Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Wpływ masy felg na osiągi i prowadzenie auta



lucas2f2f
06-09-09, 14:17
Witam, obecnie jeżdżę na alu 15" z oponami 195/50. Felgi są aluminiowe, ale dosyc masywne i jedna sztuka z oponą waży ponad 16kg... Wydaje mi się że jest to dosyc dużo. Zastanawiam się nad zmianą felg na lżejsze, bo na pewno są felgi które ważą połowę tego co moje... Teraz pytanie czy po zmianie felunku na lżejszy będzie jakaś różnica w osiągach auta i w prowadzeniu? Pytanie kieruję głównie do osób, które dokonywały już takich zmian. Pozdro

kenny
06-09-09, 23:02
M. in. poprawa przyśpieszenia, mniejsze zużywanie zawieszenia

lucas2f2f
06-09-09, 23:25
Co do osiągów to tak myślałem, że na lżejszych felach będzie lepiej. W kwestii zużywania zawieszenia też pewnie masz rację, bo większa masa to większe siły działające na jego elementy... A czy cięższe felgi mogą zapewnic większą stabilnośc pojazdu?

RDK
07-09-09, 01:11
ale stabilność do czego? sama w sobie 15stka + dobra [!] opona dają odpowiednią stabilność, chyba że na seryjnym zawieszenie jadąc 150km/h chcesz zaciągnąć ręczny. Im lżejsza felga tym lepiej :)

Pati
07-09-09, 09:08
cięższe felgi mogą pogorszyć komfort jazdy.

lucas2f2f
07-09-09, 11:47
Z komfortem jazdy to jest właśnie słabo, bo moje zawieszenie to progresywne sprężyny obniżające civa chyba o 60mm i seryjne
amory... Podczas jazdy czuc każdą nierównośc. Musiałbym poszukac felg lekkich a jednoczesnie wytrzymałych bo wiadomo jakie są nasze drogi

sane
07-09-09, 12:49
Z komfortem jazdy to jest właśnie słabo, bo moje zawieszenie to progresywne sprężyny obniżające civa chyba o 60mm i seryjne
amory... Podczas jazdy czuc każdą nierównośc. Musiałbym poszukac felg lekkich a jednoczesnie wytrzymałych bo wiadomo jakie są nasze drogi

lepiej zawieszenie zmień, a zwłaszcza amory... masz najgorszy setup z możliwych - auto zapewne skacze jak piłeczka ping-pongowa...

lucas2f2f
07-09-09, 13:44
Dokładnie tak jest niestety... na równej nawierzchni prowadzi się bardzo fajnie ale na gorszej przeważnie to mi podskakuje jak piłka i głową o dach można walnąc... Zawias może będzie na wiosnę wymieniony na jakiś gwint i fele też pewnie lżejsze będą

Kras
07-09-09, 14:12
Akurat 16kg na cale kolo to nie jest tak zle. Np. w CTR seryjnie jedno kolo to ok. 20kg. Wiadomo, to sa 17" ale mimo wszystko. Na oponie generalnie masy nie oszczedzisz, bo one waza podobnie, a kazda ze sztywna scianka bedzie dosyc ciezka. Mozesz poeksperymentowac z lekkimi felgami, ale tutaj urwiesz moze po 2kg na sztuce za kupe kasy. Na tor to moze warto, na ulice prawie nie zauwazysz.

lucas2f2f
07-09-09, 15:24
No trochę szkoda by mi było sprzedawac swoje fele bo są bardzo ładne a jednocześnie bardzo wytrzymałe. Ostatnio je wyważałem i wulkanizator miał przy nich niewiele pracy a drogi u mnie są bardzo dziurawe

RDK
11-09-09, 00:01
Na tor to moze warto, na ulice prawie nie zauwazysz.może jak jeden sezon jeździsz na cięższych a drugi na lżejszych to nie czujesz, natomiast ja zrzuciłem SSRy z uniroyalami jeszcze wówczas [15x6,5 195/15/50] i założyłem moje stare team dynamic's [15x7 z jakimiś starymi oponami] i czułem jakby ktoś mi zalał beton w opony, po prostu porażka taka że pytań brak. Za kolejne 2-3 dni założyłem ponownie SSRy tym razem już z paradami i czułem w aucie tak jakbym wywalił ze 100kg z auta, nie tylko chodzi o przyśpieszenie [choć również] co o komfort jazdy. Dodam że jeździłem wtedy jeszcze bez wspomagania.

Team Dynamic 6,1 kg
SSR Type X 4,8 kg

dane wg http://www.wheelweights.net/ różnica niby mała a jednak.

lucas2f2f
11-09-09, 08:00
Czyli w praktyce jest różnica na plus... Niby to tylko kilka kilogramów

RDK
11-09-09, 12:40
no dokładnie, ale nie sama felga jest wyznacznikiem, opona również. Nawet jeśli rozmawiamy o takich rzeczach jak komfort. EG jest lekkie i słabo wygłuszone. Ciężką felgę czuć, natomiast jak masz gówniane opony to hałas też jest odpowiedni.

Simonides
11-09-09, 16:22
Akurat 16kg na cale kolo to nie jest tak zle

tu sie zgodze bez tragedii
to moje kute z R888 waza 15,5 ;)

lucas2f2f
11-09-09, 22:29
Tak jak powiedział RDK, EG jest lekkie i tu różnice rzędu kilku kilogramów będą odczuwalne...

marcinlol1987
31-01-10, 20:33
U mnie w civicu hb gen v sa aluski 215/40/16 w silniku 1.3 i tez daje rade

DruidusMaximus
31-01-10, 21:34
Zasada jest prosta: im mniejsza masa nieresorowana tym lepsze prowadzenie auta (tak w skrócie).
Odnosnie felg gdzieś kiedyś wyczytalem, że każde 3kg z masy koła to jest tak jakby odjąć 12kg z nadwozia.

Pozdrawiam,
Druid

mitchell
02-02-10, 09:47
ja jeździłem na 15 195 i mój civ były strasznie słaby, niemiał siły jechać , wymieniłem na 14 wiatraki i lata czyli jest *****i.ta różnica na plus , jest cichszy, mocniejszy i lepiej sie prowadzi

skolopendra
02-02-10, 18:01
ba .a jak dopiero moje alusy 13" wymiatają :D

Pawel_JBL
08-02-10, 18:36
Buddy Club P1 16x7 et42+ parady 205/45 waza tyle samo co oem 16x6,5 et45 z hondy fit + 195/45 contonentale. obydwa kola po 16,5kg

tony_bf
08-02-10, 18:45
hmm to moje teoretycznie ciężkie aluetty 16'' na 7,5, et35, wzór borbet T z oponą toyo prox. r31 ważą równo 17 kg :| czyli nie wiele więcej... a różnica w cenie heh... (pomijam wygląd, mówimy o wadze)
dziwne.

Pawel_JBL
08-02-10, 20:51
wniosek-> niema sensu przepłacac ;) 15 calowe sa lżejsze i to duzo to fakt, ale przy 16 calach to prawie to samo ;)