PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 jaka najlepsza instalacja lpg?



bboyangel1
05-10-09, 21:46
witam wiem że tematów było sporo na ten temat jednak te które mnie interesowały były dosyć stare a nie wiem czy w tej kwestii nic się nie zmieniło
mianowicie mam zamiar założyć instalację lpg do mojego civica d15b2 dual point 1,5 190tys. i chcę założyć dobrą instalację a wyczytałem że do tego modelu tylko II generacja się nadaje a każdy znajomy poleca sekwencję która jest sporo droższa, ja wolę wydać większe pieniądze a nie mieć później kłopotów
jaka jest waszym zdaniem najbardziej odpowiednia instalacja na jakich podzespołach i orientacyjnie cenowo co i jak?
dzięki

OSCAR
06-10-09, 07:11
witam wiem że tematów było sporo na ten temat jednak te które mnie interesowały były dosyć stare a nie wiem czy w tej kwestii nic się nie zmieniło
mianowicie mam zamiar założyć instalację lpg do mojego civica d15b2 dual point 1,5 190tys. i chcę założyć dobrą instalację a wyczytałem że do tego modelu tylko II generacja się nadaje a każdy znajomy poleca sekwencję która jest sporo droższa, ja wolę wydać większe pieniądze a nie mieć później kłopotów
jaka jest waszym zdaniem najbardziej odpowiednia instalacja na jakich podzespołach i orientacyjnie cenowo co i jak?
dzięki

czesc,

mialem kiedys d15b2 z instalka IIgen., po zalozeniu odechcialo mi sie czegokolwiek robic przy autku. auto przesatlo jechac, stracilo z 15km przez zwezke w dolocie.
masz 2 wyjscia.
zalozysz instalbe np. brc z blosem (cenniki inst.IIgen w necie + kolo 300-350 za blosa), bedzie bez duzej straty na lpg i prawie bez roznicy jak bedziesz jechal na benie.
drugie rozwiazanie, piszesz ze chcesz wydac nawet wieksza kase, ale zeby miec dobrze :) zrob sobie mini me, zaloz glowe od np. d15b7 + kompa (nie duze pieniadze) albo cos mocniejszego d16, bedziesz mial wielopunktowy wtrysk, wiecej mocy, momentu i bedziesz mogl spokojnie zalozyc instalacje sekwencyjna - polecam staga 300+ (kolo 2500-2800pln).

pozdrawiam

kmikolaj
06-10-09, 15:00
dokladnie ->mpfi i dopiero pozniej gaz

zed
08-10-09, 11:47
Ja bym wolal dolozyc i zamontowac wtrysk. Blos tylko rozwiaze problem z powietrzem ale reduktor nie bedzie wyrabial w gornym zakresie obrotow. Bedzie duzo palil a osiagow i tak nie bedzie takich jak na benie. Rob mini me na d16z6 + inst. z wtryskiem gazu i bedziesz zadowolony.;)

mario1982
10-10-09, 20:03
mpfi bądź mini me oznacza dodatkowe koszty + zabawa z kablami a to już może byc naprawde duży problem.
Nie zgadzam się że instalacja II gen. zamuli auto. Jeśli jest prawidłowo skonfigurowana i założona to praktycznie nie da się odczuć różnicy ( nawet bez blosa). Mam taki setup już 2 lata i nawet na myśl mi nie przychodzi jakakolwiek zmiana ( a przymierzałem się do minime). Honda świetnie się zbiera i bez problemu osiąga 190km/h na gazie.
Więc podstawa to dobry warsztat który założy LPG. Prawda że przy sekwencji jest mniejsze prawdopodobieństwo że będą problemy, lecz samo mini me może przysporzyć kosztów i bólu głowy no i droższa instalacja potem a chodzi tu chyba o oszczędność.
Koszt instalacji w dobrym zakładzie powinien się zmieścić w 2k. i w tym przypadku raczej nie ma co oszczędzać.

OSCAR
12-10-09, 07:34
Nie zgadzam się że instalacja II gen. zamuli auto. Jeśli jest prawidłowo skonfigurowana i założona to praktycznie nie da się odczuć różnicy ( nawet bez blosa). Mam taki setup już 2 lata i nawet na myśl mi nie przychodzi jakakolwiek zmiana ( a przymierzałem się do minime). Honda świetnie się zbiera i bez problemu osiąga 190km/h na gazie.


