Zobacz pełną wersję : Montaż xenonów w Hondzie Civic 5 generacji.. Jak?
Drodzy forumowicze,
Mam nadzieję, że wybrałem dobry dział w celu opisania swojego problemu, związanego z montażem xenonów, a mianowicie z rozmieszczeniem kabli w komorze silnika.
Miejsca na przetwornice według swojej idei przedstawiam tak:
http://img30.imageshack.us/img30/5919/12092009357h.jpg
Nie wiem, może ktoś z Was ma lepszą propozycję. Tak, żeby jazda nie wpływała na żywotność przetwornic. Z tego miejsca jest dobry dostęp przetwornic do żarników typu bi-xenon.
A problem polega na tym, że w całym okablowaniu są trzy kable, które muszę podłączyć do akumulatora: 2 minusy i 1 plus, lecz plus i pierwszy minus są po lewej stronie, a drugi minus po prawej. Na poniższym zdjęciu rozmieściłem kable na podłodze, byście mogli wiedzieć o co chodzi:
http://img30.imageshack.us/img30/8959/dsc03136l.jpg
Z bliska prawa strona:
http://img195.imageshack.us/img195/5094/dsc03138u.jpg
Lewa:
http://img7.imageshack.us/img7/3789/dsc03139mq.jpg
I teraz chciałbym się zapytać, w jaki sposób mogę przedłużyć kabel (-) leżący po prawej stronie w stronę akumulatora? Czy jest konieczność przecinania kabli? Jak wy robicie z tymi zestawami? Wiem, że paru z Was jeździ na xenonach więc przydałaby się czyjaś doświadczona pomoc.;)
Dzięki, chłopaki, liczę na jakieś rozwiązania! :cool:
Pozdrowienia!
Zaldier
Ja z ksenonami nie mam nic wspólnego, ale przedlużenie jakiegokolwiek przewodu chyba nie jest problemem. Widzę, że masz tam oczko, za pomoca którego uzyskujesz "-" z karoserii. Nie bój żaby z przecinaniem przewodu. Kup sobie 1m nowego czarnego przewodu o średnicy 1,5mm, weź lutownicę w dłoń i dolutuj. Dodatkowo polecam koszulkę termokurczliwą, gdyż zaizolowanie przewodu taśmą izolacyjną, który mimo wrzystko musi wytrzymac różne warunki atmosferyczne mija się z celem. Taśma robi się twarda i się odkleja. Przy kupnie przewodu poproś o zarobienie oczka na śrubę 6/8mm, bo jak mniemam nie masz zaciskarki. Możesz przylutować ale profesjonalne zaciśnięcie lepiej wygląda.
Kup sobie 1m nowego czarnego przewodu o średnicy 1,5mm
Ale przewód chyba musi być jakiś specjalny, gdyż na tym koszulce termokurczliwej przewodu od tego minusa jest oznaczenie: "1000V; 150'C" a pod tą koszulką są dwa kable.. Czy może tylko to są podane informacje, do ilu stopni i volt wytrzyma ta koszulka?
No chyba raczej wytrzymałość przewodu. Poza tym, na przewodzie "-" nie ma napięcia. A zasilanie "+', które idzie z aku ma 12V. Ewentualnie wyższe idzie z przetwornika na lampę wyładowczą, ale to już na obudowie przetwornika powinno być napisane.
Na przetwornicy mam tak:
V in: 9-16V
V norm: 13.5V
I norm: 3.2A
I in max: 10A
P out: 35W norm
T case: -45'C - +150'C
Spokojnie możesz zrobić tak jak napisałem wcześniej. Będzie dobrze.
Dzięki za pomoc, poczekam jeszcze na innych co montowali taki zestaw w swoich Haniach. Bo przecież mnie zadziwia jedno, czemu producent xenonów dał taki krótki kabel? Czyż nie trzeba go dawać jako masę?
Podepnij oba "minusy" do masy (najlepiej podczepić się pod jakąś istniejącą śrubę).
W moim przypadku minus podpięty bezpośrednio do akumulatora mocniej zakłócał radio i CB.
