PDA

Zobacz pełną wersję : regulacja zaworow .. !!??



shelby86
06-10-09, 00:38
Witam Wszystkich Forumowiczow !!!! zgodnie z tytulem moje pytanie zwiazane jest z regulacja zaworow, a mianowicie czy "zaworowe stuki" moga byc zalezne od obciazenia sinika tzn czy zawory moga inaczej brzmiec na biegu jalowym i przy ruszaniu i rozpedzaniu auta?? ma to jakis wplyw ?? i co jaki okres czasu powinno sie kasowac luzy zaworowe ?? gdzies czytalem ze co 100.000 tys. km. czy to prawda?? Pozdrawiam Wszytkich :D

Cysiek
06-10-09, 00:41
chyba jedno zero Ci się dokliknęło :)
raczej zależne powinno być to od temp silnika a nie od jego obciążenia

shelby86
06-10-09, 00:54
chyba jedno zero Ci się dokliknęło :)
raczej zależne powinno być to od temp silnika a nie od jego obciążenia

mozliwe, zaznaczylem przenosnia ze nie jestem pewien ale chodzilo mi o to czy zawory pod wplywem obciazenia zwiazanego z posrednim poruszeniem tysiaca kilogramow moga brzmiec inaczej niz przy pracy silnika na luzie ?????? po za tym nie widze zwiazku pomiedzy temperatura silnika a luzami miedzy popychaczami a zaworami .... expertem nie jestem wiec jesli sie myle to mnie poprawcie.pozdrawiam

rozumiem ze gdy silnik i jego podzespoly sa cieple to zwiekszaja swoja objetosc, zmniejszaja odleglosc miedzy soba tym samym likwidujac czesciowo luzy i stukot ktory temu towarzyszy. U mnie to jednak nie wyglada tak prosto z tad ten post i pytania do Was !! Pzdr

sentex
06-10-09, 10:33
zawory powinno się regulować co (+/-) 50.000 km

Cysiek
06-10-09, 10:42
po za tym nie widze zwiazku pomiedzy temperatura silnika a luzami miedzy popychaczami a zaworami ....

rozumiem ze gdy silnik i jego podzespoly sa cieple to zwiekszaja swoja objetosc, zmniejszaja odleglosc miedzy soba tym samym likwidujac czesciowo luzy i stukot ktory temu towarzyszy

czy te 2 zdania które napisałeś sobie czasem nie przeczą ?

a co do tego czy pod obciążeniem będą pracować inaczej to może i tak ale czy zmieni się ich klekot to niewiem

siemens_15
06-10-09, 15:14
Zawory powinno się ustawiać co 10tys. km. Niezależnie od tego czy je słychać czy jeszcze nie. Tak mówią zasady pożycia społecznego, zasady zawarte w biblii, prawa natury i manual

kenny
06-10-09, 15:31
po za tym nie widze zwiazku pomiedzy temperatura silnika a luzami miedzy popychaczami a zaworami
rozszerzalność temperaturowa ciał, fizyka klasa 5 szkoły podstawowej

mozes
06-10-09, 16:13
Zawory powinno się ustawiać co 10tys. km. Niezależnie od tego czy je słychać czy jeszcze nie.
Czyli każdy korzysta z innego manuala.
Wg. książki HAYNES - zawory powinno się regulować co 40000 km.
pozdr

skolopendra
06-10-09, 16:18
Czyli każdy korzysta z innego manuala.
Wg. książki HAYNES - zawory powinno się regulować co 40000 km.
pozdr

nie wiesz że biblie hondy napisał ............................H.R Etzold :D

sentex
06-10-09, 16:50
mechanik mi powiedział, że co ~ 50.000 km ... myślę, że nie ma potrzeby regulowania co 10.000

skolopendra
06-10-09, 17:04
mechanik mi powiedział, że co ~ 50.000 km ...

co tyle, to tylko fordy i inne mercedesy :rolleyes:

sentex
06-10-09, 21:14
przestudiowałem oryginalny manual co kiedy trzeba wymieniać i sprawdzać
luzy zaworowe regulujemy co 24.000 km... i taki dystans już brzmi rozsądnie :)


ps. a mechanik też palnął z tymi 50tyś... widać jak można na tych fachowcach polegać :p

DjMariush
06-10-09, 22:13
POwtorze pytanie w innym temacie,bo widze,ze ten temat "zyje"

Czy zle ustawiony zaplon=wieksze spalanie?

