PDA

Zobacz pełną wersję : prestige aps 150 mx



brak.loginu87
05-09-09, 17:00
Witam
Mam samochód z wielicar-u gdzie montowano ten alarm. Jak kupowałem swój samochód w komisie to nie potrafili mi powiedzieć gdzie jest centralka oraz wyłącznik serwisowy. Może ktoś kto kupował tam samochód (a pewnie się taki znajdzie) powie mi gdzie zazwyczaj montowali te ustrojstwa (nie chce rozkręcać połowy samochodu niepotrzebnie).

Dołączam instrukcje obsługitego alarmu - może komuś się przyda

WŁAŚCIWOŚCI SYSTEMU APS 150MX

FUNKCJE PODSTAWOWE
*Dwa 2-przyciskowe wprogramowywane piloty (możliwość wprogramowania 4 pilotów)
*3-ro kanałowy odbiornik
*Technologia MX KEELOQ KODE
*Wyłączanie czujnika uderzeniowego za pomocą pilota
*Osobisty programowany kod wyłącznika awaryjnego alarmu
*Tryb serwisowy
*7-mio funkcyjny LED(uzbrojenie/rozbrojenie/strefa 1/strefa 2/strefa 3/tryb serwisowy/rearming)
*Pamięć wywołanego alarmu
*Ciche/głośne załączanie/wyłączanie za pomocą pilota
*Jednoobwodowa blokada obwodów elektrycznych (wymagany dodatkowy przekaźnik)
*Sygnalizacja nie domkniętych drzwi
*Tryb samouzbrojenia
*Wyłaczenie uszkodzonej strefy
*Wykrywanie spadku napięcia (w przypadku niepodłączenia wykrywania otwarcia drzwi)
*Pasywne lub aktywne uzbrajanie
*Programowane zamknięcie central zamka po załączeniu stacyjki
*Programowane otwarcie central zamka po wyłączeniu stacyjki
*Programowany impuls centralnego zamka 1s/3.5s
*Programowane pasywne lub aktywne zamykanie central zamka
*Możliwość wyłączenia głośnej sygnalizacji uzbrojenia/rozbrojenia na stałe
*Programowane wyłączenie czujnika uderzeniowego (w ciągu pierwszych 5-ciu sekund od uzbrojenia alarmu lub w dowolnym momencie)
*Wbudowane gniazdo czujnika uderzeniowego
*Sterowanie centralnym zamkiem
OPCJE
*Zdalne otwieranie bagażnika (tylko układy sterowane elektronicznie)
*Zdalny rozruch silnika (wymagany dodatkowy moduł - tylko pojazdy z automatyczną skrzynią biegów)
*Domykanie szyb (wymagany dodatkowy moduł)
*Sterowanie bramą garażową (wymagany dodatkowy moduł)






INSTRUKCJA OBSŁUGI ALARMU APS 150MX
Dołączone do alarmu piloty wykonane zostały w technologi KEELOQ KODE.
Komunikacja pomiędzy pilotami a alarmem odbywa się na drodze radiowej co zapewnia zasięg do ok.25m. Jeżeli któryś z pilotów zostanie użyty poza zasięgiem odbiornika centrali, (to znaczy nie zostanie w tym czasie alarm uzbrojany lub rozbrojony) więcej niż 15 razy nastąpi utrata synchronizacji pomiędzy centralą i pilotem co spowoduje że alarm nie będzie „widział” pilota. Aby przywrócić działanie pilota należy podejść do samochodu i w ciągu 1 sekundy nacisnąć 2 razy przycisk pilota. Operacja taka przywraca normalne funkcjonowanie pilota i alarmu.

WŁĄCZANIE ALARMU PILOTEM - aktywne
1. Wyłącz silnik, wyjdź z pojazdu, zamknij wszystkie drzwi.
2. Przyciśnij przycisk pilota służący do uzbrajania/rozbrajania alarmu.
- dioda na desce rozdzielczej zacznie powoli pulsować
- kierunkowskazy błysną 1 raz
- syrena wyda 1 dźwięk
Jeśli syrena wydała 3 dźwięki oznacza to że któreś z drzwi, maska silnika lub bagażnik są otwarte. W takiej sytuacji wyłącz alarm zamknij niedomknięty element w pojeździe. Powtórz procedurę.

CICHE ZAŁĄCZANIE ALARMU PILOTEM - aktywne.
1. Wyłącz silnik, wyjdź z pojazdu, zamknij wszystkie drzwi.
2. Przyciśnij i przytrzymaj na 2 sekundy przycisk pilota służący do uzbrajania/rozbrajania alarmu.
- dioda na desce rozdzielczej zacznie powoli pulsować
- kierunkowskazy błysną 1 raz
- syrena nie wyda żadnego dźwięku
Jeśli syrena wydała 3 dźwięki oznacza to że któreś z drzwi, maska silnika lub bagażnik są otwarte. W takiej sytuacji wyłącz alarm zamknij niedomknięty element w pojeździe. Powtórz procedurę.

WŁĄCZANIE ALARMU - (automatyczne tylko przypadku ustawienia funkcji wyboru uzbrojenia podczas montażu)

1. Wyłącz silnik, wyjdź z pojazdu, zamknij wszystkie drzwi.
- dioda na desce zacznie szybko pulsować co oznacza że rozpoczęta została 30-sto sekundowa procedura samozałączenia.
2. Otwarcie drzwi, maski silnika lub bagażnika przed upływem 30-sto sekundowej procedury spowoduje czasowe zawieszenie wykonania funkcji. Po zamknięciu otwartego elementu procedura rozpocznie się od początku.Po 30-stu sekundach:
- dioda na desce rozdzielczej zacznie powoli pulsować
- kierunkowskazy błysną 1 raz
- syrena wyda 1 dźwięk

ZABEZPIECZENIE SYSTEMU W CZASIE GDY JEST ON WŁĄCZONY
Otwarcie którychkolwiek drzwi, maski silnika lub bagażnika spowoduje natychmiastową reakcję systemu alarmowego. Syrena będzie wydawała dźwięk przez 30 sekund, następnie wyłączy się automatycznie, a system alarmowy pozostanie w funkcji czuwania.
Podobnie alarm zachowa się w przypadku próby wybicia szyby w pojeździe.
O tym że system jest włączony informuje dioda świecąca zamontowana na desce rozdzielczej.

WYŁĄCZANIE SYSTEMU ALARMOWEGO.
Aby wyłączyć system alarmowy należy:
1. Przycisnąć przycisk pilota służący do uzbrajania/rozbrajania alarmu.
- dioda na desce rozdzielczej przestanie pulsować
- kierunkowskazy błysną 2 razy
- syrena wyda 2 dźwięki
Jeżeli syrena wydała 4 dźwięki oznacza to że alarm został pobudzony podczas nieobecności właściciela. Dioda na desce rozdzielczej poinformuje, gdzie nastąpiła próba włamania.
-1 błysk..przerwa..1 błysk - próba wybicia szyby
-2 błyski..przerwa..2 błyski - włamanie przez maskę silnika lub bagażnik
-3 błyski..przerwa..3 błyski - włamanie przez drzwi

CICHE WYŁĄCZANIE SYSTEMU ALARMOWEGO.
Aby cicho wyłączyć system alarmowy należy:
1. Przycisnąć i przytrzymać na 2 sekundy przycisk pilota służący do uzbrajania/rozbrajania alarmu.
- dioda na desce rozdzielczej przestanie pulsować
- kierunkowskazy błysną 2 razy
Jeżeli syrena wydała 4 dźwięki oznacza to że alarm został pobudzony podczas nieobecności właściciela. Dioda na desce rozdzielczej poinformuje, gdzie nastąpiła próba włamania.

