Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Silnik D156Z6 ze skrzynią z D14A3/A4



barnie
07-10-09, 12:39
Powoli przymierzam się do wymiany dłuuugiej skrzyni w D15Z6 na coś krótszego, ale nie za bardzo - dlatego pomijam na razie skrzynię z D16Z6 lub D16Y8. Myślę, że skrzynia z D14A3/A4 byłaby odpowiednia, ponieważ skróciła by tylko trochę przełożenie główne, nie tracąc tym samym na ekonomiczności

I tu kilka pytań jak by było po założeniu takiej skrzyni do D15Z6:
1. Jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy 7000tys. obr?
2. Jak będzie świecić się lampka "econo" na 3, 4 i 5 biegu? (Na standardowej skrzyni na 3 i 4 biegu świeci się do 2,5 tys. obr. , a na 5 do 3tys. obr.)
3. Jaka będzie prędkość na 5 biegu przy 3 tys. obr?
4. Jaką prędkość max uda się osiągnąć na 4 biegu? i czy później po dociągnięciu na 4 do maxa i zapięciu 5 biegu autko będzie miało jeszcze siłę przyspieszać, czy tylko utrzymywać ten max, ewentualnie prędkość spadnie? Jeśli będzie miało siłę jeszcze przyspieszać to jaką maxymalną prędkość da radę osiągnąć na 5 biegu?

Pytania może i dziwne, ale na forum z tego co czytałem jest tylko 1 user, który w D15Z6 ma skrzynię z D14A4, niestety nie odpowiada na PM, wobec tego pytania zadaję tutaj - może ktoś jeszcze ma taki zestaw w swoim aucie i może się wypowiedzieć.

skolopendra
07-10-09, 12:54
na coś krótszego, ale nie za bardzo - dlatego pomijam na razie skrzynię z D16Z6

bez przesady aż tak krótka to na nie jest


i czy później po dociągnięciu na 4 do maxa i zapięciu 5 biegu autko będzie miało jeszcze siłę przyspieszać,

raczej nie ,przynajmniej przyspieszeniem bym tego nie nazwał

spychu
07-10-09, 13:35
I tu kilka pytań jak by było po założeniu takiej skrzyni do D15Z6:
1. Jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy 7000tys. obr?
2. Jak będzie świecić się lampka "econo" na 3, 4 i 5 biegu? (Na standardowej skrzyni na 3 i 4 biegu świeci się do 2,5 tys. obr. , a na 5 do 3tys. obr.)
3. Jaka będzie prędkość na 5 biegu przy 3 tys. obr?
4. Jaką prędkość max uda się osiągnąć na 4 biegu? i czy później po dociągnięciu na 4 do maxa i zapięciu 5 biegu autko będzie miało jeszcze siłę przyspieszać, czy tylko utrzymywać ten max, ewentualnie prędkość spadnie? Jeśli będzie miało siłę jeszcze przyspieszać to jaką maxymalną prędkość da radę osiągnąć na 5 biegu?
1. I ~55km/h, II ~95km/h, III ~140km/h, IV~200km/h, V ?
2.
3. Na V przy 3k RPM bedzie ok 120km/h
4. Na IV osiagniesz max ok 205km/h licznikowych i walisz w odcinke, oczywiscie jesli auto bedzie mialo sile dojechac do tej predkosci.

barnie
07-10-09, 14:49
3. Na V przy 3k RPM bedzie ok 120km/h

Czyli taka prędkość jest standardowo w D14A4 przy 3 tys. obr. na 5 biegu? a nie 115km/h - (sorki za szczegółowość) -tabelka rem-a podaje około 114 :)
dlatego o to pytam ponieważ do 3 tys. obr. na 5 biegu świeci się seryjnie "econo", a mnie interesuje do jakiej prędkości max. mógłbym jechać z palącą się kontrolką :D

mateuszafro
07-10-09, 20:27
witam.Nie chce nowego tematu zakładać więc spytam w tym.Jakby wyglądała sprawa przełożenia skrzyni od d16z6 do silnika d15z1? poprawiło by się przyśpieszenie?jak tak to o ile?bo nie wiem jaki będzie efekt a dla ćwierć sekundy do setki mniej nie bardzo chce mi się w to bawić.