Cysiek
06-10-09, 23:24
wg mnie tak i pewnie troszkę mocy też może urwać

smad
06-10-09, 23:28
POwtorze pytanie w innym temacie,bo widze,ze ten temat "zyje"

Czy zle ustawiony zaplon=wieksze spalanie?

Tak, ale musi być na prawdę źle ustawiony.
Pokaż mi temat, w którym nie otrzymałeś odpowiedzi na to pytanie.

siemens_15
07-10-09, 00:09
przestudiowałem oryginalny manual co kiedy trzeba wymieniać i sprawdzać
luzy zaworowe regulujemy co 24.000 km... i taki dystans już brzmi rozsądnie :)


ps. a mechanik też palnął z tymi 50tyś... widać jak można na tych fachowcach polegać :p

H.R.Etzold rzekł do ludu:

"Przeglądy okresowe należy przeprowadzać
co 6 miesięcy (10 000 km) zależnie od tego,
czy najpierw zostanie osiągnięty czas czy
przebieg.
...
●1987-95: sprawdzić luzy zaworów. (co 10 000 km)"
:)

pablo_020
07-10-09, 00:39
H.R.Etzold rzekł do ludu:

"Przeglądy okresowe należy przeprowadzać
co 6 miesięcy (10 000 km) zależnie od tego,
czy najpierw zostanie osiągnięty czas czy
przebieg.
...
●1987-95: sprawdzić luzy zaworów. (co 10 000 km)"
:)

Ja widze inną treść w tym manualu.

"Obsługę należy wykonywać co 12 miesięcy
lub co 20 000 km, zależnie od tego,
czy najpierw zostanie osiągnięty czas czy
przebieg.
Co 12 miesięcy (20 000 km) powinny być
wykonywane czynności oznaczone ●(...)"

(...)●1987-95: sprawdzić luzy zaworów. (...)

DjMariush
07-10-09, 00:56
Pokaż mi temat, w którym nie otrzymałeś odpowiedzi na to pytanie.

http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=48980

dzieki,za odp:)

siemens_15
07-10-09, 02:15
Ja widze inną treść w tym manualu.

"Obsługę należy wykonywać co 12 miesięcy
lub co 20 000 km, zależnie od tego,
czy najpierw zostanie osiągnięty czas czy
przebieg.
Co 12 miesięcy (20 000 km) powinny być
wykonywane czynności oznaczone ●(...)"

(...)●1987-95: sprawdzić luzy zaworów. (...)


Jako dowód printscreen z manuala:
http://img16.imageshack.us/img16/6093/beztytuurz.th.jpg (http://img16.imageshack.us/i/beztytuurz.jpg/)

Zawory w d-serii ustawiamy co 10tys. km

sentex
07-10-09, 10:27
wow... to teraz nie dość, że każdy mechanik mówi inaczej to i manuale podają inne dane :D

ps. a ja jako, że mam 5gen USDM zastosuję się do oryginalnego manuala USDM pisanego w j.ang. czyli 24.000 km ... no ewentualnie w lutym minie rok od ustawiania to może się skuszę ;)

ps 2. a jeszcze zapytam - czy jest jakiś przebieg po którym, trzeba wymienić kable zapłonowe? bo się tak zastanawiam

skolopendra
07-10-09, 10:33
Czy zle ustawiony zaplon=wieksze spalanie?

nie .ale za to kilka o wiele gorszych rzeczy stać się może

pablo_020
07-10-09, 11:45
To rownież z manuala:

http://img16.imageshack.us/img16/8704/beztytuuzr.th.jpg (http://img16.imageshack.us/i/beztytuuzr.jpg/)
http://img5.imageshack.us/img5/1593/beztytuu1fl.th.jpg (http://img5.imageshack.us/i/beztytuu1fl.jpg/)

Co innego jest przegląd, a co innego obsługa silnika.