Zobacz pełną wersję : Filtr oleju Filtron w CTDI
Po wymianie oleju mam teraz taki objaw, że na zimnym silniku kontrolka cisnienia oleju nie gasnie od razu po odpaleniu silnika, tylko po ok. 3 sekundach. Poszperałem troche w necie i są takie opinie, że ludzie którzy włozyli filtry Filtrona też tak mieli. Filtrów jakich firm używacie w swoich CTDI? Czy też mieliście taki objaw z filtrami Filtrona?
Civic 1.7 CTDI + Castrol 5W40 Diesel + filtr oleju filtron
Krzysztofik
27-09-09, 13:33
witam ja mam u siebie filtr Knechta kosztuje nieco więcej niz inne ale się sprawdza póki co.pzdr
Bo filtr sie daje OEM i nie kombinuje.
bez_pardonu
29-09-09, 01:01
Bo filtr sie daje OEM i nie kombinuje.
jedyne 49pln to chyba nie wiele,
kontrolka oleju gasnie po 3 sek. po wymianie tez tak mialem przez jakies 3 dni
Mi też gasnie po około 3 sekundach ale nie pamietam jaki mam filtr.
Potwierdzam, że też gaśnie po 3s. Ponoć jest to związane z miejscem występowania czujnika oleju - na samym końcu "obiegu" i zanim olej pod odpowiednim ciśnieniem do niego dotrze mija wlaśnie te 3s (no ale nie jest to moja teoria - gdzieś to po prostu wyczytałem...)
Witam,
od jakichś 60000km zakładam filtr hengst'a. Od początku lampka oleju gasła mi po 3 - 5 sekundach.
Pozdrawiam
Czyli co? Nie przejmować sie tym?
Nikt z Was nie napisał o zaworku zwrotnym filtra oleju, który służy do tego aby całość oleju z filtra nie spływała do miski olejowej. W ten sposób silnikowi zaraz po starcie podawany jest olej z filtra. Niesprawny zaworek zwrotny spowoduje spływanie całości oleju do miski olejowej, co w konsekwencji przedłuży czas jaki jest potrzebny aby nasmarować silnik po jego uruchomieniu.
Ja kupuję filtry w ASO. Co to są za filtry OEM?
Widziałem w sumie już co najmniej kilkanaście wypowiedzi osób, u których kontrolka gaśnie po kilku sekundach - uważasz, że każdy z nich ma uszkodzony wspomniany przez Ciebie zaworek?
Widziałem w sumie już co najmniej kilkanaście wypowiedzi osób, u których kontrolka gaśnie po kilku sekundach - uważasz, że każdy z nich ma uszkodzony wspomniany przez Ciebie zaworek?
Nie, to może być tylko jedna z przyczyn, w dodatku stosunkowo często spotykana i prosto ją sprawdzić.
Ja kupuję filtry w ASO. Co to są za filtry OEM?
Original Equipment Manufacturer - oryginalne:D
Misiekemeryt160
30-09-09, 08:06
jak filtr ti OEM lub mann. nie zakłądajcie nigdy filtrona.... było wiele przypadków, wiele tematów tu na forum odnoscnie e filtrów filtrona
Cytat:
Napisał grze Zobacz post
Ja kupuję filtry w ASO. Co to są za filtry OEM?
Original Equipment Manufacturer - oryginalne
czyli OEM to te w ASO?
co ciekawe, ostatnio gdy byłem w ASO na wymianie oleju, to przyjechał facet, który przywiózł ze sobą filtr hondowski w zupełnie innym opakowaniu niż oni tam sprzedawali i ten kazał sobie założyć. Z tego co pamiętam, to ten jego filtr był w czerwonym pudełeczku czyli innym niż to, w które zapakowane są filtry kupione w ASO.
Jeśli miałbym zakładać inny filtr niż ori, to kupiłbym któryś z tych dwóch:Knecht lub Mann.
Opakowanie to tylko kawalek tekturki, moze byc w dowolnym kolorze, moze kupil w jakims sklepie sprowadzajacym ori czesci. Wazne, ze filtr hondowski.
Nie, to może być tylko jedna z przyczyn, w dodatku stosunkowo często spotykana i prosto ją sprawdzić.
Gdzie tego zaworka szukać?
Coś nie gra mi z tym zaworkiem, przynamniej w CTDi. Jak się odkręca filtr który nawiasem mówiąć jest na górze silnika i umieszczony pionowo w dół to nawet mi olej nie poleci bo spływa na dół. I żadnego zaworka tam nie widziałem - ale ja się znie znam :) Poza tym ten silnik jest o tyle dziwny że po nalaniu świeżego oleju na bagnecie jest ledwo miniumum. Trzeba poczekać dłuższy czas ( nawet z godzinę ) aby się okazało że oleju jest jednak wystarczająco na bagnecie. To samo po jeździe i odczekaniu paru minut - zawsze mi pokazuje za mało. Po godzinie ok.
