PDA

Zobacz pełną wersję : co zamiast d14a4?



Legionista84
30-09-09, 20:50
witam,

Mam zamiar wymienic silnik....obecnie moj 6 gen zyje dzieki d14a4 90km - 1.4iS...chcialbym wlozyc tu cos mocniejszego, ale pod warunkiem niewielkich przerobek...dodam ze jestem laikiem w tych sprawach i prosilbym o wyrozumialosc w tym temacie...

maciek070188
30-09-09, 21:07
poszukaj kazdy bedzie ci doradzac d16 lub 18 . wloz turbie do 14 plus wydech dolot i glowice zmien ;]

mroziak1
30-09-09, 21:10
było już sporo na ten temat..
generalnie to możesz d16y.. tutaj będziesz musiał przerobić tylko wiązkę silnikową..

Legionista84
30-09-09, 21:16
znajomy mowil o VTEC-u 125 km, 1.6....nie pamietam typu silnika

pwl
30-09-09, 22:16
D16y8.

mroziak1
01-10-09, 07:36
d16y8 ma 127km(katalogowo), d16z6, d16y2,d16w4, d16z9

Legionista84
01-10-09, 10:37
czyli jezeli bede chcial przerzucic ktorykolwiek z silnikow ktory podal mroziak, nie beda konieczne wieksze zmiany innych podzespolow....orientujecie sie w jakich cenach mozna dostac takie silniki, lub czy macie kogos zaufanego kto zajmuje sie dystrybucja takich sprzetow

pwl
01-10-09, 17:50
Przy d16y8 bedzie mniej motania z wiązką niż przy D16Z6 ;) Ceny tych silników zbliżone, zależne od stanu i przebiegu.

Legionista84
01-10-09, 18:29
a znasz kogos kto zajmuje sie sprzedaza takich silnikow? firma, osoba prywatna? jakie moze byc jego cena?

szkari
01-10-09, 19:00
Sorry podepne się. Czeka mnie remont d14 albo swap , dam rade coś zrobić za max 3tys zł ?

dimo
01-10-09, 19:54
da rade, jak najbardziej... kupuj d14 (gdzies z 500/700 pln) i 500/800 przekladka... czyli jak widzisz za 1000/1500, jesli mowa o tej samej jednostce...

mroziak1
01-10-09, 22:23
odnośnie silników to x-tygrysek-x oraz Ralf tutaj z forum...
d16y8 jest następcą d16z6..
a ceny to w zależności od stanu i przebiegu..

szkari
02-10-09, 09:52
da rade, jak najbardziej... kupuj d14 (gdzies z 500/700 pln) i 500/800 przekladka... czyli jak widzisz za 1000/1500, jesli mowa o tej samej jednostce...

miałem na myśli czy przy takiej kasie warto się pchać już w coś lepszego niż d14 ;]

pwl
02-10-09, 10:35
Wariant eko - D15Z6 vtec-e? Też zły nie jest, w połączeniu ze skrzynią z d14 już jakoś jedzie i taniej niż d16 go dostaniesz chyba :D

Niedzial_
02-10-09, 11:01
wszystko kwestia za ile kupisz silnik i czy sam wkładasz, ja ze swoim D16Z6 w EJ9 zmieściłem się spokojnie w 2 k

dimo
02-10-09, 11:16
No niedzial ale sam wkladales silnik??
bo jak nie to wiem z autopsji ze na swap d16z6 trzeba liczyc z 4 tysiace...

mroziak1
02-10-09, 14:44
mi wyszło 3tyś zł. robiłem wszystko sam...
zależy w jakim stanie wyrwiesz silnik..

szkari
02-10-09, 17:46
Powiem wam w jakiej sytuacji jestem. Mam 3tys zł które powiedzmy spadły mi z nieba(reszta z odszkodowania:D), nie traktuje ich jako inwestycja czy coś, tylko coś extra. Chciałbym za to założyć LPG (wiem, zło ale to tylko d14). Silnik pali 0,5L/1000km oliwy. Warianty mam takie:
1) Chrzanić spalanie oleju, dolewki to nie jest zbyt duży koszt. Montować LPG i jeździć jeszcze 2/3 lata o ile silnik po tym zabiegu nie będzie jeszcze więcej żarł. Takie dolewki by były do zaakceptowania.
2) Remontować D14 , minusy to takie że to tylko d14, które aż żal remontować :( no i nie mam lpg, które bardzo chciałbym mieć
3) Szukać jakiejś innej jednostki np. tego D15Z6 (tylko czy się zmieszcze z kosztami i co potrzebuje zmienić jeszcze oprócz samego silnika? ) czy też D16, tyle że to raczej jeszcze większe koszta niż D15, ale trzeba by było długo polować. No i wtedy ryzykuje znowu że kupie jakąś padake co pali olej, bo jak to sprawdzić ?

