PDA

Zobacz pełną wersję : EJ9 D14A3(4) brak mocy



Trinity111
10-09-09, 20:32
Witam serdecznie
Mam mały problem więc postanowiłem uderzyć najpierw do Was.
Problemem to Civic z 99 r z silnikiem D14A4 ... a właściwie to D14A3 zmieniony na D14A4. Taki właśnie model nabyłem miesiąc temu i po przejechaniu około 200 km zapalił się CHECK ENGINE... po podłączeniu pod komputer pokazał się błąd katalizatora.... niestety nic więcej nie wiem.... lampka sie pali, jak ją zresetuje poprzez wyjęcie na 20 minut bezp. z kompa, to po około ... różnie 10 - 20 - 50 km znowu się zapala. Do tego samochód kompletnie nie ma mocy.... (poprzednio miałem Civica 1,5 16V z 94 roku - 90 KM) więc jakies porównanie mam.... albo właściwie....teraz pasowało by własnie na te 75 KM jak przed zmianą zwężki.... Czy faktycznie problem z przyspieszeniem i świeceniem się CHECK-a związany jest z katalizatorem? Nie chciałbym jechać do serwisu na wydawnie kolejnych pieniędzy i wymienianie po kolei.... może to faktycznie katalizator... moze sonda....a może coś z silnikiem?
Jeśli macie jakieś pomysły to z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam !

a może ktoś może polecić jakiegoś mechanika z bydgoszczy, który rzetelnie oceni co dolega civicowi? nie wiem jakie oceny ma AUTO-JAPAN z Osielska...... a moze coś innego?

Silent
10-09-09, 21:11
grzeje ci się tunel środkowy i gałka od biegów no po przejechaniu 20km? Jeśli tak to masz kata zapchanego i trzeba będzie wymienić. Jeśli nie to sonda padła. Jeśli masz pojęcie o elektronice to na forum jest emulator sondy lambda, testowałem go na swoim d14z1 i coś dawał rade ale na dłuższą metę trzeba go "udoskonalić" ponieważ sonda nie chce zbytnio pracować ze strumiennicą zamiast kata.. ale na podpięcie na test może być. Chodzi mi o ten emulator: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=1267

pwl
10-09-09, 23:07
Jak jest zmulony to stawiałbym na zapchany kat.

Silent
11-09-09, 07:09
dlatego pytam czy grzeje mu się tunel środkowy bo u mnie niesamowicie sie nagrzewał przy zapchanym kacie

mackovv
11-09-09, 10:25
Przecież to normalne że tunel się nagrzewa i trochę czuć na drążku ciepło. Katalizator sprawny też bardzo mocno sie nagrzewa. Mogleś mieć przy okazji uszkodzoną osłonę termiczną. Pierwszę słyszę, że zapchany katalizator sie grzeje ,on i tak jest bardzo gorący tak czy inaczej!

Co do braku mocy to mozliwe, że ktoś grzebał przy katalizatorze i go wymienił/usunął porzy okazji wywalając sonde która się tam znajduje i stąd kłopoty z kontrolką i spadek osiągów.

kedzior.kedzior
11-09-09, 11:26
mackovv: Co do braku mocy to mozliwe, że ktoś grzebał przy katalizatorze i go wymienił/usunął porzy okazji wywalając sonde która się tam znajduje i stąd kłopoty z kontrolką i spadek osiągów.

w d14a3 jest jedna sonda, nie ma przy kacie ..

sublove
11-09-09, 12:14
Możesz podać numer błędu jaki podał komputer?

Trinity111
11-09-09, 12:39
niestety... nie mam pojecia numeru błędu.... znajomy w czasie pracy wział samochód i podjechał na komputer.... powiedzieli mu ze to "błąd katalizatora" .... to wszystko co wiem niestety
a czy sie nagrzewa to zobacze dzisiaj, choć mam wrazenie ze "tam z dołu" to generalnie wszystko sie nagrzewa jak lekko sie przydusi :)

sublove
11-09-09, 13:29
Zrób samodiagnostykę komputera. Opis znajdziej na forum. Odczytaj numer błędu i sprawdź co oznacza.
"błąd katalizatora" jakoś mi nie pasi...

Trinity111
11-09-09, 20:30
no i jestem ponownie..... najpierw zająłem sie samodioagnostyką..... ponad pół godziny był wyjęty bezpiecznik od kompa i jednocześnie odłączona była klema minus od akumulatora, potem podłączenie i około 20 minut samochód chodził bez obciążenia (bez klimy, świateł, radia) na wolnych obrotach (bardzo wolnych na granicy gaśnięcia na początku ~500 obrotów... potem zatrzymał się na około 750); później około 15 minut bardzo spokojnie pojeździłem po mieście (chyba ani razu nie przekroczyłem 3500 obrotów.....) niestety to kompletnie nic nie pomogło w "przyspieszeniu" choć kontrolka check-a sie nie zapaliła.... ale coś mnie podkusiło i .... wjechałem na kanał i rozebrałem katalizator ... i okazał sie pusty..... ktoś go wcześniej "wypukał czy jakoś" .... ręce mi opadły... co prawda kontrolka check engine się jeszcze nie zapaliła... ale mułowaty jest nadal.... pewnie jutro po 10 czy 20 kilometrach się zapali..... tylko teraz nie wiem..... czy wymiana katalizatora (albo może nie wymiana , bo to co jest teraz ciężko nazwać katalizatorem) cokolwiek pomoże ? (to jest katalizator z sondą, to znaczy tuż za zgrubieniem na prostym odcinku jest miejsce do podłączenia sondy która się tam znajduje - czyli chyba są jedna dwie sondy !.... taka wymiana z nową podróbą kosztuje około 500 zł.... tylko jak mam dać 500 czy nawet 300 zł a efekt żaden to..... :(
sam już nie wiem...........

