PDA

Zobacz pełną wersję : Pytanie o zawór VTEC



Ekard
06-10-09, 09:13
Pytanie brzmi:
Czy zawory VTECa z różnych silników są między sobą wymienne?
Czy na przykład taki http://moto.allegro.pl/item765813135_honda_civic_3d_coupe_czujnik_czojnik _vtec_v_tec.html

podpasuje do d15b czyli d16z6.

Chcę się upewnić bo takie jest podejrzenie, że u mnie ten zaworek coś nie funkcjonuje.
I czy szukać zaworu konkretnie od d16z6, czy od innego 1stopniowego VTECa z D serii podejdzie?

Malak
06-10-09, 20:08
podejdzie ;)

ja mam obecnie w d15b bodaj z d15z1, ale d16z6 jest to samo

kenny
06-10-09, 20:45
jest podejrzenie, że u mnie ten zaworek coś nie funkcjonuje.

po czym wnosisz? jakieś błędy się pojawiły?

Barti88
06-10-09, 22:19
Były dwa typy zaworów Vteca. Musisz kupić taki jak miales wczesniej czyli albo z jednym wejściem na kostke albo z dwoma...

Ekard
07-10-09, 00:09
po czym wnosisz? jakieś błędy się pojawiły?

Po wejściu na obroty w okolicach 6k załącza się check. Kod błędu 22.
I zdaje się, że jest jakieś zwarcie na nim, tak przynajmniej pokazuje miernik jak się podłączy pod piny od zaworu. A chyba powinna być jakaś rezystancja na nim, nie?

Malak
07-10-09, 10:00
ten zaworek wlasnie jest 'zwieraczem', ze tak powiem ;D

jak jest odpowiednie cisnienie oleju to wypycha ono taki słupek, ktory naciska na blaszke i sa wtedy zwarte oba kable.
Od biedy mozna wylaczyc sprawdzanie cisnienia.

Ekard
07-10-09, 12:44
To jak najlepiej sprawdzić czy, zawór jest sprawny lub uszkodzony?


Objawy mam takie:
Silnik D15B (swapowany, więc nie wiem czy zawór jest sprawny, ale silnik miał generalke, więc raczej wszystko inne odpada), komp od d15b p08 OBD1
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/komp2.jpg
wiązka kabinowa miała już seryjnie pociagnięte kabelki VTECa (ponieważ wersja USA z 92roku), brakowało tylko w części silnikowej. Podpieliśmy się tak jak na obrazku radzą.
http://i94.photobucket.com/albums/l95/ekard82/obd1.shocktowerplug.jpg

Silnik odpala i pracuje równo, nie ma żadnych problemów, aż do około 5k-6k obrotów (czyli tam gdzie powinien się załączyć VTEC) wtedy zapal się CHECK, odcinke wtedy łapie przy 7k i nie idzie jak d15b/d16z6 powinien iść(prawdopodobnei VTEC się nie załącza), diagnostyka pokazuje błąd 22, czyli: VTEC Oil Pressure Switch defective circuit or unplugged / defective oil pressure switch
Podpięcie odwrotnie kabelków przy tym zaworze niczego nie zmienia.
Błędu 21 nie pokazuje.

Tak więc ktoś coś doradzi?
Ewentulanie jest z okolic Tomaszów Maz. i chciałby pożyczyć swój zaworek do testów? :D

skolopendra
07-10-09, 13:14
zamontuj przełącznik zamiast zaworu i pstrykaj
do około 5k-6k obrotów (czyli tam gdzie powinien się załączyć VTEC)

i widział będziesz :D

artek0903
07-10-09, 13:33
Były dwa typy zaworów Vteca. Musisz kupić taki jak miales wczesniej czyli albo z jednym wejściem na kostke albo z dwoma...

ten z jedna kostka wystepowal np w d16y2 z kompem p1h, z dwoma kostkami byl w starszych silnikach i jest ona po to, aby dac sygnal do kompa ze sie vtec zalaczyl i wszystko dziala jak nalezy, jesli podlaczyles zawor z jedna kostka do kompa ktory 'sprawdza' zalaczanie vteca (np p28) bedzie wywalac checka

Ekard
07-10-09, 13:39
zamontuj przełącznik zamiast zaworu i pstrykaj

i widział będziesz :D

Możesz rozwinąć myśl ?



