Zobacz pełną wersję : Klatka
Hai! Czy wie ktoś gdzie i kto w naszym pięknym kraju podjąłby się montażu klatki bezpieczeństwa do civica V gen. ?? Nie chodzi mi o kupienie iluś tam rur i pospawanie ich sobie tylko czy jest w ogóle wzór takiej klatki z gotowych części aby to potem trzymało się kupy i spełniało swoje zadanie. :rolleyes: Pozdrawiam.
kuba_guzik110
03-10-09, 12:02
sa gotowe klatki do kupienia z certifikatem :) ale koszt takiej to okolo 6czy 8tys zł jesli sie nie myle. co do wzoru gdzies kiedys znalazlem strone gdzie byly podane wzory jak nalezy pospawac klatke :]
nazywa się to "Załącznik J"
firm spawających klatki jest mnóstwo w PL.
Budowaliśmy klatki i cele bezpieczeństwa do różnych samochodów od poczciwego "malucha" zaczynając, a kończąc na różnych modelach Mitsubischi EVO czy Subaru
lol
lol
Może mieli na myśli różne generacje Mitsu EVO bo chyba nie ma np. Galanta EVO...
wunatowi chodzi o pisownie.
Chociaz taka literowka nie przekresla ich jako wykonawcy klatek:P
Hai! Przeglądałem sobie takie klatki i nie doszukałem sie informacji na temat wagi takowej klatki. Ile zatem orientacyjnie może wazyć taka klatka (podstawowa)??
:confused:
Zależy z czego robisz. Jaka stal, jaki stop, jak rozbudowana, ile zastrzałów itd
Ja robiłem rozbudowanego rollbara, cos podobnego do tego:
http://i93.photobucket.com/albums/l78/vteccr_x/New%20Project/interior003.jpg
i wyszło niecałe 30 kg
Wygląda gitesowo, prawie jak u mnie teraz bez klatki, waga też mnie zadowala, tylko czy poleprzyły się zauważalnie włąsności jezdne i czy przestał dach trzeszczeć na wybojach??:confused:
zmieniło się znacznie, od nowa muszę się uczyć auta i nic nie trzeszczy
Na zdjęciu tylne zastrzały idą do tylnich kielichów z boku, u mnie idą do mocowań tylnich amorów
kuba_guzik110
07-10-09, 00:20
ja u siebie planuje identyczna klatke tylko bez tych srodkowych pałąków, chce zeby było można usiąsc na tylna kanape :) No i oczywiście równiez musza byc rury przy przednich słupkach idące aż do rollbara górą i rura idąca przy górnej krawędzie przedniej szyby :)
słyszałem kiedyś plotę że w aucie któóre normalnie jeździ i przechodzi przeglądy nie można mieć klatki , z drugiej strony np porsche GT3 bodajże ma chyba seryjną półklatkę - wiecie coś o tym ?
oraz kolejne pytanie laika
czytałem też gdzieś że w autach jeżdżących na codzień nie zaleca się montowania klatki jednak nie wiem jaki mógłby być tego powód ? czy chodzi o obecność rur w okolicach głowy i zalecenie do jeżdżenia w kasku ?
ja u siebie planuje identyczna klatke tylko bez tych srodkowych pałąków,
harnessa możesz sobie darować, jeśli nie masz szelek
słyszałem kiedyś plotę że w aucie któóre normalnie jeździ i przechodzi przeglądy nie można mieć klatki , z drugiej strony np porsche GT3 bodajże ma chyba seryjną półklatkę - wiecie coś o tym ?
oraz kolejne pytanie laika
czytałem też gdzieś że w autach jeżdżących na codzień nie zaleca się montowania klatki jednak nie wiem jaki mógłby być tego powód ? czy chodzi o obecność rur w okolicach głowy i zalecenie do jeżdżenia w kasku ?
