PDA

Zobacz pełną wersję : Płyn hamulcowy

Limbo
01-10-09, 13:47
Witam!
Muszę uzupełnić płyn hamulcowy w swoim Civicu hb Vgen gdyż niegasnąca kontrolka z ręcznego nie daje mi spokoju.
Jest problem bo od zakupu civica (3 lata temu) nie musiałem dolewać ani kropli płynu hamulcowego.

Nie wiem czy w zbiorniczku jest wlany DOT3 czy DOT4 więc mechanik doradził mi żeby wymienić cały stary płyn na DOT4, później odpowietrzyć itd.

Zastanawiam się czy nie wymienić od razu też płynu w sprzęgle (też jest mało) żeby mieć jednakowy płyn w obu zbiorniczkach??

Który płyn jest lepszy?? DOT3 czy DOT4??

Pozdrawiam

Malak
01-10-09, 14:12
lepszy? dot 5.1 :D

Limbo
01-10-09, 18:11
Nie znam się dokładnie na tym dlatego pytam. Na górze pojemnika na płyn pisze że ma być dot3 lub dot4.

Doradzi mi ktoś kompetentny?? ??:D

Powie mi ktoś co tam mam wlać:P??

lukasz-lukasz
01-10-09, 19:24
A kto to jest ktoś kompetentny? ;) Wlej DOT 4.
Dot 3 i 5.1 to to samo, pierwszy o niższej a drugi o wyższej temperaturze wrzenia niż Dot 4.

Limbo
02-10-09, 01:41
Zatem wymienię płyn na DOT4 ;)
Dzięki za pomoc.
Pozdro

kenny
02-10-09, 13:26
lej spokojnie dot4, o ile nie ścigasz się to najzwyklejszy będzie dobry

Limbo
02-10-09, 16:09
Jeśli chodzi o ściganie się na torze to nie:P
Jedynie jakieś zrywy po mieście się zdarzają, ale to takiej jazdy spokojnie powinien chyba wystarczyć dot4 który przed godziną zakupiłem:P
Kupiłem tego w sumie 1l i mam nadzieję, że wystarczy to na wymianę obu płynów (hamulcowego i w sprzęgle)??

molekss
02-10-09, 21:46
Kupiłem tego w sumie 1l i mam nadzieję, że wystarczy to na wymianę obu płynów (hamulcowego i w sprzęgle)??

spokojnie wystarczy, ja przy wymianie płynu sprzęgłowego i hamulcowego DOT-4 kupiłem 2 x 0,5l i prawie drugie opakowanie 0,5l mi zostało - porządnie przeczyściłem układy i odpowietrzyłem :)

Limbo
02-10-09, 23:52
Jutro z rana biorę się za wymianę obu płynów;)
Chłopaki wielkie dzięki za pomoc :P

kenny
03-10-09, 01:22
pamiętaj o drugiej osobie do pompowania :)