Zobacz pełną wersję : Pare pytań odnośnie silnika d seri
kuba_guzik110
23-09-09, 10:18
Więc tak jaki jest najlepszy blok silnika d seri pod turbo.
Jakie panewki korby i tłoki założyć zeby nie wysrały się przy około 350KM
Wiem że tak jak by pytania są banalne i każdy poleci pewnie acl race, rods eagla i cp piston, vitara czy wiseco, więc mam też drugie pytanie co mogło być przyczyną wywalenia dziury w bloku, zmielenia panewki i połamania się korby w zakutym silniku jeszcze na NA o przebiegu 7tys km w normalnej streetowej jezdzie miejskiej. Czy możliwe że była to wina składającego ten silnik i coś spiepszył przy jego montarzu??
Podobno najlepszy blok to D16A6 - tak piszą na różnych forach w USA, ale szczerze mówiąc nie wiem na czym polega ta najlepszość.
http://www.d-series.org/forums/engine-building/101805-z6-bottom-end-vs-a6.html
aby D seria nie wystrzeliła przy 350 koniach należałoby zatulejować blok.
mogło zbraknąć oleju i wał mógł stanąć na którejś panewce. albo zawór wpadł do silnika.
Tłok w cylindrze który sie uwalił nie stoi czasem zatarty?
kuba_guzik110
23-09-09, 15:19
na razie ze wstepnej analizy wynika ze sku**iel który składał ten silnik źle skręcił podkówkę od korby i puściła sruba przy 5tys obr/min. na 3 biegu. Przez co podkówka się oderwała zmiażdzyła panewke uszkodziła wał, i wyjeb**a dziure w bloku przez którą w jednej sekundzie uciekł cały olej. Jednym słowem dół do remontu rozbierze się to w nastepnym tygodniu i będzie wiadomo jakie kroki dalsze w tym działaniu.
mogło zbraknąć oleju i wał mógł stanąć na którejś panewce.
raczej nie bo sprawdzany był olej przy wyjeżdzie i na desce też nie migała kontrolka a pompa była wymieniona 4tys km temu
albo zawór wpadł do silnika.
Tłok w cylindrze który sie uwalił nie stoi czasem zatarty?
tych 2 rzeczy nie moge na dzien dzisiejszy wykluczyc ponieważ jeszcze nie rozebrałem silnika
powyżej 300KM zawsze istnieje ryzyko że tuleja może klęknąć
Generalnie podstawa to tloki Wiseco/CP, korby Eagle, panewki ACL i koniecznie Blockguard
wg mnie blok najlepiej D16Z6
na razie ze wstepnej analizy wynika ze sku**iel który składał ten silnik źle skręcił podkówkę od korby i puściła sruba przy 5tys obr/min. na 3 biegu. Przez co podkówka się oderwała zmiażdzyła panewke uszkodziła wał, i wyjeb**a dziure w bloku przez którą w jednej sekundzie uciekł cały olej. Jednym słowem dół do remontu rozbierze się to w nastepnym tygodniu i będzie wiadomo jakie kroki dalsze w tym działaniu.
czyli korba się nie złamała?
kuba_guzik110
23-09-09, 18:28
Generalnie podstawa to tloki Wiseco/CP, korby Eagle, panewki ACL i koniecznie Blockguard
dokładnie to mam założone cała kucizna bez tulejowania, na tym zestawie chce uzyskać okolo 280-300km wiecej juz nie jest mi potrzebne
czyli korba się nie złamała?
na pierwszy rzut oka chyba nie, jak się rozbierze wtedy coś napisze i zrobie jakieś fotki. Fawor, a to jakiś dobry znak że nie pękła ??
Pomaga w identyfikacji fuckup'u. Przy złamanej korby ( choć złamać Eagle'a.. ) miałbyś pewnie zatarty jakis cylinder. W takiej sytuacji może tłoki będą do uratowania. Jednak stopka latająca po całej skrzyni korbowej nie jest dobrą wiadomością, a taka przyczyna jest chyba w tym momencie najbardziej prawdopodobna.
kuba_guzik110
23-09-09, 19:49
No niestety co do planów jest taki żeby wsadzić dół od d16a6 bo taki jest na stanie wywarzyć wał bo ten na pewno jest na złom, założyć panewki alc race co do korb i tłoków jeszcze się zobaczy, a góra spokojnie zostaje od z6 chociaż nie wiem jak zawory ponieważ była wywalona fajka jak wyleciała stopka
jakby cos bylo zle skręcone to by odpadło po kilku godzinach pracy a nie 7tkm jazdy...
kuba_guzik110
23-09-09, 22:58
więc co sugerujesz?? niby czemu mialo zabraknąc oleju ?? jak w silniku bylo jeszcze polowe wskazniku i nic się nie zanosilo na to ze ma zabraknąć go co do pompy tez była nowa
nic nie sugeruje. wróże z fusów. tak jak Ty.
kuba_guzik110
24-09-09, 09:25
Pati ty sciągasz aftermarket prawda?? Mam do ciebie pytanko jest może coś tańszego, ale o takiej samej jakości i wytrzymałości jak korby eagla ?? tak samo z tłokami czy cp są takiej samej jakości i wytrzymałości jak vitara. Przypominam że chciał bym dmuchać 1,3 na maxa a tak po mieście przykręcał bym do 0,8 żeby nie żyłować silnika i turbinki
tłoki tzw 'vitara' to wg mnie syfex bo to nie odkówka tylko odlew, a te nie są odporne na temperature. poniżej wiseco bym nie schodził.
