Zobacz pełną wersję : d15b2 na co?
marcinho4td
30-09-09, 14:06
Witam. w najblizszym czasie czeka mnie wymiana silniczka. na poczatku przymierzalem sie do b serii ale troche przerastaja mnie koszta. Zastanawiam sie czy wymienic jednostke na ta samo ale w lepszym stanie czy moze jest mozliwosc dosc tanim kosztem zrobienia jakiegos swapa np na d16z6 bo te 124 konie to juz dosc ladny wynik. Prosze o porade. jaki silnik wybrac aby koszty byly nie za duze i jak najmniej dlubania. slyszalem ze d16y9 to dosc latwy swap. prosze o rade.
pozdrwiam
Jak Cię przerażają koszta to wpakuj sobie D15B7. A jak wydatek w granicach 4000 zł (za komplet) Cię nie przeraża to swapuj na D16.
Możesz po nie strasznie dużych kosztach wpakować D16Y8. Jest mało dłubania wtedy. Jeżeli chcesz coś taniej to kup albo d15b7 albo zrób minime z b2 na b7. Ewentualnie jakieś tańsze wersje 1.6 tylko że bez v-teca :) wybór jest duży i szeroki :)
EDIT: Literówka przy oznaczeniu silników :P mój błąd :)
Crox pojecie nie duzych kosztow jest wzgledne... na d16y8 trzeba liczyc 4 kola za silnik + swap + plyny, rozrzad, filtry... a i pewnie przekroczy to 4 tysiace... wiec nie wiem czy to takie male koszty...
wszystko zalezy od tego co oczekujesz od auta i ile jestes w stanie wyłozyc... jak masz mało kasy to dawaj d15b7, masz juz pelen wtrysk... jak dopstrykasz to zrobisz mini na z6.... jesli wyjsciowo masz gdzies 4 tysiace to dawaj d16z6/z9, d15b...
Crox ja bym nie polecal mu d16y8 (nie wiem czemu akurat d16y8 mu polecasz:P) jesli ma obecnie d15b2... bo d16y8 ma obd2 i bedzie wiecej zabawy... poszukaj czegos co ma obd1 (masz na forum tabelke)..
albo druga opcja, to kupno d15b2 w dobrym stanie i wtedy to juz zupelnie male koszty...
mysle ze za 400/500 pln wyrwiesz + przekladka jesli sam nie ogarniesz.
marcinho4td
01-10-09, 11:49
chyba zdecyduje sie na d16z6... mysle ze przy wyrwaniu dosc taniego silniczka w 4 tys koszta sie zamkna. bo d15b2 to troche za malo te 90 kucy a d16z6 to juz 125 i vtec,
minime raczej w moim przypadku nie ma sensu bo moj silnik juz dosc spory przebieg ma a wiec remont wchodzilby w gre. lepiej juz troche zainwestowac i cieszyc sie vtec-iem
wlasnie znalazlem swap d16z6 za 2 ty tyle ze bez kompa p28...
ile musialbym doliczyc do tego?
czy wtedy koszta zamknely by sie w 3 tys
pozdrawiam
i jeszcze jedno pytanie... ile wynioslby swap na d15b7... znalazlem silnik z osprzetem za 900zl.
ile do tego trzeba doliczyc? i czy nie lepiej wyszloby zalozenie do wymienionego d15b2 dolotu i wydechu 2 cale bez srodkowego i z przelotowym koncowym tlumikiem.
dziekuje za wszelkie rady pzdr
no ze 300 pln to najmarniej musisz liczyc za p28..
a czy zamkniesz sie w 3 tysiacach zalezy tylko od tego czy sam robisz swapa czy komus zlecasz...
jesli zlecisz to robocizna bedzie ok1500-2000 a w niektorych zakladach pewnie i drozej...
dochodza do tego wszystkie plyny, oleje, filtry, paski i juz mamy 4 tysiace jak nei wiecej...
marcinho4td
01-10-09, 13:33
dzieki wielkie. to troche za to wyjdzie. a jaka moc moglbym uzyskac przy d15b7 ze zrobionym wydechem i dolotem?
i czy na swap d15b7 wystarczy goly silnik czu trzeba z osprzetem?
pozdrawiam
kup sobie kompletny blok b7 ,góre od z6 kompa p28, wiazka silnikowa z6, i zostaje ogarniecie wiązki od kompa do silnika ale nie wiem czy to ogarniesz bo jest pare pierdół o których trzeba pamietac przy składaniu takiego silnika nie mówie tu o elektryce
marcinho4td
01-10-09, 23:53
czyli proponujesz wymiane na minime odrazu... hmmm. moc juz calkiem konkretna tylko ze gora od z6 dosc ciezka do znalezienia...i troche dlubania.
a jak wyglada to w kosztach... liczmy w 3 sie zmieszcze , bo to graniczna kwota jaka moge wydac... a potem jak sie troche wzbogace to nasteone mody
pozdro
ja wiem czy taka trudna do znalezienia, części od z6 sa naprawdę popularne, jak byś wstawił ogłoszenie w dziele kupie to na pewno dostał byś jakąś ofertę, co do całkowitego wydatku to nie potrafię sie wypowiedzieć na pewno wyjedzie drożej niż kupienie tego, co masz d15b2 i nad tym tez bym sie mocno na twoim miejscu zastanowił d15b2 potem jak już będziesz pewien ze starczy kasy to mpfi albo od razu mini-me, ale tak czy siak musisz posiedzieć pośledzić ceny części i zrobić sobie kosztorys, bo składanie silnika to oczywiście wydatki typu uszczelki uszczelniacze filtry, olej,paski i inne, bo jak to robić to robić dobrze i koszta rosną wiec przemyśl wsadzenie d15b2
marcinho4td
02-10-09, 07:50
No tak . wiecej niz d15b2 napewno wyniesie ale 90 koni to nie 120... a czy zeby minime zrobic trzeba dol od b7 czy moze zostac b2 bo spotkalem sie zwypowiedziami ze dol jest ten sam.
dzieki wielkie za ino
pozdro
marcinho4td
02-10-09, 11:55
Ok. dzieki wielkie za wborszelkie info. Juz sie zdecydowalem. Bedzie minime z6. to chyba najlepszy wybor. Koszta nie sa az tak wielkie i mocy tez sporo.
pozdro
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.