Pawel_JBL
03-06-10, 14:48
Z tabelek wynika ze potrzebujesz tylko
2 bieg - 1,909 zamast 1,768
FD - 4,058 zamast 3,88

Teraz mam pytanie do D15z6 zmieści sie FD 4,058 ?

karas
03-06-10, 14:53
jezeli chcesz zmieniac skrzynie tylko po to zeby sie bawic to zmieniaj . Zmiana skrzynie z takimi przelozeniami to bez sensowny mod. Zadnej różnicy nie odczujesz tylko wydasz kase. Jak zmieniac w tym silniku to na taka od d16z6 , d13 z 95 roku badz hybryde. pozdr!!

barnie
03-06-10, 17:32
Temat założyłem już dawno i po przeczytaniu wielu postów stwierdziłem, że najlepszym ekono-dynamicznym rozwiązaniem do D15Z6 jest hybryda:

1-3,250 civic np. z D15Z6 lub D14A4
2-1,909 civic np. z D14A4
3-1,346 crx z D16Z5
4-1,033 crz z D16Z5
5-0,702 civic np z D14A4 lub D15Z6 (ale z wersji przed liftem, bo po lifcie jest 0,750 ).
Główne FD - 4,058 civic z D14A4

Podsumowując biegi od 1 do 4 znacznie się skracają, a 5 pozostaje długa na trasy i po to żeby paliła się magiczna zielona lampka :) Jeśli ktoś chciałby skrócić jeszcze bardziej taką skrzynię, to można oczywiście założyć krótsze FD.

rafal86
21-07-11, 11:13
panowie potrzebuje szybko rady. Sypie mi sie skrzynia w ek3 i mam mozliwosc kupna z d14a2? Dobry to pomysl? Widze w tabeli ze ma FD takie jak d13b2 z 95r. Ale skrzynia d14a2 była montowana chyba tylko w 5D. Czy podpasi to p&p do d15z6?

dimo
21-07-11, 12:06
podpasi p&p, jak masz tanio to zakładaj.

rafal86
21-07-11, 12:27
a nie lepiej d14a3? w tabeli widze ze ma mniejsze FD od d14a2. Generalnie lepiej sie bedzie zbierac i na trasie sie lepiej sprawdzi.

pwl
21-07-11, 17:44
Mniejsze FD=gorsze przyspieszenie.

rafal86
21-07-11, 17:53
a to nie jest tak ze przyspieszenie zalezy od przełozen na poszczególnych biegach?Mówiąc kolokwialnie im wyzsze cyferki przełozen biegu2,3,4 itp to lepsze przyspieszenie.A FD to ile chcemy osiągnac Vmax na danym biegu?

w tabeli nie widze jakie przełozenia ma skrzynia od d14a5. Moze ktos ma jakies dane?

mirasek
21-07-11, 18:20
Porównuj przełożenie całkowite, czyli FD pomnożone przez przełożenie danego biegu. Im wyższy iloczyn tym przyspieszenie większe a prędkość max na biegu mniejsza.

rafal86
21-07-11, 18:32
ok dzieki teraz zrozumiałem:) czyli wychodzi ze d14a2 z wiekszym FD na kazdym biegu bedzie lepiej przyspieszac od d14a3

RSX
21-07-11, 19:13
Powoli przymierzam się do wymiany dłuuugiej skrzyni w D15Z6 na coś krótszego, ale nie za bardzo - dlatego pomijam na razie skrzynię z D16Z6 lub D16Y8. Myślę, że skrzynia z D14A3/A4 byłaby odpowiednia, ponieważ skróciła by tylko trochę przełożenie główne, nie tracąc tym samym na ekonomiczności

