Zobacz pełną wersję : co zamiast d14a4?
Legionista84
30-09-09, 20:50
witam,
Mam zamiar wymienic silnik....obecnie moj 6 gen zyje dzieki d14a4 90km - 1.4iS...chcialbym wlozyc tu cos mocniejszego, ale pod warunkiem niewielkich przerobek...dodam ze jestem laikiem w tych sprawach i prosilbym o wyrozumialosc w tym temacie...
maciek070188
30-09-09, 21:07
poszukaj kazdy bedzie ci doradzac d16 lub 18 . wloz turbie do 14 plus wydech dolot i glowice zmien ;]
było już sporo na ten temat..
generalnie to możesz d16y.. tutaj będziesz musiał przerobić tylko wiązkę silnikową..
Legionista84
30-09-09, 21:16
znajomy mowil o VTEC-u 125 km, 1.6....nie pamietam typu silnika
d16y8 ma 127km(katalogowo), d16z6, d16y2,d16w4, d16z9
Legionista84
01-10-09, 10:37
czyli jezeli bede chcial przerzucic ktorykolwiek z silnikow ktory podal mroziak, nie beda konieczne wieksze zmiany innych podzespolow....orientujecie sie w jakich cenach mozna dostac takie silniki, lub czy macie kogos zaufanego kto zajmuje sie dystrybucja takich sprzetow
Przy d16y8 bedzie mniej motania z wiązką niż przy D16Z6 ;) Ceny tych silników zbliżone, zależne od stanu i przebiegu.
Legionista84
01-10-09, 18:29
a znasz kogos kto zajmuje sie sprzedaza takich silnikow? firma, osoba prywatna? jakie moze byc jego cena?
Sorry podepne się. Czeka mnie remont d14 albo swap , dam rade coś zrobić za max 3tys zł ?
da rade, jak najbardziej... kupuj d14 (gdzies z 500/700 pln) i 500/800 przekladka... czyli jak widzisz za 1000/1500, jesli mowa o tej samej jednostce...
odnośnie silników to x-tygrysek-x oraz Ralf tutaj z forum...
d16y8 jest następcą d16z6..
a ceny to w zależności od stanu i przebiegu..
da rade, jak najbardziej... kupuj d14 (gdzies z 500/700 pln) i 500/800 przekladka... czyli jak widzisz za 1000/1500, jesli mowa o tej samej jednostce...
miałem na myśli czy przy takiej kasie warto się pchać już w coś lepszego niż d14 ;]
Wariant eko - D15Z6 vtec-e? Też zły nie jest, w połączeniu ze skrzynią z d14 już jakoś jedzie i taniej niż d16 go dostaniesz chyba :D
wszystko kwestia za ile kupisz silnik i czy sam wkładasz, ja ze swoim D16Z6 w EJ9 zmieściłem się spokojnie w 2 k
No niedzial ale sam wkladales silnik??
bo jak nie to wiem z autopsji ze na swap d16z6 trzeba liczyc z 4 tysiace...
mi wyszło 3tyś zł. robiłem wszystko sam...
zależy w jakim stanie wyrwiesz silnik..
Powiem wam w jakiej sytuacji jestem. Mam 3tys zł które powiedzmy spadły mi z nieba(reszta z odszkodowania:D), nie traktuje ich jako inwestycja czy coś, tylko coś extra. Chciałbym za to założyć LPG (wiem, zło ale to tylko d14). Silnik pali 0,5L/1000km oliwy. Warianty mam takie:
1) Chrzanić spalanie oleju, dolewki to nie jest zbyt duży koszt. Montować LPG i jeździć jeszcze 2/3 lata o ile silnik po tym zabiegu nie będzie jeszcze więcej żarł. Takie dolewki by były do zaakceptowania.
2) Remontować D14 , minusy to takie że to tylko d14, które aż żal remontować :( no i nie mam lpg, które bardzo chciałbym mieć
3) Szukać jakiejś innej jednostki np. tego D15Z6 (tylko czy się zmieszcze z kosztami i co potrzebuje zmienić jeszcze oprócz samego silnika? ) czy też D16, tyle że to raczej jeszcze większe koszta niż D15, ale trzeba by było długo polować. No i wtedy ryzykuje znowu że kupie jakąś padake co pali olej, bo jak to sprawdzić ?
co zrobilibyście na moim miejscu ? Od razu mówie że 3tys to max. bo nie chce ładować więcej pieniędzy w tak stare (choć fajne:D)auto. Bo już kiedyś wymieniałem głowice z zwalonej d14 na d14 która lubi olej;d
maciek070188
02-10-09, 18:14
sprzedaj auto i kup inne i tyle po co ladowac tyle kasy dolozysz 3000 klocki i kupisz lizaka
Skad wiesz ze jak dolozy 3 tysiace to kupi lepsze??