Możesz mieć problemy z przeglądem technicznym i policją - podobno ostatnio w Warszawie mocno polują na "nielegalne" ksenony - im wyższa temp. koloru tym większa szansa na wpadkę.
nie jestem może elektrykiem (a jego tylko synem, który nic w tym temacie się nie orientuje :D) ale powiem tak:
w gotowym zestawie z Alledrogo żadnych kabli nie przedłużasz! kabelek czerwony (+) idzie a wręcz musi iść do klemy + aku, a reszta kabelków - 2 sztuki podajże kabelków (-) przykręcasz do karoseri śrubkami!
ja to tak rozwiązałem że kable upychałem gdzie się tylko da ;) żeby nic nie było na wierzchu (jedynie przetwornice widać i lans ;) ) a kabelki (-) czyli od tzw. masy? poprzykręcałem do powywiercanych fabrycznie otworów w komorze silnika :rolleyes:
Podepnij oba "minusy" do masy (najlepiej podczepić się pod jakąś istniejącą śrubę).
Właśnie tak przypuszczałem, że do masy się podłącza je, bo wcześniej te ksenony jeździły w Fiacie to podłączałem do akumulatora wtedy. Nic się nie działo oprócz 3-krotnego przepalenia cewki zapłonowej. Mam nadzieję, że to w Hondzie nie spotka mnie.;) A kable można podłączyć do masy osobno, czy razem muszą się trzymać?
Możesz mieć problemy z przeglądem technicznym i policją - podobno ostatnio w Warszawie mocno polują na "nielegalne" ksenony - im wyższa temp. koloru tym większa szansa na wpadkę.
Racja, ale jakoś się nie boję psów.. niech gadają co chcą. Z racji, że wcześniej jeździłem Fiatem to parę razy byłem zatrzymany przez policję, ale jakoś nie zwracali uwagi na xenony, mimo że oślepiały. Brak regulacji, klosze wysokie i szerokie były. A co do barwy to mam 6000.
nie jestem może elektrykiem (a jego tylko synem, który nic w tym temacie się nie orientuje ) ale powiem tak:
w gotowym zestawie z Alledrogo żadnych kabli nie przedłużasz! kabelek czerwony (+) idzie a wręcz musi iść do klemy + aku, a reszta kabelków - 2 sztuki podajże kabelków (-) przykręcasz do karoseri śrubkami!
ja to tak rozwiązałem że kable upychałem gdzie się tylko da żeby nic nie było na wierzchu (jedynie przetwornice) a kabelki (-) czyli od tzw. masy? poprzykręcałem do powywiercanych fabrycznie otworów w komorze silnika
Bardzo mi to pomogło! Naprawdę takiej informacji potrzebowałem.. Aż ulżyło mi, bo myślałem że znowu kombinacja tym zestawem mnie czeka.;) Więc jutro zabieram się za montaż..
Piotrek83, również Tobie z całej siły dziękuję za pomoc..;)
Ja miałem bardziej prosty zestaw do montażu. zasilanie podłączałem z kostek od żarówek a minus do masy i tyle.
Chyba że bi-xenon ma inaczej bo ja mam xenon tylko na mijania :)
Raczej to kwestia bi-xenonów, gdyż one mają dodatkowe kable odpowiadające za elektromagnes służący zmianie świateł mijania na drogowe..;)
Raczej to kwestia bi-xenonów, gdyż one mają dodatkowe kable odpowiadające za elektromagnes służący zmianie świateł mijania na drogowe..
Oki rozumiem.
A co do kabli to minus podłączasz do masy a jedynie plus do akku. Większość urządzeń się tak podłącza, bo przecież akku minusem jest od razu do masu podłączony.
Większość urządzeń się tak podłącza, bo przecież akku minusem jest od razu do masu podłączony.
Dokładnie tak, wcześniej o tym nie pomyślałem.
Najlepszym miejscem dla przetwornic było by pod błotnikiem, troszkę grzebania ale efekt wizualny o niebo lepszy. zamontuj przetwornice tak aby za bardzo nie drżały podczas jazdy.
zamontuj przetwornice tak aby za bardzo nie drżały podczas jazdy.
