Zaloguj się

Zobacz pełn± wersję : Srodek przeciw luzowaniu sie srub



Gorli¶
12-09-09, 15:02
Czeka mnie wymiana amorka z tylu i mam jedno pytanie: ta srube co przechodzi przez mocowanie amortyzatora i wahacz przykrecic tak jak jest, czy uzyc jakiegos srodka przeciw odkrecaniu sie srub?

Tompro
12-09-09, 16:38
Przykręcić tak jak jest.

Gorli¶
12-09-09, 19:31
Dzieki za info.
Zastanawialem sie czy tam czegos nie dac, skoro sa to seryjnie sruby samokontrujace (a wiadomo ze po czasie sie to zuzywa), ale jak nie ma takiej potrzeby to git.

Tompro
12-09-09, 19:33
Ja już je nie raz i nie dwa odkręcałem, kilka kompletów zawieszeń/wahaczy się przewinęło i nigdy nie było problemów ze ¶rubami. Dokręć do¶ć mocno ale z czuciem i będzie dobrze.

albin3
17-09-09, 18:10
Czeka mnie wymiana amorka z tylu i mam jedno pytanie: ta srube co przechodzi przez mocowanie amortyzatora i wahacz przykrecic tak jak jest, czy uzyc jakiegos srodka przeciw odkrecaniu sie srub?
Z tego co wiem niema ¶rub samokontruj±cych.Nakrętki tak.Co do zabezpieczenia przed odkręceniem ¶ruby to Loctite LT 243 10 ml .


Ja już je nie raz i nie dwa odkręcałem, kilka kompletów zawieszeń/wahaczy się przewinęło i nigdy nie było problemów ze ¶rubami. Dokręć do¶ć mocno ale z czuciem i będzie dobrze.
Z czuciem to się dokręca kluczem dynamometrycznym wg. instrukcji.

Gorli¶
17-09-09, 21:24
Na razie skrecilem bez tego srodka, momentem przewidzianym w manualu. A sruby samokontrujace sa seryjnie w wahaczach tylnego zawieszenia (pewnie gdzies jeszcze, ale tylko te mnie interesowaly) W manualu wystepuja jako self-locking bolts. (krotko mowiac zwykla sruba, tylko juz pokryta czyms seryjnie)

Tompro
17-09-09, 22:06
Z czuciem to się dokręca kluczem dynamometrycznym wg. instrukcji.

Jasne. Pewnie wszystkie ¶rubki tak dokręcasz, nawet te do których nie dojdziesz kluczem dynamometrycznym. Już nie przesadzajmy, co trzeba kluczem dynamometrycznym to trzeba ale akurat zawias tego nie wymaga.