Zobacz pełną wersję : Olej przekładniowy CIVIC 1.5 vtec-e 96r
sunseeker1
18-05-06, 16:35
Prosze o pomoc
Chciałbym zmienić olej w skrzyni, ale nie wiem na jaki!
W instrukcji od hondy napisane jest olej przekładniowy wg. API SF lub SG wg. SAE 10W-30 lub 10W-40.
Nigdzie nie moge dostać takiego oleju przekładniowego bo wszystkie są o lepkości 80W-90. Facet w intercarsie powiedział że może silnikowy sie leje.. i w materiałach które mam napisane jest że w ostateczności można zastąpić tymczasowo olejem silnikowym.
W ASO nie chcą powiedziec co to za olej tylko mówią że maja na sprzedaż 70zł za litr (b.drogo!)
Co zrobić?
Ps. Jesli ktoś wie jakie są wymiary uszczelki korka spustowego miski olejowej i tej uszczelki od korka do skrzyni biegów to byłbym wdzięczny.
Ps2.Niedawno kupiłem samochód i nie wiem czy olej w skrzyni był zmieniany.. mam wrażenie że koło zębate pierszego biegu jakoś strasznie hałasuje (odgłos jest dokładnie taki jakbym jechał na wstecznym) pozostałe ok.
Pozdrawiam!!
dolaczam sie do tematu ! tez nie moge znalezc nic o typie oleju do skrzyni a mam zamiar wwymienic w sobote i nie wiem jaki kupic , bo slyszalem ze w ASO tylko mozna kupic i pytanko ile tego oleju tam wchodzi ?? mam tak samo na jedynce jak wyzej pisales , czyli podobny odglos jak na wstecznym :/
sunseeker1
19-05-06, 01:51
ile tego oleju tam wchodzi ??
wchodzi 1.8 litra podczas wymiany. Nominalnie w skrzyni znajduje sie 1.9l.
ludzie szukajcie troche. O oleju w skrzyni bylo juz chyba na kazdym forum po milion razy!!!
TYLKO olej MTF lub ATF Hondy. Tylko ASO - jest drogi ale dobry.
Jesli nie to TYLKO 10W-30 / 10W-40 - mozna go stosowac jako zamiennik ATF / MTF. Ja jezdze w skrzyni na Shellu i na prawde sobie chwale.
Bron boze nie lejcie NICZEGO innego!!!
to czyli moge zalac 10w40 Repsola tak , sorka ze upierdliwosc ale chce byc pewien na bank , bo na olej hondy raczej nie ma czasu :/
10W-40 to 10W-40 jednak szczerze nie znam tej firmy wiec sie nie wypowiem czy jest to dobry olej.
kamil_szewczyk
21-05-06, 14:53
w mojej książce serwisowej civic 1.4 5D 96r MA87... jest napisane ze do ręcznej 5 biegowej skrzyni biegów używać wyłacznie oleju silnikowego w gatunku SF lub SG w klasie lepkości SAE 10W-30 lub 10W-40
czyli nic nowego nie napisales
manualna skrzynia MTF Honda, albo wspomniany olej silnikowy
automatyczna ATF Honda
kamil_szewczyk
21-05-06, 15:28
czyli nic nowego nie napisales
manualna skrzynia MTF Honda, albo wspomniany olej silnikowy
automatyczna ATF Honda
napisałem żę nie [shadow=red:9b16ce2808]olej przekładnowy [/shadow:9b16ce2808]sie leje tylko olej silnikowy wg. API SF lub SG w klasie lepkości SAE 10W-30 lub 10W-40 poprawiłem sunseeker1 co napisał bo nie ma takiego oleju przekładniowego o takiej jak wyżej lepkości.
sunseeker1
22-05-06, 17:51
Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, wyjaśniło mi to sprawe,
wcześniej szukałem na forum, ale nie mogłem znaleść informacji co do oleju.