Gdzie tego zaworka szukać?
zaworek zwrotny jest w filtrze oleju. Raczej nie uda Ci się sprawdzić zaworka zwrotnego po wymontowaniu filtra z samochodu (Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi). Jeśli są podejrzenia co do sprawności tego zaworka bądź filtra, to lepiej wymienić filtr na inny. Na filtrze oleju lepiej nie oszczędzać.
tym ten silnik jest o tyle dziwny że po nalaniu świeżego oleju na bagnecie jest ledwo miniumum. Trzeba poczekać dłuższy czas ( nawet z godzinę ) aby się okazało że oleju jest jednak wystarczająco na bagnecie. To samo po jeździe i odczekaniu paru minut - zawsze mi pokazuje za mało. Po godzinie ok.
świadczy to o wąskich i długich kanałach olejowych w stosunku do ilości oleju przewidzianej dla tego silnika. Niektóre silniki tak mają i dlatego nie lubią gęstego oleju.
Zaworek w filtrze? Przeciez tam jest sam wkład, w środku dziura a naokoło papier, przynajmniej filtron taki jest.
Nie, to może być tylko jedna z przyczyn, w dodatku stosunkowo często spotykana i prosto ją sprawdzić.
Raczej nie uda Ci się sprawdzić zaworka zwrotnego po wymontowaniu filtra z samochodu (Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi). Jeśli są podejrzenia co do sprawności tego zaworka bądź filtra, to lepiej wymienić filtr na inny.
To się zdecyduj czy prosto go sprawdzić czy nie da się.
Cytat:
Nie, to może być tylko jedna z przyczyn, w dodatku stosunkowo często spotykana i prosto ją sprawdzić.
Cytat:
Raczej nie uda Ci się sprawdzić zaworka zwrotnego po wymontowaniu filtra z samochodu (Jeśli się mylę, to niech mnie ktoś poprawi). Jeśli są podejrzenia co do sprawności tego zaworka bądź filtra, to lepiej wymienić filtr na inny.
To się zdecyduj czy prosto go sprawdzić czy nie da się.
Bardzo prosto ją można sprawdzić - wymieniając filtr. Przetestowanie zaworka w filtrze jako takim to raczej byłaby syfiasta robota jeśli w ogóle wykonalna. Myślałem, że jasno się wyraziłem :)
Bardzo prosto ją można sprawdzić - wymieniając filtr. Przetestowanie zaworka w filtrze jako takim to raczej byłaby syfiasta robota jeśli w ogóle wykonalna. Myślałem, że jasno się wyraziłem :)
Zaraz, zaraz. Jaki zaworek, przeciez to jest sam wkład, cylinder z papieru, w środku dziura. Gdzie tam jest zaworek?
http://photos03.allegroimg.pl/photos/oryginal/731/00/74/731007485
Zaraz, zaraz. Jaki zaworek, przeciez to jest sam wkład, cylinder z papieru, w środku dziura. Gdzie tam jest zaworek?
http://photos03.allegroimg.pl/photos...0/74/731007485
No i wszystko jasne. W tego typu filtrach zaworek zamontowany jest przed filtrem. Wszystko zależy po prostu od modelu filtra. W jednych zaworek zwrotny jest na filtrze, a w innych przed. Skoro tu jest przed filtrem, to faktycznie można go wykluczyć. Założyłbym w takiej sytuacji dobry filtr. Nie wiem czy ktoś z Was widział kiedyś test filtrów oleju. Filtr filtrowi nierówny. Na tym naprawdę nie warto oszczędzać. Ja stosuję zawsze filtry z ASO ale mogę też polecić filtry Knecht i Mann.
A ja się zastanawiam skąd wiesz, że założyłeś dobry filtr? Ja rozumiem że poleca sie np amortyzatory jakiejś firmy bo są trwałe lub dają dobrą przyczepność ale filtr? Silnik pracuje tak samo, może odczułbyś to po przejechaniu 200-300 tys km choć też trudno by powiedzieć że coś tawm zależało od filtra a nie całej masy innych rzeczy (sposób eksploatacji, rodzaj oleju, długość odcinków, zapylenie środowiska itp, itp)
A ja się zastanawiam skąd wiesz, że założyłeś dobry filtr? Ja rozumiem że poleca sie np amortyzatory jakiejś firmy bo są trwałe lub dają dobrą przyczepność ale filtr? Silnik pracuje tak samo, może odczułbyś to po przejechaniu 200-300 tys km choć też trudno by powiedzieć że coś tawm zależało od filtra a nie całej masy innych rzeczy (sposób eksploatacji, rodzaj oleju, długość odcinków, zapylenie środowiska itp, itp)
filtry różnych producentów do tego samego auta, są tylko z pozoru takie same. zwłaszcza jeśli są to filtry w metalowej obudowie. Każdy producent używa innych materiałów filtracyjnych, które są w stanie przepuszczać cząsteczki różnej wielkości. Nie jest też tajemnicą, że w jednych jest więcej wkładu filtracyjnego, a w innych mniej. Oczywiście jest to tylko jeden z czynników mających wpływ na żywotność silnika. Tak samo jak czynniki, o których wspominasz: jakość i częstotliwość wymiany oleju (oraz to, czy zmienia się wszystek olej za każdym razem), sposób eksploatacji silnika. Ogromne znaczenie ma też jakość zasysanego powietrza i szczelność dolotu powietrza na odcinku filtr-układ wtryskowy.