I tu kilka pytań jak by było po założeniu takiej skrzyni do D15Z6:
1. Jakie będą prędkości na poszczególnych biegach przy 7000tys. obr?
2. Jak będzie świecić się lampka "econo" na 3, 4 i 5 biegu? (Na standardowej skrzyni na 3 i 4 biegu świeci się do 2,5 tys. obr. , a na 5 do 3tys. obr.)
3. Jaka będzie prędkość na 5 biegu przy 3 tys. obr?
4. Jaką prędkość max uda się osiągnąć na 4 biegu? i czy później po dociągnięciu na 4 do maxa i zapięciu 5 biegu autko będzie miało jeszcze siłę przyspieszać, czy tylko utrzymywać ten max, ewentualnie prędkość spadnie? Jeśli będzie miało siłę jeszcze przyspieszać to jaką maxymalną prędkość da radę osiągnąć na 5 biegu?

Pytania może i dziwne, ale na forum z tego co czytałem jest tylko 1 user, który w D15Z6 ma skrzynię z D14A4, niestety nie odpowiada na PM, wobec tego pytania zadaję tutaj - może ktoś jeszcze ma taki zestaw w swoim aucie i może się wypowiedzieć.

temat już trochę stary, ale może ktoś będzie jeszcze szukał odpowiedzi

1. z tego co pamiętam to 2 na pewno do 100km/h nie dochodzi, reszty nie pamiętam
2. na 3 i 4 ekono pali się tak samo, czyli do ~2,7k obrotów, natomiast dla 5 obroty wydają się być bez znaczenia, po zmianie skrzyni wyłącza się tak samo przy 120km/h
3. jakieś ~110km/h bodajże, ale tak jak na oryginalnej skrzyni przy 3k miałem 120km/h to teraz 120km/h mam przy 3,5k obrotach.
4. nie sprawdzałem maxa, ale jechałem te 200km/h z czego 5 wrzuciłem gdzieś przy 190, i jakoś tam jeszcze przyspieszał, takie 210km/h wydawało się całkiem realne.

dodam jeszcze, że przegrałem gdzieś o długość (albo i więcej) z ek3 mojego znajomego w którym ma skrzynie z d13, fd 4.4, z czego różnica w autach była taka, że on był na felgach 13'' a ja na 15''. Szczególnie było widać jak odjeżdża na 3 i 4 biegu.

bednar_ek35
21-07-11, 20:22
natomiast dla 5 obroty wydają się być bez znaczenia, po zmianie skrzyni wyłącza się tak samo przy 120km/h
Nieprawda,ja mam skrzynie z d15b2 i econo na piątce gaśnie przy ok.85 km/h a na piątce przy 3tyś obr. ma 100 km/h.

RSX
21-07-11, 20:29
Ja mówię jak jest u mnie na 5 biegu:
z oryginalną skrzynia z d15z6 ekono wyłaczało się przy 120 km/h (3000 obr)
po zmianie na skrzynie z d14a4 ekono wyłącza się przy 120 km/h (3500 obr)

możliwe że skrzynia s20 miała taki wpływ u Ciebie :confused:

barnie
21-07-11, 21:20
Szkoda, że już nie mam swojej EK3 :( , ale wtedy gdy pisałem tego posta, dość mocno analizowałem ten temat... dzięki RSX, że dałeś info i odpowiedzi na moje pytania, dodam jeszcze, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że świeceni się "econo" do danych obrotów zależy podobno od rodzaju czujnika prędkości jaki jest w skrzyni biegów - ale jest to niepotwierdzone i nie chciałbym nikogo wprowadzać w błąd.

RSX napisz jeszcze, jak wygląda sprawa u twojego kolegi ze skrzynią z D13B2 i FD 4,4 - jak u niego świeci się "econo" na poszczególnych biegach i jakich obrotach? będzie to cenne info dla innych :) ...i jeszcze pytanko twoja skrzynia z D14 to S40?

jasiek09
21-07-11, 21:27
na piątce przy 3tyś obr. ma 100 km/h.
raczej 105km/h bo 100 mam przy fd 4.4 a w d15b2 masz 4.25

RSX
21-07-11, 22:41
dodam jeszcze, że gdzieś kiedyś wyczytałem, że świeceni się "econo" do danych obrotów zależy podobno od rodzaju czujnika prędkości jaki jest w skrzyni biegów - ale jest to niepotwierdzone i nie chciałbym nikogo wprowadzać w błąd.