W zestawie z xenonami dostałem takie metalowe uchwyty z gumą, powinni spełniać swoją rolę..
ja u siebie jak na razie mam przetwornicę po stronie pasażera mam zamontowaną na miejscu tej żółtej kostki koło lampy a po stronie kierowcy między wlewem spryskiwacza a mocowaniem uchwytu silnika (ale to zależy od wielkości puszki)
ja u siebie jak na razie mam przetwornicę po stronie pasażera mam zamontowaną na miejscu tej żółtej kostki koło lampy a po stronie kierowcy między wlewem spryskiwacza a mocowaniem uchwytu silnika (ale to zależy od wielkości puszki)
Mógłbyś moje zdjęcie z pierwszego posta zasysnąć i zaznaczyć w paincie gdzie dokładnie? Będzie mi raźniej..;)
Mógłbyś moje zdjęcie z pierwszego posta zasysnąć i zaznaczyć w paincie gdzie dokładnie? Będzie mi raźniej..
oki
Racja, ale jakoś się nie boję psów.. niech gadają co chcą. Z racji, że wcześniej jeździłem Fiatem to parę razy byłem zatrzymany przez policję, ale jakoś nie zwracali uwagi na xenony, mimo że oślepiały. Brak regulacji, klosze wysokie i szerokie były. A co do barwy to mam 6000.
(ciach)
Więc jutro zabieram się za montaż..
Godna nasladowania postawa. Wiem, ze oslepiam. Ale jest lans. Mam zenony. Szkoda gadac. Ludzie, nie jestescie sami na drogach !!!
nie wiem czy wejdzie ci przetwornica od strony kierowcy bo jakiś przewód tam u ciebie wchodzi i nie pamiętam czy u mnie też jest.
http://foto0.m.onet.pl/_m/66cb4e104a4c8186b68702490b9b3a38,21,19,0.jpg
Edit. Też mam ten przewód ale lekko odgięty.
Racja, ale jakoś się nie boję psów.. niech gadają co chcą. Z racji, że wcześniej jeździłem Fiatem to parę razy byłem zatrzymany przez policję, ale jakoś nie zwracali uwagi na xenony, mimo że oślepiały.
Brak słów. Gratuluje postawy! Ciekawe czy było by ci tak to obojętne kiedy przez ciebie ktoś by zginął...gdy OŚLEPIONA przez ciebie osoba wypadła by z drogi, uderzyła w drzewo, tudzież potrąciła pieszego, rowerzystę. I to by była TWOJA WINA! Choć pewnie bohater z ciebie taki jak twoje Allegro-Xenony mają wspólnego z xenonami.
Czekam tylko, kiedy nadejdzie dzień gdy zaostrzą kary na takich jak ty, gdy będzie zorganizowana akcja wymierzona przeciw pseudoxenonom!
Szkoda, że niewiem po jakich drogach jeździsz wieczorami ale z dziką rozkoszą włączał bym długie mijając cię.......aaha .... w razie wypadku, zgadnij kto byłby winien ...... ?
Godna nasladowania postawa. Wiem, ze oslepiam. Ale jest lans. Mam zenony. Szkoda gadac. Ludzie, nie jestescie sami na drogach !!!
Brak słów. Gratuluje postawy! Ciekawe czy było by ci tak to obojętne kiedy przez ciebie ktoś by zginął...gdy OŚLEPIONA przez ciebie osoba wypadła by z drogi, uderzyła w drzewo, tudzież potrąciła pieszego, rowerzystę. I to by była TWOJA WINA! Choć pewnie bohater z ciebie taki jak twoje Allegro-Xenony mają wspólnego z xenonami.
Czekam tylko, kiedy nadejdzie dzień gdy zaostrzą kary na takich jak ty, gdy będzie zorganizowana akcja wymierzona przeciw pseudoxenonom!
Szkoda, że niewiem po jakich drogach jeździsz wieczorami ale z dziką rozkoszą włączał bym długie mijając cię.......aaha .... w razie wypadku, zgadnij kto byłby winien ...... ?
Drodzy forumowicze, nie róbcie z tego bigosu.. Nie trzeba mnie pouczać, wiem jaką udręką może być "pseudoxenon" dla innych.. Sam widzę czasem ludzi co oślepiają xenonami na umór, ale nie zwracam na to uwagi.
