Zobacz pełną wersję : Tłoki D13 a D15
Witam wszytskich serdecznie
mam takie pytanko bo dzisiaj dowiedziałęm się że tłok od D15 pasuje do D13
myślałem że to rózne pojemności a konkretnie pojemnośc to różnica pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra wie jakim cudem owe tłoki są takie same??
Kolejna sprawa czy ktoś wie czy do D13 są dostępne kute tłoki?? bo jeśli faktycznie pasują te od D15 to problem mam z głowy ale jeszcze jest kwestia czy owe tłoki odpręzają czy dopręząją
bo planuje zrobic soft turbo na D13 i górze od Z6
Prosze o jakies rady a ci którzy chcą mi tu pisac zebym kupił sobie B serie prosze o nie poruszanie tego tematu ... ma byc D seria i tyle...
- Wszystkie D-serie mają takie same średnice tłoków dlatego pasują.
- Założysz tłok o D15 ale musisz wymienić korby
- Tłoki odprężą, ile tego nie wiem bo nie pamiętam jaką ma wysokość blok w D13 a amerykanie nigdy nie słyszeli w swoich kalkulatorach o D13
A tak po za tym to Kup sobie B serię
Powiedziałem juz coś o B Seri Nie chce i juz ...
A do turba mają być tłoki odprężające tak?? dobrze mówie ??
Korby z D15 pasują na wał z D13 ?? jeśli trzeba je wymienic ??
I pytanie jaki na jaki Soft bost moge sobie pozwolić przy zakuciu silnika?? 0,4 bedzie dobrze?? i jaki max doładowanie może być ale nie hardcore...
Poprostu chce turbo do jazdy na codzień i wiem ze na D13 Byłoby to coś nowego a nie jak każdy B16 B18 H22 K20 itp ja chce D13 i prosze was tego nie negujmy
Spoko, nie masz co z kasą robić to baw się tym D13, ale jak chcesz coś normalnie w turbo powalczyć to zmień ten silnik na D16Z6. Do D16 jest pełno rzeczy do zakucia w normalnej kasie, a do D13 nie dość, że będziesz szukał ze świecą to wydasz więcej kasy przy gorszym efekcie końcowym.
powiem tak
na B16 + turbo + strojenie musiałbym miec z 10K a nie stac mnie na to i powiem szczeze że efekt z D seri zupełnie mnie zaspokoi
i szczeże powiem ze D16 tezmi chodziło po głowie i dlatego chce usłyszeć co bedzie lepsze przy D serii na turbo
wiem że w PromotoR mają kute tłoki do /D15 i D16 , panewki i korby też
generalnie korb nie będe wymieniał ale napewno panewki i tłoki
chociaż jak znajomi mimówią również tłoki mógłbym sobie darowac jak chce robić soft turbo ... pytanie tylko jakie to jest doładowane soft turbo na seryjnym silniku i jakich mocy moge się spodziewać ??
generalnie korb nie będe wymieniał ale napewno panewki i tłoki
tak się raczej nie da, do kutych tłoków trzeba zmienić też korby bo jest tam sworzeń "pływający"
więc z D13 pozostanie tylko goły blok, może z pompą oleju... wał w D13 też jest inny niż w D15.
myślisz że będzie taniej zrobić turbo w D13:rolleyes: prawda jest taka że będzie drożej niż swap na D16+turbo.
nie nie wcale nie mysle że będzie taniej nawet mi to przez myśl nie przeszło :)
Poprostu chciałem zrobic coś nowego bo włąsnie nikt nie robi d13 ;)
Ale ok widze że macie racje wiec powiedzmy że stoimy przed kompletnym D16 i jak sprawa wygląda tu ??
tak się raczej nie da, do kutych tłoków trzeba zmienić też korby bo jest tam sworzeń "pływający"
więc z D13 pozostanie tylko goły blok,
a widzisz tego nie wiedziałem ;) znowu jestem mądrzejszy wiec nie to sie mija z celem postawmy na D16
Teraz pytanie jakie dołądowanie na seryjnym silniku i jakich mocy moge się spodziewa a na jakie doładowanie moge sobie pozwolic na zakutym silniku i czego moge sie w tym wypadku spodziewac
Prosze wziąsc pod uwage że autko bedzie takie typowe do streetu czyli ze wsiade lightowo i zajede do sklepu po bułki a jak będzie trzeba to skopie tez dupe plejusowi w 325i :)
Heh, widzę, że kolega podobnie jak ja chce mieć silnik którego nikt w promieniu kilkuset kilometrów nie ma. W moim D14A3 Vtec Turbo objechanie BMW 525 to żaden problem :) Dmuchnij 0,3-0,4 , ja tak jężdżę co prawda od tygodnia, ale sprawnie i wydajnie działa. Przy doładowaniu 0,7 (testy) płonęło nowiutkie sprzęgło przy zmianie biegów 1 > 2. Jak wybuchnie blok to zmądrzeje i wrzuce dół od Z6. Narazie cieszę się, z tego co udało mi się osiągnąć :)
jesli masz blok d14 z jego megacienkimi korbami to przy doładowaniu 0,7 wybuch nastąpi szybko. i widowiskowo.
Dlatego po zrobieniu 10km zostało to zakręcone na 0,4. Ale fakt faktem zagadało i pokazało co potrafi na 0,7.
Heh, widzę, że kolega podobnie jak ja chce mieć silnik którego nikt w promieniu kilkuset kilometrów nie ma. W moim D14A3 Vtec Turbo objechanie BMW 525 to żaden problem :)
Taki drobny tylko problem, ze z zatrzymanego to 525 pojedzie i seryjne Z6, przynajmniej do tych 120-130kmh:eek:
Taki drobny tylko problem, ze z zatrzymanego to 525 pojedzie i seryjne Z6, przynajmniej do tych 120-130kmh:eek:
Nie wiem czy doczytałeś, ale kolega ma w swoim silniku dołożone soft turbo i dlatego może startować z 525 a nie dlatego, że ma głowice VTEC. Więc i moment u niego też jest większy niż w normalnym 1,4.
Wszystko doczytalem.
Post moj jedynie sugerowal, ze chwalenie sie objechaniem 525 nie jest szczegolnym wyznacznikiem osiagow, gdyz to samo mozna zrobic W PELNI SERYJNYM D16Z6...a nie turbo-wydumka D14, ktorej bezawaryjnosc na pewno pozostawia sporo do zyczenia.
Dlatego po zrobieniu 10km zostało to zakręcone na 0,4. Ale fakt faktem zagadało i pokazało co potrafi na 0,7.
jak to jest wystrojone?
u mnie D15B7 z turbo na niecałych 0,4bar. przejechało 4tys. km i walnęła korbka:D fakt że nie miałem tego wystrojonego, tylko założone 2 dodatkowe wtryskiwacze:rolleyes:
Też mam 2 dodatkowe wtryskiwacze. Co do 525 o którym ktoś wyżej wspominał, napisałem o nim odpowiadając na pytanie autora wątku. Przeczytaj temat od początku i pomyśl, czy można nazwać to chwaleniem się, czy udzieleniem odpowiedzi na pytanie :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.