PDA

Zobacz pełną wersję : Po remoncie kopci HELP !!!



juras22
06-09-09, 12:48
Witam panowie mam pytanie ostatnio miałem mały remoncik D15B2 mianowicie uszczeleczka pod głowice i uszczelniacze zaworowe wszytko zostalo zrobione jak nalezy Jedyne co mi nie pasowało to to ze stre uszczelniacze ściągałem obcązkami i to z wielka siłą a nowe tak poprostu naszły palcami ???? nie wiem czy tak mam byc czy nie robiłem to pierwszy raz :) po odpaleniu silnika kopcił i po przejechani paru kilometrow kopci jeszcze bardziej ewidentnie wcina olej ale do tego jest dzwiek jak by nie palil na wszytkie gary i stracil strasznie na mocy czy to uszczelniacze jakieś lipne i pospadały ??? czy moze cos innego ??? a moze rozrząd ??? z góy dzieki za wszelkie info :D:D

skolopendra
06-09-09, 13:08
uszczelka i uszczelniacze pewnie made in JC?

juras22
06-09-09, 13:12
Uszczelka Erlinga metalowa a uszczelniacze chyba JC a jesli tak to uszczelniacze lipne ???

sane
06-09-09, 13:14
Szkoda, że nie zapytałeś na forum wcześniej, bo każdy wie, że uszczelniacze i uszczelka tylko OEM ;)

juras22
06-09-09, 13:26
czyli co musze teraz zrobic ??? uszczelniacze OEM wchodzą ciasno bardzo ?? bo te weszly od tak sobie bez wysiłku

Ralfi
06-09-09, 14:57
E tam, ta uszczelka jeśli była metalowa to bardzo dobra jest. Natomiast uszczelniacze no to jak koledzy mówią, na pewno nie JC. Poza tym słyszałem, że JC ma błąd w katalogach i dają właśnie za duże uszczelniacze. Uszczelniacze zaworowe ewentualnie jakieś TACOMA lub CORTECO, najlepiej OEM. Natomiast brak mocy może być spowodowany złym ustawieniem rozrządu lub źle wyregulowanymi zaworami.

juras22
06-09-09, 15:09
uszczelka jest mega calutenka z metalu i napewno wytrzyma wiecej niz oem :P a uszczelniacze to fakt jakas lipa co do rozrzadu tez nei jestem pewien poniewaz po odpaleniu chodzil normalnie dopiero pozniej jak zaczol bardzo kopcic musial go olej zalac np swiece czy cos i dlatego moze pali nie na wszytkie gary panowie dziexa za info jutro postaram sie powalczyc z tym :)

jak ktos ma jeszcze jakies pomysly prosze o pisanie mogą okazac sie przydatne :)

piotrstrojek
06-09-09, 17:16
Natomiast brak mocy może być spowodowany złym ustawieniem rozrządu lub źle wyregulowanymi zaworami.

No właśnie - sprawdź to, obajwy jako żywo przypominają te spowodowane złym ustawieniem rozrządu... jesli uszcelniacze zaworowe przepuszczają to też może kopcić... na Twoim miejscu wybrałbym się do kogoś obcykanego w Hondach i sprawdziłbym kompresję na cylindrach i ustawienie rozrządu :)

klakier665
06-09-09, 18:36
mialem podobnie, uszczelniacze zmienilem przy wymianie uszczelki pod glowica i zaczelo sie... siwy dym, kopcil niemiłosiernie olej brał litr na tysiac. nie bylo to normalne kopcenie tylko chmura dymu gestego za mna zostawala. Rozebralem silnik jeszcze raz i po wymianie pierscieni problem znikl. dzis 10tys po "remoncie" i ani kropli oleju nie dolałem mimo jazdy na gazie. Oby w twoim przypadku nie było tak żle jak u mnie.

juras22
06-09-09, 23:32
w sumie objawy mam takie same na zimnym silniku jeszcze nie ma tragedi ale jak zlapie temperature to jest masakra strasznie kopci a pierscieni nie ruszałem a czy jest to możliwe zeby uszczelniacze zeskoczyly z mocowan ?? powiedzcie mi jak zakładaliscie uszczelniacze zaworowe to jak wchodziły trzeba bylo sie troszke posilowac czy normalnie palcami nakładaliscie ??? bo moje bezproblemowo bez jakiego kolwiek wysilku poprostu od tak wskoczyły

siemens_15
07-09-09, 01:08
Uszczelniacze tylko OEM. Wszystko inne się sypie. Kto oszczędza płaci 2x drożej... niestety...

arekgr
07-09-09, 04:34
Źle rozegrałeś ten remoncik, lepiej było bez ściągania głowicy, kaska śmiało by wystarczyła na oem-owe uszczelniacze...

klakier665
08-09-09, 06:27
niestety ja zakladalem maszynowo przy okazji obróbki głowicy więc nie wiem jak maja mocno nachodzic.

juras22
12-09-09, 19:21
Odświerzenie tematu kupiłem nowe uszczelniacze były ciaśniejszcze niz wcześniejsze i to bardzo ale to nie załatwilo sprawy dalej jest to samo kopci nieziemsko i wcina strasznie duzo oleju ok 1 L na nie całe 100 km dławi go i nie pali na wszytkie gary cały czas zalewa jedną ze świec po wymianie świecy chodzi przez chwile normalnie tak jak powinien a pozniej znowu zaczyna jak V8 sprawdziłem cisnienie na cylindrach i wyszlo mi 15, 5 na cylinder na kazdym tyle samo ale troszki za duzo mi sie wydaje ??

juras22
18-09-09, 14:22
Pierścienie były przyczyną po wymianie pierścienie wszytko wrociło do normy nawet jest lepiej :) pozdrawiam

T-P-O-D
24-10-11, 22:20
Witam, czytam rozne tematy i widze ze czeka mnie troche roboty przy silniku, bo tez mi kopci strasznie i je olej, nawet jadac na rownych obrotach nagle bucha chmura dymu, wymiana pierscienie,uszczelniaczy i uszczelki pod glowica powinna pomoc?pozdro

vnv_nation
24-10-11, 22:30
Powinna.

billiejoe
24-10-11, 22:39
O jakim silniku w ogóle mowa:confused:

81saren
25-10-11, 08:38
jaki by niebyl silnik to wymiana pierscieni , uszczelniaczy , uszczelek ( oraz w zaleznosci od zuzycia panewek ) pomoze Tzw maly remont...
To juz bylo tyle razy klepane, tematow duzo , nawet na pierwszej stronie ze trzy jednakowe tematy z tym samym problemem

spychu
25-10-11, 11:29
I wg mnie wcale nie trzeba się pchać w sam OEM bo AJUSA spokojnie daje rade.