AWARYJNE WYŁĄCZENIE SYSTEMU ALARMOWEGO.
Alarm w przypadku zgubienie leb awari pilota można wyłaczyć na dwa sposoby (wybory należy dokonać w trakcie montażu alarmu):
Sposób pierwszy:
1. Otworzyć drzwi - alarm zacznie działać
2. Przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję zapalenia kontrolek na desce rozdzielczej.
3. Przełączyć wyłącznik serwisowy w pozycję ON a następnie OFF.
4. Syrena umilknie i alarm został wyłaczony.
Sposób drugi (należy użyć indywidualnego kodu):
1. Otworzyć drzwi - alarm zacznie działać
2. Przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję zapalenia kontrolek na desce rozdzielczej.
Syrena umilknie na 3 sekundy, a po chwili rozpocznie odliczanie długimi sygnałami dźwiękowymi. Sygnały dźwiękowe odpowiadają pierwszej liczbie kodu.
3. Po usłyszeniu kolejnego dźwięku odpowiadającego pierwszej cyfrze kodu należy:
- przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) gdy drugą cyfrą kodu jest 1
- przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) 2 razy gdy drugą cyfrą kodu jest 2
- przełączyć kluczyk w stacyjce w pozycję OFF (wyłączony) następnie ON (włączony) 3 razy gdy drugą cyfrą kodu jest 3

FUNKCJA PANIC ALARM
Funkcja ta pozwala na zdalne wywołanie systemu alarmowego w przypadku zagrożenia.
Aby tego dokonać należy przycisnąć i przytrzymać na 3 sekundy przycisk pilota służący do uzbrajania/rozbrajania alarmu. Syrena zostanie uruchomina na 30 sekund o ile wcześniej jej nie wyłączymy przez wciśnięcie i przytrzymanie przycisku pilota na 3 sekundy.

WYŁĄCZANIE CZUJNIKA WEWNĘTRZNEGO
Za pomocą pilota można wyłączyć czyjnik wewnątrz pojadu jeśli zajdzie taka potrzeba. Wyłączyć można tylko czujnik podłaczony do specjalnego gniazda w centrali alarmowej.Dostępne są dwie metody wyłączenia czujnika za pomocą przycisków 1&2 pilota:
- w ciągu pierwszych 5 sekund od uzbrojenia alarmu
- przez cały czas po uzbrojenia alarmu
Wyboru metody należy dokonać w trakcie montażu alarmu.
Aby wyłączyć czujnik, po włączeniu alarmu, należy pzrzycisnąć jednocześnie 1 i 2 przycisk pilota. Syrena wyda dźwięk sygnalizując włączenie czujnika wewnętrznego. Abu przywrócić działanie czujnika należy wyłączyć i powtórnie włączyć system alarmowy pilotem.
















INSTRUKCJA MONTAŻU APS 150MX

Uwagi dotyczące montażu wstępnego:
Wybór długości impulsu centralnego zamka: Program 1
System jest dostarczony z czasem impulsu centralnego zamka ustawionym na 1s.. Aby zmienić czas impulsu (3,5 s.) należy przeprogramować centralę alarmu.
Automatyczna blokada/odblokowanie: Program 2 i 3
System jest dostarczony z nie działającymi opisanymi elementami. Za każdym razem gdy kluczyk zapłonu jest ustawiony w położeniu wyłączonym(OFF), todrzwi automatycznie odblokuwują się. Za każdym razem gdy kluczyk zapłonowy jest włączony w położenie włączone(ON) - drzwi automatycznie zablokują się. Aby włączyć pracę blokowania/odblokowania - należy odpowiednio zaprogramować centralę.
Wybór pasywnej/aktywnej blokady drzwi : Program 5
Gdy wybrano aktywną blokadę drzwi, to będą się one blokować jedynie po użyciu transmitera. Alarm pracujący w trybie pasywnego uzbrojenia, po 30 sekundowym cyklu uzbrajania - nie zablokuje drzwi.
Gdy wybrano pasywną blokadę drzwi, to będą się one blokować zarówno po użyciu transmitera jak i po 30 sekundowym cyklu samo uzbrajana.
Aby załączyć blokowanie drzwi w chwili włączania systemu , należy odpowiednio ustawić program 5.
Wybór uzbrojenia: aktywne / pasywne : Program 6
Ten układ alarmowy może być zaprogramowany dla pracy albo w systemie zabezpiczającym uzbrajanym PASSIVE (pasywnie) lub ACTIVE (aktywnie).
Jako alarm PASSIVE (pasywny) system będzie automatycznie uzbrajał się przez około 30 sekund po wyłączeniu kluczyka zapłonowego i zamknięciu drzwi (uzbrajanie jest zawieszone do momentu zamknięcia ostatnich drzwi w pojeździe). Układ ten chroni pojazd na wypadek gdybyś zapomniał uzbroić system używając transmitera. Gdy do alarmu podłączono blokadę drzwi - to drzwi będą działały zgodnie ze stanem programu 5. Jako alarm ACTIVE (aktywny) system może być uzbrojony tylko przez nadajnik pilotowy. Nie wystąpi tutaj rezerwowe automatyczne uzbrojenie. Aby system działał jako alarm PASSIVE (pasywny) – przełącz program 6.
Wybór czasu na wyłączenie czujnika: Program 7
Program ten pozwala na ustawienie czasu na wyłaczenie czujnika dołączonego do specjalnego gniazda centrali:
- przez pierwsze 5 sekund po uzbrojeniu alarmu
- przez cały czas po uzbrojeniu alarmu.
Wybór wyłącznik awaryjny kodowany/ nie kodowany: pętla szara
Zwarta pętla oznacza że wyłaczenia awaryjnego alarmu można dokonać wyłacznie poprzez wprowadzenie indywidualnego kodu. Rozwarta - że wyłaczenia alarmu można dokonać tylko za pomocą wyłacznika awaryjnego.
Wybór : spadek napięcia - pętla zielona
Ten system alarmowy może być połączony aby pracował jako układ wykrywania spadku napięcia lub systemu oprzewodowanego. Jako system wykrywania spadku napięcia - alarm będzie uruchamiał się przy włączeniu odbiornika energii elektrycznej (żarówka itp.). Aby wyłączyć czujnik wykrywania spadku napięcia należy przeciąć zieloną pętlę.
Jako system oprzewodowany - alarm będzie uruchamiał się za każdym razem, gdy zostaną otwarte drzwi, maska silnika lub pokrywa bagażnika - poprzez bezpośrednie połączenie (oprzewodowanie) do wyłączników. Oznacza to, że jeśli lampka oświetlenia wewnętrznego jest przepalona lub gdy bezpiecznik tego układu jest przepalony - to alarm będzie kontynuował ochronę wszystkich punktów wejściowych.
UWAGA: Gdy wybrano uzbrojenie"pasywne" i "wykrywanie spadku napięcia" - to musicie oprzewodować wyłącznik kołkowy drzwi kierowcy - w przeciwnym razie uzbrojenie pasywne nie zostanie pobudzone.
KANAŁ 2 - wyjście:
System ten posiada dodatkowe wyjście do sterowania nowymi elementami.
Wyjście to jest niezależnym kanałem z nadajnika i jest sterowane przez mniejszy przycisk na nadajniku (wciśnij i przytrzymaj 3s.) . Jest to opóźniony impuls masowy trwający 1 s. (maksymalnie 300 mA) i może być stosowany do sterowania/kontroli:
*dodatkowego przekaźnika zwalniającego pokrywę bagażnika
*dodatkowego zdalnego rozrusznika AS-9151
*dodatkowego podnoszenia szyb AS-9153.
Wyjścia : sterowanie centralnym zamkiem:
Ten system daje sygnały wyjściowe zarówno (+) i (-) blokady drzwi - dla bezpośredniego połączenia większości fabrycznie zamontowanych przekaźników sterowania centralnym zamkiem. Regulacja czasowa tych wyjść jest ustawialna na impulsy o długości 1 sekundy lub 3,5 sekund. Wyjścia blokady drzwi posiadają zdolność prądową wynoszącą 300mA -tak więc przekaźniki zewnętrzne muszą być stosowane w obwodach przełączających wytrzymujących więcej niż 300 mA, lub w obwodach sterowania blokady drzwi 4- lub 5- przewodowych z polazyzacją odwrotną.
Dla uproszczenia oprzewodowania tych obwodów stosowany jest interfejs blokady drzwi AS-9159.

