Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : kłopot z temp silnika



galaka76
15-05-06, 18:52
Witam Kłopot wyglada tak ze od tygodnia ponad po dluzszej i szybkiej jezdzie w moim civicu (D14A2 silnik) jak stane na swiatlach na np 30 sek to rosnie wskazowka temp plynu wentylator sie wlacza tez i tak jest na postoju jak sie juz jedzie to temp norma (ponizej polowy skali lekko) a w zbiorniku wyrownawczym wtedy jak jest wskaznik wysoko to pokazuje plynu ponad max jak sie wlaczy ciepla dmuchawe to temp tez troche spada na wskazowie zmienili tydzien temu termostat i po miesicie jezdzac w korkach i upale bylo ok ale w weekend dluzsza wyprawa i znowu zagadki dzisiaj stal wlaczony godzine u mechanika i nic wszystko luz mowi o czujniku temperatury - ale dlaczego w zbiorniku wyrownawczym robi sie pelno jak sie grzeje? dym bialy nie leci mechanik twierdzi ze uszczelka pod glowica jest ok przewod od chlodnicy na goracym nie jest sztywny ? może macie jakies pomysly? auto ma sporo nalatane ale 5 lat je mam i zawsze temp byla dobra i w ogole zadnyc awarii a teraz? pomocy

TygrysHonda
15-05-06, 20:18
Jak dla mnie to uszczelka pod glowica. jak ci sie nastepnym razem podniesie temperatura to zobacz czy masz twarde weze od chlodnicy..Jak auto bedzie zimne to sprawdz czy nie masz ubytkow plynu.

galaka76
15-05-06, 21:39
Dzięki pocieszony jestem niezmiernie ;-((( potestuje go jutro i dam znac jak cos pozdro

gregorb
15-05-06, 22:16
Mam to samo w swoim aucie. Jak sprawdzisz forum to kilka postow nizej jest moj opis. Wymienilem juz termostat, mam nowy korek w chlodnicy, sprawdzilem zawartosc spalin w chlodziwie (jest OK), wentylator mi sie wlacza, przewody mam miekkie, zadnego bialego dymu. Bylem u mechanika od chlodnic i pierwsze co zrobil to wyczyscil chlodnice. Niewiele to dalo, wiec nastepnie dostalem od niego nowa chlodnice na test. Znow problem jak stalem na swiatlach (nie zawsze, tak jak u Ciebie zreszta). W koncu wszystko wskazuje na pompe wodna, bo:

- problem wystepuje tylko na wolnych obrotach, a jak dodam gazu to temperatura spada,
- w momencie gdy mam ten wzrost temperatury i silnik pracuje na biegu jalowym, to powietrze lecace od wentylatora jest przez chwile cieple i zaraz jest zimne. Po dodaniu gazu po paru sekundach znow jest cieple. Znaczy to, ze brak obiegu w ukladzie (slaba pompa wodna) powoduje, ze wentylator ochladza tylko ta czesc plynu w chlodnicy, ktora tam sie znajduje. Jak zwieksze obroty to pompa wydajniej zaczyna pracowac i wtedy znow jest ochladzany caly uklad i temperatura spada.

W czwartek mam wymiane pompy i wszystko bedzie wiadomo.

galaka76
15-05-06, 23:12
Widziałem to z tym że nie u mnie rosnie poziom plynu w zbiorniku wyrownawczym jak sie wznosi wskazowka a jak wszystko wskazuje dobrze to jest go w tym zbiorniku malo pozdro

[ Dodano: Wto 16 Maj, 2006 ]
nieżle sie porobilo serwis tez mowi ze to uszczelka pod glowica kibel maxymalny odkrecil chlop kurek chlodnicy i jak da sie gazu to troche babli leci ale niewiele niemniej jednak marnie sie z tym czuje pozdro W

greknov
16-05-06, 10:45
U mni są podobne objawy tylko że jest padnięty czujnik temperatury znajdujący się obok termostatu dzisiaj zamówiłem koszt 74 zł troche za dużo sobie policzył bo w drugim sklepie 54 zł dzisiaj wymiana i zobaczymy czy to napewno to pozdrawiam

robm1
16-05-06, 20:07
Witajcie!A moze to zwykle zapowietrzenie układu?Bable w chłodnicy to tez oznaka zapowietrzenia!Skoro węze nie twardnieja!?Maly test na pompę wodna:jezeli właczysz dmuchawe na "gorace" na wolnych obrotach i po dodaniu gazu dmucha bardziej gorace to pompa OK.