Mam natomiast jeszcze jedno pytanie o to hałasowanie skrzyni na 1wszym biegu, odgłos jest dokładnie taki jak na wstecznym. Czy to normalne? (silnik vtec-e)
Chciałbym zmienić olej w skrzyni, ale nie wiem na jaki!
TYLKO I WYŁĄCZNIE MTF (do manualnej) lub ATF (do automatycznej) - oryginalny Hondy :!:
Chyba, że chcesz mieć jakieś problemy lub skrócić żywotność skrzyni to możesz wlać jakiś inny wynalazek.
Czy drogo? No nie wiem, biorąc pod uwagę, że wymienia się go co 80 000 km...
Mam natomiast jeszcze jedno pytanie o to hałasowanie skrzyni na 1wszym biegu, odgłos jest dokładnie taki jak na wstecznym. Czy to normalne?
Do pewnej prędkości u mnie też tak jest - podobno to normalne, ale odgłos jest znacznie cichszy niż na wstecznym.
Chciałbym zmienić olej w skrzyni, ale nie wiem na jaki!
TYLKO I WYŁĄCZNIE MTF (do manualnej) lub ATF (do automatycznej) - oryginalny Hondy :!:
Chyba, że chcesz mieć jakieś problemy lub skrócić żywotność skrzyni to możesz wlać jakiś inny wynalazek.
Przytocz mi choc jeden dowod na to ze ksiazka servisowa klamie - wnioskuje to z Twojej wypowiedzi...
Problemy ?! Chlopie - smiechu warte!!!
Skrocic zywotnosc - :shock: :570:
Odnosnie halasowania skrzyni na I biegu - nie kumam - chodzi Ci o to ze wrzucajac I czasem tak zgrzytnie jak na R?
Mialem do czynienie z wieloma Haniami i w ZADNEJ z nich I nawet nie pierdla! Kazdy bieg wchodzi jak w maslo! Jesli jest inaczej to wg. mnie cos jest ze skrzynia nie tak. R czasem zgrzytnie jak sie go nieumiejetnie wrzuca ;)
sunseeker1
24-05-06, 17:27
>Odnosnie halasowania skrzyni na I biegu - nie kumam - chodzi Ci o to ze wrzucajac I >czasem tak zgrzytnie jak na R?
Nie oto mi chodziło, z włączaniem biegów nie ma problemu.
Dokładnie chodzi mi o odgłos pracującego koła zębatego pierwszego biegu..jak jedzie sie na jedynce to słychać.. nie wiem jak opisać ten odgłos to takie "wycie" tak jak sie cofa na wstecznym.
Są 2 możliwości:
-Może być tak że to normalne że hałasuje, ale nie wydaje mi sie..
-Hałas wynikac może w nieprawidłowego położenia kół względem siebie, zużycia itp.
(Koło zębate we wstecznym jest o zebach prostych, więc ma prawo hałasować, ale pierwszy bieg nie powinien bo jest o zębach skośnych)
Najlepiej byłoby wyjąć skrzynie i posprawdzać, ale to wymaga sprzętu i kupa z tym zachodu.. nie wiem co zrobić.
Dla wszystkich olej Hondy MTF jest zalecany chyba ze względów chęci złupania klienta
w serwisie .
Moja Honda 1.4 przez nieuwagę została zalana przez poprzedniego właściciela
przy przebiegu 40 tys km olejem przekładniowym Castrol , następnie przy 80 tys km
olejem Elf i nadal pracuje bez zarzutu.
Obecnie samochód ma przebieg 150 tys km.
Wymieniłem olej w skrzyni na MTF - 94 firmy TEXACO dedykowany również
do Hondy, Rovera przez w/w producenta w cenie 38 zł/litr.
Zrobiłem od wymiany około 3 tys km i jest OK - zero problemów z biegami.
Wlewanie oleju silnikowego do skrzyni z dużym przebiegiem jest nieporozumieniem,
sam producent dopuszcza w modelach po 1996 r. zastosowanie w/w oleju tylko zamiennie w przypadku braku ,, markowego" Hondy.
Olej oryginalny Hondy jest olejem przekładniowym jednak nie za taką cenę.
