Zobacz pełną wersję : klęknięty ABS
wiecie moze czego to objaw?? - po odpaleniu kontrolka od abs-u gasnie ale jak jade i np wpadne w jakas dziure albo przejade przez prog to najpierw slychac jak cos zaczyna pod deska tykac zaraz po udezeniu a potem zaswieca sie kontrolka od abs i tenze abs przestaje dzialac:) ( w sumie mnie to rybka bo nie lubie absu ale w..rwia mnie jak cos mam a nie dziala) jak zgasze motur i odpale znowu to jest ok az do nastepnego udezenia
U mnie jest podobnie. Jak jadę po bardziej wyboistej drodzę to słyszę cihe tykanie z prawej strony. Natomiast jak hamuję awaryjnie to już tyka głośniej i oczywiście na pedale czuć. Lampka zachowuje się normalnie.
a ja tu widze 2 rozne sytuacje
to tykanie u Kennego to moze byc jakis luz i ja bym go z ABSem nei laczyl bo zakaldam ze nie mowiesz tu o sytuacji ze trzymasz hamulec wcisniety :D
LoBo wal szybko samodiagnostyke i pisz co wyszlo - zgaszneie auta skasuje blad z deski na komie bedzie nadal - ja lubie abs :wink:
Przemir, potrafię odróżnić tykanie ABS-u od tykania zawiasu i jest to sytuacja podobna do tego co ma LoBo.
kenny mialem identyczne objawy tez mi wlasnie tykalo z prawej strony jak w jakis wyboj trafilem i nie musialem przy tym hamowac, z tym ze teraz jak juz tyknie to sie kontrolka zaswieca i nie gasnie a i abs nie dziala.
jest jeszcze jedna sprawa - dzisiaj przy odpalaniu auta *****iscie glosno mi jakas pompa sie napompowala ( moze to nie pompa ale po odglosie tak wnosze)
gadalem z mechanikiem ( wczesniej) o tym tykaniu to mwil ze ten typ tak ma i to tykanie bedzie ale teraz evidentnie cosik padlo bo tak byc nie moze:(
dobry mechanik "ten typ tak ma" :D moze on tak ma.... cos nie halo z glowa. Jak sie czegos nie wie, to najlepiej tak powiedziec. Jakos inni tak nie maja.
kolega mial tak w celice jak wjechal na cos albo bylo wilgotno to abs nie dzialal trzeba było wyłaczyc silnik i dzialal znowu, przyczyna byly czujniki przy kolach.
tez obstawialbym czujniki przy kolach, najlepiej samodiagnostyka..
mi dzisiaj rano tak tykło na wybojach ale kontrolka nie zaświeciła się, tykało już kilka razy wcześniej właśnie na wybojach. Moim zdaniem spowodowane to jest tym, że na dołku gdy auto podskoczy następuje gdzieś przerwa w połączeniu (może jakaś kostka lub styk) czujnika z modułem ABS. A brak połączenia oznacza brak impulsów i moduł ABS odczytuje to jako bklokowanie koła i tyka sobie pompą. Tak samo dzieje sie jak teraz w zimie zawracam sobie na ręcznym to koła tylne sie blokują i też tyka. Tylko dlaczego kolegom się zaświeca lampka kontrolna to nie mam pojęcia.
Pozdrawiam wszystkich którym "tyka" i resztę tez ;)
udezylem do zaprzyjaznionego mechanika i tak jak mowiliscie - czujniki , thx za info, widze ze macie wiecej wiedzy niz ten mechanior z ASO ten od "ten typ tak ma" :wink:
Ale co było z tymi czujnikami? Warto się bawić?
tego jesczze nie wiem, auto stoi u machera bo mi ze skrzynia narabia i przy okazji mial ten abs sprawdzic. dzwonil i powiedzial ze padniete czujniki jutro do niego jade to bede wszystko wiedzial i dam znac
na działanie samego w sobie czujnika wyboje nie powinny mieć żadnego wpływu (chyba że się poluzował i odkręcił i drga - raczej przewody do czujników - mogły gdzieś się przetrzeć i tak dziwnie ABS się zachowuje, albo kostki. Sprawdzcie:
1. czy nie ma duzo brudu w ząbkach przy przegubie
2. zamocowanie czujnika - można go też wyczyścić
3. przewody - są przypięte do ramienia zwrotnicy(chyba tak to się nazywa :D )
4. kostki przy gniazdach amortyzatorów
I jeszcze głupia sprawa - kontrolka ABS-u też się będzie zapalała jak jest za mało płynu hamulcowego - może jak samochodem kołysze i jest przy min. to ABS świruje.
