PDA

Zobacz pełną wersję : Dimmer / ściemniacz - jak jest oryginalny podłaczony ?



Szczur[R]
27-09-09, 16:13
Witam.

Prośba do posiadaczy oryginalnego dimmera: mógł by mi ktoś napisać jak jest on u Was podłączony? Potrzebuje kolory przewodów i gdzie który leci - sugerując się http://img39.imageshack.us/img39/2793/83254341.jpg potrzebuje tylko trzy kable, numery 2,3 i 8

pozdr

MikeFoto
27-09-09, 16:31
Andrzeju, może schemacik ideowy ci dopomoże:

http://img39.imageshack.us/img39/863/23020107.jpg

Szczur[R]
27-09-09, 16:51
Widziałem ten schemat, widziałem też elektryczny całej instalacji, rozumiem zasadę działania, ale jak idę do auta i patrze na wiąche kabli to nie wiem nawet za co się zabrać :(
Jak da radę to powinny mi wystarczyć fotki kabli za dimmerem i dwóch dużych wtyczek z tablicy bezpieczników, ale i tak najlepiej żeby mi to ktoś opisał gdzie FIZYCZNIE co jest podłączone. Moja wiedza z zakresu elektromechaniki jest raczej niewielka :D

raq22100
04-10-09, 20:28
Odświeżam bo mi też to niedługo bedzie potrzebne :P

Podłączyles to jakos?

braun
04-10-09, 22:40
Ja ostatnio podłączałem i...
Najprościej, chociaż to trochę żmudna robota, to trzeba się dostać do wszystkich podświetlanych przycisków łącznie z podświetleniem zegarów i przeciąć czarne przewody masowe od podświetlenia (potrzebny jest schemat elektryki i wyprowadzenia przewodów z przełączników - dostępny na forum). I tak zamiast do masy te końcówki przewodów od przełączników spinamy wszystkie razem i podłączamy do przewodu z dimmera (bodajże czerwony).Wiszące stare przewody masowe dokładnie izolujemy i więcej się nimi nie przejmujemy. Pozostałe dwa przewody z dimmera podłączamy do plusa, który się pojawia po włączeniu świateł i masy. Najlepiej wziąć plus z któregokolwiek z przełączników odpowiadający za podświetlenie tegoż przełącznika. Wg schematu plus jest brany z zasilania podświetlenia przełącznika świateł awaryjnych, ogrzewania tylnej szyby, świateł przeciwmgielnych, podświetlenia wskaźników. To ten sam przewód. Masę do dimmera można wziąć skądkolwiek gdzie najwygodniej.

raq22100
05-10-09, 17:10
Hmm, dobrze zrozumiałem?:

Na poczatek daje do dimmera masę i + z tych kabelków co idą do zegarów itd. (nie przecinając go). Odcinam masy do podświetlenia i daję masę z dimmera, tak?

braun
05-10-09, 19:35
Do odciętych mas oświetlenia przełączników podłączamy sygnał z dimmera z wyprowadzenia nr2. Zresztą masz wszystko na schemacie.

raq22100
06-10-09, 12:36
Oto mi chodziło, wiem że jest wszystko an schemacie, tylko nie chce robić metodą prób i błedów jak przy montażu sterownika CZ, gdzie nie potrzebnie poprzecinałem kilka kabli. Dzięki,

pzdr,

Szczur[R]
06-10-09, 19:09
Witam.

Nie, nie podłączyłem jeszcze.
braun: wiem ze tak jak piszesz będzie działać, bo elektrycznie to odpowiada schematowi.
Kurde gdybym tylko wiedział gdzie się zbiegają te wszystkie masy z żarówek, to zamiast się tak bawić zrobił bym to po ludzku :( No bo nie wierze ze są jakoś porozrzucane - przecież nie utrudniali by sobie tak życia że dla wersji z dimerem i bez były by aż takie różnice w położonym okablowaniu...


pozdr

braun
06-10-09, 20:38
Niestety nie wiem gdzie i czy się te masy zbiegają. Zresztą nawet nie szukałem.

raq22100
06-10-09, 20:48
Będę ćwiczył nie długo, czekam na paczkę, tak że dam znać ;)

raq22100
08-10-09, 19:46
Jest w gdzieś w manualu opis tych kostek co wychodzą ze skrzyneczki bezpieczników pod kierownicą? Czy ten + do dimmera może iść skąd kolwiek czy musi iść z podświetlenie zegarów? I nie wiem gdzie tych mas szukać ;/

