Zobacz pełną wersję : Dimmer / ściemniacz - jak jest oryginalny podłaczony ?
Witam.
Prośba do posiadaczy oryginalnego dimmera: mógł by mi ktoś napisać jak jest on u Was podłączony? Potrzebuje kolory przewodów i gdzie który leci - sugerując się http://img39.imageshack.us/img39/2793/83254341.jpg potrzebuje tylko trzy kable, numery 2,3 i 8
pozdr
Andrzeju, może schemacik ideowy ci dopomoże:
http://img39.imageshack.us/img39/863/23020107.jpg
Widziałem ten schemat, widziałem też elektryczny całej instalacji, rozumiem zasadę działania, ale jak idę do auta i patrze na wiąche kabli to nie wiem nawet za co się zabrać :(
Jak da radę to powinny mi wystarczyć fotki kabli za dimmerem i dwóch dużych wtyczek z tablicy bezpieczników, ale i tak najlepiej żeby mi to ktoś opisał gdzie FIZYCZNIE co jest podłączone. Moja wiedza z zakresu elektromechaniki jest raczej niewielka :D
Odświeżam bo mi też to niedługo bedzie potrzebne :P
Podłączyles to jakos?
Ja ostatnio podłączałem i...
Najprościej, chociaż to trochę żmudna robota, to trzeba się dostać do wszystkich podświetlanych przycisków łącznie z podświetleniem zegarów i przeciąć czarne przewody masowe od podświetlenia (potrzebny jest schemat elektryki i wyprowadzenia przewodów z przełączników - dostępny na forum). I tak zamiast do masy te końcówki przewodów od przełączników spinamy wszystkie razem i podłączamy do przewodu z dimmera (bodajże czerwony).Wiszące stare przewody masowe dokładnie izolujemy i więcej się nimi nie przejmujemy. Pozostałe dwa przewody z dimmera podłączamy do plusa, który się pojawia po włączeniu świateł i masy. Najlepiej wziąć plus z któregokolwiek z przełączników odpowiadający za podświetlenie tegoż przełącznika. Wg schematu plus jest brany z zasilania podświetlenia przełącznika świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby, świateł przeciwmgielnych, podświetlenia wskaźników. To ten sam przewód. Masę do dimmera można wziąć skądkolwiek gdzie najwygodniej.
Hmm, dobrze zrozumiałem?:
Na poczatek daje do dimmera masę i + z tych kabelków co idą do zegarów itd. (nie przecinając go). Odcinam masy do podświetlenia i daję masę z dimmera, tak?
Do odciętych mas oświetlenia przełączników podłączamy sygnał z dimmera z wyprowadzenia nr2. Zresztą masz wszystko na schemacie.
Oto mi chodziło, wiem że jest wszystko an schemacie, tylko nie chce robić metodą prób i błedów jak przy montażu sterownika CZ, gdzie nie potrzebnie poprzecinałem kilka kabli. Dzięki,
pzdr,
Witam.
Nie, nie podłączyłem jeszcze.
braun: wiem ze tak jak piszesz będzie działać, bo elektrycznie to odpowiada schematowi.
Kurde gdybym tylko wiedział gdzie się zbiegają te wszystkie masy z żarówek, to zamiast się tak bawić zrobił bym to po ludzku :( No bo nie wierze ze są jakoś porozrzucane - przecież nie utrudniali by sobie tak życia że dla wersji z dimerem i bez były by aż takie różnice w położonym okablowaniu...
pozdr
Niestety nie wiem gdzie i czy się te masy zbiegają. Zresztą nawet nie szukałem.
Będę ćwiczył nie długo, czekam na paczkę, tak że dam znać ;)
Jest w gdzieś w manualu opis tych kostek co wychodzą ze skrzyneczki bezpieczników pod kierownicą? Czy ten + do dimmera może iść skąd kolwiek czy musi iść z podświetlenie zegarów? I nie wiem gdzie tych mas szukać ;/
Patrząc na schemat elektryczny podłączenia:
http://img5.imageshack.us/img5/6366/instalacjaschemat.th.png (http://img5.imageshack.us/i/instalacjaschemat.png/)
widzę, że dimmer steruje oświetleniem takich układów jak:
- oświetlenie wskaźników (prędkościomierz, obrotomierz itd..)
