie wielka popularnoscia lecz chcialbym sie dowiedziec cos na temat tego zestawu

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/D-SERIES-D15-D16-SOHC-TURBO-KIT-CIVIC-CRX-DEL-SOL-88-00_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem3356206bdaQQitemZ220 488297434QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAcces sories

Czy lepiej bedzie za te 3 koła zlozyc cos w polsce?
Czy lepiej swapowac b18c4 czy tez uturbiac zfałtekowanego d15b7?

smad
08-10-09, 12:19
Co do D15B7 + Vtec + turbo - bez kucia się nie obejdzie. jero11 w swoim B7 założył soft turbo (0,4bar) i silnik się rozsypał. D15 nie jest najmocniejszym blokiem, D16 bez problemu znosi soft... I dalej miałbyś 1.5.
Lepiej włóż b18 + dolot, wylot, krótka skrzynia, itd. będzie zwinne N/A :) lub uturbij je, 250KM wytrzyma.

ppm702
08-10-09, 12:22
Lepiej włóż b18 + dolot, wylot, krótka skrzynia, itd. będzie zwinne N/Az tymi modyfikacjami C4 nie ma szans na 200KM

smad
08-10-09, 12:37
Wiem, chyba, że markowe części włoży... Ale chodzi też o cenę, nie wiem czy poczuje dużą różnicę między 200KM a 18xKM.

Sedemarco myślałeś nad włożeniem H22?
Na cokolwiek się zdecydujesz dużo kasy na to wydasz.

Ps. popraw tytuł, bo wygląda jakbyś pytał się o 200 kilometrów.

ygor
08-10-09, 12:40
markowe czy nie markowe tu nie ma znaczenia wiekszego (roznice na poziomie ulamkow koni) zeby wydrzec 200 to juz walka z glowica co najmniej (walki, sprezynki, talerzyki , kolka) i zapewne doprezanie

Fawor
08-10-09, 13:04
Podstawowe pytanie brzmi - za ile.

sodemarco
08-10-09, 13:07
Nad h22 najbardziej myslalem zeby sciagnac cala prelude i wtedy dzialac ale ta rzezba z łapami i poloskami mnie przeraża
Wklad spokojnie mozna liczyc około 7 tysiecy i najbardziej mi sie widzi opcja sciagnac anglika VTI.
Robocizna we wlasnym zakresie , warsztat w rodzinie jedynie na strojenie bym gdzies pojechal ale to jest akurat najmniejszy problem.

ppm702
08-10-09, 13:37
przy samym SWAPie czekają CIę również pewne wydatki

łapa od strony rozrządu 100,00
łapa od strony grodzi 350,00
pompa wody 150,00
świece 120,00
olej silnikowy, olej do skrzyni, płyn chłodniczy 360,00
rozrząd (pasek + napinacze) 350,00
przewód A/C B18C4 40,00
przewód paliwowy - wydłużenie 40,00
przerobienie przewodu A/C 70,00
dolot minimum 250,00

Więc już masz w granicach 1800PLN przy założeniu, że wymienisz tylko rozrząd. I oczywiście są to ceny bez robocizny.

Przy cenie około 5k PLN za kompletny SWAP na b18C4 nie zostanie Ci kasy nawet na wydech. A w tym przypadku przyzwoity wydech to w granicach od 1800PLN przy założeniu pozostawienia seryjnego kolektora wydechowego.

Innymi słowy przy tym budżecie czarno widzę przełamanie nawet 18X KM

Kostek_Junior
08-10-09, 16:29
co do rzeźby przy H22, hmmm.. nie jest wcale tak tragicznie :) Jak użyjesz oryginalnych poduszek i dorobisz mocowanie to już masz trochę kasy w kieszeni, dorobienie półosi np. w MOTOMAX (koszt około 1000 zł). Piszesz że robocizna we własnym zakresie to już kolejne tysiące zaoszczędzone, spawać pewnie też potraficie to kupujesz z metra kwasówe, dwa tłumi M-tech (koszt 500 zł) i możesz mieć kompletny wydech za mniej niż 1000 zł. Dla chcącego nic trudnego.

sodemarco
08-10-09, 16:56
Robocizna bedzie cala robiona we wlasnym zakresie wiec pozostaja mi tylko koszta części ,z podorabianiem roznych rzeczy tez nie bedzie wiekszych problemow.
Czyli h22 to nie jest profi rzeźba? Bedzie to moj pierwszy swap chociaz ludzi bede mial ogarnietych w japoncach przy robieniu tego.Pozatym mniej problemow bedzie chyba z silnikiem n/a niz z porobionym turbo.
H22 ciagle mam w głowie gdyż ogarniete preludy moge miec w dobrych cenach.Mowa oczywiscie o swapie bez klimy , ba klima jest mi totalnie zbedna.Poza półośkami i łapami silnika z tego co wyczytalem jest jeszcze cos hardego do obejscia?
Co na temat silnika b16a2 jeszcze mozna uslyszec ciekawego ? Specyfikacje tez ma b.ciekawą.
Nikt naprawde sie nie orientuje ile trzeba dac za anglika vti?
Co do wkladu to moze on byc maxymalnie 10k czemu nie wiecej ? Nie widzi mi sie ladowac wiecej pieniedzy a i tak co do tematu to moc 200 km moze delikatnie przesadzona ale te 180 kucy chcialbym osiagnac i tak zamierzam nim jezdzic nie wiecej niz 3 lata puki nie skoncze studiow.Poprostu celem jest oszczedne szybkie auto ktore bedzie spalac w granicach tych 15 litrow.

