Zobacz pełną wersję : Luzy na układzie kierowniczym - stuki ?! INFO ???
Witam,
Szukalem troche, lecz prosze jeszcze o info !
Mam problem, od jakiegos czasu dochodza mnie stuki z ukladu kierowniczego. Gdy wjezdzam na pobocze (droga gruntowa), badz przejezdzam przez poprzeczne karby
na jezdni, i inne ciekawostki "dziurawe" naszych drog.
Dzieje sie tak samo podczas postoju, gdy energicznie macham kierownica w zakresie
~15o. Lewo-prawo, puk puk ;)
Autko ma 153kkm, przejechalo na naszych drogach 13kkm i zaczelo pukac :/
Gdzie moga wystepowac luzy ?, czy na drazkach ?? Co to jest ?
Ile kosztuje naprawa, co nalezy zrobic aby tak sie nie dzialo !?.
Chyba jest to poczatek zuzycia, a chce naprawy dokonac zanim posypie sie cos wiecej !
Prosze o jakiekolwiek sugestie.
Dzieki
Pozdr
J
A przeguby masz ok? Ja miałem podobne objawy..i tez szukałem w układzie kierowniczym..ale dodatkowo terkoatały mi przeguby...wymieniłem oba zawnętrzne i problem się rozwiązał...tyle ze ja ewidętnie miałem zużyte przeguby.
Hey,
przegub jeden mialem wymieniony, gdyz pekla oslona i chrubotal. Pozniej zerwalem spinke, zalozono nowa i bylo ok.
Lecz 100% nie jestem pewien, nie jestem specem, auta nie rozbieralem, jak co niektorzy
na forum :)
Przy jezdzie na "ladnym" asfalcie wszystko ok, luki ok, nic sie nie dzieje.
Jak pisalem, na postoju - stuki, przy dziurach stuki :/ , wydaje mi sie, ze wskazuje to na jakies luzy ?!
Prosze o dalsze sugestie !!!
Dzieje sie tak samo podczas postoju, gdy energicznie macham kierownica w zakresie
~15o. Lewo-prawo, puk puk ;)
Moze to byc maglownica lub krzyzak w ukł. kierowniczym...
Ew. jakies stuki w zawieszeniu itp. podjedz na stacje diagn., na urzadzenie zwane "szarpakiem" (koszt badania ok.20pln)..
E tam.
Jak dla mnie to sworzeń górnego wachacza (jak złapiesz za oponę od góry i pobujasz to powinieneś czuć te stuki) albo gumki przy łącznikach stabilizatorów. Ja mam to u siebie, i za koło nie czuć nic :)
jak dlamnie to luzy na gruszkach :) mechanik mi powiedzial. tez to mialem. Mam obnizona zawieszke i niestety zawieszka szybciej sie psuje :(
Rowniez obstawiam maglownice. Czesto puka podczas ruchow kierownica na postoju.
Hello,
wstepna samodiagnostyka, wg wskazowek kolegow:
chwycilem za kolo u gory - przyciagam -odsuwam od siebie : NIC
Chwycilem po bokach i macham - LEWO - PRAWO: JEST STUKOT :(
delikatnie odczuwalny, ale to jest to :(
Jaka jest Wasza diagnoza ??
Pozdr
J
Hej nie będę zakładał nowego tematu moja Hania ma 98 tys przebiegu jeździ od niedawna po Polskich drogach dzisiaj zacząłem słyszeć stuki w tylnik kołach coś z amortyzatorami czy coś? jest to przy jeździe po dziurawych drogach :(.
prawdopodobnie tuleje na tylnych amorach (dolne przy wahaczu) wywalone - częste w EJ9 na naszych drogach... :?
ppm702, radzis pojechać gdzieś na warsztat i żeby sprawdzili czy to dokładnie to?
Jaki jest koszt wymiany tulej na tylnych amorach?
ppm702, radzis pojechać gdzieś na warsztat i żeby sprawdzili czy to dokładnie to?
Jaki jest koszt wymiany tulej na tylnych amorach?
Ja placilem za ich wymiane 50pln od strony... Same tuleje jakos po 70pln sztuka (z ASO oryginały)
jak chcesz być pewny to pojedź - cen nie znam - u mnie są już lekko ruszone, ale jeszcze się nie odzywają :)
radzisz to zrobić od razu czy jeszcze pojeździć np miesiąc?