Podepne sie pod temat, bo mam 2 watpliwosci. Primo Czy ABS powinien sie wlaczac tylko i wylacznie przy przekreceniu kluczyka w pozycje gotowsci a potem juz nie? BO na poczatku u mnie tak bylo, a po zmianie plynu hamulcowego, teraz wlacza mi sie na raty tzn. zapala sie na chwile przy przekreceniu kluczyka i gasnie a przy samym zaplonie zapala sie jeszcze na sekunde, dwie i gasnie znowu. Do tego jak on zaczyna dzialac to czuje bicie na pedalach wiec dziala ale rownoczesnie spod maski dochodzi dziwny odlos. Cos jakby dlugi sprezynowy dzwiek. Jest to moj pirewszy wozek z ABSem wiec nei wiem jak to wyglada u innych.
u mnie tez swieci sie abs po zapaleniu gasnia ale czasem mrygnie, rowniez mam ajakis sprezynowy dzwiek ktory slychac w srodku ale to znaczy ze dziala ;-)
Primo Czy ABS powinien sie wlaczac tylko i wylacznie przy przekreceniu kluczyka w pozycje gotowsci a potem juz nie?
Tak
Do tego jak on zaczyna dzialac to czuje bicie na pedalach wiec dziala ale rownoczesnie spod maski dochodzi dziwny odlos. Cos jakby dlugi sprezynowy dzwiek.
To elektrozawory w modulatorze pod maskš cykajš sobie, otwierajš się i zamykajš modulujš (zmieniajšc) cinienie w układzie - dlatego "pedał" kopie :wink:
BTW zresztą zróbcie sobie samogiagnostykę ABS'u. Robi się ją dokładnie tak samo jak w przypadku ECU tylko wtedy (gdy są błedy w pamieci kompa ABS'u) miga kontrolka od ABS'u sygnalizując numer kodu. Zworkę wkłada się w to samo miejsce co przy sprawdzaniu błędów w ECU. Tak jest w 5 gen. nie wiem jak w innych, może ktoś z właścicielii 6 gen. z ABS'em się wypowie
Hello,
moje 1 autko z abs'em
czytam i czytam :)
Jorge napisał/a:
Primo Czy ABS powinien sie wlaczac tylko i wylacznie przy przekreceniu kluczyka w pozycje gotowsci a potem juz nie?
Ok u mnie tak jest
to czuje bicie na pedalach wiec dziala
wlasnie :)
1 zima nowym autem i zaczalem testowac :)
troche mnie te uderzenia zaniepokoily... tym bardziej ze bardzo je czuc na sniegu,
do tego takie chrubotanie ?!
wczesniej mialem wymieniany przegub i zastanawiam sie czy ma to jakis wplyw ??
zly montaz lub cos innego?? jakas zebatka od abs'u ??
wczesniej nie mialem potrzeby gwaltownie hamowac, a jesli tak ?!, bicie nie bylo tak BARDZO odczuwalne
uspokojcie mnie prosze !! bo sie troszke zestresowalem, ze byc moze jakies wydatki ??
jak zrobic diagnostyke ??
Bede jeszcze szukal, ale prosze o pomoc :D
MacK napisał/a:
Jorge napisał/a:
Primo Czy ABS powinien sie wlaczac tylko i wylacznie przy przekreceniu kluczyka w pozycje gotowsci a potem juz nie?
Ok u mnie tak jest
o ile mnie pamięć nie myli to lampka ABS gaśnie dopiero po uruchomieniu silnika, ale ręki nie dam uciąć, rano się przyjrzę i napisze na 100%
jak zrobic diagnostyke ?? troszkę inna wersja, ale to będzie to:
http://img167.imageshack.us/img167/4094/abs4rt.jpg (http://imageshack.us)
http://img354.imageshack.us/img354/5568/abs13qk.jpg (http://imageshack.us)
http://img370.imageshack.us/img370/4151/abs27rq.jpg (http://imageshack.us)
Czeka mnie uwazna lektura :)
Dzieki, mam nadzieje ze sobie jakos poradze :/ ??!! :roll:
A czy bicie pedalu hamulca i taki odczuwalny "chrubot" :cry: jest normalnym zjawiskiem na sniegu ??
to mnie tak zaniepokoilo :(
:?:
A czy bicie pedalu hamulca i taki odczuwalny "chrubot" Crying or Very sad jest normalnym zjawiskiem na sniegu ??
jak najbardziej, o ile masz ABS
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.