Zobacz pełną wersję : bledy.......co robic??
witam.............posiadam honde civic 1.7 ctdi sport......jak w temacie po podlaczeniu do komp......wyskoczyly bledy typu:
p0237....obwod czujnika A chwilowego zwiekszenia mocy
p0405 obwod czujnika A ukladu recyrkulacji spalin........mial ktos podobne problemy.......prosze o pomoc i z gory dzieki........pozdrawiam......dodam ze pali sie CHECK i kontrolka swiec....i obroty max 2500....
jednym słowem sterowanie turbina i zawor EGR. cztyszczenie łopatek w turbo i czyszczenie egr i bledy znikna.
Taki pewny nie bądź. EGR może byc czysty, sterowany jest podciśnieniem więc może byc również problem nie z zaworem EGR jako tako a z podciśnieniem nim sterującym które byc może steruje też "czujnikiem chwilowego zwiększania mocy" - nie wiem o co chodzi - manual mówi że to błąd Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage . Zobacz czy nie masz pekniętego węzyka od podciśnienia albo czy nie zeskoczył. możesz jeszcze zajerzeć do manula:
DTC P0237: Manifold Absolute Pressure (MAP) Sensor Circuit Low Voltage
Check the ''On Board Diagnostic (OBD) System Check''.
Was the ''OBD System Check'' performed?
YES – Go to step 2.
NO – Go to OBD System Check.
Check the DTC.
Are there any other (beside DTC P0237) being output?
YES – Go to relevant DTC chart.
NO – Go to step 3.
Check the DTC.
Are there other DTCs P1627, P1618 (beside DTC P0237) being output?
YES – Go to DTC P1627, P1618 chart (5 V reference #2 circuit failure).
NO – Go to step 4.
Turn the ignition switch ON (II).
Check the MAP with the scan tool.
Is about atmospheric pressure indicated?
YES – Go to step 6.
NO – Go to step 8.
Start the engine and allow it to idle.
Check the MAP with the scan tool.
Is about 20 – 30 kPa (150 – 225 mmHg, 5.9 – 8.9 in. Hg) indicated?
YES – Intermittent failure, system is OK at this time. Check for poor connections or loose wires at the MAP sensor and at the ECM.
NO – Go to step 8.
8. Check for the following conditions:
Damaged MAP sensor
The vacuum hose work at MAP sensor for leaks
The PCV system vacuum leaks
An incorrect PCV valve
Vacuum leaks in EGR valve flange and pipes
Intake manifold vacuum leaks
Is a problem found?
YES – Repair as necessary.
NO – Go to step 9.
Turn the ignition switch OFF.
Disconnect the MAP sensor 3P connector.
Measure voltage between the MAP sensor 3P connector terminals No. 1 and No. 3.
Wire side of female terminals
MAP sensor 3P connector
Is there about 5 V?
YES – Replace the MAP sensor.
NO – Go to step 12.
Dokłaniej masz na stronie 11-65
A wie ktoś jak się czyści ten zawór EGR?? Bo mi też ciągle wywala ten błąd
Ja zajrzałem z ciekawości i był wg mnie czyściutki biorąc pod uwage że lecą przez niego spaliny. Więcej syfu może byc w kolektorze ale tam już nie chciało mi się zaglądać.
witam ponownie..............wydaje mi sie ze jednak cos z podcisnieniem............dzis wyczyscilem EGR-a i nic.......chyba ze musze najpierw skasowac te bledy..............bo jak odpalam to ciegno od turbiny idzie na dol i zaraz do gory i tak zostaje.............niemam pojecia co moze byc..........wezyki posprawdzalem niby cale wszystkie................ale jest taki wezyk co idzie do EGR i w nim raz ssa powietrze a nieraz wogole jak zatkne palcem............ZIELONY JESTEM...........
Ja obstawiałbym jednak zapieczone kierowniczki w turbo... ewentualnie pooglądaj węże pomiędzy intercoolerem a turbo - gruby po prawej (u mnie był pęknięty od spodu, praktycznie niewidocznie z góry)
Może sprawdź pompke podcisnienia czy daje prawidłowe cisnienie (20-30 kPa) jak było napisane powyżej. Jak będzie ok to już możesz przejsc do następnej możliwej przyczyny. W każdym razie to sprawdzenie Cię nie bedzie drogo kosztować.
gdzie ta pompka moze byc..............albo jakiegos linka jak ona wyglada...........to bym sobie zajrzal...........
Pompka podcisnienia jest zintegowana z alternatorem. Dochodzą do niej wężyki od podcisnienia powrót i olejowe chyba. Tylko tam możesz co najwyżej podłączyc manometr i sprawdzić czy podciśnienie jest w odpowiednim zakresie. Jak bym miał strzelac to obstawiłbym tak jak szumu - kierowniczki turbo.A na EGR to chyba ma byc tak że raz jest podcisnenie a raz nie bo on nie zawsze ma się otwierać ale nie jestem pewien - po prostu teoretyzuje.
ok.........dzieki .........powalcze jeszcze troche..............jak dojde co bylo to opisze...........pozdrawiam
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.