MONTAŻ GŁÓWNYCH ELEMENTÓW:
MODUŁ STEROWNICZY:
Wybierz położenie montażowe wewnątrz kabiny pasażerskiej (w górnej części za tablicą rozdzielczą) i umocuj go przy pomocy dwóch śrub znajdujących się na wyposażeniu układu. Moduł Sterowniczy może też być zamocowany przy pomocy przewodów - w miejscu jego montażu. Nie montować modułu sterowniczego w komorze silnika, gdyż nie jest to układ wodoszczelny. Należy unikać montażu układu bezpośrednio na fabrycznie zamontowanych elementach elektronicznych. Elementy te bowiem mogą spowodować interferencję częstotliwościową - a w efekcie osłabienie zakresu działania nadajnika i przerywaną pracę układu.
SYRENA
Wybierz położenie montażowe w części gdzie znajduje się silnik - która jest dobrze chroniona od dostępu od spodu pojazdu ! Unikaj rejonów, gdzie zbiera się woda. Część sygnałowa syreny musi być zwrócona w dół po zamontowaniu, aby zapobiec zbieraniu wody.Zamontuj syrenę w wybranym miejscu - przy pomocy śrub i wspornika znajdujących się na wyposażeniu.
WYŁĄCZNIK PALCOWY POKRYWY SILNIKA I BAGAŻNIKA:
Wyłącznik palcowy służy do zabezpieczania komory silnika i bagażnnika pojazdu.Wyłącznik ten musi być zamontowany i zmasowany z metalową powierzchnią pojazdu. Ważne jest, aby położenie zostało wybrane w miejscu gdzie nie będzie zbierała się i przepływała woda. Należy też unikać miejsc odpwowych, ścieków i ścian błotników w komorze silnika i bagażnika.Wybierz miejsce, które jest chronione przez uszczelnienia gumowe, gdy pokrywa silnika lub bagażnika jest zamknięta.Wyłącznik palcowy może być zamontowany z użyciem wsporników znajdujących się na wyposażeniu lub bezpośrednio z zastosowaniem wywierconych otworów o średnicy 8,2mm. Należy pamiętać, że przy prawidłowym montażu tłok pracujący wyłącznika powinien obniżać się przynajmniej o 1/4", gdy pokrywa silnika lub bagażnika jest zamknięta.
DIODA ZAMONTOWANA NA TABLICY ROZDZIELCZEJ:
Mała dioda elektroluminescencyjna znajduje się na wyposażeniu układu. Daje ona użytkownikowi wizualną informację o stanie pracy układu alarmowego. Dioda ta powinna być zamontowana na tablicy rozdzielczej tak, aby była łatwo widoczna z zewnątrz pojazdu oraz, aby nie odrywała uwagi kierowcy.Gdy miejsce zamontowania diody zostało wybrane - należy sprawdzić czy za płytą tablicy rozdzielczej nie biegną przewody elektryczne w tym miejscu, czy będzie do nich dostęp, oraz czy nie nastąpi uszkodzenie instalujących elementów przy wprowadzeniu diody do paneli.Nawierć otwór o średnicy 15/64 i przeprowadź czerwony i niebieski przewód od diody przez ten otwór od czołowej strony paneli. Mocno wciśnij korpus diody w otwór - aż do jej solidnego osadzenia.
PRZEŁĄCZNIK SERWISOWY:
Wybierz żądane miejsce dla zamontowania tego wyłącznika , który jest łatwo dostępny dla kierowcy pojazdu.Ten wyłącznik nie musi być ukryty, jakkolwiek ukrycie wyłącznika jest zawsze zalecane. Wyłącznik ten może być zamontowany poniżej tablicy rozdzielczej z zastosowaniem wspornika znajdującego się na wyposażeniu lub zamontowany w otworze o średnicy 1/4 " wykonanym w tablicy rozdzielczej . Należy sprawdzić czy za tablicą rozdzielczą występuje wystarczający luz dla umieszczenia korpusu wyłącznika i sprawdzić czy wiercenie nie uszkodzi istniejących elementów- jakie przechodzą przez tablicę.Niezależnie od tego jaka matoda jest stosowana- należy upewnić się, że tylna część wyłącznika posiada dostęp dla doprowadzenia przewodów.

OPRZEWODOWANIE SYSTEMU:
CZERWONY BEZPIECZNIKOWY PRZEWÓD (VOLTAGE SENSING) - ODCZYT SPADKU NAPIĘCIA :
Przewód ten należ podłączyć do przewodu + 12 V akumulatora samochodowego. Przewód służy do zasilania systemu alarmowego. W zastosowaniach z wykrywaniem spadku napięcia - im bliżej baterii jest przyłączony czerwony obwód wykrywania spadku napięcia. Przesuwając ten punkt połączenia panelu bezpiecznikowego - zwiększymy czułość, a połączenie z bezpiecznikiem oświetlenia wewnętrznego w pojeździe da maksymalną czułość obwodu wykrywania spadku napięcia.
CZERWONY PRZEWÓD BEZPIECZNIKOWY (HARDWIRE) + 12V PRĄDU STAŁEGO AKUMULATORA SAMOCHODOWEGO.
+12 V zasilania dla przekaźnika kierunkowskazów wewnątrz centrali.
ŻÓŁTY PRZEWÓD - +12V PO ZAŁĄCZENIU STACYJKI
Przewód ten należy podłączyć do przewodu na którym pojawia się i nie zanika +12V po załączeniu stacyjki w pozycję zapalenia kontrolek na desce rozdzielczej.
CZARNY PRZEWÓD - MASA
Podłącz ten przewód do stałej, metalowej części karoserii. Nie pomyl tego przewodu z cienkim przewodem antenowym, który jest wyprowadzony niezależnie z modułu kontrolnego.
JASNO-ZIELONY PRZEWÓD ( STREFA 1 NATYCHMIASTOWEGO URUCHOMIENIA - STEROWANY IMPULSAMI MASOWYMI )
Jest to przewód uruchomienia natychmiastowego. Ten przewód powinien być zarezerwowany dla połączenia z odatkowymi urządzeniami uruchamiającymi - takimi jak czujniki ruchu i/ lub czujniki uderzeniowe.
PRZEWÓD FIOLETOWY (+) WYŁĄCZNIKI DRZWIOWE STERUJĄCE (+).
Jeżeli wyłącznik lampki oświetlenia wewnętrznego od drzwi pojazdu posiada wyjście +12V gdy drzwi są otwarte, to musisz podłączyć ten przewód do dodatniego wyjścia jednego z wyłączników drzwiowych. W większości przypadków przewód fioletowy będzie musiał być jedynie podłączony do wyłącznika drzwiowego - bez względu na to, ile wyłączników drzwiowych posiada pojazd.
Ostrzeżenie!!! Nie wolno stosować fioletowego pprzewodu gdy pojazd posiada wyłączniki drzwiowe typu uziemionego (zmasowanego)- patrz BROWN WIRE( brązowy przewód).
BRĄZOWY PRZEWÓD (-) WYŁĄCZNIKI DRZWIOWE STERUJĄCE MASĄ (-).
Jeżeli wyłączniki lampki oświetlenia wewnętrznego od drzwi pojazdu posiadają wyjście zmasowane ( - ) gdy drzwi są otwarte (większość) - musisz połączyć ten przewód do ujemnego wyjścia jednego z wyłączników drzwiowych. W większości przypadków brązowy przewód będzie musiał być podłączony do jednego wyłącznika drzwiowego - niezależnie od tego jak dużo drzwi jest w samochodzie.
Ostrzeżenie!!! Nie wolno stosować brązowego przewodu, gdy pojazd posiada wyłączniki drzwiowe z wyjściem typu + 12V (patrz przewód fioletowy).
PRZEWÓD BIAŁY Z CZARNYM PASKIEM. WYJŚCIE DODATNIE DO SYRENY.
SYRENA Z WŁASNYM ZASILANIEM:
Połącz przewód biało-czarny z przewodem sterowania syreny (biało-czarny). Pozostałe przewody syreny przedłuż i podłącz do zasilania i masy w wiązce głównej centrali alarmu. Wszystkie przewody poprowadź poprzez uszczelnienie gumowe w przegrodzie ogniotrwałej pomiędzy komorą silnika i kabiną .
SYRENA ZWYKŁA:
Poprowadź ten przewód poprzez uszczelnienie gumowe w przegrodzie ogniotrwałej-do syreny alarmowej. Połącz przewód biało-czarny z dodatnim przewodem syreny (czerwony). Przykręć czarny przewód masujący syreny do masy podwozia.
PRZEWÓD POMARAŃCZOWY: 300 mA WYJŚCIE ZMASOWANE, GDY UKŁAD JEST UZBROJONY.
Ten przewód służy do sterowania przekaźnikiem odcinającym rozrusznik oprzewodowanym w konfiguracji "NORMALNIE ZAMKNIETEJ"(NC). Aby oprzewodować przekaźnik w konfiguracji NORMALNIE ZAMKNIETEJ należy wykonać następujące połączenia:
ZACISK PRZEKAŹNIKOWY 86 : Połącz z przewodem pomarańczowym, z zespołu przewodów układu alarmowego
ZACISK PRZEKAŹNIKOWY 85 : Połącz z przewodem, na którym jest +12V prądu stałego - gdy kluczyk zapłonu jest w położeniu ON (włączony) i START (rozruch), na którym jest 0V prądu stałego, gdy kluczyk jest w położeniach OFF (wyłączony) i ACC.
ZACISK PRZEKAŹNIKOWY 30 : Odetnij przewód sterujący rozrusznikiem i od strony staacyjki podłącz go do zacisku nr 30 przekaźnika.
ZACISK PRZEKAŹNIKOWY 87 A : Połącz odcięty przewód od sterowania rozrusznikiem z zaciskiem 87a przekaźnika.
ZACISK PRZEKAŹNIKOWY 87 : Bez połączenia.