Eagle ściąga korby z chin. tym się różnią od nieEagle'a że są doważane, dobierane w komplety i kontrolowane jakościowo. nieEagle kosztuje ze 300 plnów mniej, więc nie warto.
kuba_guzik110
24-09-09, 12:12
wiec co przy dmuchnięciu około 1,3bara to tylko cp i eagle oraz acl race ?? A co z wałem jakiś też aftermarket czy oem używka starczy tylko do wywarzenia dać ??
wiseco + eagle tez moze byc.
wał oem. byle nominał.
kuba_guzik110
24-09-09, 12:48
obejdzie się bez wywarzania ??
jak już się chce dobrze to powinno sie wyważać całość
z kołem zamachowym, sprzęgłem i kołem pasowym
kuba_guzik110
24-09-09, 15:14
dzięuje za odpowiedzi w tym temacie
fakt ze vitary to odlewy a nie kute tloki, ale do budzetowej przerobki do 300KM powinny spokojnie starczyc, zreszta powyzej tej mocy i tak by sie przydalo zatulejowac blok na nowo jak juz ktos wczesniej wspomnial... W usa naprawde wiele Dserii jezdzi na tych tlokach ze sporymi mocami i daja rade. No ale jak jest kasa to jasne ze warto zapodac jakies kute tloki.
A co do blockguarda to opinie sa rozne, niby cos tam trzyma te tuleje, a z drugiej strony pogarsza chlodzenie, zwlaszcza w miejscu gdzie blockguard styka sie z tulejami i ponoc zdarzalo sie ze wlasnie na wysokosci montazu blockguarda tuleje sie przegrzewaly. Wyczytalem na forum usa ze blockguard owszem, ale do aut na 1/4 a do codziennej jazdy juz nie bardzo sie nadaje. Ja osobiscie nie mam na 1.1bar i nic sie nie dzieje (auto do jazdy na codzien).
Aha - jeszcze jedno - vitary + eagle znacznie bardziej odprezaja silnik niz tloki CP + eagle wiec moze tu tkwi tajemnica ze wytrzymuja. Jeszcze jedna zaleta jest fakt ze jak zalozyc nadwymiar i zrobic szlif cylindrow to silnick bedzie chodzic jak seria, kute jednak luzniej musza byc pasowane i do momentu dobrego zagrzania beda stukac.
kuba_guzik110
02-10-09, 18:05
powiem ci tak ze mialem juz zakuty silnik i smigałęm na NA na cp + eagle i nic mi nie stukało nawet na zimnym :)
CP to najwyzsza półka i w sumie jest dość ciasno pasowany. dlatego bylo cicho. wsadz JE lub SRP ktore są dość luźno pasowane. klepie jak bocian :)
tłoki 'vitara' też są dość luźno pasowane (pomimo że odlewy) i wydają swój charakterystyczny odgłos...
CP to najwyzsza półka i w sumie jest dość ciasno pasowany. dlatego bylo cicho. wsadz JE lub SRP ktore są dość luźno pasowane. klepie jak bocian :)
tłoki 'vitara' też są dość luźno pasowane (pomimo że odlewy) i wydają swój charakterystyczny odgłos...
Kwtestia jak luzno sobie spasuje czlowiek ktory je zaklada, jak wklada nominaly to fakt sa luzno pasowane i klepia bo sa troszke mniejsze od oem hondy, ale jak sie zrobi szlif to nie ma tego problemu, a ze nie maja takiej rozszerzalnosci jak kute to nie trzeba ich luzno pasowac. No ale jakbym mial kase to bym poszedl w kute.
Aha i vitary tez czesto stukaja jak sie je odwrotnie zalozy, bo maja byc strzalka ko kola zamachowego a hondowskie sa strzalka do rozrzadu...
a ze nie maja takiej rozszerzalnosci jak kute to nie trzeba ich luzno pasowac
oj....one mają właśnie większą rozszerzalność cieplną niż kute i dlatego się je luźniej pasuje.
no jak? a seryjne sa przeciez tez odlewane i sa ciasno pasowane?
No dobra, sprawdzilem i wychodzi na to ze nalezy je pasowac na 0,008 czyli tak samo jak CP?
ale czy seryjne tłoki wystarczają na 400+? :) Nie rozszerzają się, bo seryjne NA nie generuje takich temperatur.
zgadza sie, nie doczytalem do konca, ponoc teoria jest taka ze przy dmuchaniu turbo stosuje sie seryjne luzy plus 50%.
Ja tam jestem za teorią, że stosuje sie luzy podawane przez producenta tłoków ;)
Ja tam jestem za teorią, że stosuje sie luzy podawane przez producenta tłoków ;)
No to zdecydowanie, ale zakladajac ze ktos porwal by sie na montaz nadwymiarowych hondowskich ;)
Jak wiadomo w naszych civikach tłoki są takie same nie zależnie od pojemności tzn takie same pod względem średnicy jak to gdzieś na forum wyczytałem.
Pojemność silników w civikach są regulowane długością skoku... Czyli moje pytanie brzmi:
Jeśli wsadze do np D14 wał z korbami od np D16 to będzie to już 1.6l?? Czy to podejdzie czy te wszystkie silniki D serii są na tyle do siebie podobne??
bloki mają różną wysokość.
kuba_guzik110
07-10-09, 17:09
z tego co sprawdzalem korby z d16 podejda do d15 bo wysokosc i srednica na wal i sworzni jest taka sama jedynie różnia się grubością :)
z tego co sprawdzalem korby z d16 podejda do d15 bo wysokosc i srednica na wal i sworzni jest taka sama jedynie różnia się grubością :)
tylko do D15B w pozostałych D15 jest inaczej
kuba_guzik110
07-10-09, 23:39
jestes pewien bo z tego co pamietam korby z d15b2 albo b7 byli identycznie jak z d16z6 czy z9 tylko różniły się grubością tej szyjki
coś źle musiałeś zmierzyć;)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.