havok
08-10-09, 17:51
Sodemarco, zadajesz dużo pytań. Na większą część z nich masz już odpowiedzi w tym dziale, po co wyważać otwarte drzwi?

sodemarco
08-10-09, 18:12
Jest dokladnie tak jak mowisz wszystko jest niby opisane w wielu tematach ale nie tak do konca , nie zakladalbym bez sensu tematu jakbym znal odpowiedz na swoje pytania.

kenny
09-10-09, 08:34
jak 180KM Cię satysfakcjonuje to wsadzaj B18C6. Trochę go zrobisz + krótka skrzynia masz szybkie auto

wunat
09-10-09, 08:37
markowe czy nie markowe tu nie ma znaczenia wiekszego (roznice na poziomie ulamkow koni) zeby wydrzec 200 to juz walka z glowica co najmniej (walki, sprezynki, talerzyki , kolka) i zapewne doprezanie

bez doprezenia i bez talerzykow i sprezynek tez da rade, na samym walku i wystrojeniu.

ygor
09-10-09, 09:25
jak 180KM Cię satysfakcjonuje to wsadzaj B18C6. Trochę go zrobisz + krótka skrzynia masz szybkie auto

popraw jesli sie myle ale c6 chyba seryjnie ma 190 ?

edit: pewnie miales na mysli c4

kenny
09-10-09, 09:43
oczywiście c4, za rano jeszcze ;)

kuba_guzik110
09-10-09, 17:02
wsadz k20 i juz masz *******alaczke, albo ewentualnie b18c6 i nic juz nie musisz w niej robic tylko wystroich i masz mega fajniutkie auto. pamietaj ze przy h22 w ej2 masz malo miejsca w komorze i mozliwe ze bedziesz musial nadciac troszke przedniego pasa i lampy prawej bo zachacza to o kolo pasowe

Kosciech
10-10-09, 00:06
k20 przy budżecie 10 tys? Wolne żarty, pomnóż to przez 2,5 to może sie zmieścisz. Podobnie przy c6, za samego zdrowego swapa trzeba dać jakieś 12 tys.

smad
10-10-09, 00:30
jak 180KM Cię satysfakcjonuje to wsadzaj B18C6. Trochę go zrobisz + krótka skrzynia masz szybkie auto
popraw jesli sie myle ale c6 chyba seryjnie ma 190 ?
O ile trzyma serię :) c4 ma 169KM w serii.
Nie ma sensu wkładać k20 - w ogóle nie kalkuluje się.
H22 bez klimy jest do ogarnięcia. Jest kilka wątków na ten temat.

I chyba znów lepszą opcją będzie kupienie mocniejszej furki + ewentualne poprawki i wyrzucenie zbędnego balastu?

sadam
10-10-09, 01:07
Nie ma sensu wkładać k20 - w ogóle nie kalkuluje się.
pod wzgledem finansowym moze i tak, pod wzgledem rozwojowym to najlepsza opcja


I chyba znów lepszą opcją będzie kupienie mocniejszej furki + ewentualne poprawki i wyrzucenie zbędnego balastu?

generalnie zawsze tak robia ci co zrobili jakis grubszy projekt.masz serie, to masz wieksza pewnosc ze ci sie nic nie z*****.w koncu inzynier to wymyslal.no i przede wszystkim taniej cie to wyjdzie.

taz666
10-10-09, 10:47
bez doprezenia i bez talerzykow i sprezynek tez da rade, na samym walku i wystrojeniu.


Zobaczymy jak u Dyla po remoncie silnika będzie. On ma dolot, wydech, ssący Sk2, strojenie. Na tym setupie miał 192 KM. Teraz robi remont silnika i wkłada tłoki z B16B (doprężające). Może więc da się przełamać 2xx bez wałków, tylko w tym setupie z doprężeniem. Niemniej jednak kupa kasy poszła w ten silnik.

Pati
10-10-09, 12:14
wkłada tłoki z B16B

nie

RDK
11-10-09, 15:17
B16Bb16a ;)
jak można w ogóle rozmawiać o swapach i mówić co się opłaca :D ? przecież w tej zabawie nic się nie opłaca :D
Jakby było mnie stać na odkładanie tak sobie na B serie + swap i moim jedynym ograniczeniem byłby czas to chyba pokusiłbym się o K serie. Oczywiście nie mówię o sytuacji gdy ktoś ma na styk budżet i nagle musi czekać jeszcze 5 lat na zrobienie K serii

buster_11
11-10-09, 15:50
Co na temat silnika b16a2 jeszcze mozna uslyszec ciekawego ?
Chociazby to, ze sa zazwyczaj *****iscie skatowane i ciezko o dobry egzemplarz