MikeFoto
09-10-09, 00:11
Patrząc na schemat elektryczny podłączenia:
http://img5.imageshack.us/img5/6366/instalacjaschemat.th.png (http://img5.imageshack.us/i/instalacjaschemat.png/)

widzę, że dimmer steruje oświetleniem takich układów jak:
- oświetlenie wskaźników (prędkościomierz, obrotomierz itd..)
- oświetlenie regulatora ogrzewania
- oświetlenie przycisków (ogrzewania tylnej szyby, przeciwmgielnych przód/tył, A/C, wewn.nawiew, spryski reflektorów, Awaryjnych)

Po przebrnięciu przez schematy wnioskuję, że sterowanie odbywa się masą. Masa dla wszystkich układów znajduje się w punkcie G401 czyli:

http://img193.imageshack.us/img193/1487/punktg401.png

Jednakże, do G401 dochodzi zbyt dużo innych układów abyśmy tak poprostu podłączyli go do dimmera. Bowiem szybko by się okazało, że dimmer się spali (za duże obciążenie) a sterować będziemy np. oświetleniem tablicy rejestracyjnej.

http://img514.imageshack.us/img514/9003/punktmasowy.png

Cóż zatem należy zrobić? Odszukać od każdego z układów kabel RED idący do punktu masowego, należy go przeciąć i poprowadzić kabel do dimmera. Sam dimer należy podłączyć, jak niżej na schemacie, czyli:

http://img158.imageshack.us/img158/5741/dimmer.png

Do pinu 2 podłączamy przecięte wcześniej kable RED idące z podświetlanych układów; do pinu 8 - wpinamy się do kabla RED/BLK (Czerwony z czarnym paskiem) idącego od bezpiecznika nr 19; Pin 3 - podłączamy do punktu masowego G401 (lub innego).

Sposób podłączenia dimmera w poszczególnych układach el (pominąłem oświetlenie przycisku sprysków reflektorów oraz ogrzewania siedzeń):
* - Uwaga - piszę kabel RED choć w instalacji bezDimmera może występować jako BLK - czarny.

- Zestaw Wskaźników - Kabel RED wyjście B7
http://img17.imageshack.us/img17/1817/zestwskaznikow.th.png (http://img17.imageshack.us/i/zestwskaznikow.png/)

- Przycisk przeciwmgielnych przód/tył - Kabel RED pin 7
http://img218.imageshack.us/img218/3817/ukprzeciwmg.th.png (http://img218.imageshack.us/i/ukprzeciwmg.png/)

- Ogrzewanie tylnej szyby - Kabel RED pin 5
http://img514.imageshack.us/img514/4749/ukogrztylnszyby.th.png (http://img514.imageshack.us/i/ukogrztylnszyby.png/)

- Regulacja nawiewów (wraz z przyciskiem A/C i nawiewu wewnętrznego) - Kabel RED pin 6
http://img218.imageshack.us/img218/5017/uklnawiewow.th.png (http://img218.imageshack.us/i/uklnawiewow.png/)

- Przycisk Awaryjnych - Kabel RED pin 10
http://img218.imageshack.us/img218/1673/ukawaryjnych.th.png (http://img218.imageshack.us/i/ukawaryjnych.png/)


PYTANIA (może ktoś zna odpowiedź):
jako że z każdego układu odchodzi kabel RED (lub BLK) i jest podłączony do punktu masowego G401, czyli de facto mamy powiedzmy 5 kabli RED (lub BLK), to czy każdy z nich dochodzi osobno czy też gdzieś się łączą w 1 ? Nie widzę czegoś takiego na schemacie, ale w instalacjach samochodowych nie siedzę - jeśli ktoś wie proszę o odpowiedź. Gdyby tak było, czyli do punktu masowego G401 dochodziły by wszystkie masy ze wszystkich wspomnianych wyżej układów to "jesteśmy w domu". Odpinam / odcinam odpowiednie kable tuż przy punkcie masowym, podłączam pod dimmer i działa. Jednak, z poniższej rozpiski punktu masowego wnioskuję, że właśnie tak nie jest:

http://img514.imageshack.us/img514/9003/punktmasowy.png

Wygląda na to, że przed skrzynką bezpieczników kabelki się łączą....