Ni eurwie Ci się, ale będzie walić coraz mocniej. Zalecałbym ostrożną jazdę jeśli chcesz wymianę odciągnąć w czasie
radzisz to zrobić od razu czy jeszcze pojeździć np miesiąc?
stary, wiadomo, ze czym szybciej tym lepiej.. Najpierw jedz na szarpak i sprawdz czy to napewno to...
Witam,
odeszlismy troche od mojego problemu <up>
Jakies sugestie na wyczuwalne stuki (luzy) opisane powyzej ??
dodam jeszcze, że występowało to tylko gdy jechały 4 osoby w aucie dziś jechałem sam i cichutko spokój jak jadą 2 osoby to to samo, trzaska tylko jak z tyłu siedzą 2 osoby.
podepne sie pod temat.
tez mam takie stuki w ukladzie kierowniczym jak jacek5m ale u mnie to wyszlo jak wpie.. sie w cholerna dziure na drodze (cud ze felga cala). czekam na rozwiaanie problemu
jak chcesz sprawdzic luzy na koncowkach drazka to chwytasz za drazek a kolega lekko kreci kierownica w jedna i w druga to idze wyczuc. jak na wacharzu to chwyc za niego i potrzep troche w kazda strone albo na podniesionym aucie za kolo i w kazda strone ruszaj bedzie lsychac gdzie puka. nie ciagnijcie tych domyslow dalej co to moze byc ....trzeba sprawdzic.
pozdro
Jakies sugestie na wyczuwalne stuki (luzy) opisane powyzej ??
luz na koncowce lub drazu, ewentualnei maglownicy ale nie sadze, koncowke sprawdz tak jak napisal k0st3k, a luz na drazu tak samo tylko chwyc za gumowa oslone drazka wychodzaca z maglownicy ( taka harmonijka :) ), to na 90% bedzie jedna z tych dwuch czesci a wzasadzie 4 bo sa parami :) luz na wachaczu bym wyeliminowal jesli stukanie slychac na postoju.
gorny wachacz jak ma luz tez wali na postoju :). ale trzeba mocno machac kierownica w jedna i druga strone. tak energicznie :) :P
Hello,
wstepna samodiagnostyka, wg wskazowek kolegow:
chwycilem za kolo u gory - przyciagam -odsuwam od siebie : NIC
Chwycilem po bokach i macham - LEWO - PRAWO: JEST STUKOT :(
delikatnie odczuwalny, ale to jest to :(
Jaka jest Wasza diagnoza ??
Pozdr
J
Swożnie na wachaczu raczej ok
Jesli wyczules luzy przy machaniu LEWO - PRAWO
wyczaj jeszcze czy luzy sa przy calym zakresie
skretu kolem (wtedy pewnie koncowki drazka)
czy sa tylko w okolicy ustawienia kol na wprost
(wtedy na bank maglownica - ja tak mialem).
Poza tym jedz na stacje to potwierdza Ci Moja teorie.
Panowie ja wlaczę się do tematu, mam ten sam problem. Walcze z nim od dawna. Wymienilem: sworzen dol, wachaczyki gora oba, gumy stabilizatroa i koncowki stabilizatroa i nic nic nic. Jak sie skonczyla zima przestalo stukac, a od pewnego czasu znow. Zdjąłem osłone dolnej części przkładni ( tam gdzie sa krzyzaki) i jak sie wykonuje szybkie ruchy kierownica czuc pukanie, ale nie wiem czy to stuka maglownica i przenoszą się wibracje na krzyzaki czy same krzyzaki. Nie wiem za bardzo jak sprawdzić czy sa na nich luzy, etc. Wydaje mi sie ze od pewnego czasu wspomaganie dziala ciezej.
marianekss
24-05-06, 00:03
ja też miałem tem sam problem jak skręcałem kierownicą stukało skrzypiało miałem pękniętą osłone od przegubu-wymieniłem przegub, okazało sie że dalej stuka ostatnio wyjeżdzałem spod bloku i tu łup i zabujało samochodem do razu myśl-pekła sprężyna zaglądam na Mcpersona wszystko w porządku patrze na dół-sworzeń wypiął się się z wachacza :shock: cały fart że to stało się na postoju więc jacek5m radze jak najszybciej zdiagnozować bo nie ma żartów można poważnie uszkodzić furke no i jeszcze siebie pozdrawiam i życze wytrwałości w naprawie Hani :grin:
PANOWIE chyba juz wiem co było i stukało. :) Dzis byłem na darmowym przeglądzie w hondzie, okazalo się ze to .... p... koncówka drążka i co jest najsmiesnijesze ze prawa a stukalo jakby po stronie lewej lub po srodku. Jak ostatnim razem byłem na przegladzie delikatny luz byl na maglownicy ale mechanik powiedzial ze nie wyglada na drazek. Teraz poprosilem ich o sprawdzenie i luz sie powiekszyl i chyba to bylo to przyczyna stukow :) Jeszcze jutro potestuje i dam znac :)
Przy okazji wymienili mi plyn do wspomagania sprzegla i hamulcowy bo na ich testerze wyszlo ze jest zly. Jakiś taki diodowy tester wszystkie lampki sie palily od zielonej do czerowonej.
