Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : EGR a spalanie



teg
02-10-09, 09:42
Szukałem, ale szukajka po wpisaniu "EGR" nic nie wyrzuca.

Pytanie do osób które zaślepiły EGR: czy spalanie jakkolwiek wzrosło? Wystarczy wywalić oryginalną, "dziwną" uszczelkę (u mnie była rozwalona tak dziwnie, że zdawało mi się, że jej nie ma - rozpołowiła się a pod spodem rozdarła), zapodać zamiast niej wyciętą aluminiową blaszkę i to będzie wystarczająco szczelne? Czy odłączać też wtyczkę od EGR?

dre2008
02-10-09, 10:34
Wywalalem EGR w celice 1.6 92 rocznik. Po tym zabiegu celinka stala sie zywsza a spalanie nie wzroslo.

mirasek
02-10-09, 13:34
Spalanie nie wzrosło, bo i niby czemu miało by wzrosnąć? Ogólnie bez różnicy, jedynie nieco lepsza reakcja na lekkie traktowanie gazu w średnim zakresie obrotów.

teg
02-10-09, 13:57
A wtyczkę od EGR też odłączałeś? Wsadziłeś tylko metalową blaszkę pod zawór czy jeszcze czymś uszczelniłeś?

mirasek
02-10-09, 18:17
Zdjąłem jedynie wężyk podciśnienia i go zaślepiłem. Jeśli EGR jest sprawny i zamyka sie prawidłowo to nie trzeba nic więcej robić. Dla pewności można zaślepić go blaszką (przypuszczam że cienka alu z puszki szybko sie przepali), nie słyszałem żeby ktoś to dodatkowo uszczelniał.

teg
02-10-09, 22:11
Ah, no właśnie o to mi chodziło - Ty go odłączyłeś a nie zaślepiłeś :)
Sprawdziłem swój EGR, zamyka się do końca i porusza bez problemu więc zamówiłem po prostu oryginalną uszczelkę pod niego, do tego czasu mam to uszczelnione na klej do wydechów.

Djadi
05-07-10, 15:11
Odświerze temat :) jak siedział jeszcze kiedyś u mnie kolektor seryjny to odłączyłem EGR od elektryki i podciśnienie zaślepiłem następnie reset ECU i jazda nic nie wywalało żadnego błędu, puźniej jechał kolektor od D16Y8 i już wogule została zaślepjona dziura :D od EGR-u a co do odłączenia no autko troszke żywsze się zrobiło ;)