braun
09-10-09, 08:23
Przewód RED będzie występował tylko wtedy, gdy instalacja (wiązka) była fabrycznie przystosowana do dimmera. W przeciwnym wypadku będą to przewody BLACK (czarne) co jest najbardziej prawdopodobne jeśli wcześniej dimmera nie było..

raq22100
09-10-09, 15:18
Dzieki za wybrane schematu :) A cyz jets jakis spis gdzie np. znajdę gdzie jets umiejscowiony styl np. G204? < to taki przykład.

Jeszcze jedno.... Jeśli bym kupił dimmer z przyciskiem do spryskiwaczy to aby to wszystko działało to jets "plug&play"?:D czy też trzeba troche kąbinowac jak w tym przypadku?

MikeFoto
10-10-09, 18:38
Dzieki za wybrane schematu :) A cyz jets jakis spis gdzie np. znajdę gdzie jets umiejscowiony styl np. G204? < to taki przykład.

Tak, w manualu to spis punktów masowcyh - wieeele stron do wertowania.



Jeszcze jedno.... Jeśli bym kupił dimmer z przyciskiem do spryskiwaczy to aby to wszystko działało to jets "plug&play"?:D czy też trzeba troche kąbinowac jak w tym przypadku?

Niestety, tak jak opisałem, jeśli twoja wersja 5D nie posiadała oryginalnie Dimmera to musisz do wszytskich podświetlanych układów uciąć masę (kabel BLK) a następnie podłączyć do dimmera. Dimmer nie jest plug and play. NIestety...

camaro17
11-10-09, 10:27
Witam wszystkich !!
Z racji że zakupiłem już jakiś czas temu org. dimmer od Hondy Civic 5d a sam śmigam bliźniaczym Roverem 400 mam już zamontowany owy dimmer. Zamieszczam zdjęcia jak to podłączyć aby ściemniało same zegary, wiem że można też wpiąć się tak aby ściemniało wszystko, lecz ja nie miałem takiego zamiaru.

http://images38.fotosik.pl/208/c6255e480388aebam.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=c6255e480388aeba)

http://images44.fotosik.pl/212/e033f9e711df5858m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e033f9e711df5858)

http://images38.fotosik.pl/208/18ff3806a93bd987m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=18ff3806a93bd987)

http://images40.fotosik.pl/207/3c955c6b434b8562m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3c955c6b434b8562)

min :

http://images49.fotosik.pl/212/a4917350634ebcd9m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a4917350634ebcd9)

max:

http://images45.fotosik.pl/212/ee207984921a6d05m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=ee207984921a6d05)

Mam nadzieję że pomogłem, ja jako nie użytkownik Hondy, lecz Rovera na tym forum dużo się dowiedziałem i dlatego odwdzięczam się innym jak coś wiem w danym temacie.

Pozdrawiam wszystkich.

raq22100
11-10-09, 10:58
Dzięki dzięki :)

@camaro, jeszcze jak byś powiedział gdzie znajdę 2 koniec tej wtyczki, to "był bym już w domu". Która to jest od strony bezpieczników kostka? Chciałbym po prostu te kabelki znaleśc pod kierwonicą, nie rozkręcając zegarów.

camaro17
11-10-09, 13:05
raq22100 to chyba ci nie pomogę, ja jak zauważyłeś miałem wykręcone zegary i zrobiłem do bezpośrednio na kablach od wtyczki z zegarów.

Szczur[R]
26-10-09, 19:27
Dziękuje Wam wszystkim za odpowiedzi, teraz już nie będę miał raczej problemu z podłączeniem :D

Ogólnie motałem się, bo myślałem że instalacja w wersji z dimerem i bez jest taka sama... właśnie nie
MikeFoto: masz racje, kolor przewodów się różni, nie udało mi się też znaleźć miejsca gdzie te masy od podświetlania się zbiegają.

Czyli moim zdaniem: żeby to wykonać poprawnie, na oryginalnym ściemniaczu, trzeba poprzecinać wszystkie masy idące od żarówek (deska, konsola środkowa, opcjonalnie przyciski itp.) i podpiąć je do dimera - zgodnie z przytoczonym w tym wątku schematem (pamiętając ze w wersji bez dimera RED = BLK_odcięte od żarówek).