Jeśli auto posiada klatkę, czyli zastrzały idą do przodu to kierowca obowiązkowo musi jeździć w kasku. Chodzi o obrażenia głowy jakie mogą powstać podczas wypadku. I ja się z tym zgadzam w pełni, a udowodniłem sobie to jak walnąłem bokiem w bandę na kielcach i uderzyłem głową w drzwi. Dobrze że miałem kask. Niewyobrażam sobie tak walnąć głową w rurę.
Dlatego ja zrobiłem rollbara i wszystkie rury mam z tyłu.
kuba_guzik110
07-10-09, 17:19
tak u mnie bedzie bez harnessa. Co do przepisów gadałem z diagnosta i mówil coś takiego jak przejde pierwszy przeglad po zalozeniu klatki to potem juz bedzie z górki, ale na moj rozum to jakies nie logiczne jak bede blizej zalozenia jej to pojade na policje czy do pzm albo jakiegos rozsadnego diagnosty i powiem ze potrzebuje faktów i przepisów na to czy cos mozna zrobic czy odwrotnie :)
Hai! Czyli istnieje opcja ustalenia sobie z montażystą klatki jak ma być zamocowana ( chodzi o fakt wciśnięcia kogoś na tył) ?? Gdyby jeszcze pewność że przejdzie to przegląd i nikt się nie będzie rzucał. I jeszcze pytanko, najpierw lakierowanie budy (wewnątrz też) potem montaż klatki, czy na odwrót??
rosiniak99
07-10-09, 23:08
takie coś kiedyś znalazłem w sieci
http://img410.imageshack.us/img410/9760/miracleeg.jpg
roll bar (podobny do mojego) + miracle Xbar (taki jak ma Pati)
Mój wygląda tak:
http://img200.imageshack.us/img200/5871/img3255k.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/5781/img3256i.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/7659/img3257h.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/3946/img3258et.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4546/img3259i.jpg
kuba_guzik110
09-10-09, 16:47
tak troszke brzydko wyszlo :P Do podłogi masz to przyspawane co nie, a nie jakoś przykręcane ??
Samochód jest nie do oglądania a do jeżdżenia :P
Rollbar nigdzie nie jest spawany do budy. Mocowany jest do górnych i dolnych mocować pasów.
Dwa ostatnie zdjęcia pokazują właśnie dolne mocowanie.
takie coś kiedyś znalazłem w sieci
http://img410.imageshack.us/img410/9760/miracleeg.jpg
ja mam pytanie czy ten X-Bar polerowany podejdzie do Coupe Vgen?
pozdro
podczepie sie pod temat:D
http://images42.fotosik.pl/211/92ce9e3a47f8eb1bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=92ce9e3a47f8eb1b)
taka rozporke ma u siebie w Qpe elkorasso.
Che tak zrobic u mnie w EJ9 z poprzeczna za fotelami + moze Xbar jak zostanie rurki
lecz czy przy kontroli drogowej przejdzie bez problemu czy musze miec wbite w dowodzie
ze auto na 2 os. + opinia rzeczoznawcy?
...przeglady robi mi "Pan Kaziu :D " od bardzo dawna :D
dziekuje
czy przy kontroli drogowej przejdzie bez problemu czy musze miec wbite w dowodzie
ze auto na 2 os. + opinia rzeczoznawcy?
zależy na kogo trafisz
imo nie musisz miec wbite ze 2os. poki nie zaczniesz przy tym wozic kogos z tymu, wtedy mozna sobie juz pograbic troche. mowisz ze nie masz czasu jezdzic na przeglad tylko po to zeby wbic zamiast 5, 2 osoby, a i tak z tylu nikogo nie wozisz.
to w przypadku kiedy wszystko masz wyjete z tylu samohcodu tez musialbys? bzdura.