- oświetlenie regulatora ogrzewania
- oświetlenie przycisków (ogrzewania tylnej szyby, przeciwmgielnych przód/tył, A/C, wewn.nawiew, spryski reflektorów, Awaryjnych)
Po przebrnięciu przez schematy wnioskuję, że sterowanie odbywa się masą. Masa dla wszystkich układów znajduje się w punkcie G401 czyli:
http://img193.imageshack.us/img193/1487/punktg401.png
Jednakże, do G401 dochodzi zbyt dużo innych układów abyśmy tak poprostu podłączyli go do dimmera. Bowiem szybko by się okazało, że dimmer się spali (za duże obciążenie) a sterować będziemy np. oświetleniem tablicy rejestracyjnej.
http://img514.imageshack.us/img514/9003/punktmasowy.png
Cóż zatem należy zrobić? Odszukać od każdego z układów kabel RED idący do punktu masowego, należy go przeciąć i poprowadzić kabel do dimmera. Sam dimer należy podłączyć, jak niżej na schemacie, czyli:
http://img158.imageshack.us/img158/5741/dimmer.png
Do pinu 2 podłączamy przecięte wcześniej kable RED idące z podświetlanych układów; do pinu 8 - wpinamy się do kabla RED/BLK (Czerwony z czarnym paskiem) idącego od bezpiecznika nr 19; Pin 3 - podłączamy do punktu masowego G401 (lub innego).
Sposób podłączenia dimmera w poszczególnych układach el (pominąłem oświetlenie przycisku sprysków reflektorów oraz ogrzewania siedzeń):
* - Uwaga - piszę kabel RED choć w instalacji bezDimmera może występować jako BLK - czarny.
- Zestaw Wskaźników - Kabel RED wyjście B7
http://img17.imageshack.us/img17/1817/zestwskaznikow.th.png (http://img17.imageshack.us/i/zestwskaznikow.png/)
- Przycisk przeciwmgielnych przód/tył - Kabel RED pin 7
http://img218.imageshack.us/img218/3817/ukprzeciwmg.th.png (http://img218.imageshack.us/i/ukprzeciwmg.png/)
- Ogrzewanie tylnej szyby - Kabel RED pin 5
http://img514.imageshack.us/img514/4749/ukogrztylnszyby.th.png (http://img514.imageshack.us/i/ukogrztylnszyby.png/)
- Regulacja nawiewów (wraz z przyciskiem A/C i nawiewu wewnętrznego) - Kabel RED pin 6
http://img218.imageshack.us/img218/5017/uklnawiewow.th.png (http://img218.imageshack.us/i/uklnawiewow.png/)
- Przycisk Awaryjnych - Kabel RED pin 10
http://img218.imageshack.us/img218/1673/ukawaryjnych.th.png (http://img218.imageshack.us/i/ukawaryjnych.png/)
PYTANIA (może ktoś zna odpowiedź):
jako że z każdego układu odchodzi kabel RED (lub BLK) i jest podłączony do punktu masowego G401, czyli de facto mamy powiedzmy 5 kabli RED (lub BLK), to czy każdy z nich dochodzi osobno czy też gdzieś się łączą w 1 ? Nie widzę czegoś takiego na schemacie, ale w instalacjach samochodowych nie siedzę - jeśli ktoś wie proszę o odpowiedź. Gdyby tak było, czyli do punktu masowego G401 dochodziły by wszystkie masy ze wszystkich wspomnianych wyżej układów to "jesteśmy w domu". Odpinam / odcinam odpowiednie kable tuż przy punkcie masowym, podłączam pod dimmer i działa. Jednak, z poniższej rozpiski punktu masowego wnioskuję, że właśnie tak nie jest:
http://img514.imageshack.us/img514/9003/punktmasowy.png
Wygląda na to, że przed skrzynką bezpieczników kabelki się łączą....
Przewód RED będzie występował tylko wtedy, gdy instalacja (wiązka) była fabrycznie przystosowana do dimmera. W przeciwnym wypadku będą to przewody BLACK (czarne) co jest najbardziej prawdopodobne jeśli wcześniej dimmera nie było..
Dzieki za wybrane schematu :) A cyz jets jakis spis gdzie np. znajdę gdzie jets umiejscowiony styl np. G204? < to taki przykład.
Jeszcze jedno.... Jeśli bym kupił dimmer z przyciskiem do spryskiwaczy to aby to wszystko działało to jets "plug&play"?:D czy też trzeba troche kąbinowac jak w tym przypadku?
Dzieki za wybrane schematu :) A cyz jets jakis spis gdzie np. znajdę gdzie jets umiejscowiony styl np. G204? < to taki przykład.