Jak tylko znajdę trochę czasu to się za to zabiorę ^^


pozdr

raq22100
27-10-09, 20:46
Ja znalazłem dzisiaj znalazłem jakieś skupisko mas, ale nawet ich nie zaczepiałem, trudny dostęp. Znajduje się ona koło lewej nogi kierowcy, koło takiej szerokiej koski z której kable idą do tylnego osietlenie samochody (pozysje stop itd.). Jak by ktoś znalazł co od czego to bym prosił bo ja już kombinuje żeby przy każdym przycisku uciąć i pop prostu dać swoją mase. (od dimmera)

Szczur[R]
29-10-09, 09:43
Ja znalazłem dzisiaj znalazłem jakieś skupisko mas, ale nawet ich nie zaczepiałem, trudny dostęp. Znajduje się ona koło lewej nogi kierowcy, koło takiej szerokiej koski z której kable idą do tylnego osietlenie samochody (pozysje stop itd.). Jak by ktoś znalazł co od czego to bym prosił bo ja już kombinuje żeby przy każdym przycisku uciąć i pop prostu dać swoją mase. (od dimmera)

Nie ma się co łudzić że te interesujące nas masy są gdzieś oddzielnie spięte i wystarczy się tam wpiąć z dimerem.

Ja właśnie tak zrobię - puszcze czarno-czerwone przewody w miejsce odciętych czarnych - tak jak jest oryginalnie w instalacji z dimerem.

Nemereth
29-10-09, 11:25
i przeciąć czarne przewody masowe od podświetlenia (potrzebny jest schemat elektryki i wyprowadzenia przewodów z przełączników - dostępny na forum). I tak zamiast do masy te końcówki przewodów od przełączników spinamy wszystkie razem i podłączamy do przewodu z dimmera (bodajże czerwony).Wiszące stare przewody masowe dokładnie izolujemy i więcej się nimi nie przejmujemy

rozumiem ze mase gdzies doprowadzisz? bo chyba nie chcesz ogniska zrobic z swojego samochodu ?

raq22100
29-10-09, 18:38
No do masy w samochodzie.

long_r
08-05-10, 01:56
Sorki za odkop ale mam problem.

dorwalem dimmer do ej. podlaczylem wg manuala i zgadza sie z fotostory camaro17.

Dimmer działa, ale podczas sciemniania tarcz, rozjasniaja mi sie kontrolki od kierunkowskazow i dlugich oraz podnosi sie wskaznik temperatury silnika :eek:

Macie jakies porady co moze byc powodem?

TeeS1975
08-05-10, 23:23
coś nie tak podłączone

long_r
08-05-10, 23:33
problem w tym ze podlaczylem identycznie jak w manualu i tutorialu z tego posta :/

Nemereth
30-07-10, 09:50
maly odkop... Czy ktoś może zrobić zdjęcie kompletu dimmera wyjętego z V generacji Coupe ? przycisk, przekaźnik, wiązki, kostki?

MikeFoto
30-07-10, 10:55
maly odkop... Czy ktoś może zrobić zdjęcie kompletu dimmera wyjętego z V generacji Coupe ? przycisk, przekaźnik, wiązki, kostki?

Czemu pytasz w dziale 5D? Przecież coupe V to kompletnie inny środek.... (o miejscu produkcji nawet nie wspominam)

raq22100
16-07-12, 22:34
Odgrzeję, a co :E
Współpracuje z ledami bez problemu? Teoretycznie powinien, jednak nie wiem czy zakres mu na to pozwala? Podłączone były by wszystkie przyciski, zegary i tarcze ogrzewania.
pzdr,

ebdzik
08-03-13, 21:26
panowie odkopuje temat;) zakupiłem dimmer i są problemy z jego podłączeniem w Aerodecku, tylko ze dieslu 20T2N czy ktoś już to może przerabiał w tej wiązce albo ma ktoś jakiś schemat?bo nie sztuka jest ciąć każdy kabel z osobna a tylko chciałbym dojść do setna :D

MikeFoto
08-03-13, 23:36
albo ma ktoś jakiś schemat?

