Zobacz pełną wersję : Płyn hamulcowy
Witam!
Muszę uzupełnić płyn hamulcowy w swoim Civicu hb Vgen gdyż niegasnąca kontrolka z ręcznego nie daje mi spokoju.
Jest problem bo od zakupu civica (3 lata temu) nie musiałem dolewać ani kropli płynu hamulcowego.
Nie wiem czy w zbiorniczku jest wlany DOT3 czy DOT4 więc mechanik doradził mi żeby wymienić cały stary płyn na DOT4, później odpowietrzyć itd.
Zastanawiam się czy nie wymienić od razu też płynu w sprzęgle (też jest mało) żeby mieć jednakowy płyn w obu zbiorniczkach??
Który płyn jest lepszy?? DOT3 czy DOT4??
Pozdrawiam
Nie znam się dokładnie na tym dlatego pytam. Na górze pojemnika na płyn pisze że ma być dot3 lub dot4.
Doradzi mi ktoś kompetentny?? ??:D
Powie mi ktoś co tam mam wlać:P??
lukasz-lukasz
01-10-09, 19:24
A kto to jest ktoś kompetentny? ;) Wlej DOT 4.
Dot 3 i 5.1 to to samo, pierwszy o niższej a drugi o wyższej temperaturze wrzenia niż Dot 4.
Zatem wymienię płyn na DOT4 ;)
Dzięki za pomoc.
Pozdro
lej spokojnie dot4, o ile nie ścigasz się to najzwyklejszy będzie dobry
Jeśli chodzi o ściganie się na torze to nie:P
Jedynie jakieś zrywy po mieście się zdarzają, ale to takiej jazdy spokojnie powinien chyba wystarczyć dot4 który przed godziną zakupiłem:P
Kupiłem tego w sumie 1l i mam nadzieję, że wystarczy to na wymianę obu płynów (hamulcowego i w sprzęgle)??
Kupiłem tego w sumie 1l i mam nadzieję, że wystarczy to na wymianę obu płynów (hamulcowego i w sprzęgle)??
spokojnie wystarczy, ja przy wymianie płynu sprzęgłowego i hamulcowego DOT-4 kupiłem 2 x 0,5l i prawie drugie opakowanie 0,5l mi zostało - porządnie przeczyściłem układy i odpowietrzyłem :)
Jutro z rana biorę się za wymianę obu płynów;)
Chłopaki wielkie dzięki za pomoc :P
pamiętaj o drugiej osobie do pompowania :)
Zawsze "kopię" przy aucie z moim prywatnym mechanikiem samoukiem, który potrafi poskładać całe auto na nowo i w dodatku jest darmowy;)
Mowa o przyszłym teściu, który ma u siebie kanał;)
Jeśli chodzi o pompowanie to pewnie na mnie trafi:p