Kup silnik od zaufanej osoby, poszukaj w feedbacku kogo ludzie polecaja..
Ja kupilem silnik od tygryska i sobie chwale, nie sprzedał padaki..
aha no i jak załozysz gaz do obecnej jednostki to tylko przyspieszysz jej smierc:D
A ja może napiszę: zima odzie, może by tak uskładać parę groszy więcej i wsadzić jakąś B-serię, tu już będziesz miał gruby wzrost mocy, SWAP można już wyrwać za ~5000 PLN (B16A2)
a jak to wygląda z h22a co jest potrzebne prócz silnika skrzyni wiązki i osprzętu
custom polosie i custom lapy
a jakie koszta takich części
Ja powiem tak :
Zależy co kto chce uzyskać ja też borykałem się z problemem jak moje D14 nadawało się tylko na złom. Na początku powiedziałem sobie że chce coś w stylu D16Z6 i żadne B serie mi nie potrzebne, bo Z6 mi starczy i B seria za droga. Jak myślałem tak zrobiłem wsadziłem D16Y2 które jest młodszym bratem D16Z6 tyle że z anglika a teraz trochę żałuje i smak na B serie cały czas chodzi za mną i mam na nią smaka i duży nie dosyt. Lata to bardzo fajnie no ale wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Jeszcze jedno tak jak ktoś pisał że wsadzić D16Y8 i zero problemów przy swapie, powiem : BULLSHIT !
zazwyczaj w 6gen z D14A4/3 jest dziwne obd czyli nie OBD0 nie OBD1 nie OBD2 ani a ani b tylko miks OBD i trzeba mieszać przy wiązce czyli dochodzi kabelologia. Spotkałem się z wiązką OBD2 ale w 6genach po lifcie ale to też trzeba sprawdzić.
Co do swapa polecam się poważnie zastanowić nad tym co NA PRAWDĘ chcesz/chcecie.
ja wsadzałem d16y8 i problem był tylko z wiązką kabinową ale to chyba norma przy każdym swapie z d14...
zazwyczaj w 6gen z D14A4/3 jest dziwne obd czyli nie OBD0 nie OBD1 nie OBD2 ani a ani b tylko miks OBD i trzeba mieszać przy wiązce czyli dochodzi kabelologia. Spotkałem się z wiązką OBD2 ale w 6genach po lifcie ale to też trzeba sprawdzić.
w 6 genie jest albo OBD IIa, albo OBD IIb, może na samym początku jakieś OBD I. W życiu nie słyszałem o OBD 0 w 6 genie.
a moje pytanko swap na d15b ??
i jak sprawdzić jakie się ma obd bo mam civic 6g z pierwszego wypustu :) 1.4
w 6 genie jest albo OBD IIa, albo OBD IIb, może na samym początku jakieś OBD I. W życiu nie słyszałem o OBD 0 w 6 genie.
To że OBD0 nie było w 6g to ja wiem ale u mnie w 6g z 96r czyli początek produkcji nie było ani OBD2a ani OBD2b :) był jakiś dziwny mix. Nie mam zdjęcia kompa bo bym pokazał :)
niestety z elektryka jest troszkę roboty i przeróbek, ja dałem elektrykę do ogarnięcia profesjonaliście bo to co w EJ9 jest to masakra, resztę oczywiście robiłem sam ;)
a ma ktoś jakiś opis jak przerobić wiązkę z d14a4 na d16z6 ewentualnie jakie koszta przeróbki
opis pewnie mają osoby które przerabiają wiązki...
koszt przeróbki to jakieś 500zł
nikt nie mówił, że będzie tanio...
no nie :) a ktos sie orientuje ile kosztuje swap plus przeróbka
no nie :) a ktos sie orientuje ile kosztuje swap plus przeróbka
Jako że nie miałem warunków do tego i nie mogłem zrobić tego sam ja zmieściłem się w 1100 zł ze wszystkim z wymiana rozrządu i przeróbką kompa, trzeba tylko wiedzieć gdzie to robić :) Jak chcesz to odezwij się na PW dam Ci namiary do gostka który zajmuje się takimi rzeczami i innymi na co dzień.
a co myślicie o d16z5
Silniczek też dobry DOHC 130HP ale tutaj też trzeba zmienic OBD tym razem na 0 z tym że tutaj silnik torche starszy więc dobrego trzeba raczej dłużej szukac :)
lub od razu remontować:)
a czy dużo jest roboty z wiązka zd14a4 na d16y8
To ja się podepnę do tematu. Chciałbym zamiast swojego D14A4 zamontować coś z oznaczeniem "D15...". Ale nie wiem, jak sprawa by wyglądała z samą przekładką silnika, tzn., czy mocowania rozmieszczone są tak samo i czy da się go spasować z obecną skrzynią przekładniową (czyli z D14A4)? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem pod wzgledem przełożeń, które niestety w Hondzie są za długie... Z elektryką chyba raczej bedzie problem, bo pewnie ECU od D15 nie jest "pinozgode" z tym od mojego.