Właśnie teraz mi przypomniałeś, że jakiś czas po wymianie skrzyni padł mi prędkościomierz, i mój mechanik naprawił to chyba podmieniając czujnik ze starej skrzyni. Już teraz to sam nie wiem czy wmawiam to sobie czy pamięć mi szwankuje, ale wydaje mi się że jak wracałem do domu po odebraniu samochodu to ekono i tak świeciło do 120.

I mimo wszystko, to na 5 ekono świeci mi się do prędkości a nie obrotów.

tommi28
21-07-11, 23:04
Powiadają ze po wymianie skrzyni na krótszą d15z6 potrafi delikatnie szarpać na benzynie, o ile głownie na gazie jeżdżę, to faktycznie coś tam odczulem ale zgoniłem to na zubozenie mieszanki około 80-100km/h.
Najtaniej wyjdzie skrzynia z fd 4,4 z civa V 1,3 + piątka 0,702 i niczym to nie ustepuje hybrydzie 4,25.

rafal86
22-07-11, 11:16
a d16y8 podpasi równiez do d15z6? sam juz nie wiem co robic...od y8 ma wieksze łozyska,niby trwalsza powinna byc. FD 4,25 czyli tyle co w d16z6
Za 300zł moge dostac od y8,podobno w dobrym stanie

bednar_ek35
22-07-11, 13:04
a d16y8 podpasi równiez do d15z6?
Wszystkie skrzynie d-seri z V jak i VIgena są zamienne.Jak jest z fd.to Ci nie pomoge ale pasować skrzynia będzie napewno.

rafal86
22-07-11, 16:08
ok decyzja podjęta i zakupiłem skrzynie od y8. Oby była faktycznie w takim stanie jak sprzedawca twierdzi.
Bardzo fajny sposób na porównywanie poszczególnych skrzyn podał kolega mirasek czyli mnozymy FD przez przełozenie poszczególnych biegów i im wyzsza liczba tym lepsze przyspieszenie na danym biegu.
Tym sposobem "rozpracowałem" połowe skrzyn z tabeli na forum i wybrałem własnie skrzynie od d16y8. Co ciekawe obliczając tym sposobem przyspieszenie na danych biegach wyszedł mi taki sam iloczyn dla 5 biegu dla skrzyn y8 i d15z6.
Jadać na 5 biegu przy 3rpm na skrzyni Y8 bede miał ok.110km/h a np. na skrzyni d14a2 juz tylko 104km/h.
Dosyc słabo wypada skrzynia od d16y7 FD 4,05 ( iloczyn 3 biegu wyzszy jest nawet w skrzyni od d15z6).
Moze komus sie przydadzą te moje wypociny:D

jasiek09
22-07-11, 16:32
Chciało Ci się liczyć samemu >?
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?2929-Og%F3lne-info-o-skrzyniach-w-silnikach-serii-D&highlight=prze%B3o%BFenia+skrzy%F1

lozek
22-07-11, 20:17
ok decyzja podjęta i zakupiłem skrzynie od y8. Oby była faktycznie w takim stanie jak sprzedawca twierdzi.
Bardzo fajny sposób na porównywanie poszczególnych skrzyn podał kolega mirasek czyli mnozymy FD przez przełozenie poszczególnych biegów i im wyzsza liczba tym lepsze przyspieszenie na danym biegu.
Tym sposobem "rozpracowałem" połowe skrzyn z tabeli na forum i wybrałem własnie skrzynie od d16y8. Co ciekawe obliczając tym sposobem przyspieszenie na danych biegach wyszedł mi taki sam iloczyn dla 5 biegu dla skrzyn y8 i d15z6.
Jadać na 5 biegu przy 3rpm na skrzyni Y8 bede miał ok.110km/h a np. na skrzyni d14a2 juz tylko 104km/h.
Dosyc słabo wypada skrzynia od d16y7 FD 4,05 ( iloczyn 3 biegu wyzszy jest nawet w skrzyni od d15z6).
Moze komus sie przydadzą te moje wypociny:D