zależy na kogo trafisz
po miescie to luz,ale jadac dalej,dalej to nie chce jej odkrecac :p
imo nie musisz miec wbite ze 2os. poki nie zaczniesz przy tym wozic kogos z tymu, wtedy mozna sobie juz pograbic troche. mowisz ze nie masz czasu jezdzic na przeglad tylko po to zeby wbic zamiast 5, 2 osoby, a i tak z tylu nikogo nie wozisz.
to w przypadku kiedy wszystko masz wyjete z tylu samohcodu tez musialbys? bzdura.
jak powiem ze nie mam czasu jezdzic na przeglady...Brawo :D to do domu z buta wroce :D
No nie ma opcji zeby kogos na tyl wsadzic jak to zaloze,bo nie bedzie kanapy przeciez :D
a co do rzeczoznawcy?To musi byc taki z PZM ?czy jak?Bo nie wiem.Moze taki z PZU wystarczy :D ?
budowarajdowek
01-06-10, 12:27
Można mieć klatke i przejdzie przegląg, tylko trzeba auto przerejestrować na 2 osby. Trzeba również wypisać dokument "zmiany konstrukcyjne" samochodu, wypisujesz modyfikacje, podbija to wyspecjalizowany warsztat i później jedziesz do Okręgowej stacji kontroli pojazdów.
P.S Jeśli ktoś chce klatke rozpórki płyty itp. to zapraszam
WWW.BUDOWARAJDOWEK.pl
co do faktow, to sprawa wyglada tak, ze jak tyl sie wypruje, to bez zmiany ilosci miejsc siedzacych w samochodzie NORMALNEGO przegladu sie nie przejdzie. tak samo z klatka, jak napisal wyzej ladnie i zupelnie darmowo reklajmujacy sie swiezy uzytkownik forum.
nie jest to zadna bzdura jak sugerowal wyzej zakit. NAJPIERW sprawdz informacje, POTEM pisz, bo wprowadzasz ludzi w blad. zlikwidowanie mozliwosci przewozenia pasazerow z tylu = koniecznosc przerejestrowania auta na mniejsza ilosc miejsc. dodatkowo w obrebie kabiny pasazerskiej nie moze byc zadnych ostrych krawedzi.
i niezaślepionych otworów np. po pasach z tyłu... itp
anyway da rade przejść przegląd, tylko wiadomo nie jest to takie łatwe ;)
Kumpel w swoim BMW zrobił sobie klatkę,musiał jeździć do rzeczoznawcy i załatwiać bo diagnosta nie chciał się pod tym podpisać i dać przeglądu.Auto zostało zarejestrowane na 2 miejsca siedzące i z przeznaczeniem samochodu do sportu,oczywiście autem może się poruszać normalnie po drogach publicznych.
Tak to wygląda u niego:
http://img181.imageshack.us/img181/6734/snc00123l.jpg
http://img195.imageshack.us/img195/1826/snc00131m.jpg
http://img686.imageshack.us/img686/9918/zdjcie0121j.jpg
Oczywiście kubły,pasy szelkowe itp.
http://img153.imageshack.us/img153/2341/dsc00611v.jpg
kuba_guzik110
05-06-10, 09:22
piotrek ale maruda zrobil praktycznie pełną klatkę, ja bym chciał coś w tym stylu
http://img62.imageshack.us/img62/340/autopowerrollcagebi.jpg
http://www.boomplustoys.net/images/sti/STI%20Roll%20Cage.JPG
http://img688.imageshack.us/img688/6296/p1010136g.jpg
i się zastanawiam czy jeśli się ma takie coś też trzeba jeżdzić po rzeczoznawcach i przerejestrowywać auto na 2 osobowe, i czy na przeglądach może być buba
na tych zdjęciach klatka jest lączona srubami ja bym chciał taką na stałe pospawaną :)
w 3 poprzednich stronach masz odpowiedz ;)
Tak,przerejestrowac,zalcznik i chyba o kasku cos bylo:D
Pany, zeby chlewu na forum nie robić...