BIAŁY PRZEWÓD : WYJŚCIE + 12V STEROWANIA KIERUNKOWSKAZÓW (MAKS.15A).
Przewód ten służy do włączania kierunkowskazów pojazdu w czasie uzbrajania i rozbrajania układu i w czasie działania sygnału alarmowego. Podziel go przez diody prostownicze ( 5A ) na dwa i podłącz je do przewodów zasilających kierunkowskazy.
PRZEWÓD NIEBIESKI : WYJŚCIE 300 mA /KANAŁ 2
Przewód niebieski daje impuls masy poprzez drugi kanał transmitera. Jest to wyjście tranzystorowe, niskoprądowe i winno być stosowane jedynie w celu zasilania cewki przekaźnika zewnętrznego lub wysterowania przewodu powodującego odblokowanie centralnego zamka (tylko dla układów sterowanych masą)
Ostrzeżenie : Podłączenie niebieskiego przewodu do wysokoprądowego wyjścia obwodu zwalniania bagażnika, wejść zdalnego włączania rozrusznika - uszkodzi moduł sterowniczy.

ZŁĄCZKA DWUBIEGOWA (BIAŁA) CZERWONO&ZIELONA : WYJŚCIA STEROWANIA CENTRALNYM ZAMKIEM.
Przewody te dają impulsy dodatnie (+) i impulsy ujemne (-) do sterowania interfejsem centralnego zamka. Dodatkowo długość impulsu jest nastawna między 1 sekundą a 3,5 sekundy. Długość impulsu jest wstępnie zaprogramowana w zakładzie producenta na 1 sekundę. Jeżeli chcecie zmienić długość na 3,5 sekundy - odsyłamy do rozdziału ZMIANA OKRESU TRWANIA IMPULSU BLOKADY DRZWI-opisanego poniżej.
We wszystkich przypadkach maksymalna wartość prądu wypływającego z tych wyjść nie może przekraczać 300 mA.
CENTRALNY ZAMEK STEROWANY MASĄ.
W tym układzie przewód czerwony daje impuls masy ( - ) podczas uzbrajania. Połącz czerwony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał masy z fabrycznego przełącznika centralnego zamka dofabrycznego przekaźnika sterowania centralnym zamkiem podczas zamykania centralnego zamka.
Zielony przewód daje impuls masowy w czasie rozbrajania. Połącz zielony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał masy z fabrycznego przekaźnika centralnego zamka do fabrycznego przełącznika sterowania podczas otwierania centralnego zamka.
CENTRALNY ZAMEK STEROWANY PLUSEM (+).
W tym układzie przewód czerwony daje impuls dodatni w czasie rozbrajania. Połącz czerwony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał dodatni z fabrycznego przełącznika centralnego zamka do fabrycznego przekaźnika sterowania centralnym zamkiem podczas otwierania.
Zielony przewód daje dodatni impuls w czasie uzbrajania. Połącz zielony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał dodatni z fabrycznego przełącznika centralnego zamka do fabrycznego przekaźnika sterowania podczas zamykania centralnego zamka.
ZMIANA OKRESU TRWANIA IMPULSU BLOKADY DRZWI :
1.Ustaw kluczyk zapłonowy w położeniuON (włączony).
2.Przełącz przełącznik serwisowy na: ON, OFF, ON, OFF, ON, i OFF (zał., wył., zał., wył.,zał., wył.)
1 ćwierknięcie potwierdzi cykl programowania.
3.Obróć kluczyk zapłonowy w pozycję OFF (wyłączony) a następnie ON (włączony) w ciągu 3 sekund.
1 ćwierknięcie = blokady drzwi nastawione na impuls 1 sekundowy
2 ćwierknięcia = blokady drzwi ustawione na impuls 3,5 sekundowy
4.Wciśnij i przytrzymaj przycisk 1 nadajnika dotąd,aż usłyszysz:
1 ćwierknięcie = blokady drzwi zmienione z cyklu 3,5 sekundowego na 1 sekudowy
2 ćwierknięcia = blokady drzwi zmienione z cyklu 1 sekundowego na 3,5 sekundowy
5.Włącz kluczyk zapłonowy w położenie OFF (wyłączony).


USTAWIANIE POSZCZEGÓLNYCH FUNKCJI AUTOALARMU PRESTIGE APS 150MX
Aby wprowadzić alarm w tryb programowania poszczególnych programów należy:
- załączyć stacyjkę,
- załączyć, a następnie wyłączyć wyłącznik serwisowy 3 razy,
- w ciągu 3 sekund wyłączyć i włączyć kluczyk w stacyjce, syrena wyda 1 lub 2 dźwięki zależnie od ustawienia programu pierwszego ( patrz tabela); aby zmienić ustawienie programu pierwszego wciśnij duży przycisk w pilocie (syrena wyda 1 lub 2 dźwieki),
- aby przejść do programu drugiego załącz a następnie wyłącz wyłącznik serwisowy, syrena wyda 1 lub 2 dźwięki zależnie od ustawienia programu drugiego ( patrz tabela); aby zmienić ustawienie programu drugiego wciśnij duży przycisk w pilocie ( syrena wyda 1 lub 2 dźwięki),
- aby przejść do programu trzeciego załącz a nastepnie wyłącz wyłącznik serwisowy; syrena wyda 1 lub 2 dźwięki zależnie od ustawienia programu trzeciego ( patrz tabela); aby zmienić ustawienie programu trzeciego wciśnij duży przycisk w pilocie ( syrena wyda 1 lub 2 dźwieki),
- tak samo postępujemy z kolejnymi programami aż do programu siódmego, po którym załączenie a następnie wyłączenie wyłacznika serwisowego powoduje wyjście z centrali alarmowej z trybu programowania ustawień funkcji programowanych autoalarmu .
Przerwanie programowania funkcji można również przeprowadzić w każdym momencie poprzez wyłączenie kluczyka w stacyjce.
Każdą kolejną czynność należy wykonać w ciągu 15 s., gdyż w przeciwnym wypadku programowanie zostaje przerwane.


