PDA

Zobacz pełną wersję : Klatka



kopatshu
03-10-09, 08:29
Hai! Czy wie ktoś gdzie i kto w naszym pięknym kraju podjąłby się montażu klatki bezpieczeństwa do civica V gen. ?? Nie chodzi mi o kupienie iluś tam rur i pospawanie ich sobie tylko czy jest w ogóle wzór takiej klatki z gotowych części aby to potem trzymało się kupy i spełniało swoje zadanie. :rolleyes: Pozdrawiam.

kuba_guzik110
03-10-09, 12:02
sa gotowe klatki do kupienia z certifikatem :) ale koszt takiej to okolo 6czy 8tys zł jesli sie nie myle. co do wzoru gdzies kiedys znalazlem strone gdzie byly podane wzory jak nalezy pospawac klatke :]

Pati
03-10-09, 17:33
nazywa się to "Załącznik J"
firm spawających klatki jest mnóstwo w PL.

qureku.
03-10-09, 18:52
http://www.ireco.com.pl/

wunat
03-10-09, 19:17
Budowaliśmy klatki i cele bezpieczeństwa do różnych samochodów od poczciwego "malucha" zaczynając, a kończąc na różnych modelach Mitsubischi EVO czy Subaru

lol

taz666
06-10-09, 11:46
lol


Może mieli na myśli różne generacje Mitsu EVO bo chyba nie ma np. Galanta EVO...

Gorliś
06-10-09, 12:35
wunatowi chodzi o pisownie.
Chociaz taka literowka nie przekresla ich jako wykonawcy klatek:P

kopatshu
06-10-09, 12:42
Hai! Przeglądałem sobie takie klatki i nie doszukałem sie informacji na temat wagi takowej klatki. Ile zatem orientacyjnie może wazyć taka klatka (podstawowa)??
:confused:

kenny
06-10-09, 13:05
Zależy z czego robisz. Jaka stal, jaki stop, jak rozbudowana, ile zastrzałów itd
Ja robiłem rozbudowanego rollbara, cos podobnego do tego:
http://i93.photobucket.com/albums/l78/vteccr_x/New%20Project/interior003.jpg
i wyszło niecałe 30 kg

kopatshu
06-10-09, 14:00
Wygląda gitesowo, prawie jak u mnie teraz bez klatki, waga też mnie zadowala, tylko czy poleprzyły się zauważalnie włąsności jezdne i czy przestał dach trzeszczeć na wybojach??:confused:

kenny
06-10-09, 14:13
zmieniło się znacznie, od nowa muszę się uczyć auta i nic nie trzeszczy

Na zdjęciu tylne zastrzały idą do tylnich kielichów z boku, u mnie idą do mocowań tylnich amorów

kuba_guzik110
07-10-09, 00:20
ja u siebie planuje identyczna klatke tylko bez tych srodkowych pałąków, chce zeby było można usiąsc na tylna kanape :) No i oczywiście równiez musza byc rury przy przednich słupkach idące aż do rollbara górą i rura idąca przy górnej krawędzie przedniej szyby :)

ygor
07-10-09, 09:07
słyszałem kiedyś plotę że w aucie któóre normalnie jeździ i przechodzi przeglądy nie można mieć klatki , z drugiej strony np porsche GT3 bodajże ma chyba seryjną półklatkę - wiecie coś o tym ?

oraz kolejne pytanie laika

czytałem też gdzieś że w autach jeżdżących na codzień nie zaleca się montowania klatki jednak nie wiem jaki mógłby być tego powód ? czy chodzi o obecność rur w okolicach głowy i zalecenie do jeżdżenia w kasku ?

kenny
07-10-09, 10:05
ja u siebie planuje identyczna klatke tylko bez tych srodkowych pałąków,

harnessa możesz sobie darować, jeśli nie masz szelek



słyszałem kiedyś plotę że w aucie któóre normalnie jeździ i przechodzi przeglądy nie można mieć klatki , z drugiej strony np porsche GT3 bodajże ma chyba seryjną półklatkę - wiecie coś o tym ?

oraz kolejne pytanie laika

czytałem też gdzieś że w autach jeżdżących na codzień nie zaleca się montowania klatki jednak nie wiem jaki mógłby być tego powód ? czy chodzi o obecność rur w okolicach głowy i zalecenie do jeżdżenia w kasku ?