Jakiej firmy proponujecie gumowe podkladki pod laczniki stabilizatora, kupilem z 2 miesiace temu i juz popekaly, te chyba byly po 30 zl czy jakos tak z JC (prawdopoodbnie)
Witam
Pozwólcie, że podłączę się do tematu luzy w kierownicy itp ale do rzeczy:
dzisiaj podczas postoju na światłach zauważyłem, że podczas ruszania kierownicą w górę i w dół to przy ruchu w górę jest słyszalne stukanie i pytanie czy to krzyżak czy coś innego. Proszę o sugestie.
moze byc krzyzak, lub/i dzwignia regulacji
Miałem dać znać po testach przejchalem przez miasto z 30 km dzis, oswiadczam NIE STUKA :) To była wina końcówki drązka prawego. Czego nikt wczesniej tego nie zuważył :)
Mój znajomy stary mechanik zresztą, powiedział mi że on nawet jak nie wyczuwa luzu proponuje klientom wymiane konćówki/ek ja sa dziwne objawy i stuka cos :)
Czesc,
dzis jade na wymiane koncowki drazka :)
tematu ktory zaczalem;
niestety do stukow doszedl problem bicia kierownicy od 90km w gore :/
czy mozliwe jest to przy wyrobionej koncowce ?! czy jest inna mozliwosc ?
Pozdr
J
niestety do stukow doszedl problem bicia kierownicy od 90km w gore
może masz źle wyważone kółka, ja miałem podobie kupiłem nowe oponki a po niecałych dwóch miesiącach bicie kiery wyważyłem kółka i po sprawie
moze być końcówka, ale bicie to najczesciej nie wyważone kóła.
u mnie bylo podobnie, jak zlikwidujesz wszystkie luzy to zobaczysz dopiero jak rzuca :) wywazylem kolka i git
Witam,
wlazlem pod kanal i okazalo sie ze stuka mi przekladnia.. centralnie, nawet jak sie przylozy reke to slychac stukot.. Panowie, warto kupic uzywana? Moge jakos sobie ja wyregulowac, bo puka w takim miejscu gdzie jest taka jakaby sruba, moge zapodac foty, jezeli ktos mnie nie rozumie :) Regeneracja w jakiejs profesionalnej firmie, to koszt 700zl. Znalazlem mechaniora, ktory sam mi zregeneruje za 450zl, ale gwarancji nie daje..
...odkopie troszkę. Czy któryś z forumowiczów wie coś na temat tego warsztatu w Łodzi, robił ktoś tam maglownice. http://maglownice.polskareklama.pl/
Ew. jakies stuki w zawieszeniu itp. podjedz na stacje diagn., na urzadzenie zwane "szarpakiem" (koszt badania ok.20pln)..
Jasne, dwa razy byłem i gówno mi powiedzieli. Szarpaki to o dupe potłuc.
dodam jeszcze, że występowało to tylko gdy jechały 4 osoby w aucie dziś jechałem sam i cichutko spokój jak jadą 2 osoby to to samo, trzaska tylko jak z tyłu siedzą 2 osoby.
Proponuję nie wpierdzielać swoich problemów nie dotyczących wątku do jednego wora. Wątek jest o przodzie a Ty o tyle piszesz.
Całkiem niedawno pisałem co zrobić żeby sprawdzić sworznie i drążki, wystarczyło poszukać info (http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=32157&highlight=stuki).
Naprawdę warto poczytać co napisano w tym samym wątku trochę wcześniej i wypróbować ta metodę zamiast pisać ja mam to samo i co to może być - nic nowego sie nie dowiecie poza tym co zostało napisane.
Zamiast szukać w najgłębszych zakątkach zawieszenia warto sprawdzić najbardziej prawdopodobne miejsca, najbardziej newralgiczne i najczęściej się zużywające.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.