PROGRAM 1 dźwięk syreny 2 dźwięki syreny ustawienie fabryczne
Pierwszy- długość impulsu zamka 1 sek. 2 sek. 1 sekunda
Drugi - zamknięcie zamków po załączeniu stacyjki Załączone wyłączone wyłączone
Trzeci- otwarcie zamków po wyłączeniu stacyjki Załączone wyłączone wyłączone
Czwarty - bez funkcji
Piąty - sposób zamykania zamków Pasywny aktywny pasywny
Szósty - sposób uzbrajania Pasywny aktywny aktywny
Siódmy - czas na wyłączenie czujnika wewnętrznego w ciągu 5 sek. od załączenia alarmu przez cały czas po załaczeniu przez cały czas po załączeniu





INSTRUKCJA PROGRAMOWANIA PILOTÓW

Transmiter załączony do alarmu jest zaprogramowany do alarmu przez producenta .

Programowanie transmitera

Jest bardzo ważnym aby pamiętać iż każda kolejna czynność programowania nie może trwać dłużej niż 15 sekund od zakończenia poprzedniej .
Jeśli 15 sek. zostanie przekroczone system programowania automatycznie powraca do stanu początkowego i jest to zasygnalizowane długim dźwiękiem syreny. Ponadto w każdym momencie programowania można powrócić do początku programowania poprzez wyłączenie stacyjki .


1. otwórz samochód i załącz stacyjkę
2. przełącz wyłącznik serwisowy „ ON-OFF , ON-OFF , ON-OFF ”
3. LED błyśnie raz i syrena wyemituje jeden dźwięk , co oznacza ,że kanał pierwszy jest
gotowy do zaprogramowania dowolnego przycisku
4. naciśnij jeden z przycisków pilota i poczekaj aż syrena wyemituje długi dźwięk informując,
że kod przycisku został wpisany do pamięci alarmu. Aby zaprogramować kolejny pilot
należy powtórzyć punkt 4 ( do poszczególnych kanałów zaleca się używać jednakowych
przycisków )
5. przełącz wyłącznik serwisowy do pozycji „ON” i „OFF”
6. LED błyśnie dwa razy i syrena wyemituje dwa dźwięki , co oznacza ,że kanał drugi jest
gotowy do zaprogramowania dowolnego przycisku
7. powtórz punkt 4 stosując inny przycisk ( kombinację kilku przycisków ) niż przy
programowaniu kanału pierwszego
8. przełącz wyłącznik serwisowy do pozycji „ON” i „OFF”
9. LED błyśnie trzy razy i syrena wyemituje trzy dźwięki , co oznacza ,że kanał trzeci jest
gotowy do zaprogramowania dowolnego przycisku .
10. powtórz punkt 4 stosując inny przycisk .( kombinację kilku przycisków ) niż przy
programowaniu kanałów pierwszego i drugiego.
11. przełącz wyłącznik serwisowy do pozycji „ON” i „OFF”
12. LED błyśnie cztery razy i syrena wyemituje cztery dźwięki , co oznacza ,że kanał
czwarty jest gotowy do zaprogramowania dowolnego przycisku .
13. powtórz punkt 4 stosując inny przycisk ( kombinację kilku przycisków ) niż przy
programowaniu kanałów pierwszego , drugiego i trzeciego.
14. po wyłączeniu stacyjki programowanie zostanie zakończone .

UWAGI : Przy wprowadzeniu nowego pilota do pamięci alarmu automatycznie zostaną
utracone kody „starych” pilotów .
Do pamięci alarmu można zaprogramować max. cztery piloty i należy to zrobić w
jednym cyklu programowania.
Aby wprogramować nowe piloty do uzbrojonego alarmu , należy go najpierw
rozbroić „starym” pilotem lub osobistym kodem wyłącznika awaryjnego.


PROGRAMOWANIE UKRYTEGO WYŁĄCZNIKA

Aby zapewnić jak najlepszą ochronę system pozwala na zaprogramowanie osobistego, ręcznego kodu bezpieczeństwa. Kod ten jest dwucyfrowy. Pierwsza cyfra musi być cyfrą od 1 do 9, a drugą musi być 1, 2, 3.
Aby zaprogramować twój kod system musi być rozbrojony. Kiedy system jest rozbrojony należy zaprogramować go w następujący sposób:

1) Przełączyć kluczyk zapłonu w pozycję ON (włączony), OFF (wyłączony) i następnie ON.
2) W ciągu trzech sekund przełączyć wyłącznik serwisowy na pozycję ON, a potem OFF. Syrena zabrzmi jednym krótkim sygnałem, po którym zaraz nastąpi jeden dłuższy sygnał dźwiękowy. To spowoduje, że system znajdzie się w trybie ręcznego programowania.
3) Czerwona dioda LED rozpocznie odliczanie migając. Pozwól LED migać dotąd, aż osiągnie pierwszą cyfrę wybranego kodu.
4) Jak tylko LED włączy odpowiednią cyfrę wybranego kodu należy:
A) przekręcić kluczyk w stacyjce OFF następnie ON dla drugiej cyfry 1
B) przekręcić kluczyk w stacyjce OFF następnie ON 2 razy dla drugiej cyfry 2
C) przekręcić kluczyk w stacyjce OFF następnie ON 3 razy dla drugiej cyfry 3
5) Syrena zabrzmi raz krótko raz długo wskazując, że kod został zapamiętany.
6) Po 2 sekundach LED będzie świecić w układzie zapamiętanego kodu – pierwsza cyfra – pauza – druga cyfra.

PRZYKŁAD: aby zaprogramować manualny kod 52 należy:

1) Przełączyć kluczyk zapłonu w pozycję ON, OFF, ON.
2) W ciągu 3 sekund przełączyć wyłącznik serwisowy w pozycję ON, następnie OFF. Syrena zabrzmi raz krótko raz długo. System został włączony na programowanie kodu manualnego.
3) Pozwól diodzie LED zaświecić 5 razy i podczas lub po piątym mrugnięciu szybko przełączyć kluczyk zapłonu (aby wprowadzić drugą cyfrę kodu) na pozycję OFF, ON, OFF, ON.
4) Syrena zabrzmi raz krótko raz długo, wskazując, że kod został zapamiętany.
5) Po 2 sekundach przerwy LED zaświeci 5 razy – przerwa – 2 razy. To znaczy, że kod 52 został wczytany do pamięci.

UWAGA: Bardzo ważne jest aby zrozumieć operowanie kodem manualnym, gdy w momencie wyczerpania się baterii pilota lub jego zaginięcia, może stać się on potrzebny aby rozłączyć alarm. Po zaprogramowaniu należy go zapisać i przechowywać w bezpiecznym miejscu.