Wlewanie oleju silnikowego do skrzyni z dużym przebiegiem jest nieporozumieniem,
Olej oryginalny Hondy jest olejem przekładniowym jednak nie za taką cenę.
nastepna nawiedzona wypowiedz... Co to jest duzy przebieg?! 100.000? 200.000?
Osobiscie znam kilka fur ktore maja po 200.000 z grosikami wiekszymi i mniejszymi, jezdza na silnikowym 10W-40 i nic...
Poza tym Honda mowi jaki olej ma byc w skrzyni i jesli jest czarno na bialym SILNIKOWY to o czym my w ogole tutaj dyskutujemy Panowie?! :570:
Mam u siebie 147.000 i wlalem ostatnio silnikowy - skrzynia chodzi jak chodzila na MTFie.
Moim zdaniem mowienie ze MTF jest olejem przekladniowym jest nieporozumieniem. Uwazam iz olej MTF jest udoskonalonym olejem 10W-30 / 40 pod katem uzywania go w skrzyni biegow. Dlatego Honda pozwala na stosowanie 10W-30 / 40 w razie braku MTFu w najnowszych autach.
Jest juz MTF 2 ;)
Przypominam iż olej silnikowy zgodnie z instrukcją może być stosowany zamiennie
tylko czasowo do momentu zalania skrzyni olejem ,, przekładniowym " Honda.
Taki zapis instrukcji jest wymowny i nie wymaga komentarza.
Cześć.
tak, MTF jest nazwany olejem przekladniowym, bo Honda robi go do zalewania nim skrzyn biegów, nie mniej jednak wlasciwosci tego oleju sa takie same jak oleju silnikowego czyli 10W30 - 10W40. Dodatkowo moze byc on wzbogacony jakimis mineralami, tak samo jak różnia sie od siebie oleje różnych marek, ale tej samej klasy lepkosci i gestosci.
Honda proponuje swój olej MTF, Fiat proponuje oleje Selenia i kazdy producent proponuje to co sam produkuje, nie zmienia to faktu, ze mozna to smialo zastapic innymi produktami, czyli w tym wypadku najzwyklejszym olejem silnikowym.
Pieprzenie, ze na MTF jest super, swietnie i nic sie nie dzieje, a na silnikowym slychac zgrzytanie (chyba własnych zebów :-) ) jest bzdurą. Bzdurą jest też pisanie że przy większych przebiegach zaleca sięMTF :lol:
Mój drugi civic, oba po 2 lata użytkowania, w obu olej silnikowy 10W40 przebieg bliski 200tys km, zadnych problemów.
Pieprzenie, ze na MTF jest super, swietnie i nic sie nie dzieje, a na silnikowym slychac zgrzytanie (chyba własnych zebów :-) ) jest bzdurą. Bzdurą jest też pisanie że przy większych przebiegach zaleca sięMTF :lol:
Mój drugi civic, oba po 2 lata użytkowania, w obu olej silnikowy 10W40 przebieg bliski 200tys km, zadnych problemów.
swieta racja!!
swieta racja!!
Może i "święta"... lejcie do skrzyni co chcecie, nawet wodę święconą, ja obstaje przy swoim - tylko MTF. Zresztą nie jest to tylko moje zdanie, ale również mojego znajomego mechanika, który od 1992 pracował w ASO Hondy w Łodzi, a teraz od kilku lat ma własny warsztat, w którym serwisuje Hondy - więc facet ma zapewne nieco większe doświadczenie niż Wy...
Przytocz mi choc jeden dowod na to ze ksiazka servisowa klamie - wnioskuje to z Twojej wypowiedzi...