Schmat jest już w tym wątku, szkoda że nie zadałeś sobie trudu jego przeczytania.


bo nie sztuka jest ciąć każdy kabel z osobna

....i nie zadawał byś pytań na które jest odpowiedź....

ebdzik
09-03-13, 17:47
Mike właśnie według schematu szukałem z kolega, problem jest w tym ze nie możemy znaleźć tan drugiej wtyczki, tej co na zdjęciu

MikeFoto
09-03-13, 19:35
Jakiej wtyczki?
Instalacja bez dimmera jest inna trzeba wszystko przerabiać, każdy przycisk. Ewentualnie możesz ograniczyć się tylko do zegarów.

blackmessiah
22-03-13, 01:41
Panowie a czy macie informacje na temat współpracy z LED'ami w zegarach? Już było pytanie ale nie widzę odpowiedzi. Sprawdzał ktos? Planuje założyc Dimmer ale też zastąpić zwykłe żarówki LED'ami. Nie wiem jak to będzie działać. Myśle że nie za bardzo będzie współpracowało.

probestic
22-03-13, 07:20
Panowie a czy macie informacje na temat współpracy z LED'ami w zegarach? Już było pytanie ale nie widzę odpowiedzi. Sprawdzał ktos? Planuje założyc Dimmer ale też zastąpić zwykłe żarówki LED'ami. Nie wiem jak to będzie działać. Myśle że nie za bardzo będzie współpracowało.

Ja zrobiłem na paskach smd i i diodach led ... śmiga od jakiegoś roku i problemu nie ma :)

blackmessiah
22-03-13, 17:38
Spoko planuje w kwietniu przeróbkę robić i oczywiście napiszę co i jak :D

WojTEC
15-09-13, 21:46
Panowie a ja mam pytanie ogólne. Na podstawie informacji w tym temacie i manuala zrobiłem sobie zarys wszystkiego, który wygląda jak dla mnie tak:

1.Odkręcam licznik i z niego biorę kabelek czerwony podkradam z tej większej wtyczki ( który może też być czarny ponoć... ) i wędruje w miejsce pinu 2 w moim ściemniaczu.
2.Szukam kableka red/black idącego od bezpiecznika 19 jeśli go tam nie będzie biorę jaki znajdę ;p i wkładam go w pin 8 w ściemniaczu.
3.Szukam miejsca masowego G401 ( albo innej masy ??? ) i z tam tąd biorę czarny kabelek i podpiam w miejsce pinu 3 na ściemniaczu.

To moja wykmina i tak to zamierzam podpiąć. Nie spale auta ? :D

probestic
15-09-13, 22:26
Panowie a ja mam pytanie ogólne. Na podstawie informacji w tym temacie i manuala zrobiłem sobie zarys wszystkiego, który wygląda jak dla mnie tak:

1.Odkręcam licznik i z niego biorę kabelek czerwony podkradam z tej większej wtyczki ( który może też być czarny ponoć... ) i wędruje w miejsce pinu 2 w moim ściemniaczu.
2.Szukam kableka red/black idącego od bezpiecznika 19 jeśli go tam nie będzie biorę jaki znajdę ;p i wkładam go w pin 8 w ściemniaczu.
3.Szukam miejsca masowego G401 ( albo innej masy ??? ) i z tam tąd biorę czarny kabelek i podpiam w miejsce pinu 3 na ściemniaczu.

To moja wykmina i tak to zamierzam podpiąć. Nie spale auta ? :D

Jeśli to tak samo, jak zrobił camaro17 w tym temacie, to nie spalisz :D Mam tak już z dwa lata i wszystko gra :)

WojTEC
15-09-13, 23:51
Jeśli to tak samo, jak zrobił camaro17 w tym temacie, to nie spalisz Mam tak już z dwa lata i wszystko gra No właśnie nie tak jak on, bo ktoś tu pisał ze podłączył tak jak on mówił i nie grało coś.. i dla tego trochę się bałem i wykminiłem trochę z jego a troche ze schematów od Mike'a.. ale skoro mówisz że podłączałeś tak jak on to może też tak spróbuje :)

wolfgang3
16-01-14, 12:36
pytanie czy podłączając dimmer według opisu camaro17 do samych zegarów jest jakaś różnica jak się go kupi razem z przyciskiem od spryskiwacza lamp lub bez niego ?

probestic
16-01-14, 12:46
pytanie czy podłączając dimmer według opisu camaro17 do samych zegarów jest jakaś różnica jak się go kupi razem z przyciskiem od spryskiwacza lamp lub bez niego ?