Proszę o rady.:confused:
Legionista84
13-10-09, 22:59
a ja zapytam krotko :)
wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??
To ja się podepnę do tematu. Chciałbym zamiast swojego D14A4 zamontować coś z oznaczeniem "D15...". Ale nie wiem, jak sprawa by wyglądała z samą przekładką silnika, tzn., czy mocowania rozmieszczone są tak samo i czy da się go spasować z obecną skrzynią przekładniową (czyli z D14A4)? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem pod wzgledem przełożeń, które niestety w Hondzie są za długie... Z elektryką chyba raczej bedzie problem, bo pewnie ECU od D15 nie jest "pinozgode" z tym od mojego.
Proszę o rady.silniki pasują elegancko nie a problemu ze swapem tylko później ogarniecie elektryki może trochę być problemowe pozdro.
wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??
to my mamy Ci powiedzieć ile masz zapłacić? :eek:
ja ci mogę oddać do warsztatu za 2500 zł. :)
Legionista84
14-10-09, 16:05
Sa osoby na forum, ktore sie tym zajmuja wiec myslalem ze dostane odp na moje pytanie.....
Sa osoby na forum, ktore sie tym zajmuja wiec myslalem ze dostane odp na moje pytanie.....
jakie pytanie takie odpowiedzi
a czy d16w4 = d16y8
?
dane moze podaja te 2hp mniej, ale generalnie konstrukcyjnie to wlasciwie y8, nie wiem skad ta roznica 2hp
Legionista84
15-10-09, 09:56
ale o co Ci chodzi?? co jest z moim pytaniem nie tak?
wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??
Piszesz, że oddajesz auto do warsztatu i chcesz go odebrać z innym silnikiem. Dlaczego pytasz nas oto ile zapłacisz?
Skąd mamy wiedzieć na ile wystawi Ci rachunek Twój mechanik? Poza tym nie napisałeś, czy on kupuje nowy silnik, czy Ty już kupiłes i dajesz tylko do wsadzenia. Rozumiesz już teraz?
Jakbyś zapytał, czy nie wiemy ile może kosztować wymiana silnika to już prędzej by się ktoś znalazł by rzucić jakąś przykładową cenę. Chociaż rozstrzał cen w warsztatach jest ogromny.
Legionista chyba po prostu chce żeby ktoś mu to wszystko ogarnął. Widocznie nie zna się, nie jest w stanie skompletować wszystkich cześci, znaleść silnika itp. Po prostu nie bawiąc się,chce mieć d16 i pyta się za ile.
panwie a jak to wyglada ze swapem z d14a3/4 na d16w4 d16y2
Legionista84
20-10-09, 07:20
dokladnie oto mi chodzilo szkari
panwie a jak to wyglada ze swapem z d14a3/4 na d16w4 d16y2
jest do zrobienia, z elektryka tylko trzeba sie pobawic.
przy każdej przekładce z d14a3/4 na coś innego jest zabawa z elektryką...
dokladnie oto mi chodzilo szkari
Szukasz na forum co Ci jest potrzebne, i to spisujesz na karteczce. Dzwonisz po warsztatach/osobach których namiary również znajdujesz na forum i pytasz się ile chcą za zrobienie takiego swapa. Wybierasz najlepszą ofertę. Pokazujesz wybrańcowi swoja karteczkę ze spisanymi potrzebnymi częściami i pytasz czy to wszystko czego potrzebujesz. Wybraniec dopisuje tam jeszcze inne potrzebne rzeczy. Zaczynasz je kupować sam lub zostawiasz to wybrańcowi. Jak już masz komplet to w umówionym terminie zostawiasz auto w warsztacie. Po X dniach odbierasz auto (lub po X+n dniach, gdzie n to ilość dni opóźnienia co jest normą dla niektórych warsztatów).