pitlabedzki
01-10-09, 10:38
Ja stosuję zawsze filtry z ASO ale mogę też polecić filtry Knecht i Mann. A wiesz, że Filtron jest wykonawcą produktów dla firmy Mann? Robia też filtry dla NIssana i wielu innych marek. Moim zdaniem kolega trafił na jakiś trefny produkt i tyle.
A wiesz, że Filtron jest wykonawcą produktów dla firmy Mann? Robia też filtry dla NIssana i wielu innych marek. Moim zdaniem kolega trafił na jakiś trefny produkt i tyle.
To normalne, że firmy tną koszty i każdy szuka podwykonawców
To że wykonane są na Ukrainie to czegoś dowodzi? A to że producenci stosują różne materiały to bardzo prawdopodobne ale mi chodzi skąd wiesz że danej marki filtr jest lepszy lub gorszy. Są w sieci na to jakieś testy? Bo ja nie widziałem. Jedynie ten test polegający na zmierzeniu ilości bibuły w środku co tak naprawdę mało może mieć wspólnego z odpowiednimi parametrami filtra
Każdy stosuje co uważa.
Pozdrawiam serdecznie
pitlabedzki
02-10-09, 13:48
Dokładnie i nie ma 100% pewności, że nawet z filtrem z ASO nie będzie problemów...
To, że filtr z ASO to akurat żadna gwarancja - przecież oni ich nie produkują tylko biorą to co jest na rynku i sprzedają drożej. Filtr z ASO = filtr ze sklepu/hurtowni.
A ja kazdorazowo wymieniam na filtr Filtrona , zarówno oleju jak i powietrza i nic mi sie nie dzieje, przejechałem 100 tys km i wymieniam co 15 tys , tak wiec sami widzicie ile razy juz wymieniałem, ale za to pojawiło mi sie jakies dziwne stukanie zaraz po wymianie paska rozrzadu , nie wiem co to jest , moze ktos pomoze ?
Może trzeba wyregulować zawory, a konkretniej luz
U mnie też kontrolka gaśnie po kilku sekundach od zapalenia silnika po dłuższym postoju. Ale jak zapalam po 5 minutach to gaśnie szybciej.
Civic 1.7 ctdi 2004 rok
dołącze się do tematu mój civik ma 93 tyś przeb: potwierdzam to samo zjawisko kontrolka gasnie po około 3 sek.
Mi tez kontrolka gasnie po ok 3 sekundach, ale tylko wtedy gdy silnik jest zimny i odpalam go po nocy postoju. A skoro wszyscy ten objaw opisuja tzn ze te typy tak mają i tak musi być. Poza tym po dwóch latach uzytkowania i przejechania ponad 100 tys km spotkałem sie z róznymi ocenami ze strony serwisu, np powiedzieli ze Castrol Magnatec Diesel 5W/40 to najwieksze gówno , a ja wymieniałem juz 7 razy i silnik chodzi jak pszczolka , filtry pomimo opinii tez zakladam Filtrona i wszystko gra. Jedyny przypadek to po zmianie paska rozrzadu zaczelo cos dzwonic jakby zawory , ale tu jest hydraulika i sie nie reguluje. Siedzac w kabinie słychac wyraznie po prawej stronie na dole , kolega mi powiedzial ze to moze byc pompa wody , bo raz juz sie spotkal z tym samym objawem w tym samym modelu. Mial ktos z Was moze taki przypadek ???
Zawory się jednak reguluje. Znajdź jeszcze raz temat o regulacji zaworów CTDi.
Redman69-n
20-06-10, 22:25
A gdzie znajduje się ten zaworek zwrotny filtra oleju? I jak on wygląda może macie jakieś zdjęcie? Mi kontrolka gaśnie po ok 5-10s i silnik głośniej chodzi jak jest zapalona kontrolka.
hondziak 2003
17-09-11, 15:34
Ja mam to samo ,może nie trwa to 3 sekundy ,ale jakis tam moment jest zanim zgasnie, mam filtr hengsta .Podobno ten typ tak ma :-)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.