ten z jedna kostka wystepowal np w d16y2 z kompem p1h, z dwoma kostkami byl w starszych silnikach i jest ona po to, aby dac sygnal do kompa ze sie vtec zalaczyl i wszystko dziala jak nalezy, jesli podlaczyles zawor z jedna kostka do kompa ktory 'sprawdza' zalaczanie vteca (np p28) bedzie wywalac checka

Dzięki za info.

kluczykpl
07-10-09, 20:03
zrób tak pin A4 połącz z pinem D6,lub polacz te dwa przewody z drugiego obrazka, będzie działać jak ręka odjął

tu masz rozpiske http://www.ff-squad.com/technet/wiring.obd1.htm

Ekard
07-10-09, 22:40
zrób tak pin A4 połącz z pinem D6,lub polacz te dwa przewody z drugiego obrazka, będzie działać jak ręka odjął

tu masz rozpiske http://www.ff-squad.com/technet/wiring.obd1.htm

A co dokładnie takim mykiem osiągnę?
Omijam wtedy czujnik ciśnienia oleju?
Vitek wtedy powinien normalnie się załączać?

Malak
07-10-09, 22:59
osiagniesz dokladnie tyle, ze czunik nie bedzie brany pod uwage przy wlaczaniu vtec'a.

Bedzie wtedy normalnie jezdzic, zadnego bledu nie bedzie, sprawdzone ;)

Ekard
07-10-09, 23:01
osiagniesz dokladnie tyle, ze czunik nie bedzie brany pod uwage przy wlaczaniu vtec'a.

Bedzie wtedy normalnie jezdzic, zadnego bledu nie bedzie, sprawdzone ;)

Czyli wszystko ma być podłączone tak jak być powinno i tylko dodatkowo zewrzeć te dwa kabelki, tak?
Czy odłączyć selenoide/czujnik ciśnienia i wtedy zewrzeć odpowiednie przewody?

Malak
07-10-09, 23:26
solenoida musi byc podlaczona - pojedyncza wtyczka,
ta podwoja mozesz odpiac, jak zewrzesz tamte kabelki.

Ekard
08-10-09, 18:55
Po obejściu zaworu VTECa, błąd już mi nie wyskakuje. VTEC się załącza, zmierzone miernikiem, selenoida daje napięcie po 4,5K.
Ale mam inne pytanko teraz.
Jak to jest u was z odcięciem. Najlepiej tym seryjnym. Bo mi odcina w okolicach 6800-7000. Chyba powinno byc troszkę wiecej, nie? Co prawda obrotomierz ma mdodatkowy, a nie seryjny.
Jak wsadziłem kompa do kolegi co ma d15b2 z minime d16z6. To u niego odcinało przy około 7500, seryjny hondowski obrotomierz ma z EG4.
U mnie jakoś tak chyba troche za wcześnie odcina, silnik cały czas daje moc, Honda przyśpiesz i nagle odcinka.
Mam 3 podejrzenia.
1) Silnik leciutko faluje na niskich obrotach, tak więc jeszcze będe si ęmusiał pobawić zapłonem. Czy może to dlatego odcina za nisko?
2) Mój obrotmierz jest za wolny lub przekłamuje i silnik z lekkim kołem zamachowym, wkręcałby się szybiecj od wskazówki obrotka?
3) Po tym myku z obejściem zaworu VTEC'a, komp wchodzi w jakiś tryb awaryjny i dlatego odcina przy 6800?? I czy to normalne aby jak się robi samodiagnostyke, CHECK świecił się cały czas? Bo tak właśnie jest u mnie. Tak samo się świecił CHECK przy kompie od d16z6, gdy podłączyłem go u siebie.
U kolegi pokazywał błąd 20. Wcześniej jak np, odłączyłem jakiś czujnik to check normalnie pokazywał kod błędu w czasie samodiagnostyki. Więc świecący się cały czas CHECK to oznaka braku błędów tak?

Malak
08-10-09, 23:24
1. Zaplon mozesz przyspieszyc na maxa, same plusy ;d
2. ciezko by bylo, zreszta jak bys przytrzymal na odcieciu to wskazowka 'dogonila' :D
3. Tryb awaryjny odcina na jakis 3500obr, silnik odrazu inaczej pracuje, poznal bys. to ze czek sie swieci przy spietej zworce to dobrze, a blad 20 to ELD, ktorego nie masz i nie powoduje wyswietlenie czeka w czasie jazdy.