Książka serwisowa mówi, że w przypadku BRAKU MTF można TYMCZASOWO zalać olejem silnikowym o podanych parametrach. Tak dla ścisłości...
tak dla scislosci... Civic 5D kwiecien 1996 1.6iLS:
http://img431.imageshack.us/img431/575/olej5rb.th.jpg (http://img431.imageshack.us/my.php?image=olej5rb.jpg)
nie podwazam doswiadczenia mega speca od Hondy ktorego znasz. Jednak jest on dla mnie nikim przy inzynierach Hondy ktorzy zalecili mi stosowanie tego co przytoczylem...
wiec suma sumarum jak to napisal LIO - PIEPRZENIE! ;)
Tak dla ścisłości kolego - przytoczyłeś fragment manuala w wersji PL. Nie wiem co za głąb go tłumaczył z języka angielskiego, ale w oryginale (ENG) jest napisane:
"If Honda MTF is not available, you may use an API service SG or SH - rated motor oil with a viscosity of SAE 10W30 or 10W40 temporarily. Motor oil can cause increased transmission wear and higher shifting effort."
Szczególnie polecam przeczytać ostatnie zdanie. Tak więc miałem rację :!:
Nie wiem czy tłumacz popełnił błąd czy po prostu przystosował ten tekst do polskich realiów mając na uwadze rodzimych cwaniaczków, którzy pozjadali wszelkie rozumy i mimo zaleceń producenta będą lać olej silnikowy bo taniej, usprawiedliwiając się faktami wyssanymi z palca...
Reasumując - zanim będziesz głosił swoje "mądrości" sprawdź najpierw oryginalne źródła i nie ograniczaj się do polskich tłumaczeń, które zawierają błędy.
Przytocz mi choc jeden dowod na to ze ksiazka servisowa klamie - wnioskuje to z Twojej wypowiedzi...
Przytaczam:
http://img206.imageshack.us/img206/5535/manualmtfeng4cd.jpg
Problemy ?! Chlopie - smiechu warte!!!
Skrocic zywotnosc - Shocked n
"Motor oil can cause increased transmission wear and higher shifting effort."
Jednak jest on dla mnie nikim przy inzynierach Hondy ktorzy zalecili mi stosowanie tego co przytoczylem...
Zamiast "inżynierach" powinieneś raczej napisać "tłumaczach". :lol:
wiec suma sumarum jak to napisal LIO - PIEPRZENIE! n
Suma sumarum, zarówno Ty jak i LIO PIEPRZYCIE! :)
Na koniec (jako dowód) pseudo-manual PL:
http://img304.imageshack.us/img304/5825/manualmtfpl8fg.jpg
czyli biorac pod uwage Twoje zrodla : can cause - MOŻE POWODOWAĆ / MOŻE PROWADZIC DO.
Nie jest napisane ze PROWADZI...
Czyli i ja i LIO i Ty - wszyscy pieprzymy cos nie tak :lol:
Ja i tak mam swoje zdanie - MTF najlepszy wybor, dla mnie jednak nieuzasadniony. Nie scigam sie na 1/4 mili 8)
czyli biorac pod uwage Twoje zrodla
To nie są tylko moje źródła - Ty również powinieneś mieć dwa manuale - jeden PL, a drugi ENG.
Czyli i ja i LIO i Ty - wszyscy pieprzymy cos nie tak Laughing
Można tak to ująć... :smile:
Ja i tak mam swoje zdanie - MTF najlepszy wybor, dla mnie jednak nieuzasadniony. Nie scigam sie na 1/4 mili Cool
Dlatego wydaje mi się, że warto lać MTF tym bardziej, że nie wymienasz go tak często jak olej silnikowy, więc to parę złotych nikogo nie zbawi.
A "ćwiartka" nie ma tu znaczenia. :wink:
Wszystko sobie wyjaśniliśmy, uważam więc, że temat został wyczerpany.
czlowieku, proponuje ci *****ac baranka w sciane z przynajmniej 10m , moze cos ci w tej glowie zaskoczy.
wnioskując po twoim rozumowaniu, to wierzysz chyba we wszystkie reklamy w tym telezakupy mango gdynia :lol:
wierzysz tez zapewne w teksty na etykietach produktów spozywczych, gdzie zalecaja uzywanie danego produktu, ale tylko w polaczeniu z innymi TEJ SAMEJ FIRMY (bo pewnie innej juz popsuje smak potrawy)
Jak ci do samochodu kaza lac olej 10W40 firmy Castrol, to napiszesz ze Mobil 10W40 juz jest zly, bo w manualu tak napisali ?