co zrobilibyście na moim miejscu ? Od razu mówie że 3tys to max. bo nie chce ładować więcej pieniędzy w tak stare (choć fajne:D)auto. Bo już kiedyś wymieniałem głowice z zwalonej d14 na d14 która lubi olej;d

maciek070188
02-10-09, 18:14
sprzedaj auto i kup inne i tyle po co ladowac tyle kasy dolozysz 3000 klocki i kupisz lizaka

dimo
02-10-09, 20:17
Skad wiesz ze jak dolozy 3 tysiace to kupi lepsze??
Kup silnik od zaufanej osoby, poszukaj w feedbacku kogo ludzie polecaja..
Ja kupilem silnik od tygryska i sobie chwale, nie sprzedał padaki..

aha no i jak załozysz gaz do obecnej jednostki to tylko przyspieszysz jej smierc:D

taz666
03-10-09, 00:55
A ja może napiszę: zima odzie, może by tak uskładać parę groszy więcej i wsadzić jakąś B-serię, tu już będziesz miał gruby wzrost mocy, SWAP można już wyrwać za ~5000 PLN (B16A2)

Sebek_WWL
03-10-09, 06:29
a jak to wygląda z h22a co jest potrzebne prócz silnika skrzyni wiązki i osprzętu

chedder
03-10-09, 12:02
custom polosie i custom lapy

Sebek_WWL
03-10-09, 17:54
a jakie koszta takich części

kaktusr
03-10-09, 21:43
Ja powiem tak :
Zależy co kto chce uzyskać ja też borykałem się z problemem jak moje D14 nadawało się tylko na złom. Na początku powiedziałem sobie że chce coś w stylu D16Z6 i żadne B serie mi nie potrzebne, bo Z6 mi starczy i B seria za droga. Jak myślałem tak zrobiłem wsadziłem D16Y2 które jest młodszym bratem D16Z6 tyle że z anglika a teraz trochę żałuje i smak na B serie cały czas chodzi za mną i mam na nią smaka i duży nie dosyt. Lata to bardzo fajnie no ale wiadomo że apetyt rośnie w miarę jedzenia.
Jeszcze jedno tak jak ktoś pisał że wsadzić D16Y8 i zero problemów przy swapie, powiem : BULLSHIT !
zazwyczaj w 6gen z D14A4/3 jest dziwne obd czyli nie OBD0 nie OBD1 nie OBD2 ani a ani b tylko miks OBD i trzeba mieszać przy wiązce czyli dochodzi kabelologia. Spotkałem się z wiązką OBD2 ale w 6genach po lifcie ale to też trzeba sprawdzić.
Co do swapa polecam się poważnie zastanowić nad tym co NA PRAWDĘ chcesz/chcecie.

mroziak1
03-10-09, 23:14
ja wsadzałem d16y8 i problem był tylko z wiązką kabinową ale to chyba norma przy każdym swapie z d14...

kenny
04-10-09, 02:02
zazwyczaj w 6gen z D14A4/3 jest dziwne obd czyli nie OBD0 nie OBD1 nie OBD2 ani a ani b tylko miks OBD i trzeba mieszać przy wiązce czyli dochodzi kabelologia. Spotkałem się z wiązką OBD2 ale w 6genach po lifcie ale to też trzeba sprawdzić.

w 6 genie jest albo OBD IIa, albo OBD IIb, może na samym początku jakieś OBD I. W życiu nie słyszałem o OBD 0 w 6 genie.

Sebek_WWL
04-10-09, 03:19
a moje pytanko swap na d15b ??

i jak sprawdzić jakie się ma obd bo mam civic 6g z pierwszego wypustu :) 1.4

kaktusr
05-10-09, 23:48
w 6 genie jest albo OBD IIa, albo OBD IIb, może na samym początku jakieś OBD I. W życiu nie słyszałem o OBD 0 w 6 genie.

