Zobacz pełną wersję : Ogrzewanie - pokrętło - linka - problem
Witam,
Nie dawno zakupilem Honde civic 5d 97'. Gdy zrobilo sie zimno na dworze odkryłem że coś pokrętło od ogrzewania cięzko chodzi, wręcz nie da sie dać cieplej w aucie. Rozkreciłem przedni panel (wdł instrukcji na forum - dziękuje autorowi bardzo sie przydało ;) )
Okazało się że przy panelu tam gdzie jest linka - puscił uścisk na pancerz, to naprawiłem, pokrętło zaczeło chodzić ale tylko mniej wiecej na połowe, nie dało się w 100% przekręcić (zimno ciepło) dało sie tylko zimno i na pół ciepło, zanurkowałem od strony pasażera i okazało się ze linki są ok, natomiast ostatnia steruje nagrzewnicą, tzn jest tam taki żółty element który jak ręką pomagam to w pełni steruje ogrzewnicą, natomiast samym pokrętem cieżko mu otworzyc na maksa ciepło i przeskakuje ;/ nie mam pojęcia w czym może byc problem, linki są dobrze zaczepione nie ma korozji ani inncyh takich rzeczy, moze ktoś kiedys miał podobny problem to bardzo proszę o pomoc
Z góry dziekuje za wszytkie odpowiedzi
FOTO POZYCZONE Z AUKCJI
http://img202.imageshack.us/img202/3449/nag.jpg
ja ostatnio przerabiałem to samo dokładnie identyczny przypadek puściło mi mocowanie pancerza przy pokrętłach. Po uporaniu sie z tym podłączyłem z powrotem i dalej ogrzewanie chodzi do polowy, musisz zanurkować nie od strony pasażera tylko od kierowcy i tam tez jest mocowanie pancerza jeśli nie umocujesz go w odpowiednim miejscu linka nie będzie pracować, przekręć pokrętło na maksa na ciepło (albo zimno) już nie pamiętam i dopiero wtedy ustaw pancerz u mnie pomogło i wszystko gra.
Własnie u mnie też pusciło mocowanie od pancerza przy konsoli, ale cenna wskazówka - być może jakoś musze założyć pancerz jak bedzie na maksa zimno na konsoli i z tylu na tym dżinksie zółtym
tenkju;)
poradziłeś Sobie z zaczepem tego pancerza? najlepiej go ustawiać jak jest najbardziej naprężony teraz już nie pamiętam czy na max zimno czy ciepło zobaczysz sam kiedy się najbardziej napręży to tak go umocuj i powinno działać. :D
ale o którym mowisz pancerzu, tym przy konsoli czy tym na dole od strony kierowcy ( przy nogach) ?:)
żeby dobrze umocować pancerz przy pokrętłach musisz wyjąć wszystkie 3 pokrętła z linkami od nawiewu i temperatury z konsoli i z mocowań przy nogach kierowcy wtedy ładnie Ci wszystko wyjdzie położysz Sobie na stół i zrobisz. Ja dodatkowo oprócz standardowego zabezpieczenia rozwinąłem jeszcze jeden zwój pancerza i zakręciłem go w kolo plastiku przy pokrętle (teraz jzu nic go nie wyrwie;]) No i jak będziesz montował go z powrotem musisz zakładać go na dole przy nogach na pełnym naprężeniu bo pokrętło nie będzie działać. Ja za pierwszym razem tak miałem poskładałem wszystko ładnie poskręcałem sprawdzam pokrętło a tu zonk idzie tylko do polowy i dalej nie ruszy. Zanurkowałem na dol i jak pomagałem ręką to chodziło elegancko wiec coś musiało być z linka, dlatego to takie ważne żebyś naprężył ja na maxa i dopiero wtedy mocował pancerz (przy nogach kierowcy oczywiście) :D
Czara ma rację. Dokładnie tak samo było u mnie trzeba wprowadzić bardziej pancerz pod obejmę tylko z wyczuciem :)
Pozdrawiam
Dzieki wielkie za obszerną odpowiedź znajdę torchę czasu wolnego to zaczne rozkręcać kokpi:)) Pozdrawiam i dzieki raz jeszcze
Tak wiec podane wyżej wskazówki pomogły w 100% - dodam tylko że przy zakładaniu trzeba dać pokrętło na maksa na ciepło, ustawić na maksa ciepło na żółtym elemencie ze strony pasażera, później zaczepić dobrze napięty pancerz linki i wszystko śmiga;]
hmmmmmmmm.. Zrobiłem jak powyżej - pokrętło ładnie chodzi od maks zimno do maks ciepło, natomiast zanim sie samochod nagrzeje to troooche mija, w dodatku jak są wywiewy to od kierowcy jest ciepło, środkowy przy szybie ciepło, natomiast srodkowy na kokpcie oraz pasazera zimniej o wiele... plyn w chlodnicy jest, niby wszystko ok, silnik ciepły z 10min chodzi i nadal średnio ciepło ... może pomożecie ??