Coś Ci się pomyliło... skoro y8 i d16z6 mają taką samą 5-tkę czyli 0,702 a różnią się FD i różnica jest ogromna to jak Ci mogły wyjść te same iloczyny? :o

Poza tym jeżeli chcesz lepszego przyspieszenia to potrzebujesz krótszej skrzyni czyli prędkości max. maja byc jak najniższe na każdym biegu a nie wyższe :)

rafal86
22-07-11, 20:26
ja porównywalem y8 do d15z6:) a nie d16z6
FD y8 4,250*0,702 =2,98
FD d15z6 3,888* 0,750= 2,91

Nie szukałem jak najlepszego przyspieszenia kosztem V max tylko kompromisu. I wydaje mi sie ze skrzynia y8 jest wlasnie takim kompromisem. Podobna bardzo do skrzyni s20 d16z6 ale ma dłuzszą 5-tke pozwalającą jechac w trasie ok.110km/h przy 3rpm

lozek
22-07-11, 20:35
ja porównywalem y8 do d15z6:) a nie d16z6
FD y8 4,250*0,702 =2,98
FD d15z6 3,888* 0,750= 2,91

Nie szukałem jak najlepszego przyspieszenia kosztem V max tylko kompromisu. I wydaje mi sie ze skrzynia y8 jest wlasnie takim kompromisem. Podobna bardzo do skrzyni s20 d16z6 ale ma dłuzszą 5-tke pozwalającą jechac w trasie ok.110km/h przy 3rpm

Pisałem o d15 tylko przez pomyłkę napisałem d16.

Ok d15z6 ma 5-tke 0,750 ale tylko w 2000R Ty masz ek3 z 2000 czy 1999? :) jak z 1999 to możesz mieć 5-tke identyczna jak w y8 (modele przejściowe czyli koniec 98 roku i początek 99 mogą mieć inne podzespoły niż powinny)

barnie
22-07-11, 20:44
D15Z6 ma 5 bieg 0,750 w wersjach po lifcie od 1999r, a do 1999r. przed liftem ma 5 bieg 0,702 - to tak w ramach wyjaśnień :)

Dodatkowo polecam bardzo fajny kalkulator do wyliczenia obrotów i prędkości, przy danych obrotach, na danych biegach: http://www.unixnerd.demon.co.uk/revs.html i podobny temat o skrzyni do D15Z6, w który dosyć mocno się swego czasu angażowałem ;) http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?67135-Jakie-prze%B3o%BFenie-skrzyni-w-d16z6-crx-del-sol-czy-b%EAdzie-pasowa%E6-do-d15z6&highlight=kalkulator

rafal86
22-07-11, 20:46
a widzisz zle popatrzyłem na przełozenia d 15z6:mad:
w takim razie zgadza sie y8 ma "lepszą" 5 ale i tak dosyć długą w porównaniu z np.d16z6 albo d15b2

barnie
22-07-11, 20:51
patrz post wcześniej i korzystaj z kalkulatora, wszystko sobie dokładnie wyliczysz ;)

rafal86
26-07-11, 18:32
doszła dzis skrzynia z d16y8 i nurtuje mnie oznaczenie na niej. Mam 2 naklejki, na jednej pisze s40 wiadomo co oznacza ale na drugiej mam cos takiego
http://img193.imageshack.us/img193/9923/dsc00309wm.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/193/dsc00309wm.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

w pierwszej chwili jak zacząłem dobierac sie do opakowania i ujżałem ta naklejke to sie przeraziłem ze to jakis automat. Pod tym kabelkiem jest jeszcze oznaczenie P4A