skolopendra
11-09-09, 22:17
czy wymiana katalizatora (albo może nie wymiana , bo to co jest teraz ciężko nazwać katalizatorem) cokolwiek pomoże ?

normalnie to nic nie zmieni na +
ale

to jest katalizator z sondą, to znaczy tuż za zgrubieniem na prostym odcinku jest miejsce do podłączenia sondy która się tam znajduje - czyli chyba są jedna dwie sondy !...

w tym przypadku pomoże
lecz masz
.. a właściwie to D14A3
a tam nie było 2 sond

kaktusr
12-09-09, 04:36
Po pierwsze to jak zapali ci się juz ten check engine to wtedy zrób samodiagnostyke (opisane krok po kroku na forum) i naopisz tutaj jaki masz kod błędnu bo tak jak skolopendra napisał d14a3/4 nie miało 2 sond. Ja obstawiam za padnięta tą pierwszą sonda. U mnie było podobnie tyle że w d16y2 po 10-20 minutach w szczególności spokojnej jazdy zapalał się check a samodiagnostyka wykazywała błąd układu paliwowego wymieniłem sondę i jest gitara :) A co do muła to wiesz d14a4 nie jest jakimś szałowym silnikiem i 6gen waży więcej od 5 gena i ogólne zamulenie silnika może być spowodowane wieloma rzeczami Ja teraz też mam problem bo mia łapie jakieś dziwne akcje i nie wiem co to bo nie mam żadnego błędu i jutro rozkładam cały że tak powiem zapłon i tam zaczne szukać przyczyny tak więć ciesz się że się czech zapala bo ja nie mam cecha i szukam iły w stogu siana :) Ruszaj do auta i rób samodiagnostyke bo to dziecinnie proste...

fazi75
12-09-09, 08:29
Piszesz, że masz CIVICA z 99roku. Po lifcie były kładzione silniki D14Z1 i D14Z2 a one mają 2 sondy lambda.

Trinity111
12-09-09, 14:43
witam ponownie.... najpierw sprawa błędów i samodiagnostyki..... CHECK - pokazał błąd 67 a kontrolka ABS (nie wiem czy to ma znaczenie) -> 61.
samochód mam faktycznie po lifcie z 99 roku, i tu niestety jest sprawa bardzo dziwna... z jednej strony były dwie sondy z drugiej strony na silniku jak nic nabite jest D14A3 !.... może były jakieś modele przejściowe.... no chyba że ktoś zmieniał silnik :(

skolopendra
12-09-09, 14:49
może były jakieś modele przejściowe....

może
więc skoro są dwie sondy ,zakładam że druga jest sprawna i podłączona
to wygląda że problem jest w braku kata .

Trinity111
12-09-09, 18:24
w najbliższym czasie postaram sie skasować ten bąd 61 ... teraz doczytałem że to błąd abs-u.... a więc pozostaje "tylko" 67 :)
sam nie wiem... osobiście się bardzo słabo znam na samochodach, ale żeby brak katalizatora aż tak wpływał na ten samochód..... no może odżałuje w niedalekiej przyszłości te 500 zł i wymienię / założę nowy kat....
dam znać jak to wyszło, oby tylko nie zyskał 2 koni, bo mając 77 naprawdę ciężko się poruszać:)

Radosław86
13-09-09, 20:30
to *******ziel kata i przelot sobie zrób i bedzie mniej pierdzielenia....

Trinity111
14-09-09, 11:32
a jeszcze jedno... skoro pokazuje się błąd 67, to czy jest możliwe że samochód pracuje w jakimś "trybie serwisowym" i stąd ograniczona moc, może wolniejsze wkręcanie się na obroty itp.?

kedzior.kedzior
14-09-09, 12:34
Wyrzuć kata zrób przelot odczujesz róznice no i nie wydasz 500 zł ...
albo np http://allegro.pl/item725025447_sportowy_tlumik_zamiast_katalizatora _civic_crx.html

Trinity111
14-09-09, 12:45
no ok, to by było wyjście, ale tak jak pisałem wcześniej, pomimo ze mam po liftingu z 99 roku, mam na 100 % D14A3/4 i mam na 100 % dwie sondy.... to co z tą drugą sondą tą co jest teraz wczepiona w pusty katalizator?

a sorki... teraz widze ze ten ma "miejsce na sondę lambdę" :)

kedzior.kedzior
14-09-09, 13:45
Coś znalazłem na innych forach na temat różnic tych silników:
D14A4 mają jedną sonde, a D14Z2 mają dwie sondy.
Różnice są też w wiązce:
- D14A4 lata 96-98 mają OBD2a
- D14Z2 lata 99-00 mają OBD2b
Między kompami D14A4 a D14Z2 jest tylko różnica sterowaniem wtrysków w pierwszym odpalane są parami w drugim pojedynczy 100% sekwencja.

ps. D14A3 i D14Z1 są to wersje na rynek niemiecki z dołożoną zwęzką na przepustnicy w porównaniu analogicznie z D14A4 i D14Z2

Podaje linka do ECU http://www.hondatech.com.au/forum/showthread.php?t=188

OBD2b wrzesień 98 - 00 Honda Civic
OBD2a 96 - sierpień 98 Honda Civic

Trinity111
14-09-09, 17:29
właśnie się położyłem "pod kompem" --> no to wiem już że mam OBD2b, piszesz coś o sterowaniu wtryskami.... tu akurat zaczyna sie dla mnie czarna magia.... mam tylko nadzieje że silnik D14A4, który mam, można sterować z kompa OBD2b czyli "pojedynczy 100% sekwencja." :)