PDA

Zobacz pełną wersję : miekki pedal hamulca po swapie EK3->MB6 (ABS)



obeny
27-09-09, 15:28
Witam,

po przegladnieciu forum, niestety poza informacja, ze problem juz byl poruszany - zadnej konkretnej informacji na ten temat nie znalazlem, wiec zdecydowalem sie zalozyc ten watek.

Ostatnio w wyniku zezarcia przez rdze moich przewodow hamulcowych na tyl jeden pekl i plyn hamulcowy wylal sie na ulice, przez co pedal hamulca roboczego wpadal w podloge. Przy okazji naprawy (wymiany przewodow) zostal zrobiony swap zawieszenia/ukladu hamulcowego (ktory czekal na wlasciwy moment, a ze wlasnie auto wjechalo na warsztat, to od razu i go zalozylem) z MB6 (6gen aerodeck angol 1.8 VTI) do mojego EK3 (6gen HB 1.5 VTEC-E). Przed swapem auto bylo wyposazone w ABS, komplet na przekladke rowniez pochodzil od dawcy z systemem ABS.

Zaciski zostaly zregenerowane, gumki jarzma wymienione, prowadnice nasmarowane, wszystko z wielka pieczolowitoscia przygotowane.

Pompka i serwo zostaly stare z EK3 (15/16"), gdyz zmiana na 1" zdaniem wielu osob, nie wnosila by nic jakosciowo lepszego, totez wolalem zostac przy starej - jak mi sie wydaje - sprawnej.

Niestety po przekladce i tradycyjnym odpowietrzaniu w garazu pedal pozostal miekki, a hamulec bral dopiero przy samej podlodze i to tez wcale nie jakos mocno. Kontrolka ABS ciagle sie palila. Zostalo wykonane porzadne cisnieniowe odpowietrzanie ukladu (do zbiorniczka z plynem cisnieniowo podawany byl plyn hamulcowy i uklad byl odpowietrzany w kolejnosci tyl prawy, przod lewy, tyl lewy, przod prawy, do momentu az ZADEN babelek powietrza nie wychodzil z odpowietrznikow).

Klocki i tarcze (w stanie nienajlepszym - skorodowane, nierowno zuzyte) pozostawilem, nie zakladalem nowych. Klocki pewnie podczas wymiany pozamienialem. Tarcz nie bielilem, nie toczylem.

Co warto dodac czujniki na tyl posiadaja w MB6 inne zlacze, wiec zlacza od EK3 zostaly odciete i przylutowane do kabli od czujnikow z MB6.

Po odpowietrzeniu cisnieniowym nadal pali mi sie kontrolka ABS, w koncu cos hamuje samochod, ale:
- pedal jest miekki i da sie go z niewielkim trudem wcisnac na zgaszonym silniku w podloge
- by pedal byl twardy na zgaszonym silniku musze pompnac ze 2-3 razy
- ABS nie odbija przy zablokowanych kolach (ciagle sie pali kontrolka)
- na pracujacym silniku pedal jest bardzo miekki, a hamulec bierze dopiero od mniej wiecej polowy albo 2/3 wcisniecia

Zostaly sprawdzone bledy ABSu przez zwarcie zworki diagnostycznej i otrzymane komunikaty to:
d - dlugi, k - krotki sygnal
1d 3k
1d 5k
1d 6k
1d 7k
7d 1k

Odpiecie komputera ABSu, o ile to jest to :) ktory znajduje sie kolo ECU pod schowkiem przy nogach pasazera po prawej oznaczone napisem "ABS control unit" nie spowodowalo zadnego resetu bledow - prawda jest, ze komp ABS zapisuje bledy w pamieci nielotnej i ich skasowanie jest klopotliwe?

Wczesniej, na starym zestawie hamulcowym, pedal hamulca tez byl miekkawy i hamulec bral nisko, ale to co jest teraz, to jest tragedia.

Powiedzcie mi, czy owe objawy moga byc efektem:
- uszkodzonej/nieszczelnej pompy hamulcowej,
- zapowietrzenia ukladu (pompy ABS),
- uszkodzeniem elektroniki,
- porowatosci klockow/tarcz,
- czymkolwiek innym

Nie ukrywam, ze temat jest dla mnie dosc istotny, bo nie po to robilem przekladke hamulcow na wieksze, by byly gorsze od seryjnych :/

Przepraszam za wywod, ale chcialem mozliwie precyzyjnie opisac problem, dzieki i pozdrawiam!

wierzba
27-09-09, 18:29
Może coś kiepsko polutowane są te czujniki - ciężko na odleglosc doradzac co jest źle - kwestia też czy u dawcy ABS był sprawny ???

Poza tym nie dla zabawy stworzono pompę 1" - inżynierowie nie zrobili tego ot tak sobie...

C-7
27-09-09, 20:18
W moiem ej1 mialem przod 262 tyl bebny. Gdy wymienilem tyl na tarcze , mialem ta sama sytuacje co ty tzn jesli chodzi o pedal hamulca lapal powiedzmy po 4 napompowaniu i tez ledwo . Wymienilem moja pompe hamulcowa z 7/8 na 15/16 i dziala teraz prawidlowo . Piszesz ze masz pompe 15/16 i ze jest jeszcze wieksza wiec moze to i pompa . Ta wieksza wiesz moze gdzie byla montowana , bo ta 15/16 w/g mnie byla przy tarczach przod 282 wiec nie wiem od czego jest ta wieksza ?

timor
27-09-09, 21:16
u mnie po swapie hebli z mb6 do ej2 też był pedał miękki i lapał daleko(dobrze odpowietrzyłem) dopiero jak odpowietrzyłem drugi raz po 2 miesiącach zaczął łapać prawidłowo.( u kilku osób z którymi rozmawiałem była taka sama sytuacja)

obeny
28-09-09, 09:09
TIMOR: czyli pewnie pompa da rady, tylko trzeba pojezdzic, dac sie temu wszystkiemu ulozyc i dotrzec, przepompowac babelkom i pozniej odpowietrzyc jak juz uklad sie troche przepracuje?

A powiedz mi, odpowietrzales cisnieniowo, czy normalnie w dwie osoby w garazu na lewarku? :)