reXio
17-05-06, 10:41
Witam Kłopot wyglada tak ze od tygodnia ponad po dluzszej i szybkiej jezdzie w moim civicu (D14A2 silnik) jak stane na swiatlach na np 30 sek to rosnie wskazowka temp plynu wentylator sie wlacza tez i tak jest na postoju jak sie juz jedzie to temp norma (ponizej polowy skali lekko) a w zbiorniku wyrownawczym wtedy jak jest wskaznik wysoko to pokazuje plynu ponad max jak sie wlaczy ciepla dmuchawe to temp tez troche spada na wskazowie zmienili tydzien temu termostat i po miesicie jezdzac w korkach i upale bylo ok ale w weekend dluzsza wyprawa i znowu zagadki dzisiaj stal wlaczony godzine u mechanika i nic wszystko luz mowi o czujniku temperatury - ale dlaczego w zbiorniku wyrownawczym robi sie pelno jak sie grzeje? dym bialy nie leci mechanik twierdzi ze uszczelka pod glowica jest ok przewod od chlodnicy na goracym nie jest sztywny ? może macie jakies pomysly? auto ma sporo nalatane ale 5 lat je mam i zawsze temp byla dobra i w ogole zadnyc awarii a teraz? pomocy

Stary pisz na przyszlosc jakos wyrazniej. Oddzielaj zdania bo czyta sie to jak wypociny pierwszoklasisty :lol:

galaka76
17-05-06, 12:38
Polska język trudna jezyk nie tylko w 1 klasie :shock:

Inuś
18-05-06, 18:22
Prawdopodobnie to uszczelka pod głowica tak jak pisał TygrysHonda tyle, że objawy mogą być jeszcze takie, że z rury wydechowej będzieleciała biała "para" i będzie pluło woda, może też być sama głowica uszkodzona... radze wybrać się do innego mechanika...

f1emodel
11-07-18, 19:40
Cześć,

Przepraszam za wykopki z 2016 roku, ale nie chcę tworzyć nowego tematu.

Również mam problem ze wzrostem temperatury silnika. Problem pojawia się przy jeździe z wyższą prędkością w ciepłe dni (szczególnie przy włączonej klimie). Jak zwolnię do około 120 / 110 km/h, to temperatura spada do właściwego poziomu.
Co może być przyczyną / od czego zacząć sprawdzanie (nie licząc kontroli poziomu płynu chłodniczego)?
Auto: Honda Civic 5D, 97r., D14A8, 90KM, instalacja gazowa
Uszczelka pod głowicą była wymieniana jakieś 2 lata temu (ale wtedy silnik przegrzewał się głównie na postoju), chłodnica nie była wymieniana za mojego użytkowania (ok. 6 lat). Pasek rozrządu i pompa wody były wymieniane jakieś 40 kkm temu.

Radzyn
11-07-18, 23:44
W moim wypadku (podobne objawy) była to niedrożna chłodnica (Thermotec, zasyfiony jakimś kitem do uszczelniania układu). Różnica temp. pomiędzy górą a dołem chłodnicy, po przegonieniu z większą prędkością w czasie upałów, wynosiła ok. 40 stopni.
Jak chcesz poczytać co z tym miałem (m.in wymiana UPG) to zaczyna się tu: http://civicklub.pl/forum/showthread.php?236434-MB2-D14Z4-quot-Dziadkow%F3z-quot-by-Radzyn&p=2558308&viewfull=1#post2558308

f1emodel
13-07-18, 23:16
Dzięki Radzyn, przeczytałem wątek - niezłe miałeś przygody.
U mnie takie same objawy jak u Ciebie. Zacznę się chyba rozglądać za jakąś porządną chłodnicą. Myślę nad jakimś dobrym zamiennikiem bo z używką to różnie może być. Po Twoich przygodach wiem, że Thermotc'a należy omijać szerokim łukiem.

Radzyn
14-07-18, 15:41
Dzięki Radzyn, przeczytałem wątek - niezłe miałeś przygody.
U mnie takie same objawy jak u Ciebie. Zacznę się chyba rozglądać za jakąś porządną chłodnicą. Myślę nad jakimś dobrym zamiennikiem bo z używką to różnie może być. Po Twoich przygodach wiem, że Thermotc'a należy omijać szerokim łukiem.

Jak widziałeś przyczyna była złożona ;) Pamiętaj też o korku, to najłatwiej i najtaniej możesz sprawdzić sam.
Jeśli planujesz zakup nowej chłodnicy sprawdź w Haparts i jdmshop.eu. Ale możesz też sprawdzić używki (osobiście, jeśli masz blisko) w CzesciURalfa, lub u któregoś z forumowiczów w dziale Giełda (leigimas, HEG8 i inni). Ja na swojej jeżdżę już trzeci rok.