Raczej brak różnicy, podłączaj śmiało.

wolfgang3
18-01-14, 11:12
jeszcze pytanie, ja chciałbym żeby u mnie licznik świecił bardziej niż teraz, więc czy teraz gdy nie mam Dimmera to jest maksymalna moc świecenia gdy on już będzie? i od tej mocy która jest teraz będę mógł tylko sciemniacz czy też gdy go zamontuję będę mógł rozjaśnic licznik ?

MikeFoto
18-01-14, 12:11
Nie masz dimera to żarówki świecą normalnie. Jeśli chcesz rozjaśnić proponuje wymienić wszystkie żarówki podświetlania licznika. Bo kilkunastoletnie nie będą świecić pełna mocą.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

wolfgang3
18-01-14, 16:23
własnie chodzi o to ze wymieniłem podswietlenie na ledy 5 SMD http://allegro.pl/okazja-zarowka-led-5-smd-5050-w5w-t10-bialy-xenon-i3884867058.html, chciałbym żeby swieciły jasniej, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy po zamontowaniu dimmera mozna bedzie rozjasnic czy tylko sciemniać ?

MikeFoto
18-01-14, 17:21
Scirmniacz jak nazwa wskazuje tylko sciemnia ;). Jak na diodach i mocno to tylko na listwie diodowej - zobacz temat podklejony zrób to sam.

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka

Szczur[R]
18-01-14, 18:45
własnie chodzi o to ze wymieniłem podswietlenie na ledy 5 SMD http://allegro.pl/okazja-zarowka-led-5-smd-5050-w5w-t10-bialy-xenon-i3884867058.html, chciałbym żeby swieciły jasniej, dlatego chciałbym się dowiedzieć czy po zamontowaniu dimmera mozna bedzie rozjasnic czy tylko sciemniać ?
dimmer = ściemniacz
Nie ma co rozjaśniać bo z pustego i Salomon nie naleje :) diody moim zdaniem to kupa - będzie gorzej niż na żarówkach, bo dioda jest zbyt kierunkowa

wolfgang3
18-01-14, 21:14
dzięki za pomoc :)

pafels
01-09-14, 14:26
od razu przepraszam za duży odkop, chcę zamontować dimmer ale wg sposobu camaro czyli ściemnianie samych zegarów, niestety zdj są w tak małej rozdzielczości że nic nie widać, ma ktoś większe zdj lub sam opis jak to wszystko zmontować? :)

raq22100
03-09-14, 14:07
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=3c955c6b434b8562
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=e033f9e711df5858
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=18ff3806a93bd987

cien3d
12-09-14, 21:57
Witam odświeżę temat ponieważ w mojej głowie są niejasności.
Koledzy czyli mam rozumieć ze do dimera mają iść tylko 3 kable? Mianowicie jeden to te wszystkie masy drugi to plus dla dimera a trzeci to masa?
Natomiast czytając to co Mike napisał {Do pinu 2 podłączamy przecięte wcześniej kable RED idące z podświetlanych układów; do pinu 8 - wpinamy się do kabla RED/BLK (Czerwony z czarnym paskiem) idącego od bezpiecznika nr 19; Pin 3 - podłączamy do punktu masowego G401 (lub innego).}
czyli mam rozumieć ze te kable czarne rozcięte co nie będą przy kostce przełącznika mam połączyć w całość i podpiąć do pinu 2, a te co wchodzą z kostką do przełączników pod odpowiednie piny opisane przez Mike?

Proszę o pomoc.

cien3d
13-09-14, 17:35
Chyba dostałem oświecenia, a mianowicie czytanie ze zrozumieniem + stara umiejętność czytania schematów robią cuda. Wszystko już dotarło do mojej mózgownicy.