Tak, w manualu to spis punktów masowcyh - wieeele stron do wertowania.
Jeszcze jedno.... Jeśli bym kupił dimmer z przyciskiem do spryskiwaczy to aby to wszystko działało to jets "plug&play"?:D czy też trzeba troche kąbinowac jak w tym przypadku?
Niestety, tak jak opisałem, jeśli twoja wersja 5D nie posiadała oryginalnie Dimmera to musisz do wszytskich podświetlanych układów uciąć masę (kabel BLK) a następnie podłączyć do dimmera. Dimmer nie jest plug and play. NIestety...
Witam wszystkich !!
Z racji że zakupiłem już jakiś czas temu org. dimmer od Hondy Civic 5d a sam śmigam bliźniaczym Roverem 400 mam już zamontowany owy dimmer. Zamieszczam zdjęcia jak to podłączyć aby ściemniało same zegary, wiem że można też wpiąć się tak aby ściemniało wszystko, lecz ja nie miałem takiego zamiaru.
http://images38.fotosik.pl/208/c6255e480388aebam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c6255e480388aeba)
http://images44.fotosik.pl/212/e033f9e711df5858m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e033f9e711df5858)
http://images38.fotosik.pl/208/18ff3806a93bd987m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=18ff3806a93bd987)
http://images40.fotosik.pl/207/3c955c6b434b8562m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3c955c6b434b8562)
min :
http://images49.fotosik.pl/212/a4917350634ebcd9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4917350634ebcd9)
max:
http://images45.fotosik.pl/212/ee207984921a6d05m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ee207984921a6d05)
Mam nadzieję że pomogłem, ja jako nie użytkownik Hondy, lecz Rovera na tym forum dużo się dowiedziałem i dlatego odwdzięczam się innym jak coś wiem w danym temacie.
Pozdrawiam wszystkich.
Dzięki dzięki :)
@camaro, jeszcze jak byś powiedział gdzie znajdę 2 koniec tej wtyczki, to "był bym już w domu". Która to jest od strony bezpieczników kostka? Chciałbym po prostu te kabelki znaleśc pod kierwonicą, nie rozkręcając zegarów.
raq22100 to chyba ci nie pomogę, ja jak zauważyłeś miałem wykręcone zegary i zrobiłem do bezpośrednio na kablach od wtyczki z zegarów.
Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi, teraz już nie będę miał raczej problemu z podłączeniem :D
Ogólnie motałem się, bo myślałem że instalacja w wersji z dimerem i bez jest taka sama... właśnie nie
MikeFoto: masz racje, kolor przewodów się różni, nie udało mi się też znaleźć miejsca gdzie te masy od podświetlania się zbiegają.
Czyli moim zdaniem: żeby to wykonać poprawnie, na oryginalnym ściemniaczu, trzeba poprzecinać wszystkie masy idące od żarówek (deska, konsola środkowa, opcjonalnie przyciski itp.) i podpiąć je do dimera - zgodnie z przytoczonym w tym wątku schematem (pamiętając ze w wersji bez dimera RED = BLK_odcięte od żarówek).
Jak tylko znajdę trochę czasu to się za to zabiorę ^^
pozdr
Ja znalazłem dzisiaj znalazłem jakieś skupisko mas, ale nawet ich nie zaczepiałem, trudny dostęp. Znajduje się ona koło lewej nogi kierowcy, koło takiej szerokiej koski z której kable idą do tylnego osietlenie samochody (pozysje stop itd.). Jak by ktoś znalazł co od czego to bym prosił bo ja już kombinuje żeby przy każdym przycisku uciąć i pop prostu dać swoją mase. (od dimmera)
Ja znalazłem dzisiaj znalazłem jakieś skupisko mas, ale nawet ich nie zaczepiałem, trudny dostęp. Znajduje się ona koło lewej nogi kierowcy, koło takiej szerokiej koski z której kable idą do tylnego osietlenie samochody (pozysje stop itd.). Jak by ktoś znalazł co od czego to bym prosił bo ja już kombinuje żeby przy każdym przycisku uciąć i pop prostu dać swoją mase. (od dimmera)
Nie ma się co łudzić że te interesujące nas masy są gdzieś oddzielnie spięte i wystarczy się tam wpiąć z dimerem.