Jeśli auto posiada klatkę, czyli zastrzały idą do przodu to kierowca obowiązkowo musi jeździć w kasku. Chodzi o obrażenia głowy jakie mogą powstać podczas wypadku. I ja się z tym zgadzam w pełni, a udowodniłem sobie to jak walnąłem bokiem w bandę na kielcach i uderzyłem głową w drzwi. Dobrze że miałem kask. Niewyobrażam sobie tak walnąć głową w rurę.
Dlatego ja zrobiłem rollbara i wszystkie rury mam z tyłu.

ygor
07-10-09, 10:10
juz nic

kuba_guzik110
07-10-09, 17:19
tak u mnie bedzie bez harnessa. Co do przepisów gadałem z diagnosta i mówil coś takiego jak przejde pierwszy przeglad po zalozeniu klatki to potem juz bedzie z górki, ale na moj rozum to jakies nie logiczne jak bede blizej zalozenia jej to pojade na policje czy do pzm albo jakiegos rozsadnego diagnosty i powiem ze potrzebuje faktów i przepisów na to czy cos mozna zrobic czy odwrotnie :)

kopatshu
07-10-09, 22:51
Hai! Czyli istnieje opcja ustalenia sobie z montażystą klatki jak ma być zamocowana ( chodzi o fakt wciśnięcia kogoś na tył) ?? Gdyby jeszcze pewność że przejdzie to przegląd i nikt się nie będzie rzucał. I jeszcze pytanko, najpierw lakierowanie budy (wewnątrz też) potem montaż klatki, czy na odwrót??

rosiniak99
07-10-09, 23:08
takie coś kiedyś znalazłem w sieci
http://img410.imageshack.us/img410/9760/miracleeg.jpg

kenny
08-10-09, 00:31
roll bar (podobny do mojego) + miracle Xbar (taki jak ma Pati)

Mój wygląda tak:
http://img200.imageshack.us/img200/5871/img3255k.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/5781/img3256i.jpg
http://img12.imageshack.us/img12/7659/img3257h.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/3946/img3258et.jpg
http://img15.imageshack.us/img15/4546/img3259i.jpg

kuba_guzik110
09-10-09, 16:47
tak troszke brzydko wyszlo :P Do podłogi masz to przyspawane co nie, a nie jakoś przykręcane ??

kenny
10-10-09, 00:05
Samochód jest nie do oglądania a do jeżdżenia :P
Rollbar nigdzie nie jest spawany do budy. Mocowany jest do górnych i dolnych mocować pasów.

Dwa ostatnie zdjęcia pokazują właśnie dolne mocowanie.

M4TiK
21-03-10, 15:54
takie coś kiedyś znalazłem w sieci
http://img410.imageshack.us/img410/9760/miracleeg.jpg

ja mam pytanie czy ten X-Bar polerowany podejdzie do Coupe Vgen?
pozdro

kornel861
30-05-10, 16:54
podczepie sie pod temat:D

http://images42.fotosik.pl/211/92ce9e3a47f8eb1bm.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=92ce9e3a47f8eb1b)

taka rozporke ma u siebie w Qpe elkorasso.
Che tak zrobic u mnie w EJ9 z poprzeczna za fotelami + moze Xbar jak zostanie rurki

lecz czy przy kontroli drogowej przejdzie bez problemu czy musze miec wbite w dowodzie
ze auto na 2 os. + opinia rzeczoznawcy?
...przeglady robi mi "Pan Kaziu :D " od bardzo dawna :D

dziekuje

kenny
31-05-10, 08:41
czy przy kontroli drogowej przejdzie bez problemu czy musze miec wbite w dowodzie
ze auto na 2 os. + opinia rzeczoznawcy?
zależy na kogo trafisz

zakit
31-05-10, 12:21
imo nie musisz miec wbite ze 2os. poki nie zaczniesz przy tym wozic kogos z tymu, wtedy mozna sobie juz pograbic troche. mowisz ze nie masz czasu jezdzic na przeglad tylko po to zeby wbic zamiast 5, 2 osoby, a i tak z tylu nikogo nie wozisz.