MTF jest wlasnie olejem o gestosci oleju klasy 10W30, 10W40 dlatego jest zamienny.
O mozliwych róznicach w tych olejach juz pisalem i nie bede sie powtarzal.
Producenci Hondy, beda zalecali tylko swoje produkty, bo maja w tym interes, tak samo zreszta jak inne firmy. Jesli ty slepo wierzysz w nadzwyczajna moc MTFa, to go sobie kupuj, niech ci wyjdzie na zdrowie.
czlowieku, proponuje ci *****ac baranka w sciane z przynajmniej 10m , moze cos ci w tej glowie zaskoczy.
wnioskując po twoim rozumowaniu, to wierzysz chyba we wszystkie reklamy w tym telezakupy mango gdynia :lol:
wierzysz tez zapewne w teksty na etykietach produktów spozywczych, gdzie zalecaja uzywanie danego produktu, ale tylko w polaczeniu z innymi TEJ SAMEJ FIRMY (bo pewnie innej juz popsuje smak potrawy)
Jak ci do samochodu kaza lac olej 10W40 firmy Castrol, to napiszesz ze Mobil 10W40 juz jest zly, bo w manualu tak napisali ?
MTF jest wlasnie olejem o gestosci oleju klasy 10W30, 10W40 dlatego jest zamienny.
O mozliwych róznicach w tych olejach juz pisalem i nie bede sie powtarzal.
Producenci Hondy, beda zalecali tylko swoje produkty, bo maja w tym interes, tak samo zreszta jak inne firmy. Jesli ty slepo wierzysz w nadzwyczajna moc MTFa, to go sobie kupuj, niech ci wyjdzie na zdrowie.
Dokladnie w moim przypadku MTF tez wcale nie robil szalu. Lepiej mi sie jezdzi na zwyklym oleju silnikowym. Basta ! :)
czlowieku, proponuje ci *****ac baranka w sciane z przynajmniej 10m , moze cos ci w tej glowie zaskoczy.
Dzięki za poradę, rozumiem, że wiesz z własnego doświadczenia, bo przecież wszystko co piszesz jest poparte praktyką (tak jak na temat MTF'u).
Nie chodzi tutaj o czysty marketing (chociaż w pewnym stopniu na pewno też). Pozwól, że wytłumaczę Ci co na prostym przykładzie zaczerpniętym z rynku farmaceutycznego:
Magnez w tabletkach firmy Y zawiera sam magnez i jest tańszy - wchłania się jednak wolno. Natomiast Magnez firmy X jest droższy od tego firmy Y, ale zawiera również substancje pomocniczne (witaminę B6 oraz chlorowodorek pirydoksyny) dzięki czemu magnez jest o wiele łatwiej przyswajalny przez nasz organizm.
Rozumiesz różnicę?
Nie znasz składu chemicznego MTF'u, a sama klasa lepkości to nie wszystko. A jeśli tak uważasz to dlaczego używasz oleju silnikowego np. Castrol czy Shell, przecież możesz zalać Lotosem o tej samej lepkości...?
A powracając do tematu reklam, który poruszyłeś: reklamom nie należy ufać, ale coś w tym jednak jest, że gdy kupuję perfumy za 300 zł to psiknę się dwa razy i pachnę cały dzień, natomiast gdy kupię podróbkę z rynku za 30 zł to mimo wylania na siebie połowy flakonu zapach utrzymuje się tylko 2-3 godziny. Takich przykładów można jeszcze podać wiele jednak wniosek jest jeden - markowe (prawie zawsze) znaczy lepsze. [sorki za lekki off topic]
Mój drugi civic, oba po 2 lata użytkowania
To ty masz ogromne doświadczenie z tymi Hondami... :lol: Zatem przepraszam wodzu, że ośmieliłem się podwarzyć zdanie tak wybitnego specjalisty.
