PDA

Zobacz pełną wersję : problem z olejem



olqszteam
06-09-09, 14:24
Witam
mam maly problemik...jak nie jeden z Forumowiczow
wiec chodzi o olej...,moje d15z6 zje mi 2-3 setki na tys km
na poczatku jak kupilem auto to jezdzilo na elf 10w40 wiec na taki tez wymienilem
po ogledzinach tematow z tym zwiazanych poztanowilem przy nastepnej wymianie zalac Hanie vavoline max life 10w40. nic to jednak nie zmienilo...:confused:
teraz mam mobil 10w40 jest troche lepiej ubytki olej lekko spadly...,dluzej jest czysty...,no ale dalej go ubywa.
Moj civic ma przejechane 206tys i zastanawiam sie nad mineralnym.
tzn jeden mechanik powiedzial mi zebym go zalal mineralnym (bo to tzw uszczelniacz) pojezdzic na nim 10tys zrobic plokanie silnika i zalac polsyntetykiem...
co wy na to...????:confused:
albo jakies inne sugestie i pomysl

piroman
06-09-09, 14:34
2-3 setki na tysiąc to nie jest jeszcze taka tragedia żeby mineralnym zalewać a tematów o oleju na forum jest od groma więc nie widzę sensu zakładania kolejnego.....

skolopendra
06-09-09, 14:35
na razie niema tragedii 2-3 setki jest ok .lej nadal półsyntetyk

olqszteam
06-09-09, 14:42
no ok
ale ja chce miec wszystko git...
i wiem ze to moze byc maly remoncik i koszty oczywiscie.
wiem tez ze moglbym sprobowac zrobic przy samej glowicy.
jest sens...a jak nie pomoze to potem znowu ja sciagac...
a dodom za chcialem zalozyc kolektor w najblizszym czasie 4-2-1...

skolopendra
06-09-09, 14:47
jest sens.

nie ma .masz wszystko git :)

olqszteam
06-09-09, 14:54
czytalem tu na forum jak jeden Forumowicz wymienil kolektor i mu bardzo wzroslo zuzycie oleju do okolo litra
wiec mysle ze moze najpierw zadbam o jednostke a potem zaczne bardziej modzic...hmm??

skolopendra
06-09-09, 14:56
myślę że dokładnie na odwrót :)

olqszteam
06-09-09, 15:09
:rolleyes:
no nie wiem...

subbler
06-09-09, 16:42
2-3 setki na 1k km to z tego co wyczytałem na forum - a wyczytałem już sporo.. taka jak najbardziej w normie dla silników hondy - gdzieś był temacik "ile oleju pala nowe hondy" przeczytaj i zobaczysz jak to wygląda w nowych silnikach. Każdy silnik spala olej! mniej lub więcej zależnie od stylu jazdy. Twój ma ponad 200k km najechanych to nie spodziewaj się, że od wymiany do wymiany będziesz jeździł bez dolewki. Moim zdaniem - nie ma się czym przejmować ;)

Terrence
06-09-09, 18:54
a dodom za chcialem zalozyc kolektor w najblizszym czasie 4-2-1...

Jest spora szansa, że po wymianie wzrośnie spalanie oleju. Proponuję od razu owinąć bandażem. To załatwi sprawę.

skolopendra
06-09-09, 21:25
po wymianie wzrośnie spalanie oleju. Proponuję od razu owinąć bandażem. To załatwi sprawę.

genialne
sam na to wpadłeś ? :D

qba1983
06-09-09, 21:47
to ze tamuje sie odplyw krwi z rany bandazem, to wiem:D ,ale ze owijajac bandazem kolektor zalatwie sprawe z ubywajacym olejem to nie wiedzialem...:rolleyes: chyba musze sobie kupic jeszcze z 10m moze nie bede musial wymieniac pierscieni i uszczelniaczy:D

o tym ze kolektor powoduje zuzywanie oleju tez pierwsze slysze... no ale moge czegos nie wiedziec...:D

arekgr
07-09-09, 04:31
olqszteam, nie rozgrzebuj tego silnika, nie ma źle. Uwierz, że możesz mimo dobrych chęci pogorszyć... Policz ile płacisz za olej na dolewki, a ile za "mały remont", no i ile zamierzasz jeszcze tym autkiem jeździć ;) Tak z grubsza, nie licząc robocizny, to części to w granicach ~550zł licz (uszczelniacze, uszczelka, pierścienie). A za tyle kupisz 50l Valvoline-a i dużo piwa :D

