PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 na co?



marcinho4td
30-09-09, 14:06
Witam. w najblizszym czasie czeka mnie wymiana silniczka. na poczatku przymierzalem sie do b serii ale troche przerastaja mnie koszta. Zastanawiam sie czy wymienic jednostke na ta samo ale w lepszym stanie czy moze jest mozliwosc dosc tanim kosztem zrobienia jakiegos swapa np na d16z6 bo te 124 konie to juz dosc ladny wynik. Prosze o porade. jaki silnik wybrac aby koszty byly nie za duze i jak najmniej dlubania. slyszalem ze d16y9 to dosc latwy swap. prosze o rade.
pozdrwiam

s3b
30-09-09, 14:10
Jak Cię przerażają koszta to wpakuj sobie D15B7. A jak wydatek w granicach 4000 zł (za komplet) Cię nie przeraża to swapuj na D16.

CroX
30-09-09, 14:14
Możesz po nie strasznie dużych kosztach wpakować D16Y8. Jest mało dłubania wtedy. Jeżeli chcesz coś taniej to kup albo d15b7 albo zrób minime z b2 na b7. Ewentualnie jakieś tańsze wersje 1.6 tylko że bez v-teca :) wybór jest duży i szeroki :)


EDIT: Literówka przy oznaczeniu silników :P mój błąd :)

dimo
30-09-09, 19:18
Crox pojecie nie duzych kosztow jest wzgledne... na d16y8 trzeba liczyc 4 kola za silnik + swap + plyny, rozrzad, filtry... a i pewnie przekroczy to 4 tysiace... wiec nie wiem czy to takie male koszty...
wszystko zalezy od tego co oczekujesz od auta i ile jestes w stanie wyłozyc... jak masz mało kasy to dawaj d15b7, masz juz pelen wtrysk... jak dopstrykasz to zrobisz mini na z6.... jesli wyjsciowo masz gdzies 4 tysiace to dawaj d16z6/z9, d15b...
Crox ja bym nie polecal mu d16y8 (nie wiem czemu akurat d16y8 mu polecasz:P) jesli ma obecnie d15b2... bo d16y8 ma obd2 i bedzie wiecej zabawy... poszukaj czegos co ma obd1 (masz na forum tabelke)..

albo druga opcja, to kupno d15b2 w dobrym stanie i wtedy to juz zupelnie male koszty...
mysle ze za 400/500 pln wyrwiesz + przekladka jesli sam nie ogarniesz.

marcinho4td
01-10-09, 11:49
chyba zdecyduje sie na d16z6... mysle ze przy wyrwaniu dosc taniego silniczka w 4 tys koszta sie zamkna. bo d15b2 to troche za malo te 90 kucy a d16z6 to juz 125 i vtec,
minime raczej w moim przypadku nie ma sensu bo moj silnik juz dosc spory przebieg ma a wiec remont wchodzilby w gre. lepiej juz troche zainwestowac i cieszyc sie vtec-iem

wlasnie znalazlem swap d16z6 za 2 ty tyle ze bez kompa p28...
ile musialbym doliczyc do tego?
czy wtedy koszta zamknely by sie w 3 tys
pozdrawiam

i jeszcze jedno pytanie... ile wynioslby swap na d15b7... znalazlem silnik z osprzetem za 900zl.
ile do tego trzeba doliczyc? i czy nie lepiej wyszloby zalozenie do wymienionego d15b2 dolotu i wydechu 2 cale bez srodkowego i z przelotowym koncowym tlumikiem.

dziekuje za wszelkie rady pzdr

dimo
01-10-09, 13:09
no ze 300 pln to najmarniej musisz liczyc za p28..
a czy zamkniesz sie w 3 tysiacach zalezy tylko od tego czy sam robisz swapa czy komus zlecasz...
jesli zlecisz to robocizna bedzie ok1500-2000 a w niektorych zakladach pewnie i drozej...
dochodza do tego wszystkie plyny, oleje, filtry, paski i juz mamy 4 tysiace jak nei wiecej...

marcinho4td
01-10-09, 13:33
dzieki wielkie. to troche za to wyjdzie. a jaka moc moglbym uzyskac przy d15b7 ze zrobionym wydechem i dolotem?
i czy na swap d15b7 wystarczy goly silnik czu trzeba z osprzetem?

pozdrawiam

4mell
01-10-09, 23:02
kup sobie kompletny blok b7 ,góre od z6 kompa p28, wiazka silnikowa z6, i zostaje ogarniecie wiązki od kompa do silnika ale nie wiem czy to ogarniesz bo jest pare pierdół o których trzeba pamietac przy składaniu takiego silnika nie mówie tu o elektryce

marcinho4td
01-10-09, 23:53
czyli proponujesz wymiane na minime odrazu... hmmm. moc juz calkiem konkretna tylko ze gora od z6 dosc ciezka do znalezienia...i troche dlubania.
a jak wyglada to w kosztach... liczmy w 3 sie zmieszcze , bo to graniczna kwota jaka moge wydac... a potem jak sie troche wzbogace to nasteone mody
pozdro

4mell
02-10-09, 07:27
ja wiem czy taka trudna do znalezienia, części od z6 sa naprawdę popularne, jak byś wstawił ogłoszenie w dziele kupie to na pewno dostał byś jakąś ofertę, co do całkowitego wydatku to nie potrafię sie wypowiedzieć na pewno wyjedzie drożej niż kupienie tego, co masz d15b2 i nad tym tez bym sie mocno na twoim miejscu zastanowił d15b2 potem jak już będziesz pewien ze starczy kasy to mpfi albo od razu mini-me, ale tak czy siak musisz posiedzieć pośledzić ceny części i zrobić sobie kosztorys, bo składanie silnika to oczywiście wydatki typu uszczelki uszczelniacze filtry, olej,paski i inne, bo jak to robić to robić dobrze i koszta rosną wiec przemyśl wsadzenie d15b2

marcinho4td
02-10-09, 07:50
No tak . wiecej niz d15b2 napewno wyniesie ale 90 koni to nie 120... a czy zeby minime zrobic trzeba dol od b7 czy moze zostac b2 bo spotkalem sie zwypowiedziami ze dol jest ten sam.
dzieki wielkie za ino
pozdro

4mell
02-10-09, 08:57
tak może być blok b2

marcinho4td
02-10-09, 11:55
Ok. dzieki wielkie za wborszelkie info. Juz sie zdecydowalem. Bedzie minime z6. to chyba najlepszy wybor. Koszta nie sa az tak wielkie i mocy tez sporo.
pozdro