to w przypadku kiedy wszystko masz wyjete z tylu samohcodu tez musialbys? bzdura.

kornel861
31-05-10, 23:55
zależy na kogo trafisz

po miescie to luz,ale jadac dalej,dalej to nie chce jej odkrecac :p




imo nie musisz miec wbite ze 2os. poki nie zaczniesz przy tym wozic kogos z tymu, wtedy mozna sobie juz pograbic troche. mowisz ze nie masz czasu jezdzic na przeglad tylko po to zeby wbic zamiast 5, 2 osoby, a i tak z tylu nikogo nie wozisz.
to w przypadku kiedy wszystko masz wyjete z tylu samohcodu tez musialbys? bzdura.

jak powiem ze nie mam czasu jezdzic na przeglady...Brawo :D to do domu z buta wroce :D
No nie ma opcji zeby kogos na tyl wsadzic jak to zaloze,bo nie bedzie kanapy przeciez :D


a co do rzeczoznawcy?To musi byc taki z PZM ?czy jak?Bo nie wiem.Moze taki z PZU wystarczy :D ?

budowarajdowek
01-06-10, 12:27
Można mieć klatke i przejdzie przegląg, tylko trzeba auto przerejestrować na 2 osby. Trzeba również wypisać dokument "zmiany konstrukcyjne" samochodu, wypisujesz modyfikacje, podbija to wyspecjalizowany warsztat i później jedziesz do Okręgowej stacji kontroli pojazdów.

P.S Jeśli ktoś chce klatke rozpórki płyty itp. to zapraszam

WWW.BUDOWARAJDOWEK.pl

!markos
01-06-10, 13:14
co do faktow, to sprawa wyglada tak, ze jak tyl sie wypruje, to bez zmiany ilosci miejsc siedzacych w samochodzie NORMALNEGO przegladu sie nie przejdzie. tak samo z klatka, jak napisal wyzej ladnie i zupelnie darmowo reklajmujacy sie swiezy uzytkownik forum.

nie jest to zadna bzdura jak sugerowal wyzej zakit. NAJPIERW sprawdz informacje, POTEM pisz, bo wprowadzasz ludzi w blad. zlikwidowanie mozliwosci przewozenia pasazerow z tylu = koniecznosc przerejestrowania auta na mniejsza ilosc miejsc. dodatkowo w obrebie kabiny pasazerskiej nie moze byc zadnych ostrych krawedzi.

grafix
01-06-10, 14:42
i niezaślepionych otworów np. po pasach z tyłu... itp

anyway da rade przejść przegląd, tylko wiadomo nie jest to takie łatwe ;)

Piotrek.
02-06-10, 22:41
Kumpel w swoim BMW zrobił sobie klatkę,musiał jeździć do rzeczoznawcy i załatwiać bo diagnosta nie chciał się pod tym podpisać i dać przeglądu.Auto zostało zarejestrowane na 2 miejsca siedzące i z przeznaczeniem samochodu do sportu,oczywiście autem może się poruszać normalnie po drogach publicznych.

Tak to wygląda u niego:
http://img181.imageshack.us/img181/6734/snc00123l.jpg

http://img195.imageshack.us/img195/1826/snc00131m.jpg

http://img686.imageshack.us/img686/9918/zdjcie0121j.jpg

Oczywiście kubły,pasy szelkowe itp.
http://img153.imageshack.us/img153/2341/dsc00611v.jpg

kuba_guzik110
05-06-10, 09:22
piotrek ale maruda zrobil praktycznie pełną klatkę, ja bym chciał coś w tym stylu
http://img62.imageshack.us/img62/340/autopowerrollcagebi.jpg
http://www.boomplustoys.net/images/sti/STI%20Roll%20Cage.JPG
http://img688.imageshack.us/img688/6296/p1010136g.jpg

i się zastanawiam czy jeśli się ma takie coś też trzeba jeżdzić po rzeczoznawcach i przerejestrowywać auto na 2 osobowe, i czy na przeglądach może być buba

na tych zdjęciach klatka jest lączona srubami ja bym chciał taką na stałe pospawaną :)

kornel861
06-06-10, 00:35
w 3 poprzednich stronach masz odpowiedz ;)

Tak,przerejestrowac,zalcznik i chyba o kasku cos bylo:D

Jarek104
12-02-12, 19:08
Pany, zeby chlewu na forum nie robić...