To że OBD0 nie było w 6g to ja wiem ale u mnie w 6g z 96r czyli początek produkcji nie było ani OBD2a ani OBD2b :) był jakiś dziwny mix. Nie mam zdjęcia kompa bo bym pokazał :)

Niedzial_
06-10-09, 23:01
niestety z elektryka jest troszkę roboty i przeróbek, ja dałem elektrykę do ogarnięcia profesjonaliście bo to co w EJ9 jest to masakra, resztę oczywiście robiłem sam ;)

Sebek_WWL
07-10-09, 02:28
a ma ktoś jakiś opis jak przerobić wiązkę z d14a4 na d16z6 ewentualnie jakie koszta przeróbki

mroziak1
07-10-09, 07:23
opis pewnie mają osoby które przerabiają wiązki...
koszt przeróbki to jakieś 500zł

Sebek_WWL
07-10-09, 17:40
sporo kurde :(

mroziak1
07-10-09, 18:52
nikt nie mówił, że będzie tanio...

Sebek_WWL
07-10-09, 19:07
no nie :) a ktos sie orientuje ile kosztuje swap plus przeróbka

kaktusr
07-10-09, 19:26
no nie :) a ktos sie orientuje ile kosztuje swap plus przeróbka

Jako że nie miałem warunków do tego i nie mogłem zrobić tego sam ja zmieściłem się w 1100 zł ze wszystkim z wymiana rozrządu i przeróbką kompa, trzeba tylko wiedzieć gdzie to robić :) Jak chcesz to odezwij się na PW dam Ci namiary do gostka który zajmuje się takimi rzeczami i innymi na co dzień.

Sebek_WWL
10-10-09, 14:12
a co myślicie o d16z5

kaktusr
11-10-09, 19:41
a co myślicie o d16z5

Silniczek też dobry DOHC 130HP ale tutaj też trzeba zmienic OBD tym razem na 0 z tym że tutaj silnik torche starszy więc dobrego trzeba raczej dłużej szukac :)

Sebek_WWL
11-10-09, 23:49
lub od razu remontować:)

a czy dużo jest roboty z wiązka zd14a4 na d16y8

Loloss
13-10-09, 18:48
To ja się podepnę do tematu. Chciałbym zamiast swojego D14A4 zamontować coś z oznaczeniem "D15...". Ale nie wiem, jak sprawa by wyglądała z samą przekładką silnika, tzn., czy mocowania rozmieszczone są tak samo i czy da się go spasować z obecną skrzynią przekładniową (czyli z D14A4)? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem pod wzgledem przełożeń, które niestety w Hondzie są za długie... Z elektryką chyba raczej bedzie problem, bo pewnie ECU od D15 nie jest "pinozgode" z tym od mojego.
Proszę o rady.:confused:

Legionista84
13-10-09, 22:59
a ja zapytam krotko :)

wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??

Sebek_WWL
14-10-09, 02:05
To ja się podepnę do tematu. Chciałbym zamiast swojego D14A4 zamontować coś z oznaczeniem "D15...". Ale nie wiem, jak sprawa by wyglądała z samą przekładką silnika, tzn., czy mocowania rozmieszczone są tak samo i czy da się go spasować z obecną skrzynią przekładniową (czyli z D14A4)? Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem pod wzgledem przełożeń, które niestety w Hondzie są za długie... Z elektryką chyba raczej bedzie problem, bo pewnie ECU od D15 nie jest "pinozgode" z tym od mojego.
Proszę o rady.silniki pasują elegancko nie a problemu ze swapem tylko później ogarniecie elektryki może trochę być problemowe pozdro.

kenny
14-10-09, 09:13
wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??

to my mamy Ci powiedzieć ile masz zapłacić? :eek:

Konrad84
14-10-09, 09:24
ja ci mogę oddać do warsztatu za 2500 zł. :)

Legionista84
14-10-09, 16:05
Sa osoby na forum, ktore sie tym zajmuja wiec myslalem ze dostane odp na moje pytanie.....

