Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Kolektor dolotowy B16A2



BurnOuT
24-05-06, 00:27
Czy opłaca sie montować kolektor dolotowy jakiś lepszy niż fabryczny na moim etapie modyfikacji (mam dolot, wydech kpl., koło zamachowe)??

Chodzi mi o cos takiego:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-AIR-INTAKE-MANIFOLD-99-00-HONDA-CIVIC-SI-1-6L-DOHC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ36474QQitemZ806803 0183QQrdZ1

Ile to moze naprawde dac KM?

elmer
24-05-06, 00:34
Szkoda pieniędzy, lepiej podłubać przy seryjnym.

BurnOuT
24-05-06, 00:35
lepiej podłubać przy seryjnym.

Coś więcej?

rAku*
24-05-06, 01:15
Poprawic seryjny, czyli np polerowanie kanalow z syfow odlewniczych, bo zawsze jakies syfy sa ktore zwalniaja przeplyw

Furious
24-05-06, 08:32
Poprawic seryjny, czyli np polerowanie kanalow z syfow odlewniczych, bo zawsze jakies syfy sa ktore zwalniaja przeplyw

a te syfy powodują zawirowania dzięki którym paliwo lepiej sie miesza z powietrzem

elmer
24-05-06, 09:30
Furious, to o czym Ty piszesz to kanały dolotowe w głowicy, w nich zachodzie mieszanie paliwa z powietrzem. Przecież w kolektorze znaduje się tylko powietrze, to z czym ono ma się mieszać? Paliwo jest podawane przy wejściu do głowicy.

Poprawić seryjny - wypolerować, wyrównać kanały z głowicą (lub powiększyć i w głowicy i w kolektorze), rozwiercić wejście do kolektora, rozwiercić przepustnicę lub założyć większą.

Wielki
24-05-06, 10:13
kolektor zostaw seryjny lub ewentualnie szukaj z b18c6 bo on i tak jest na wyrost ...
mysle ze wystarczy przepustnice powiekszyc np w promotorze koszt okolo 250 zł moze taniej (oczywiscie z nowym motylem )pozdr

BurnOuT
24-05-06, 10:54
Czyli najbardziej opłaca sie kupic/powiększyć przepustnice?

LIO
24-05-06, 14:31
Czyli najbardziej opłaca sie kupic/powiększyć przepustnice?
NIE

czytaj uwaznie
wieksza przepustnica to jedno, a poprawione przeplywy w kolektorze dolotowym to drugie

co do recznej roboty, to najwiekszy problem jest zrobic to mega profi wewnatrz samej przepustnicy, bo dostep jest ciezki.
kupujac taki kolektor zakladamy ze przeplywy te beda lepsze.
Ja bym jednak wolal kupic kolektor niz robic to samemu. Chyba ze chcialbym domowym sposobem i tanio cos zrobic, to same wyjscia kanałów dopasowac idealnie do wejsc w glowicy, ale to takie minimum jest.

Adam R.
24-05-06, 15:17
kolektor/przepustnica to juz dalsze mody np. po walkach itp...

Lord_ZED
25-05-06, 02:11
Ja zagłębiłem się w te kolektory dolotowe.
I produkt OBX jest barziwiem niczym magnetyzer. Poszukaj na honda tech.Dobre są napewno Skunk2 i Blox oba dają identyczne przyrosty. Z tego co wiem skunk2 zrobiło 2 wersje kol. Dolotowego który jest jeszcze lepszy.
No ale jak pisze reszta. Do tego zdałabysię jeszcze powiększona przepustnica. I wałki conajmniej z b18c6.
ps. Ja może kubie ten bloxa. Jest tani w miare i jak dużo nieda to nibęde płakał.
Pozatym ma ktoś tutaj jakiś inny kolektor niż z b18c ??

Lukasz4D
25-05-06, 09:18
znam kolege który powiekszył kanały dolotowe i wydechowe w glowicy B16a2 i moc spadła cos koło 8 koni - zajefajna modyfikacja
miniac podobno umie w jakis magiczny sposób powiekszyc te kanały zeby moc wzrosła :-)
ja po swoich doswiadczeniach nie dotykałbym głowicy w Bserii - wiem wiem sa tacy co umieja. ja juz nie mam zaufania i nic bym nie ruszał

pozdr
Łukasz

p.s. wałeczki ogarniaj , sprezynki , S100 (uberdata itp ):-) bedzie lepiej

Kras
25-05-06, 10:27
znam kolege który powiekszył kanały dolotowe i wydechowe w glowicy B16a2 i moc spadła cos koło 8 koni - zajefajna modyfikacja

Bo powinien do czegoś takiego wałki zmienić i wtedy by najpewniej dostał mocy. A tak jak ostro powiększył na serii to wiadomo że lipa.

BurnOuT
25-05-06, 10:47
No dobra, mówicie ze najpierw wałki itd, ale....

Czy wsadzenie większej przepustnicy i polepszenie przepływu w kolektorze ssącym nic mi nie da na tym etapie? Jak da to ile? 1-2KM czy bardziej 5-8KM?

LIO
25-05-06, 16:24
znam kolege który powiekszył kanały dolotowe i wydechowe w glowicy B16a2 i moc spadła cos koło 8 koni - zajefajna modyfikacja

Bo powinien do czegoś takiego wałki zmienić i wtedy by najpewniej dostał mocy. A tak jak ostro powiększył na serii to wiadomo że lipa.
dał potem, ale to nie zmienia faktu, że robi się to dobrze i poprawia się parametry a nie pogarsza. Wałki dobrze z tym współgrają, ale twierdzenie, że bez wałków to normalne że spadnie, jest chore.