Czy ktoś z Was jest w stanie ogarnąć mi klatke do Vgena HB? W aucie są tylko dwa kubły, także nie istnieje problem mocowania i niszczenia plastików itd ;)
Zależy mi na klatce spawanej, jednolitej, ładnej i spełniającej swoją fukcję przy okazji. Oszlifowanie jej potem i pomalowanie to nie problem.

Nie piszcie mi o problemach na przeglądzie, załącznikach, przerejestrowywaniu auta na 2-osobowe (swoja drogą, na cholerę? Miałem e36 z wywalonym wnętrzem i nikt nigdy nie miał pretensji).

Pytanie czy ktoś się tym zajmuje, podejmie się i jaka to moneta?

iridium
16-02-12, 17:20
Zapytaj w Ireco o klatki do samodzielnego montażu. W chwili obecnej na stronie nie działa cennik ale z tego co pamiętam koszt takiej klatki podstawowej (samodzielny montaż) to ok 1700 zł i za każdy dodatkowy element jakieś 70 zł.
Stronkę masz tu: http://www.ireco.com.pl/index.php -> Galeria -> Honda Civic - tak to wygląda. Ja za ok miecha będę takie coś zamawiał do 5gen HB więc jak masz ochotę trochę wcześniej podzwonić albo i nawet zrobić zakup grupowy to ja biorę na bank.

Jabar
28-03-12, 16:41
Pany, zeby chlewu na forum nie robić...

Czy ktoś z Was jest w stanie ogarnąć mi klatke do Vgena HB? W aucie są tylko dwa kubły, także nie istnieje problem mocowania i niszczenia plastików itd ;)
Zależy mi na klatce spawanej, jednolitej, ładnej i spełniającej swoją fukcję przy okazji. Oszlifowanie jej potem i pomalowanie to nie problem.

Nie piszcie mi o problemach na przeglądzie, załącznikach, przerejestrowywaniu auta na 2-osobowe (swoja drogą, na cholerę? Miałem e36 z wywalonym wnętrzem i nikt nigdy nie miał pretensji).

Pytanie czy ktoś się tym zajmuje, podejmie się i jaka to moneta?
będe wiózł niedługo swoja na "oklatkowanie" - stan taki jak u Ciebie - tzn wewnątrz tylko dwa fotele, deska i kierownica. Cena za profi wspawanie to około 1800-2200 pln - w zależności od ilości elementów. Do tego koszt materiału - tu już zależy ile sztang rur pójdzie i jakich. Oczywiscie najtańsze są te ze szwami - ale ponoć są za słabe do sportu (nie wiem - tylko słyszałem) później są bezszwowe rury - koszt na mocno rozbudowaną to jakieś 1000pln - ewentualnie lekkie rury chro-mo ale to już koszt razy dwa lub trzy .
Mcno rozbudowana to załącznik J + dodatkowe zastrzały do kielichów, krzyże w drzwiach (nie wiem jak się to profesjonalnie nazywa) i jakieś elementy poprzeczne w częśc "pasażerskiej" z tyłu. Tak więc całość to około 3tyś pln. Czas oczekiwania to jakieś tydzień/dwa na zrobienie całości. Z tego co słyszałem od chłopaków jeżdżących w RSMP to u Treli czy w Ireco ceny są niewiele wyższe ale terminy (rzeczywiste - nie obiecywane) są kosmicznie odległe.


Przy okazji - byłem dziś na przeglądzie rejestracyjnym i gościu (poniekąd miły) powiedział mi tak:
wbicie innego silnika - bez problemu mogą zrobić sami na stacji - trzeba tylko podazać fakturę zakupu silnika z numerami jego.
wsadzenie klatki i ograniczenie ilości miejsc siedzących - to już zmiany konstrukcyjne i wymagaja uprzedniej zgody rzeczoznawcy PZmot - który takową wyda tylko na podstawie zaświadczenia z firmy która klatke wbudowała w auto i miała do tego uprawnienia (nie mam pojęcia jakie)