Sebek_WWL
14-10-09, 18:40
a czy d16w4 = d16y8

?

mroziak1
14-10-09, 19:58
nie.. W4 ma 2km mniej..

kenny
15-10-09, 09:07
Sa osoby na forum, ktore sie tym zajmuja wiec myslalem ze dostane odp na moje pytanie.....
jakie pytanie takie odpowiedzi

wunat
15-10-09, 09:22
a czy d16w4 = d16y8

?

dane moze podaja te 2hp mniej, ale generalnie konstrukcyjnie to wlasciwie y8, nie wiem skad ta roznica 2hp

Legionista84
15-10-09, 09:56
ale o co Ci chodzi?? co jest z moim pytaniem nie tak?

kenny
15-10-09, 10:39
wstawiam samochod na warsztat i chce go odebrac z silnkiem d16yz ( obecnie mam d14a4) ile beedzie wszystko kosztowalo, calosc??

Piszesz, że oddajesz auto do warsztatu i chcesz go odebrać z innym silnikiem. Dlaczego pytasz nas oto ile zapłacisz?
Skąd mamy wiedzieć na ile wystawi Ci rachunek Twój mechanik? Poza tym nie napisałeś, czy on kupuje nowy silnik, czy Ty już kupiłes i dajesz tylko do wsadzenia. Rozumiesz już teraz?

Jakbyś zapytał, czy nie wiemy ile może kosztować wymiana silnika to już prędzej by się ktoś znalazł by rzucić jakąś przykładową cenę. Chociaż rozstrzał cen w warsztatach jest ogromny.

szkari
15-10-09, 12:14
Legionista chyba po prostu chce żeby ktoś mu to wszystko ogarnął. Widocznie nie zna się, nie jest w stanie skompletować wszystkich cześci, znaleść silnika itp. Po prostu nie bawiąc się,chce mieć d16 i pyta się za ile.

Sebek_WWL
20-10-09, 01:12
panwie a jak to wyglada ze swapem z d14a3/4 na d16w4 d16y2

Legionista84
20-10-09, 07:20
dokladnie oto mi chodzilo szkari

wunat
20-10-09, 08:11
panwie a jak to wyglada ze swapem z d14a3/4 na d16w4 d16y2

jest do zrobienia, z elektryka tylko trzeba sie pobawic.

mroziak1
20-10-09, 10:17
przy każdej przekładce z d14a3/4 na coś innego jest zabawa z elektryką...

kenny
20-10-09, 10:47
dokladnie oto mi chodzilo szkari

Szukasz na forum co Ci jest potrzebne, i to spisujesz na karteczce. Dzwonisz po warsztatach/osobach których namiary również znajdujesz na forum i pytasz się ile chcą za zrobienie takiego swapa. Wybierasz najlepszą ofertę. Pokazujesz wybrańcowi swoja karteczkę ze spisanymi potrzebnymi częściami i pytasz czy to wszystko czego potrzebujesz. Wybraniec dopisuje tam jeszcze inne potrzebne rzeczy. Zaczynasz je kupować sam lub zostawiasz to wybrańcowi. Jak już masz komplet to w umówionym terminie zostawiasz auto w warsztacie. Po X dniach odbierasz auto (lub po X+n dniach, gdzie n to ilość dni opóźnienia co jest normą dla niektórych warsztatów).

Sebek_WWL
25-10-09, 09:58
panowie a co myślicie o silniku d16a9 - z5 słyszałem ze lobią panewki obkrecac ale czy to prawda jak to z żywotnością np czy przy zastosowaniu lepszych panewek sytuacja będzie taka sama

marcin_s7
25-10-09, 15:22
podepnę sie do tematu, jaki silnik moge włozyc nie zmieniając elektryki. Obecnie mam d15z6 ale interesowało by mnie d16

kenny
25-10-09, 21:08
panowie a co myślicie o silniku d16a9
Gorsze smarowanie niż np w Z6. Jako daily car jest ok, ale na torową zabawę lepsze Z6

Sebek_WWL
27-10-09, 02:23
to teraz powiedzcie micos osilnikud16w4czy się rożni od z i czy jest dobry od mody

kenny
27-10-09, 08:47
wyedytuj posta, postaw spacje i znaki interpunkcyjne to może ktos odczyta o co Ci chodzi

wunat
27-10-09, 08:52
juz jest odpowiedz na to pytanie, nawet w tym watku...

rosiniak99
27-10-09, 11:00
wyedytuj posta, postaw spacje i znaki interpunkcyjne to może ktos odczyta o co Ci chodzi

juz jest odpowiedz na to pytanie, nawet w tym watku...
kolega Sebek WWL widać, że się spieszy i nie ma czasu :D

Sebek_WWL
27-10-09, 17:25
dokładnie :)

przegadując allegro zobaczyłem ze dość tanie są swapy na h22a2 jak to się wam widzi

kenny
28-10-09, 10:39
Zacznij pisać po Polsku (ze znakami interpunkcyjnymi) bo zacznę Ci kasować posty.

dimo
28-10-09, 15:11
hehe moze i koszt (silnika) nie duzy, ale zanim kupisz to radze sie zapytac w zakladach ile wynosi koszt takiego swapa z d14 na h22, mysle ze szybko zrezygnujesz z tego pomyslu jak podliczysz wszystko... sam silnik to nie wszystko...