olqszteam
08-09-09, 13:11
hmm...
mialem wczesniej d13 93r...
najechane hmm...napewno ze 300... jak ja kupilem miala mineralny...zrobilem plukanie silnika i zalalem polsyntetykiem vavolnie maxliefe 10w40...i od wymiany do wymiany ni grama nie wziela!!:confused:
najechalem nia 60tys - poszla dalej i z tego co wiem dalej jezdzi i oleju nie bierze...
a swoje dostawala(bo odciecia nie miala) takze nie wiem
jeden mechanik mi powiedzial ze 2setki to mi duzo bierze...:confused:
sam nie wiem co mam myslec...
hania jezdzi jak najbardziej poprawnie...moc ma swoje predkosci osiagnie....hmm no i nie wiem
moze chociaz zajrze pod glowice i ja doprowadze do porzedku...hmm??
co myslicie???
a z tym bandazem to jak??bo przyznam szczerze to nie wiem.....:rolleyes:

pwl
08-09-09, 13:22
Każdy silnik pociągnięty na obrotach weźmie olej ;P Jak Ci będzie brała litr/1000km to bym się martwił, teraz nie ma czym :D

Bandaż na kolektor jest zakładany, aby obniżyć temperaturę w komorze silnika. W seryjnym kolektorze masz osłonę, która spełnia tę samą funkcję. Wzrost spalania oleju po wymianie kolektora? Chyba tylko przez to, że po wymianie ktoś więcej butuje.

Terrence
08-09-09, 17:51
genialne
sam na to wpadłeś ? :D

Tak, przerabiałem to u siebie. Wbrew pozorom, wzrost temperatury pod maską (zwalasz osłonę kolektora i zakładasz silnie oddający ciepło kolektor z ebay.com) może wpłynąć na zachowanie silnika. Po ostrym pałowaniu puściła mi uszczelka pod pokrywą zaworów i pojawił się wyciek oleju (uszczelka z ASO). Spalanie oleju wzrosło u mnie po wymianie kolektora (na pewno nic nie popier.oliłem przy montażu). Wspomnieć jeszcze można o większym zmuleniu auta, jeżeli stożek (dolot) nie jest dobrze odizolowany.

Po założeniu bandaża wyżej wymienione problemy zniknęły (oczywiście wymieniłem także uszczelkę pod pokrywą zaworów). Podumowując; moim skromnym zdaniem temperatura to istotny parametr, który należy rozpatrywać przy wszelkich modyfikacjach/awariach w naszych Hankach :rolleyes:

pzdr

skolopendra
08-09-09, 18:01
może wpłynąć na zachowanie silnika.

obawiam się ze nie wpłynie to na zachowanie silnika :D

ale na pewno na temperaturę powietrza w komorze silnika


Po ostrym pałowaniu puściła mi uszczelka pod pokrywą zaworów

szczęściarz z ciebie ,zazwyczaj lecą uszczelki pod głowicą


Po założeniu bandaża wyżej wymienione problemy zniknęły

to cud nad wisłą ludzie cud

kurde, chyba sobie owinę ten kolektor taśmą ,2 setki pójdzie w zapomnienie ;)

dimo
09-09-09, 22:16
olqszteam, nie patrz ze Twoje byle d13 nie bralo bo to akurat silniki ktore w 99% nie biora oliwy... moja tez od wymiany do wyamiany nic nie brala... 2 setki jak lejesz na tysiaka teraz w d15z6 jest w normie wiec nie pekaj tylko wal pod odcinke:D

olqszteam
13-09-09, 15:30
heh
moze racje macie ale wydaje mi sie to za bardzo optymistyczne podejscie...;)

Mierzej
13-09-09, 18:00
d13 jest trochę inaczej zbudowane(grubsze pierscienie) i jak jest zdrowe to nie bierze ani 1ml, ;) jak moja :cool:

edit:
kto zgadnie ktore jest z d13:P
http://users.telenet.be/christiaensjelle/piston%20vergelijking/DSCN0974.JPG

pablo_020
14-09-09, 00:38
Moje D15Z6 bierze 0,5 l na 10 tyś. km zmiana bigów zazwyczaj 3,5 tyś., czasami kręcona pod odcinke (7 tyś). Zalana jest Liqui Moly 10w40. Przelatane ma ok. 220 tyś. Taką kupiłem możliwe, że było coś robione w niej.