"tzn jest tam taki żółty element który jak ręką pomagam to w pełni steruje ogrzewnicą"
Miałem ten sam problem, tak dociskałem ten żółty element aż go wyłamałem.
Rozebrałem cały panel, wszystkie linki, wszystko OK..
Za trzecim podejściem jak zaczynało rano spadać w okolice 0*C postanowiłem rozebrać cały układ od strony pasażera za schowkiem.
Jak już wszystko powyciągnąłem okazało się że filtr przciwpyłkowy tak wygięło, że blokował sterowanie nagrzewnicy (te drzwiczki sterowane żółtym elementem).
Poskładałem wszystko do kupy, żółty element wkrętem i kawałkiem plastiku wkręciłem w drzwiczki nagrzewnicy, wyczyściłem cały zgromadzony tam syf, i poskładałem wszystko do kupy.
Teraz znowu w 10 minut mogę się cieszyć gorącym powietrzem z nadmuchu. Dodatkowo zrobiłem sobie dodatkowe zabezpieczenie i zakleszczyłem między nagrzewnicą a filtrem materiał z siatki, żeby filtr znowu się nie wygiął i liście nie leciały do nadmuchu.
http://limsko.pl/emp.jpg
Witam,
Nie dawno zakupilem Honde civic 5d 97'. Gdy zrobilo sie zimno na dworze odkryłem że coś pokrętło od ogrzewania cięzko chodzi, wręcz nie da sie dać cieplej w aucie. Rozkreciłem przedni panel (wdł instrukcji na forum - dziękuje autorowi bardzo sie przydało ;) )
Okazało się że przy panelu tam gdzie jest linka - puscił uścisk na pancerz, to naprawiłem, pokrętło zaczeło chodzić ale tylko mniej wiecej na połowe, nie dało się w 100% przekręcić (zimno ciepło) dało sie tylko zimno i na pół ciepło, zanurkowałem od strony pasażera i okazało się ze linki są ok, natomiast ostatnia steruje nagrzewnicą, tzn jest tam taki żółty element który jak ręką pomagam to w pełni steruje ogrzewnicą, natomiast samym pokrętem cieżko mu otworzyc na maksa ciepło i przeskakuje ;/ nie mam pojęcia w czym może byc problem, linki są dobrze zaczepione nie ma korozji ani inncyh takich rzeczy, moze ktoś kiedys miał podobny problem to bardzo proszę o pomoc
Z góry dziekuje za wszytkie odpowiedzi
FOTO POZYCZONE Z AUKCJI
http://img202.imageshack.us/img202/3449/nag.jpg
Witam!
mam poważny problemik z ogrzewaniem w autku mojej dziewczyny Civic VI gen 5D 1997...mianowicie pokrętło ciepło/zimno chodzi lekko i nie zmienia nagrzewania - jest cały czas ciepło.
Wstępnie myślałem, że spadła linka sterowania przełączaniem ciepło/zimno z zaczepu pokrętła, ale teraz już mam wątpliwość - po odkręceniu plastików pod kierownicą okazuje się, że pokrętło przy kręceniu powoduje jakby "poluźnienie/napięcie" czarnego pancerza z linką w środku...i teraz moje pytania:
1. czy wystarczy przytwierdzić pancerz żeby ruszała się linka w nim zamiast całego pancerza?
2. jeśli rzeczywiście spadła linka z pokrętła, to czy jest jakiś tutorial na forum do rozbiórki konsoli, żeby się do tego dostać?
dodam, że wstępnie rozebrałem schowek od pasażera i plastiki pod kierownicą oraz krzyżakowe śruby po bokach konsoli...dalej już mi się nie udało rozebrać a ręki od strony kierowcy nie udało mi się tam wsadzić żeby namacać połączenie linka/pokrętło :(
bardzo proszę o jakiekolwiek wskazówki bo mi kobita marudzi strasznie ;)
taka konsola tu jest: http://imageshack.us/a/img28/9114/dvk4.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/28/dvk4.jpg/)
wystarczy przejrzeć fotoinstrukcje, żeby rozebrac konsole np:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?9180-FOTOINSTRUKCJA-Wymiana-%BFar%F3wek-pod-pokr%EAt%B3ami-nawiewu
jak ją zdejmiesz zobaczysz dwie linki: czarną i niebieską idące od panelu sterowania-obie są mocowane od strony nóg kierowcy
chodzić ma tylko linka, pancerz musi być wciśnięty na stałe
Dziękuję, właśnie o tą fotorelację mi chodziło, ale jakoś nie umiałem znaleźć, szczególnie że nie bardzo znam oznaczenia wszystkich modeli i nadwozii od Civica i ciężko mi było namierzyć nawet odpowiedni dział ;)
A co do umocowania linki, to jest gdzieś jakaś fotka jak to powinno wyglądać?
bartek1706
15-10-13, 09:08
Myślę, że jak tam zajrzysz to będziesz wiedział o co chodzi ;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.