[ Dodano: Wto 06 Cze, 2006 ]
Lepiej mi sie jezdzi na zwyklym oleju silnikowym.
I w dodatku gdy zmieniam bieg to słychać takie "pssssst" jak na "Szybkich i Wściekłych"! :lol:
Jest na 100 % fajniej niz w Twoim d14 :)
Nie znasz składu chemicznego MTF'u, a sama klasa lepkości to nie wszystko. A jeśli tak uważasz to dlaczego używasz oleju silnikowego np. Castrol czy Shell, przecież możesz zalać Lotosem o tej samej lepkości...?
jakbys czytal uwaznie co napisalem wczesniej, to zaoszczedzilbys sobe pisania
tak, MTF jest nazwany olejem przekladniowym, bo Honda robi go do zalewania nim skrzyn biegów, nie mniej jednak wlasciwosci tego oleju sa takie same jak oleju silnikowego czyli 10W30 - 10W40. Dodatkowo moze byc on wzbogacony jakimis mineralami, tak samo jak różnia sie od siebie oleje różnych marek, ale tej samej klasy lepkosci i gestosci.
To ty masz ogromne doświadczenie z tymi Hondami...
jesli zamierzasz wycinac kawalki zdan z kontekstu, to oszczedz sobie klopotu, bo ciagnac dyskusje (fajke zapewne tez ;) ) z kazdym przytaczanym cytatem wykazujesz coraz nizszy poziom
Jeśli jesteś aż tak szczegółowy to proszę, oto całe Twoje zdanie (a nie jak poprzednio wycinek):
Mój drugi civic, oba po 2 lata użytkowania, w obu olej silnikowy 10W40 przebieg bliski 200tys km, zadnych problemów.
Jak widać dopełnienie tego zdania niewiele wniosło w porównaniu do mojego "wycinka"...
to oszczedz sobie klopotu, bo ciagnac dyskusje (fajke zapewne tez n ) z kazdym przytaczanym cytatem wykazujesz coraz nizszy poziom
Mam taki zwyczaj, że zawsze staram się zrównać poziomem z rozmówcą, żeby móc go lepiej zrozumieć...
Jak widać dopełnienie tego zdania niewiele wniosło w porównaniu do mojego "wycinka"...
wniosło bardzo wiele, bo pisałem tylko o swoich doświadczeniach z Hondami w praktyce, nigdzie nie zaznaczyłem, jak próbujesz wmówić tutaj nam, ze na tym tylko opieram swoją wiedze (chociaz wiedza zaczerpnieta z praktyki, jest duzo bardziej przydatna, niz wyczytana teoria)
Mam taki zwyczaj, że zawsze staram się zrównać poziomem z rozmówcą, żeby móc go lepiej zrozumieć
no to coś ci nie wychodzi, bo ciągle jest za niski, a chyba osiągnął już najwyższy pułap na twoje mozliwosci
... i zakończ swoje wypociny, bo naprawde mało ciekawy i dowcipny jesteś, a do powiedzenia w temacie też za wiele nie masz.
1. Mozna stosowac olej silnikowy zamiast przekladniowego. Tak jak napisal LIO nalezy pamietac o doborze lepkosci itd ale to samo tyczy sie wyboru oleju silnikowego
2. MTF jest zalecany tak samo jak zalecane sa swiece i inne elementy.
3. Z wlasnego doswiadczenia powiem ze MTF wypadl lepiej niz silnikowy (wolniej sie zuzyl)
Panowie skonczcie pyskowke bo zaraz zamkne watek!
no to coś ci nie wychodzi, bo ciągle jest za niski
W domyśle chodziło mi o zniżenie się w dół... do Twojego.
i zakończ swoje wypociny, bo naprawde mało ciekawy i dowcipny jesteś
Ehh... widzę, że jednak nie pogadamy (to co pisałem wcześniej), szkoda.
Ponieważ osiągnąłem już najwyższy pułap moich możliwości, jak napisałeś, dlatego z mojej strony kończę temat.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.