ABY ROZŁĄCZYĆ ALARM:

1) Otwórz drzwi. Alarm został włączony.
2) Przekręć kluczyk w stacyjce na pozycję ON (włączony). Alarm zatrzyma się na 3 sekundy, następnie syrena rozpocznie odliczanie długimi sygnałami.
3) Po usłyszeniu dźwięku oznaczającego pierwszą cyfrę kodu należy
a) przekręć kluczyk w stacyjce OFF następnie ON dla drugiej cyfry 1
b) przekręć kluczyk w stacyjce OFF następnie ON 2 razy dla drugiej cyfry 2
c) przekręć kluczyk w stacyjce OFF następnie ON 3 razy dla drugiej cyfry 3
4) Alarm zostanie wyłączony i można uruchomić samochód.

PRZYKŁAD: Dla cyfry kodu 52.

A) Otworzyć drzwi – alarm załączy się.
B) Przekręć kluczyk w stacyjce alarm zatrzyma się na 3 sekundy, następnie syrena zabrzmi pięciokrotnie ( pierwsza cyfra kodu-5).
C) Po piątym dźwięku szybko przekręć dwukrotnie kluczyk na pozycję OFF, następnie ON (druga cyfra kodu-2)
D) Alarm został rozbrojony i można uruchomić samochód.

Jeżeli nie zostanie zaprogramowany własny kod wówczas ustawiony jest kod fabryczny 11.
Aby rozbroić alarm należy:

A) Otworzyć drzwi – alarm załączy się.
B) Przekręcić kluczyk w stacyjce alarm zatrzyma się na 3 sekundy, następnie syrena zabrzmi długim dźwiękiem.
C) Jak tylko zabrzmi dźwięk szybko przekręcić kluczyk w pozycję OFF, następnie ON.
D) Alarm został rozbrojony i można uruchomić samochód.

lunatyk
05-09-09, 21:25
o kur*^!Ra powiedz że to przepisywałeś ręcznie a jesteś lepszy niż worek amfy w podszybiu =]]]:D:D:D


ps. sterownik do sterowania centralnym zamkiem z pilota u mnie znajdował się 5 cm przed lewarkiem zmiany biegów pod całą środkową konsolą :) od alarmu to raczej pod maską bym szukał :)

brak.loginu87
05-09-09, 22:10
Nie przepisywałem tego, takie fajne rzeczy można znaleźć na elektrodzie


(...) od alarmu to raczej pod maską bym szukał

Instrukcja mówi właśnie coś innego, a nie chce w ciemno rozbierać całego wnętrza. Najbardziej potrzebuje wiedzieć gdzie jest przełącznik serwisowy, bo chce alarm przeprogramować i dokupić drugiego pilota (z komisu dostałem tylko jeden, a poza tym ten zgubiony pewnie jest wprogramowany do centralki :zonk: ).

PRZEŁĄCZNIK SERWISOWY:
Wybierz żądane miejsce dla zamontowania tego wyłącznika , który jest łatwo dostępny dla kierowcy pojazdu.Ten wyłącznik nie musi być ukryty, jakkolwiek ukrycie wyłącznika jest zawsze zalecane. Wyłącznik ten może być zamontowany poniżej tablicy rozdzielczej (...)

MODUŁ STEROWNICZY:
Wybierz położenie montażowe wewnątrz kabiny pasażerskiej (w górnej części za tablicą rozdzielczą) i umocuj go przy pomocy dwóch śrub (...)

Badman
05-09-09, 23:18
szukaj pod kierownica, odkrec ten plastik ktory masz przy kolanach kierowcy

brak.loginu87
09-09-09, 13:07
Dopiero dzisiaj miałem chwilkę żeby sprawdzić to miejsce i niestety pudło. Ktoś ma jakieś inne propozycje?

Dissnej
14-09-09, 18:37
Jak znajdziesz koniecznie daj znać na prv. Ja też szukam więc jak coś to się odezwę:)

adamus89
26-09-09, 08:36
witam, mam alarm prestige 400 w swoim 5d i centralny zamek tylko z kluczyka. chciałbym zeby byl tez sterowany z pilota od tego alarmu. co musze dokupic? czy wystarczy silownik(master jak dobrze mysle)? czy trzeba jeszcze jakis sterownik dodatkowy? i jak to podłączyc?

brak.loginu87
26-09-09, 15:10
Już znalazłem alarm, ale po lekturze innych tematów stwierdziłem, że lepiej nie pisać gdzie montowano go "seryjnie".

witam, mam alarm prestige 400 w swoim 5d i centralny zamek tylko z kluczyka. chciałbym zeby byl tez sterowany z pilota od tego alarmu. co musze dokupic? czy wystarczy silownik(master jak dobrze mysle)? czy trzeba jeszcze jakis sterownik dodatkowy? i jak to podłączyc?
z instrukcji:
CENTRALNY ZAMEK STEROWANY MASĄ.
W tym układzie przewód czerwony daje impuls masy ( - ) podczas uzbrajania. Połącz czerwony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał masy z fabrycznego przełącznika centralnego zamka dofabrycznego przekaźnika sterowania centralnym zamkiem podczas zamykania centralnego zamka.
Zielony przewód daje impuls masowy w czasie rozbrajania. Połącz zielony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał masy z fabrycznego przekaźnika centralnego zamka do fabrycznego przełącznika sterowania podczas otwierania centralnego zamka.
CENTRALNY ZAMEK STEROWANY PLUSEM (+).
W tym układzie przewód czerwony daje impuls dodatni w czasie rozbrajania. Połącz czerwony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał dodatni z fabrycznego przełącznika centralnego zamka do fabrycznego przekaźnika sterowania centralnym zamkiem podczas otwierania.
Zielony przewód daje dodatni impuls w czasie uzbrajania. Połącz zielony przewód z przewodem, który daje niskoprądowy sygnał dodatni z fabrycznego przełącznika centralnego zamka do fabrycznego przekaźnika sterowania podczas zamykania centralnego zamka.

nie wiem jak się to robi w praktyce, nie mam tak podłączone (mam tylko centralny z kluczyka)

EDIT 22:20
Dzisiaj postanowiłem pobawić się z Hanką alarmem więc sprawdziłem wyprowadzenie centralnego i faktycznie działa. Trzeba je podłączyć pod oryginalny przekaźnik który steruje zamkami (tylko gdzie on jest?). Co do samego centralnego to jak tak zamykałem i otwierałem sobie zamek to zauważyłem jedną rzecz która mnie niepokoi. Otóż z drzwi kierowcy nie słychać pracy siłownika! - mam wersję samochodu bez pilota podczerwieni w kluczyku. Czy ktoś bardziej doświadczony czy sprawdzić czy jest tam siłownik bo nie zdążyłem rozebrać boczku po drugiej stronie (noc mnie zastała). http://img19.imageshack.us/img19/6279/dsc00837ei.th.jpg (http://img19.imageshack.us/img19/6279/dsc00837ei.jpg/)

adamus89
28-09-09, 16:29
ale wystarczy mi silownik i odpowiednie polączenie?

brak.loginu87
28-09-09, 17:19
Alarm posiada wydajność prądową 300mA - czyli możne sterować przekaźnikiem np. tym oryginalnym co masz w drzwiach pasażera. Jeszcze dokładnie nie wiem jak go podłączyć bo w drzwiach kierowcy nie ma siłownika a nie chciałem na darmo rozbierać boczków drzwi. Co do uruchomienia centralnego zamka z pilota to polecam temat ten: http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=55703 i tam na pewno zdam relacje czy da się przerobić oemowy zamek centralny z drzwi lewych tylnych. Natomiast jak uda mi się to wszystko wysterować tym alarmem to na pewno napiszę tu jak to podłączyć. Mam nadzieję, ze zamek szybko przyjdzie bo już go wylicytowałem za 19,99 + przesyłka :)

marcinz22
31-12-09, 14:48
mam pytanie odnośnie syreny w alarmie prestige aps 150. Chodzi o to że, co bym nie zrobił to jeszcze nie udało mi się zrobić tak żeby włączyła się syrena. Zamykam samochód, włączam alarm, następnie otwieram samochód to włączają się tylko światła awaryjne no i silnika się nie da odpalić ale żadnego dźwięku nie słychać. Wydaje się że wszystko działa tak jak powinno bo po 30 sekundach samochód sam się zamyka, włączają się awaryjne jak się otworzy bagażnik z kluczyka itd. Ale o co chodzi z tą syrena? Wiem że jest może jakiś cichy tryb ale nie mogę go wyłączyć