Ja właśnie tak zrobię - puszcze czarno-czerwone przewody w miejsce odciętych czarnych - tak jak jest oryginalnie w instalacji z dimerem.
i przeciąć czarne przewody masowe od podświetlenia (potrzebny jest schemat elektryki i wyprowadzenia przewodów z przełączników - dostępny na forum). I tak zamiast do masy te końcówki przewodów od przełączników spinamy wszystkie razem i podłączamy do przewodu z dimmera (bodajże czerwony).Wiszące stare przewody masowe dokładnie izolujemy i więcej się nimi nie przejmujemy
rozumiem ze mase gdzies doprowadzisz? bo chyba nie chcesz ogniska zrobic z swojego samochodu ?
No do masy w samochodzie.
Sorki za odkop ale mam problem.
dorwalem dimmer do ej. podlaczylem wg manuala i zgadza sie z fotostory camaro17.
Dimmer działa, ale podczas sciemniania tarcz, rozjasniaja mi sie kontrolki od kierunkowskazow i dlugich oraz podnosi sie wskaznik temperatury silnika :eek:
Macie jakies porady co moze byc powodem?
problem w tym ze podlaczylem identycznie jak w manualu i tutorialu z tego posta :/
maly odkop... Czy ktoś może zrobić zdjęcie kompletu dimmera wyjętego z V generacji Coupe ? przycisk, przekaźnik, wiązki, kostki?
maly odkop... Czy ktoś może zrobić zdjęcie kompletu dimmera wyjętego z V generacji Coupe ? przycisk, przekaźnik, wiązki, kostki?
Czemu pytasz w dziale 5D? Przecież coupe V to kompletnie inny środek.... (o miejscu produkcji nawet nie wspominam)
Odgrzeję, a co :E
Współpracuje z ledami bez problemu? Teoretycznie powinien, jednak nie wiem czy zakres mu na to pozwala? Podłączone były by wszystkie przyciski, zegary i tarcze ogrzewania.
pzdr,
panowie odkopuje temat;) zakupiłem dimmer i są problemy z jego podłączeniem w Aerodecku, tylko ze dieslu 20T2N czy ktoś już to może przerabiał w tej wiązce albo ma ktoś jakiś schemat?bo nie sztuka jest ciąć każdy kabel z osobna a tylko chciałbym dojść do setna :D
albo ma ktoś jakiś schemat?
Schmat jest już w tym wątku, szkoda że nie zadałeś sobie trudu jego przeczytania.
bo nie sztuka jest ciąć każdy kabel z osobna
....i nie zadawał byś pytań na które jest odpowiedź....
Mike właśnie według schematu szukałem z kolega, problem jest w tym ze nie możemy znaleźć tan drugiej wtyczki, tej co na zdjęciu
Jakiej wtyczki?
Instalacja bez dimmera jest inna trzeba wszystko przerabiać, każdy przycisk. Ewentualnie możesz ograniczyć się tylko do zegarów.
blackmessiah
22-03-13, 01:41
Panowie a czy macie informacje na temat współpracy z LED'ami w zegarach? Już było pytanie ale nie widzę odpowiedzi. Sprawdzał ktos? Planuje założyc Dimmer ale też zastąpić zwykłe żarówki LED'ami. Nie wiem jak to będzie działać. Myśle że nie za bardzo będzie współpracowało.
Panowie a czy macie informacje na temat współpracy z LED'ami w zegarach? Już było pytanie ale nie widzę odpowiedzi. Sprawdzał ktos? Planuje założyc Dimmer ale też zastąpić zwykłe żarówki LED'ami. Nie wiem jak to będzie działać. Myśle że nie za bardzo będzie współpracowało.
Ja zrobiłem na paskach smd i i diodach led ... śmiga od jakiegoś roku i problemu nie ma :)
blackmessiah
22-03-13, 17:38
Spoko planuje w kwietniu przeróbkę robić i oczywiście napiszę co i jak :D
Panowie a ja mam pytanie ogólne. Na podstawie informacji w tym temacie i manuala zrobiłem sobie zarys wszystkiego, który wygląda jak dla mnie tak:
1.Odkręcam licznik i z niego biorę kabelek czerwony podkradam z tej większej wtyczki ( który może też być czarny ponoć... ) i wędruje w miejsce pinu 2 w moim ściemniaczu.
2.Szukam kableka red/black idącego od bezpiecznika 19 jeśli go tam nie będzie biorę jaki znajdę ;p i wkładam go w pin 8 w ściemniaczu.
3.Szukam miejsca masowego G401 ( albo innej masy ??? ) i z tam tąd biorę czarny kabelek i podpiam w miejsce pinu 3 na ściemniaczu.