Sebek_WWL
28-10-09, 15:43
własne tak myślałem, cóż w tej cenie musi być;)



zostaje mi szukać co w stylu d16y8 -d16w4.

Zacznij pisać po Polsku (ze znakami interpunkcyjnymi) bo zacznę Ci kasować posty.
obiecuje poprawe.

tomekjzg
20-01-10, 20:20
ten d16w4 jest z hrv?

rosiniak99
26-01-10, 15:07
ten d16w4 jest z hrv?
Tomek coś ty robił przez 2 lata na forum :confused:
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=10527

Kostek_Junior
26-01-10, 17:45
H22 nie jest takim strasznym i drogim swapem

awigdackp
25-02-10, 07:48
Mam pytanie bo muszę się upewnić czy wszystkie słupki silnika serii d14 pasują p&p do osprzętu d14a4 bez żadnych przeróbek i wymiany osprzętu?.

Legionista84
19-07-11, 15:36
Odświeżam temat. Szukam silnika d14a4 lub innego pasującego w jego miejsce bez wiekszych kosztów oraz osoby, ktora mi go wymieni :)

Mallus
21-07-11, 17:36
Polecam odezwać się do tygryska robilem u niego swapa na c4 + heble i jestem zadowolony bardzo silniczek miód :)

RazoR91
22-07-11, 23:55
Podepnę się pod temat, mam tez d14a4 i chciałbym zrobic swapa na d16y7 czyli od wersji coupe
więc ile bedzie to kosztować i co bedzie trzeba wymienic z osprzętu ?

KOWAL ziom
23-07-11, 00:40
jak chcesz się bawić, to już lepiej uderz w y8 20km więcej i chyba ta sama zabawa co y7. Ewentualnie z6, ale po co y7???

z innej strony, jeżeli już myślisz o swapie na poważnie to pójdź krok dalej i zapodaj jakiej b18... przynajmniej będzie przyszłościowo

RazoR91
23-07-11, 17:29
Tak wiem ze lepiej b18, ale wole zostac przy d-serii (wiem będzie wielu przeciwników :rolleyes: ), y7 z racji tego ze chyba bardziej dostepne.
Nie chce wkładać b18 bo bałbym się miec tyle koni pod maską ;) zreszta to trochę duze koszta silnika

rafal86
23-07-11, 17:52
ja bym brał z D serii Y8 albo d16z6. Zawsze to vtec pod maską a dostac taki silnik to tez nie zaden problem. No chyba ze musi byc y7 to jak juz wolisz:)

RazoR91
23-07-11, 19:43
nie no, wazne zeby bylo d16 :rolleyes: nie chcę aby duzo palił, dawał wieksza frajde z jazdy (czyli vtec musi być:rolleyes: ) no i nie był silnik drogi, bo koszty swapa sa dość spore

MCDzojak
07-08-11, 22:55
witam,
ostatnio znajmy znalazł mi d16a9 za około 500zl z concerto, zastanawiam się nad zmianą silnika bo mój d14z1 pali sporo przy 16 calowych felgach,
teraz mam dylemat, skoro zmieniać to na a9 czy d16z6, zabawa z elektryką będzie przy jednym i drugim, po torze nie jeżdżę, szukam dynamicznego silnika, raczej b seria nie wchodzi w grę, i co chyba też ważne przed zmianą będzie remont generalny, nieważne w jakim stanie będzie silnik.

kornel861
08-08-11, 18:18
A9 za 500 stow to cos w nim puka :D a skrzynie zmieniles czy seria z D14 masz?:D moze zacznij od skrzyni :D w A9 jest OBD0 chyba wiec wiazka:rolleyes:
Nie wiem czy moze te w ktorych siedzialem sa takie ale one po dychu 98 pala :D a 16stka nie ma az takiego wplywu na spalanie:D mi D14 pali jak mam dzien to ponad 20 na 100 :D