Dissnej
31-12-09, 15:04
Już znalazłem alarm, ale po lekturze innych tematów stwierdziłem, że lepiej nie pisać gdzie montowano go "seryjnie".
No nie bądź żyła, powiedz gdzie był:confused: Odkąd kupiłem samochód dioda alarmu zamiast mrugać świeci ciągle. Podejrzewam, że to właśnie włącznik serwisowy jest na off. Pomóż koledze plisssssssss:)

brak.loginu87
02-01-10, 12:15
mam pytanie odnośnie syreny w alarmie prestige aps 150. Chodzi o to że, co bym nie zrobił to jeszcze nie udało mi się zrobić tak żeby włączyła się syrena. Zamykam samochód, włączam alarm, następnie otwieram samochód to włączają się tylko światła awaryjne no i silnika się nie da odpalić ale żadnego dźwięku nie słychać. Wydaje się że wszystko działa tak jak powinno bo po 30 sekundach samochód sam się zamyka, włączają się awaryjne jak się otworzy bagażnik z kluczyka itd. Ale o co chodzi z tą syrena? Wiem że jest może jakiś cichy tryb ale nie mogę go wyłączyć

Zobacz czy masz podłączoną masę do syreny, bo jak ją kiedyś przypadkowo odłączyłem (coś grzebałem z silniczkiem poziomowania od świateł) to dokładnie się tak zachowywał jak napisałeś.


No nie bądź żyła, powiedz gdzie był:confused: Odkąd kupiłem samochód dioda alarmu zamiast mrugać świeci ciągle. Podejrzewam, że to właśnie włącznik serwisowy jest na off. Pomóż koledze plisssssssss:)

łatwo można odnaleźć centralkę (jest w niej przekaźnik jak w "kierunkowskazie"). Jak siądziesz w samochodzie i zamkniesz drzwi i zaczniesz naciskać duży przycisk na pilocie to centrala będzie hałasować przekaźnikiem.

Ewentualnie możemy to rozwiązać inaczej. Widzę, że jesteś również z Krakowa to pewnie nie ma większego problemu żebyś podjechał ze swoją Hanną, to coś zaradzimy.

Dissnej
02-01-10, 20:46
OK, dzięki za wskazówki:) Jak nie znajdę to się na prv odezwę.

SkaterSdz88
07-01-10, 00:57
Witam. Ja kupilem taka centralke: <klik> (http://allegro.pl/item851220941_sterowanie_zamka_centralnego_bx20_ca rprotect.html)
Dokupie jutro zwykly silownik slave do drzwi od kierowcy. Wiem jak podlaczyc ta centralke z pilota do centralki oem. Moje pytanie brzmi: Jak zrobic sygnalizowanie swiatlami awaryjnymi?? Moja c. BX20 moze sterowac + lub - tylko gdzie podpiac ten kabel do awaryjnych????

kacza_mc
26-05-10, 13:26
Sory za odkopanie tematu, ale mam problem z tym alarmem,
a więc, wszystko działa jak trzeba prócz zamykania drzwi z pilota,
uzbrajać uzbraja, wszystko jak trza, ale nie zamyka, zamyka dopiero jak:

wysiadam z samochodu, zamykam drzwi naciskam raz na pilota , mrugnie i sie uzbroi ale nie zamknie drzwi, nacisne drugi raz i sie rozbroi i w czase gdy mruga rozbrojenie czyli 3 migacze, wcisne pilotem jeszcze raz- zamknie i uzbroi.

Patent jest ale to jest troche męczące ... Wicie coś może jak zaradzić ? Czemu za 2 razem i to w czasie mrugania rozbrojenia zamyka drzwi ? Z kluczyka central działa, wszystko działa tylko ten patent z zamykaniem ...

kowal162
22-09-10, 12:09
Sory ze okopuje temat ale dzieki poradzie z przekaznikiem wkoncu odłączyłem dziadoskie czujniki zewnetrzne bo przez nie ciagle włączał mi sie ten alarm a teraz spokój wkoncu bo byle mucha potrafiła szumu narobic. Dzieki za info.:p

kacza_mc
23-09-10, 22:34
sam sobie poradziłęm z tym problemem, zdiagnozowałem zwarcie na wejściu do alarmu ( właśnie przy centralnym otwieraniu drzwi )

osvch
30-06-11, 14:59
Nie wiem dlaczego ale u mnie nie mogę go przeprogramować. Mianowicie mowa o programie 2 i 3. Gdy wchodze w program drugi mam jedno piknięcie- czyli rygluje drzy po włączeniu zapłonu- i gdy chce to zmienić naciskając większy przycisk na pilocie to nic się nie dzieje, a czytając instrukcje powinien piknąć dwa razy... istnieje inny spodób przeprogramowania?

EDIT: OK, po prostu wylogowałem piloty i dlatego nie było szans na programowanie ;)

kowal162
30-06-11, 17:46
Ja tam mam sterowany centralny zamek OEM z tego alarmu , jest podłaczony wlasnie pod przekaznik centralnego zamka:o

szastal
20-10-11, 00:41
Ja mam inny problem, padł ost pilot (jedyny jaki miałem) wg mauala niby jest sterownik zdalnego sterowania za radiem, sterownik centralnego zamka w drzwiach pasażera i alarm w bagażniku, tylko manual jest jakiś dziwny i trudno z nim dojść do czego kol wiek , czy centralny jest sterowany z alarmu czy też odwrotnie, podmianka samego sterownika zdalnego załatwi sprawę ?

brak.loginu87
22-10-11, 22:39
Chyba kolego coś pomieszałeś. Centralka alarmowa nie znajduje się w bagażniku. Centralka alarmowa steruje zamkiem w drzwiach kierowcy, a sterownik zamka centralnego (oryginalny) naśladuje ruchy zamka w drzwiach kierowcy. Mowa tu jest o alarmie prestige aps 150 mx. Ewentualnie zadaj pytanie bardziej precyzyjnie.

szastal
22-10-11, 23:28
Na razie przejrzałem tylko instrukcję, a w niej jest że sterownik zdalny za radiem, centralny zamek w drzwiach pasażera, a alarm w bagażniku, tak jest niby w aero vti, wiem że przy nie których opisach piszę wyraźnie że dotyczy wersji KG:VTi , nie rozbebeszyłem jeszcze auta, ale jak zamknę auto i niby alarm daje sygnał na kierunki to słychać z tylu prawego koła, no tak jak niby alarm siedzi, ale to instalacja ori hondowska i nie wiem dokładnie jaki to alarm. Nie jest jasno napisane jak się komunikuje alarm z centralnym, ale ten sam kolor kabla wychodzi ze sterownika zdalnego do alarmu i centralnego. Jednak nie mam pilota teraz, ale jak zamykam i otwieram auto kluczykiem to alarm zaskakuje, czyli sterowany jest centralnym, albo chociaż sygnałem z bębenka w drzwiach kierowcy a to najgorsze z możliwych rozwiązań bo każdy może się do auta dostać i odjechać .