To moja wykmina i tak to zamierzam podpiąć. Nie spale auta ? :D
Panowie a ja mam pytanie ogólne. Na podstawie informacji w tym temacie i manuala zrobiłem sobie zarys wszystkiego, który wygląda jak dla mnie tak:
1.Odkręcam licznik i z niego biorę kabelek czerwony podkradam z tej większej wtyczki ( który może też być czarny ponoć... ) i wędruje w miejsce pinu 2 w moim ściemniaczu.
2.Szukam kableka red/black idącego od bezpiecznika 19 jeśli go tam nie będzie biorę jaki znajdę ;p i wkładam go w pin 8 w ściemniaczu.
3.Szukam miejsca masowego G401 ( albo innej masy ??? ) i z tam tąd biorę czarny kabelek i podpiam w miejsce pinu 3 na ściemniaczu.
To moja wykmina i tak to zamierzam podpiąć. Nie spale auta ? :D
Jeśli to tak samo, jak zrobił camaro17 w tym temacie, to nie spalisz :D Mam tak już z dwa lata i wszystko gra :)
Jeśli to tak samo, jak zrobił camaro17 w tym temacie, to nie spalisz Mam tak już z dwa lata i wszystko gra No właśnie nie tak jak on, bo ktoś tu pisał ze podłączył tak jak on mówił i nie grało coś.. i dla tego trochę się bałem i wykminiłem trochę z jego a troche ze schematów od Mike'a.. ale skoro mówisz że podłączałeś tak jak on to może też tak spróbuje :)
pytanie czy podłączając dimmer według opisu camaro17 do samych zegarów jest jakaś różnica jak się go kupi razem z przyciskiem od spryskiwacza lamp lub bez niego ?
pytanie czy podłączając dimmer według opisu camaro17 do samych zegarów jest jakaś różnica jak się go kupi razem z przyciskiem od spryskiwacza lamp lub bez niego ?
Raczej brak różnicy, podłączaj śmiało.
jeszcze pytanie, ja chciałbym żeby u mnie licznik świecił bardziej niż teraz, więc czy teraz gdy nie mam Dimmera to jest maksymalna moc świecenia gdy on już będzie? i od tej mocy która jest teraz będę mógł tylko sciemniacz czy też gdy go zamontuję będę mógł rozjaśnic licznik ?
Nie masz dimera to żarówki świecą normalnie. Jeśli chcesz rozjaśnić proponuje wymienić wszystkie żarówki podświetlania licznika. Bo kilkunastoletnie nie będą świecić pełna mocą.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
własnie chodzi o to ze wymieniłem podswietlenie na ledy 5 SMD http://allegro.pl/okazja-zarowka-led-5-smd-5050-w5w-t10-bialy-xenon-i3884867058.html, chciałbym żeby swieciły jasniej, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy po zamontowaniu dimmera mozna bedzie rozjasnic czy tylko sciemniać ?
Scirmniacz jak nazwa wskazuje tylko sciemnia ;). Jak na diodach i mocno to tylko na listwie diodowej - zobacz temat podklejony zrób to sam.
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
własnie chodzi o to ze wymieniłem podswietlenie na ledy 5 SMD http://allegro.pl/okazja-zarowka-led-5-smd-5050-w5w-t10-bialy-xenon-i3884867058.html, chciałbym żeby swieciły jasniej, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy po zamontowaniu dimmera mozna bedzie rozjasnic czy tylko sciemniać ?
dimmer = ściemniacz
Nie ma co rozjaśniać bo z pustego i Salomon nie naleje :) diody moim zdaniem to kupa - będzie gorzej niż na żarówkach, bo dioda jest zbyt kierunkowa
od razu przepraszam za duży odkop, chcę zamontować dimmer ale wg sposobu camaro czyli ściemnianie samych zegarów, niestety zdj są w tak małej rozdzielczości że nic nie widać, ma ktoś większe zdj lub sam opis jak to wszystko zmontować? :)
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3c955c6b434b8562
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e033f9e711df5858
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=18ff3806a93bd987
Witam odświeżę temat ponieważ w mojej głowie są niejasności.
Koledzy czyli mam rozumieć ze do dimera mają iść tylko 3 kable? Mianowicie jeden to te wszystkie masy drugi to plus dla dimera a trzeci to masa?