Komp p08 z d15b seryjnie odcina tez na 7411.

Ekard
09-10-09, 07:54
Czyli komp jest raczej sprawny bo u kolegi odcina normalnie, tylko u mnie tak jakos nisko. :(

No nic, w poniedzialek powalcze z zaplonem/rozrządem i zobaczymy czy to pomoże.

Furious
09-10-09, 08:46
Jesli jest odciecie przy 7k to mozliwe ze vtec nie dziala, kilka warunkow musi byc spelnionych:
-temp. wody >56stC
-prędkość > 10km/h
-przepustnica > 20%?
-cisnienie oleju

Jesli ktores z powyzszych nie jest spelnione VTEC nie bedzie dzialal.

Ekard
12-10-09, 11:38
Ale wygląda na to że VTEC jednak dziala.
Po podłączeniu miernika pod selonoide, pokazuje 0V, po przekroczeniu 4500rpm pokazuje 12V.
Podłącze dzisiaj kompa od d16z6 i zaobaczymy czy na nim też będę miał tak nisko odcinkę.
I czy to obejście zaworu VTECa nic nie komplikuje?
I jeśli obszedłem zawór i już nie pokazuje błędu 22, to walnięty jest zawór i przydałoby się go wymienić?

adasko9452
19-10-11, 22:48
Po obejściu zaworu VTECa, błąd już mi nie wyskakuje. VTEC się załącza, zmierzone miernikiem, selenoida daje napięcie po 4,5K.
Ale mam inne pytanko teraz.
Jak to jest u was z odcięciem. Najlepiej tym seryjnym. Bo mi odcina w okolicach 6800-7000. Chyba powinno byc troszkę wiecej, nie?

Podpinam się pod temat. U mnie podobny objaw. Co jest nie tak?

lysy765
02-11-11, 13:49
mam pytanie :

czy samemu mozna wymienic uszczelke pod zaworem vtec ?

z tego co mi mowil mechanik specializujacy sie w martkach hond ze to ciezka sprawa i ze i tak bedzuie leciutko ciekl olej ;/
ponoc za duze cisnienie sie robi i te uszczelki sa niedopracowane ;/

jasiek09
02-11-11, 14:35
czy samemu mozna wymienic uszczelke pod zaworem vtec ?
można

lysy765
03-11-11, 06:38
czy jest pan w stanie mi opisac jak to sie robi ?

jasiek09
03-11-11, 09:04
Podkładasz jakąś szmatę żeby nie zasyfić silnika olejem, odkręcasz zawór, czyścić, zmieniasz uszczelkę, skręcasz.

lysy765
08-11-11, 21:56
wlasnie co wracam od mechanikow :P

cieknal mi olej spod uszczelki zaworu VTEC i rzucalo nim po calej skrzyni :/

po wymianie nie ten sam samochód :) zero cieknacego oleju a co najwazneijsze zawor vtec w 100 % zastrzela sie :P

piekny dzwiek i wgniecenie w fotel ;P

teraz czas na inne sprawy :)

Maier
09-11-11, 06:58
O jakim ty wgnieceniu w fotel piszesz,to nie 500 koni mechanicznych.

kwiatu
25-03-12, 23:09
odkopię trochę temat,

Ogólnie problem jest taki, d16z9, na początku przerywał czasem vtec, zdarzyło się dwa razy...
potem wywalało błąd 22, (bez błędu 21), napięcie na solenoidzie wynosiło od 0V do 5V, vteca nie było, przewody wszystkie grają jak powinny, wszystko się zgadza..
obecnie po resecie kompa wywaliło błąd 21, i cały czas napięcie na solenoidzie wynosi 0V.. Wymieniać cały zawór, czy samą solenoid'ę ?
ciężko też zobaczyć mi w którym momencie wywala checka, bo świeci mi po swapie przez grzałkę sondy lambda..

Dodam też ze zgodnie z serwisówką sprawdzałem oporność na solenoidzie, jest 13.9, serwisówka mówi że ma być między 14-30 Ohm

skolopendra
26-03-12, 17:49
oporność na solenoidzie, jest 13.9,

więc jest ok