Czy ktoś z Was jest w stanie ogarnąć mi klatke do Vgena HB? W aucie są tylko dwa kubły, także nie istnieje problem mocowania i niszczenia plastików itd ;)
Zależy mi na klatce spawanej, jednolitej, ładnej i spełniającej swoją fukcję przy okazji. Oszlifowanie jej potem i pomalowanie to nie problem.
Nie piszcie mi o problemach na przeglądzie, załącznikach, przerejestrowywaniu auta na 2-osobowe (swoja drogą, na cholerę? Miałem e36 z wywalonym wnętrzem i nikt nigdy nie miał pretensji).
Pytanie czy ktoś się tym zajmuje, podejmie się i jaka to moneta?
Zapytaj w Ireco o klatki do samodzielnego montażu. W chwili obecnej na stronie nie działa cennik ale z tego co pamiętam koszt takiej klatki podstawowej (samodzielny montaż) to ok 1700 zł i za każdy dodatkowy element jakieś 70 zł.
Stronkę masz tu: http://www.ireco.com.pl/index.php -> Galeria -> Honda Civic - tak to wygląda. Ja za ok miecha będę takie coś zamawiał do 5gen HB więc jak masz ochotę trochę wcześniej podzwonić albo i nawet zrobić zakup grupowy to ja biorę na bank.
Pany, zeby chlewu na forum nie robić...
Czy ktoś z Was jest w stanie ogarnąć mi klatke do Vgena HB? W aucie są tylko dwa kubły, także nie istnieje problem mocowania i niszczenia plastików itd ;)
Zależy mi na klatce spawanej, jednolitej, ładnej i spełniającej swoją fukcję przy okazji. Oszlifowanie jej potem i pomalowanie to nie problem.
Nie piszcie mi o problemach na przeglądzie, załącznikach, przerejestrowywaniu auta na 2-osobowe (swoja drogą, na cholerę? Miałem e36 z wywalonym wnętrzem i nikt nigdy nie miał pretensji).
Pytanie czy ktoś się tym zajmuje, podejmie się i jaka to moneta?
będe wiózł niedługo swoja na "oklatkowanie" - stan taki jak u Ciebie - tzn wewnątrz tylko dwa fotele, deska i kierownica. Cena za profi wspawanie to około 1800-2200 pln - w zależności od ilości elementów. Do tego koszt materiału - tu już zależy ile sztang rur pójdzie i jakich. Oczywiscie najtańsze są te ze szwami - ale ponoć są za słabe do sportu (nie wiem - tylko słyszałem) później są bezszwowe rury - koszt na mocno rozbudowaną to jakieś 1000pln - ewentualnie lekkie rury chro-mo ale to już koszt razy dwa lub trzy .
Mcno rozbudowana to załącznik J + dodatkowe zastrzały do kielichów, krzyże w drzwiach (nie wiem jak się to profesjonalnie nazywa) i jakieś elementy poprzeczne w częśc "pasażerskiej" z tyłu. Tak więc całość to około 3tyś pln. Czas oczekiwania to jakieś tydzień/dwa na zrobienie całości. Z tego co słyszałem od chłopaków jeżdżących w RSMP to u Treli czy w Ireco ceny są niewiele wyższe ale terminy (rzeczywiste - nie obiecywane) są kosmicznie odległe.
Przy okazji - byłem dziś na przeglądzie rejestracyjnym i gościu (poniekąd miły) powiedział mi tak:
wbicie innego silnika - bez problemu mogą zrobić sami na stacji - trzeba tylko podazać fakturę zakupu silnika z numerami jego.
wsadzenie klatki i ograniczenie ilości miejsc siedzących - to już zmiany konstrukcyjne i wymagaja uprzedniej zgody rzeczoznawcy PZmot - który takową wyda tylko na podstawie zaświadczenia z firmy która klatke wbudowała w auto i miała do tego uprawnienia (nie mam pojęcia jakie)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.