Natomiast czytając to co Mike napisał {Do pinu 2 podłączamy przecięte wcześniej kable RED idące z podświetlanych układów; do pinu 8 - wpinamy się do kabla RED/BLK (Czerwony z czarnym paskiem) idącego od bezpiecznika nr 19; Pin 3 - podłączamy do punktu masowego G401 (lub innego).}
czyli mam rozumieć ze te kable czarne rozcięte co nie będą przy kostce przełącznika mam połączyć w całość i podpiąć do pinu 2, a te co wchodzą z kostką do przełączników pod odpowiednie piny opisane przez Mike?
Proszę o pomoc.
Chyba dostałem oświecenia, a mianowicie czytanie ze zrozumieniem + stara umiejętność czytania schematów robią cuda. Wszystko już dotarło do mojej mózgownicy.
Wszystko już dotarło do mojej mózgownicy.
Cisze się, że naszym milczeniem pomogliśmy. ;-)
czasami milczenie jest złotem. Pozdrawiam
Mowa srebrem, a dokumentacja techniczna diamentem. ;-)
tak z innej beczki kazda wersja ma tak?
jeśli chodzi tobie o podłączenie to tak zasada jest taka sama wszędzie. wystarczy ogarnąć schemat i nie ma problemu
dobrze wiedzieć bo mam strasznie ciemne zegary a nei widze tego magicznego przełącznika.. wiec czeka mnie montaż w razie co
to urządzenie ściemnia zegary a nie rozjaśnia
dobrze wiedzieć bo mam strasznie ciemne zegary a nei widze tego magicznego przełącznika.. wiec czeka mnie montaż w razie co
Wymień sobie żarówki bo pewnie masz przepalone...
Dokladnie, dimmer bedzie sciemnial zegary, i tak jak pisze viperoo wymien zarowki bo stare potrafia byc doslownie czarne przez co ograniczaja swiatlo
panowie przepraszam za odgrzanie kotleta ale nie mam wykształcenia w tym kierunku i słabo czytam schematy więc albo proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie czy dobrze zrozumiałem rysunki i wasze wypowiedzi w tym poście. Więc: PIN3 - masa (-) PIN8 (+) PIN2 jest minusem który ma zastąpić wszystkie minusy we wszystkim czym chcemy sterować (ściemniać) czyli w instalacji bez dimmera będzie to czarny kabel
Poczytajcie w kompendium wiedzy instrukcję Mike to wszystkiego się dowiecie. Z tego co ja rozumiem to wszystkie te masy trzeba upiernilić i podłączyć do dimera.
Panowie mam prośbę odnośnie wtyczki do dimmerka, czy ktoś z posiadaczy mógłby mi cyknąć zdjęcie jak ona wygląda? Ktoś podobno ma na sprzedaż ale nie wie czy to ta i chce zdjęcie. Będę wdzięczny
Panowie mam prośbę odnośnie wtyczki do dimmerka, czy ktoś z posiadaczy mógłby mi cyknąć zdjęcie jak ona wygląda? Ktoś podobno ma na sprzedaż ale nie wie czy to ta i chce zdjęcie. Będę wdzięczny
http://www.resizer.pl/pliki/17240.jpg
ja mam na sprzedaż :D
BTW. to jest identyczna kostka jak ta od włącznika świateł przeciwmgielnych
Panowie potrzebuje pomocy. Pod dimmer podłączyłem juz zegary, włącznik podgrzewania tylnej szyby, włącznik awaryjnych, brakuje mi całej regulacji nawiewu ... nie wiem gdzie mam wpiąć nową masę. Ogarniał to ktoś? nie mam schematu a ten tutaj zamieszczone wczesniej już sie nie wyświetla
http://i59.tinypic.com/xfp3x3.jpg
czy to w tej wtyczce mam szukać tego minusa i on mi przyciemni oswietlenie nawiewów i przycisk recyrkulacji??? i wedlug tego co napisał MikeFoto będzie to pin 6??
błagam pomocy
Panowie potrzebuje pomocy. Pod dimmer podłączyłem juz zegary, włącznik podgrzewania tylnej szyby, włącznik awaryjnych, brakuje mi całej regulacji nawiewu ... nie wiem gdzie mam wpiąć nową masę. Ogarniał to ktoś? nie mam schematu a ten tutaj zamieszczone wczesniej już sie nie wyświetla
Chyba trochę po czasie.
Ta masa jest w szarej wtyczce zamocowanej na skrzynce bezpieczników, czarny kabel. Łatwo sprawdzić która wtyczka, bo jak ją odepniesz, to panel przestanie świecić.
Pelna instrukcja podłączenia dimmera jest w moim temacie. Nie będzie żadnych innych pytan :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.