:D
ok,
mowisz, ze nie czujesz roznicy lpg czy benzynka. jesli nie czujesz, to oznacza tylko ze masz super dobrze wyregulowana instalke - to wszystko i chwala.

widze, ze juz nie pamietasz jak sie jezdzilo przed zalozeniem lpg IIgen. zaden, nawet najlepszy gaziarz nie przelusci w tym samym czasie i cisnieniu tyle samo powietrza przez otwor np. 5cm i przez 10cm, praw fizyki nie przeskoczy. mowa tu o zwezce w dolocie, zwana mikserem.

masz zadlawiony dolot i pewnie z 75km, dolot jest taki sam przy lpg i bp, masz super wyregulowany gaz i dlatego nie czujesz roznicy do Pb, bo powiedzmy masz z 5km mniej do Pb. natomiast poczulbys roznice jakbys wywalil mikser (wrocilo by z 15km) i przejechal sie na benie. dlatego m.in. wymyslili IVgen. a nie zaprzestali rozwoju instalacji lpg na IIgen., chodzilo tez o to zeby zmniejszyc straty smocy lpg do Pb.

krotko mowiac: zawsze mikser (IIgen.) = strata na mocy

pozdrawiam

arekgr
12-10-09, 18:34
Generalnie to można Blos-em sporo podratować sprawę zwężki dolotu. Tylko w sumie aby przepustnica Blos-a się podniosła, też jest potrzebna jakaś "siła", no i Blos to też zwężka ;) OSCAR dobrze prawi, fizyka to fizyka...

Wg mnie, najlepiej mimo kosztów postarać się ogarnąć mpfi. Zupełnie inaczej się tym jeździ. No i jak założysz stożka (najlepiej CAI), to ucho się będzie cieszyło :D

bboyangel1
12-10-09, 18:37
gazownik w moim mieście mówi że najlepsze i najtańsze rozwiązanie przy d15b2 to instalacja gazowa 3 generacji z emulatorem pd44 i twierdzi że wszystko będzie spoko i tylko będzie odczuwalny niewielki spadek mocy i że blosa nie ma sensu montować, całość wycenił na 1600zł tak więc nie tak źle tym bardziej że jeżdże dosyć spokojnie i nie butuje za często
co do jednego mam wątpliwość to do tej instalacji 3 generacji, podobno ma kilka wad, wie ktoś coś na ten temat? czy lepiej brać 2 generacje?

OSCAR
12-10-09, 21:46
gazownik w moim mieście mówi że najlepsze i najtańsze rozwiązanie przy d15b2 to instalacja gazowa 3 generacji z emulatorem pd44 i twierdzi że wszystko będzie spoko i tylko będzie odczuwalny niewielki spadek mocy i że blosa nie ma sensu montować, całość wycenił na 1600zł tak więc nie tak źle tym bardziej że jeżdże dosyć spokojnie i nie butuje za często

twoj gazownik ma troche racji, tzn. tak, do d15b2 z dual pointem bedzie to jedyna sluszna decyzja, oczywiscie z emulatowem sondy pd44 i jakos to bedzie jezdzilo. jedynie z tym "malym" spadkiem mocy bywa roznie, dla bedzie to rzedu kolo 15km, to jest pikus jak masz ich 200 ale przy wyjsciowych 90km to juz dosc sporo. blosa ci gazownik nie proponuje bo juz nie ma go w sprzedazy, tylko rynek wtorny zostal - zdaje sie, no i koszt z 350-400pln tez nie maly.

spoko, jesli auto ma byc do taniego i emeryckiego przemieszczania sie to oczywiscie bedzie ok. ludzie maja 55km i wrzucaja 2 czy tam 3gen. i jezdza przeciez.
zdecyduj sie na ta instalke, bo widze ze i tak nikt cie tu nie przekona do zmiady na wieloftrysk, wiadomo, koszta no i trzeba cos nie cos o tym wiedziec zeby sie brac za to. pisales ze nie ma byc tanio tylko dobrze, dlatego tak ci zaproponowalem.

jesli ma byc tylko tanio to 1600pln cena moze byc, ale zapytaj czy masz w tym 2 lata gwarancji na podzespoly i wszelkie gwarancyjne regulacje za free, typu auto nie jedzie, pali 13l/100km, wolen obroty faluja, gasnie przy zmianie biegow, itp.

pozdrawiam

-rudeboy-
06-04-11, 09:25
odswieze temat bo wydaje mi sie, ze te spadki mocy to jakis mit, zanim kupilem swoja Hania, ogladalem inna mega zaniedbana ale wlasnie na gazie i naprawde nie widzialem zadnej roznicy! przelaczylem na benzynie i na prostym odcinku drogi rozpedzilem ja do 160, hamowanie i z powrotem to samo tyle ze na gazie i to samo bez szarpniecia czy innych gazowych bolaczek. byla to instalacja II gen, napewno sporo juz przeszla jak i cale auto... nie wiem moze przypadek albo sprzedajacy cos tam podkrecil zeby dobrze chodzilo (nie wiem ile tego gazu palilo to...) teraz sam sie zastanawiam ale na blosie wlasnie, znajomy ma to i jest bardzo zadowolony tyle ze nie w hondzie.