panowie a co myślicie o silniku d16a9 - z5 słyszałem ze lobią panewki obkrecac ale czy to prawda jak to z żywotnością np czy przy zastosowaniu lepszych panewek sytuacja będzie taka sama
podepnę sie do tematu, jaki silnik moge włozyc nie zmieniając elektryki. Obecnie mam d15z6 ale interesowało by mnie d16
panowie a co myślicie o silniku d16a9
Gorsze smarowanie niż np w Z6. Jako daily car jest ok, ale na torową zabawę lepsze Z6
to teraz powiedzcie micos osilnikud16w4czy się rożni od z i czy jest dobry od mody
wyedytuj posta, postaw spacje i znaki interpunkcyjne to może ktos odczyta o co Ci chodzi
juz jest odpowiedz na to pytanie, nawet w tym watku...
rosiniak99
27-10-09, 11:00
wyedytuj posta, postaw spacje i znaki interpunkcyjne to może ktos odczyta o co Ci chodzi
juz jest odpowiedz na to pytanie, nawet w tym watku...
kolega Sebek WWL widać, że się spieszy i nie ma czasu :D
dokładnie :)
przegadując allegro zobaczyłem ze dość tanie są swapy na h22a2 jak to się wam widzi
Zacznij pisać po Polsku (ze znakami interpunkcyjnymi) bo zacznę Ci kasować posty.
hehe moze i koszt (silnika) nie duzy, ale zanim kupisz to radze sie zapytac w zakladach ile wynosi koszt takiego swapa z d14 na h22, mysle ze szybko zrezygnujesz z tego pomyslu jak podliczysz wszystko... sam silnik to nie wszystko...
własne tak myślałem, cóż w tej cenie musi być;)
zostaje mi szukać co w stylu d16y8 -d16w4.
Zacznij pisać po Polsku (ze znakami interpunkcyjnymi) bo zacznę Ci kasować posty.
obiecuje poprawe.
rosiniak99
26-01-10, 15:07
ten d16w4 jest z hrv?
Tomek coś ty robił przez 2 lata na forum :confused:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527
Kostek_Junior
26-01-10, 17:45
H22 nie jest takim strasznym i drogim swapem
Mam pytanie bo muszę się upewnić czy wszystkie słupki silnika serii d14 pasują p&p do osprzętu d14a4 bez żadnych przeróbek i wymiany osprzętu?.
Legionista84
19-07-11, 15:36
Odświeżam temat. Szukam silnika d14a4 lub innego pasującego w jego miejsce bez wiekszych kosztów oraz osoby, ktora mi go wymieni :)
Polecam odezwać się do tygryska robilem u niego swapa na c4 + heble i jestem zadowolony bardzo silniczek miód :)
Podepnę się pod temat, mam tez d14a4 i chciałbym zrobic swapa na d16y7 czyli od wersji coupe
więc ile bedzie to kosztować i co bedzie trzeba wymienic z osprzętu ?
KOWAL ziom
23-07-11, 00:40
jak chcesz się bawić, to już lepiej uderz w y8 20km więcej i chyba ta sama zabawa co y7. Ewentualnie z6, ale po co y7???
z innej strony, jeżeli już myślisz o swapie na poważnie to pójdź krok dalej i zapodaj jakiej b18... przynajmniej będzie przyszłościowo
Tak wiem ze lepiej b18, ale wole zostac przy d-serii (wiem będzie wielu przeciwników :rolleyes: ), y7 z racji tego ze chyba bardziej dostepne.
Nie chce wkładać b18 bo bałbym się miec tyle koni pod maską ;) zreszta to trochę duze koszta silnika
ja bym brał z D serii Y8 albo d16z6. Zawsze to vtec pod maską a dostac taki silnik to tez nie zaden problem. No chyba ze musi byc y7 to jak juz wolisz:)
nie no, wazne zeby bylo d16 :rolleyes: nie chcę aby duzo palił, dawał wieksza frajde z jazdy (czyli vtec musi być:rolleyes: ) no i nie był silnik drogi, bo koszty swapa sa dość spore
witam,
ostatnio znajmy znalazł mi d16a9 za około 500zl z concerto, zastanawiam się nad zmianą silnika bo mój d14z1 pali sporo przy 16 calowych felgach,
teraz mam dylemat, skoro zmieniać to na a9 czy d16z6, zabawa z elektryką będzie przy jednym i drugim, po torze nie jeżdżę, szukam dynamicznego silnika, raczej b seria nie wchodzi w grę, i co chyba też ważne przed zmianą będzie remont generalny, nieważne w jakim stanie będzie silnik.
A9 za 500 stow to cos w nim puka :D a skrzynie zmieniles czy seria z D14 masz?:D moze zacznij od skrzyni :D w A9 jest OBD0 chyba wiec wiazka:rolleyes:
Nie wiem czy moze te w ktorych siedzialem sa takie ale one po dychu 98 pala :D a 16stka nie ma az takiego wplywu na spalanie:D mi D14 pali jak mam dzien to ponad 20 na 100 :D
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.