Tak czy siak nie zapominajcie, że Hondy są niskimi samochodami, lampy są wąskie, tak więc, nie powinno przysparzać to większych problemów innym samochodom, które w większości stoją wyżej. Czemu więc czepiacie się tu mnie, skoro inni tez zakładają pseudoxenony i są świadomi tego co robią, w końcu na własną odpowiedzialność. Dlatego, że zgrywam bohatera, no weźcie.. Gdybym Wam robił na złość, to napisałbym wprost: "a w ****u, co mnie guzik obchodzą inni którym świecę swoim lansem prosto w oczy..", tu mi chodziło o smerfowate stworki, które w Polsce nie należą do lubianej grupy społecznej..
A że w Fiacie oślepiały, to były początki przygód z tym bajerem.. Człek na błędach się uczy w końcu. A w Hondzie zamontuję na jakiś czas, bo i tak się szykują "Oczy Anioła"..;)
AniolStraz
18-09-09, 02:30
A w Hondzie zamontuję na jakiś czas, bo i tak się szykują "Oczy Anioła"..;)
ni ch*ja nie oddam ci swoich oczu ... a tak na powaznie...
allegrowskie xenony to Zlooooo ... jak wyzej pisal ...Foto wali po oczach masakrycznie, sa niebezpieczne jak nie patrzec i rzeczywiscie policja powinna bardziej uganiac sie za ludzmi z takimi allegrowymi wynalazkami niz za np. cholernymi glosnymi tlumikami, jak głosci Wujek dobra rada... wywal to gowno i zaoszczedz sobie na jakies normalne zrodlo oswetlenia... a jak chcesz sie przylansowac to wierz lub nie ale zdrowy rozsadek w tych czasach jest bardziej akceptowany przez spoleczenstwo niz glupota...
Tak czy siak nie zapominajcie, że Hondy są niskimi samochodami, lampy są wąskie, tak więc, nie powinno przysparzać to większych problemów innym samochodom, które w większości stoją wyżej. Czemu więc czepiacie się tu mnie, skoro inni tez zakładają pseudoxenony i są świadomi tego co robią, w końcu na własną odpowiedzialność. Dlatego, że zgrywam bohatera, no weźcie.. Gdybym Wam robił na złość, to napisałbym wprost: "a w ****u, co mnie guzik obchodzą inni którym świecę swoim lansem prosto w oczy..", tu mi chodziło o smerfowate stworki, które w Polsce nie należą do lubianej grupy społecznej..
A że w Fiacie oślepiały, to były początki przygód z tym bajerem.. Człek na błędach się uczy w końcu. A w Hondzie zamontuję na jakiś czas, bo i tak się szykują "Oczy Anioła"..;)
to ze Honda jest niższa od fiata to nie jest równoznaczne z tym, że ma byc na xenonach
nie mam nic przeciwko dobrze ustawionym xenonom, a że takowych nie widuje to zabiłabym każdego kto montuje to gówno w swoim samochodzie
argument "honda jest niska i ma waśkie światła" brzmi tak asurdalnie, ze aż nie moge uwierzyc, ze jesteś kierowca...
ni ch*ja nie oddam ci swoich oczu
Ni ch*ja, a pytałem się o Twoje oczy? ;)
Co do krytykowania mojego zamiaru zamontowania zestawu ksenonów w Hondzie to owszem możecie, ale nie w tym temacie. Można założyć osobny wątek, a mianowicie jest mnóstwo na forum tematów związanych z ksenonami. Tu próbowałem jedynie zaczerpnąć informacji na temat montażu tego zestawu, a o opinie nie pytałem się, mimo tego że wiedziałem że będzie paru, którzy się przyczepią..
A więc temat można zamknąć. Dziękuję serdecznie za pomoc tym, co podpowiedzieli że dwa (-) do masy, co było dla mnie wcześniej nie do pomyślenia jak i tym, którzy zaciekle krytykowali pseudoksenony, owszem z racją. Ale zrozumcie, każdy to robi na własną odpowiedzialność, a że jak ktoś ponosi przez to konsekwencje, to wiadomo, że Was i tak to by guzik obchodziło..;)
Pozdrowienia!
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.