Myślałem o samej podmiance zdalnego sterownika, ale alarm to też nie jest rewelacja więc chyba będę kombinować nad wymianą całości

brak.loginu87
25-10-11, 20:44
chociaż sygnałem z bębenka w drzwiach kierowcy a to najgorsze z możliwych rozwiązań bo każdy może się do auta dostać i odjechać
U mnie bębenek w drzwiach kierowcy nie steruje alarmem i go nie wyłączy. Jeżeli złodziej otworzył by drzwi kierowcy to wtedy reszt drzwi też mu się otworzy (tak czy inaczej wszedł by do środka). U nie nawet jak bym zostawił otwarte okno i byś chciał pociągnąć za cyngielek, żeby otworzyć zamek, to zanim zdążysz dosięgnąć to czujki ruchu to wykryją i alarm się włączy.

szastal
25-10-11, 22:09
Tak włączą się od czujki ruchu, ale z tego co mi rafsio mówił to wyć będzie a i tak odjedziesz. Ja widzę że jak nie mam pilota i zamykam auto z kluczyka i alarm się uzbraja (takie daje objawy) świecą migacza i diody w drzwiach też migają, jak otwieram z kluczyka to działa oczywiście w odwrotną stronę dlatego wydaje mi się że tak to właśnie działa. Jeśli u ciebie jest tak że masz alarm uzbrojony i otwierasz drzwi kierowcy i alarm ci będzie wył to ok.

Poll
25-10-11, 22:25
Ja wiem ja wiem gdzie jest wyłącznik ; ) aps 150 mx. Jeżeli ktoś potrzebuje to priv.

Czy wszyscy w tym śmiesznym alarmie mają tak, że po przekręceniu kluczyka na II zamykają się wszystkie drzwi? ; )

Franz
30-01-12, 10:16
Proszę skasować. Dziękuję.

poilnois
25-06-12, 22:40
odkopuje bo mam problem ostatni pilot i chce jakiś dorobić ale tak czy siak znaleźć wyłącznika nie moge, syrenka nie daje znaku życia i pewności że mam prestige też nie ma:)
ale jak byś na prv powiedział gdzie moge ew. znaleźć ten wyłącznik to może dojde do jakiś wniosków:)
pozdrawiam

Poll
26-06-12, 12:01
A na pilocie co jest? I jak wygląda. Zrób foto to powiem Ci czy to prestige. Mi też padł pilot 1 i każdy dzień w stresie hehe

Mathaeus
15-08-12, 09:13
Witam mam Alarm prestige aps 150mx

wiecie może jaka pilot ma częstotliwość ?

rychupeja
07-06-13, 22:22
Będe niezmiernie wdzięczny temu, który mi powie jak podłączyć lampkę wnętrza tak aby po otwarciu/zamknięciu samochodu pilotem mrygała razem z kierunkami. Czytam schematy ale kiepsko reflektuje jak to zrobić. Bardzo byłbym wdzięczny za wskazówki - alarm oczywiście jak w temacie.

Poll
08-06-13, 14:14
A po co takie coś, jeżeli mogę wiedzieć? Tak niski jesteś, że lampkę widzisz? ; D

rychupeja
08-06-13, 16:33
A po co takie coś, jeżeli mogę wiedzieć? Tak niski jesteś, że lampkę widzisz? ; D

Wyobraź sobie taką sytuacje - godz. 22 wieczór, zajeżdzam pod blok nowo poznanej dupeczki civem 1,6 biTURBO, idę po nią potem zmierzamy do mojego wozu, ja w międzyczasie naciskam przycisk pilota - a tu łi łi i w ułamku sekund laska widzi królewskie wnętrze z alakantry i ma już mokro że to e46 od turka :o
Jakieś jeszcze pytania? ;)

Poll
08-06-13, 17:03
Nie bardzo to wymyśliłeś. Skoro ma tylko mrugnać 3 razy z kierunkami. Chyba, że chcesz napiżdzać cały czas i robić dyskotekę ; ) Może coś w nutkach Rycha jest? ; D

rychupeja
08-06-13, 19:37
Krótkie pytanie, wiesz jak pomóc czy nabijasz tylko posty? Może piszmy w myśl zasady: konkretne pytanie - konkretna odpowiedź.

janekldz
04-12-13, 17:35
Witam. W Civicu MB2 mojej żony jest "urządzenie antyporwaniowe Protector Car Car Stop Prestige" (bez alarmu) jest to przycisk który muszę wciskać za każdym razem jak przy wlączonym zapłonie otworze lub zamknę drzwi. Jest to strasznie uciążliwe... czy da sie to wylączyć? Posiadam do tego instrukcję ale sa tam informacje o konfiguracji alarmu którego nie posiadam a o samym włączniku antynapadowym iest tylko napisane jak to działa.

rychupeja
04-12-13, 17:48
Witam. W Civicu MB2 mojej żony jest "urządzenie antyporwaniowe Protector Car Car Stop Prestige" (bez alarmu) jest to przycisk który muszę wciskać za każdym razem jak przy wlączonym zapłonie otworze lub zamknę drzwi. Jest to strasznie uciążliwe... czy da sie to wylączyć? Posiadam do tego instrukcję ale sa tam informacje o konfiguracji alarmu którego nie posiadam a o samym włączniku antynapadowym iest tylko napisane jak to działa.

To jest ten sam alarm? Jesli tak to na necie krąży jego serwisówka, może coś ci ona pomoże. Po wpisaniu na google szybko znajdziesz. Aczkolwiek te alarmy zdaje się nie miały tej funkcji, bo sam tego nie mam, ale mogę się mylić.

janekldz
04-12-13, 18:05
To nie jest alarm tylko sama funkcja antynapadowa Prestige zakładana w salonie Hondy. Szukałem i nie znalazłem jak to wylaczyc:/ instrukcje mam orginalna ale nic w niej nie jest napisane jak to sie wylacza.

janekldz
05-12-13, 09:09
Znalazlem wlacznik serwisowy Zacząłem szukać po przewodach od ukrytego włącznika doszedłem do centralki ( znajdowała się po lewej stronie pod plastikiem przy pedale sprzęgła) a od niej wychodził cienki przewodzik który się konczył włącznikiem ukrytym obok fotela pod plastikowa nakładka progu.

rychupeja
05-12-13, 09:31
Znalazlem wlacznik serwisowy Zacząłem szukać po przewodach od ukrytego włącznika doszedłem do centralki ( znajdowała się po lewej stronie pod plastikiem przy pedale sprzęgła) a od niej wychodził cienki przewodzik który się konczył włącznikiem ukrytym obok fotela pod plastikowa nakładka progu.

Wyłącznik serwisowy dezaktywuje ci cały alarm... Funkcja jest aktywowana masą z krańcówek drzwi - teoretycznie jakby odłączyć ją od centralki x4 problem by znikął ale wraz z nim cały alarm tj. jego aktywacja po otwarciu drzwi. Ale mimo wszystko teoretyzuje tylko, ciężko mi cokolwiek doradzić bo w mojej instrukcji także nic nie widze na temat antynapadu. Zostaje ci serwis alarmów - tam ci ktoś powinien pomóc.

Poll
05-12-13, 20:30
Pojedź do elektronika samochodowego i wyjmie cała stertę na temat tego alarmu bo był dość popularny za czasów swojej świetności i zrobi Ci co tylko zamarzysz ; )

janekldz
06-12-13, 06:23
Wyłącznik serwisowy dezaktywuje ci cały alarm... Funkcja jest aktywowana masą z krańcówek drzwi - teoretycznie jakby odłączyć ją od centralki x4 problem by znikął ale wraz z nim cały alarm tj. jego aktywacja po otwarciu drzwi. Ale mimo wszystko teoretyzuje tylko, ciężko mi cokolwiek doradzić bo w mojej instrukcji także nic nie widze na temat antynapadu. Zostaje ci serwis alarmów - tam ci ktoś powinien pomóc.

Ale ja nie mam alarmu prestige tylko samą funkcję antynapadu - nie posiadam orginalnego alarmu. Mam dokładany alarm który dalej sobie bez problemu działa.