Bartko
15-09-14, 10:30
Wszystko już dotarło do mojej mózgownicy.
Cisze się, że naszym milczeniem pomogliśmy. ;-)

cien3d
15-09-14, 11:21
czasami milczenie jest złotem. Pozdrawiam

Bartko
15-09-14, 11:40
Mowa srebrem, a dokumentacja techniczna diamentem. ;-)

kuba452
15-09-14, 11:51
tak z innej beczki kazda wersja ma tak?

cien3d
15-09-14, 11:55
jeśli chodzi tobie o podłączenie to tak zasada jest taka sama wszędzie. wystarczy ogarnąć schemat i nie ma problemu

kuba452
15-09-14, 12:26
dobrze wiedzieć bo mam strasznie ciemne zegary a nei widze tego magicznego przełącznika.. wiec czeka mnie montaż w razie co

cien3d
15-09-14, 13:05
to urządzenie ściemnia zegary a nie rozjaśnia

Viperoo
15-09-14, 13:12
dobrze wiedzieć bo mam strasznie ciemne zegary a nei widze tego magicznego przełącznika.. wiec czeka mnie montaż w razie co
Wymień sobie żarówki bo pewnie masz przepalone...

pafels
15-09-14, 13:48
Dokladnie, dimmer bedzie sciemnial zegary, i tak jak pisze viperoo wymien zarowki bo stare potrafia byc doslownie czarne przez co ograniczaja swiatlo

maciooZD
28-01-15, 13:42
panowie przepraszam za odgrzanie kotleta ale nie mam wykształcenia w tym kierunku i słabo czytam schematy więc albo proszę o potwierdzenie lub zaprzeczenie czy dobrze zrozumiałem rysunki i wasze wypowiedzi w tym poście. Więc: PIN3 - masa (-) PIN8 (+) PIN2 jest minusem który ma zastąpić wszystkie minusy we wszystkim czym chcemy sterować (ściemniać) czyli w instalacji bez dimmera będzie to czarny kabel

cien3d
28-01-15, 17:16
Poczytajcie w kompendium wiedzy instrukcję Mike to wszystkiego się dowiecie. Z tego co ja rozumiem to wszystkie te masy trzeba upiernilić i podłączyć do dimera.

maciooZD
31-01-15, 16:51
Panowie mam prośbę odnośnie wtyczki do dimmerka, czy ktoś z posiadaczy mógłby mi cyknąć zdjęcie jak ona wygląda? Ktoś podobno ma na sprzedaż ale nie wie czy to ta i chce zdjęcie. Będę wdzięczny

MM63
31-01-15, 17:06
Panowie mam prośbę odnośnie wtyczki do dimmerka, czy ktoś z posiadaczy mógłby mi cyknąć zdjęcie jak ona wygląda? Ktoś podobno ma na sprzedaż ale nie wie czy to ta i chce zdjęcie. Będę wdzięczny

http://www.resizer.pl/pliki/17240.jpg

pafels
31-01-15, 17:29
ja mam na sprzedaż :D
BTW. to jest identyczna kostka jak ta od włącznika świateł przeciwmgielnych

maciooZD
31-01-15, 18:15
Biere

maciooZD
09-02-15, 18:45
Panowie potrzebuje pomocy. Pod dimmer podłączyłem juz zegary, włącznik podgrzewania tylnej szyby, włącznik awaryjnych, brakuje mi całej regulacji nawiewu ... nie wiem gdzie mam wpiąć nową masę. Ogarniał to ktoś? nie mam schematu a ten tutaj zamieszczone wczesniej już sie nie wyświetla

maciooZD
09-02-15, 23:46
http://i59.tinypic.com/xfp3x3.jpg

czy to w tej wtyczce mam szukać tego minusa i on mi przyciemni oswietlenie nawiewów i przycisk recyrkulacji??? i wedlug tego co napisał MikeFoto będzie to pin 6??

błagam pomocy

MM63
14-11-15, 19:14
Panowie potrzebuje pomocy. Pod dimmer podłączyłem juz zegary, włącznik podgrzewania tylnej szyby, włącznik awaryjnych, brakuje mi całej regulacji nawiewu ... nie wiem gdzie mam wpiąć nową masę. Ogarniał to ktoś? nie mam schematu a ten tutaj zamieszczone wczesniej już sie nie wyświetla


Chyba trochę po czasie.
Ta masa jest w szarej wtyczce zamocowanej na skrzynce bezpieczników, czarny kabel. Łatwo sprawdzić która wtyczka, bo jak ją odepniesz, to panel przestanie świecić.

lookaty
14-11-15, 23:20
Pelna instrukcja podłączenia dimmera jest w moim temacie. Nie będzie żadnych innych pytan :)