Wielki
25-05-06, 16:46
...czemu zawsze najzarliwej wypowiadaja sie te osoby ,ktore tego nie robily ?? :lol: (wiedza teoretyczna nie zawsze wiaze sie z praktyka :idea: pozdr

LIO
25-05-06, 19:08
czemu zawsze ci którzy cos maja zrobione w aucie, myslą że mają jakąkolwiek wiedze ?

Adam R.
25-05-06, 19:15
czemu zawsze ci którzy cos maja zrobione w aucie, myslą że mają jakąkolwiek wiedze ?a ile bylo przypadkow zrobienia glowicy i zabralo :?: jeden dwa :?: :lol:

LIO
25-05-06, 19:16
no ile bylo ?

Adam R.
25-05-06, 19:18
no ile bylo ?to chyba ty wiesz skoro piszesz ze zabiera konie

LIO
25-05-06, 19:22
człowieku zacznij czytać :!:
ja napisałem że zabiera konie ?
potwierdzam przyklad, który podał Łukasz 4D, a przecze temu co pisze Kras ze obróbka zabiera konie.
jeszcze cos nie jasne ?

Adam R.
25-05-06, 19:25
człowieku zacznij czytać :!:
ja napisałem że zabiera konie ?
potwierdzam przyklad, który podał Łukasz 4D, a przecze temu co pisze Kras ze obróbka zabiera konie.
jeszcze cos nie jasne ?
tak, kiedy sam zrobisz glowice i bedziesz naprawde wiedzial jak to jest z tymi przyrostami :?:

LIO
25-05-06, 19:34
Nie zrobie, bo jakos nie ufam nikomu kto mógłby to dobrze zrobić. Poza tym wbrew różnym opiniom, honda ma całkiem niezłe głowice seryjnie, więc lepiej nie zyskać nic, niż cokolwiek stracić. Nie widze też sensu ruszać głowicy (nawet jeśli ktoś zagwarantuje poprawność wykonania i jakieś przyrosty), jeśli w planach nie ma dalszych zaawansowanych modyfikacji, bo w parze mogą dać znaczne poprawy.
W zależności od stopnia zaawansowania obróbki głowicy (bez dalszych modyfikacji w wałki, zawory itd), potrzebne może się okazać dodatkowe strojenie auta, tak by wzbogacić silnik w dodatkowe paliwo (seryjna mapanie da rady).

Adam R.
25-05-06, 19:36
:wink:

Wielki
25-05-06, 22:17
czemu zawsze ci którzy cos maja zrobione w aucie, myslą że mają jakąkolwiek wiedze ?
-
bo robia to najczesciej sami i ucza sie na wlasnych bledach :P
LIO wyluzuj :) ps. a cała teoria jest w netcie (koniec mojego OT)

Tomo
25-05-06, 23:14
oddajesz na krasnobrodzką a oni już będą wiedzieli jak zrobić głowice... mają cały potrzebny do tego sprzęt, a ostanio nawet aparaturę do pomiarów przepływu powietrza przez głowicę, więc myślę że możesz się umówić z nimi że płacisz tylko jak poprawią przepływ w Twojej głowicy 8)

a jak ktoś robi sobie w garaży na oko to na oko może mieć zrobioną dobrze...

LIO
26-05-06, 07:34
no tylko Tomku, ta krasnobrodzka juz tyle spieprzyla (mówie o np blokach) ze mimo iz jest to jeden z bardziej znanych i przytaczanych zakladów, to wolałbym nie ryzykować (chociaz prawdopodoienstwo ze zrobia dobrze jest duzo, duzo wieksze niz mialbym to robic samemu, albo kto inny komu wydaje sie ze zrobil to sam i dobrze).
a umawiać z nimi to sie mozesz, ale napewno nie na gebe, bo potem olali by cie jak bura suke :-)
Nalezaloby spisac bardzo szczegółową umowe, obejmującą wiele punktów co ma być zrobione, co gwarantują, co zrobią jesli tego nie wykonaja jak trzeba itd. Procesowanie sie późniejsze, nie jest warte głowicy 8)

Tomo
26-05-06, 11:41
Myślę Piotrze że nie masz racji, każda firma tjuningowa która na nich pluje i tak na koniec oddaje im wszystko do roboty. Moim zdaniem za każdym razem są to zagrywki marketingowe bo nie ma w PL na dzień dzisiejszy lepszego, bardziej wyspecjalizowanego warsztatu z lepszym sprzętem.

http://www.nos.motoogloszenia.pl/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=16

Polecam odwiedzić ten przybytek i przekonać się w praktyce. Oczywiście konkretnie ten na ul Krasnobrodzkiej a nie żadne filie :wink:

LIO
26-05-06, 12:02
Zgadza się Tomaszu, masz racje. Firmy tuningowe chcąc robić, muszą gdzieś te elementy oddawać, gdyż zakup wyspecjalizowanego sprzętu wiąże się ze sporymi kwotami, a na potrzeby jedynie tuningu, a nie codziennych napraw, taki sprzęt byłby średnio opłacalny i musiałby się zamortyzować w dość długim okresie czasu.
Niemniej jednak fakt iż Krasnobrodzka robi to najlepiej, nie jest jednoznaczne ze stwierdzeniem, że robi to poprawnie za każdym razem. Owszem lepiej od konkurencji, ale poziom usług w Polsce w tej dziedzinie ma jeszcze pewne niedociągnięcia.
Buźka :-)