Zobacz pełną wersję : zawory w B18C4
witam wiem że ktoś pomyśli żę już wszystko powiedziane zostało na temat zaworów ...
mianowicie tego się nie doczytałem:
w B18C4 gdzie wsadzamy szczelinomierz?
- pod krzywkę wałka ?
czy pod popychacz zaworu , którego regulujemy?
jak pod krzywkę wałka to jaki szczelinomierz wkładamy bo na krzywce jest inny luz niż na popychaczu zawora.
- jakimś specjalnym kluczem regulujemy czy macie jakieś metody bo żaden mi nie sięga w głąb głowicy ani fajkowy ani oczko wygięte zwykłym oczkowym to nawet nie ma sensu się babrać.Nasadką też nie da rady bo przy dokręcaniu trzeba trzymać śrubokrętem śrubę .
Szczelinomierz wkładamy pod popychacz. Zadnego specjalnego klucza nie trzeba, wystarczy tylko srubokret i oczkowy klucz
może ja jestem jakiś inny bo włożyć szczelinomierz pod popychacz ,czyli między zawór a łapkę popychacza to wyczyn , a jak się już uda to jest wygięty i błędnie wskazuje luz.
a z tym kluczem oczkowym to dobre , kolego widziałeś jak głęboko są zawory w B18??
oczkowy to można w D seri się pobawić tam nie ma filozofii
zmień nazwę tematu z czymś o regulacji.
mam nadzieje ze to ci cos pomoze:
http://img441.imageshack.us/img441/9137/beznazwy1r.th.jpg (http://img441.imageshack.us/i/beznazwy1r.jpg/)
czyli pod łapkę na krzywce wałka ... dzięki :D
Jaką łapke?! Szczelinomierz wkałada się między dźwigienke zaworową a trzonek zaworu (bo tak te dwa elementy się nazywają) I napewno nie między dźwigienke a krzywke.
ale tam jest strasznie ciężkie dojście trzeba szczelinomierz wygiąć bo inaczej nie da rady z innej strony dojść.
ale tam jest strasznie ciężkie dojście trzeba szczelinomierz wygiąć bo inaczej nie da rady z innej strony dojść.
nie jest całkiem łatwo...a luzy nie są wygodne także..
ale takie zycie...
nie jest całkiem łatwo...a luzy nie są wygodne także..
ale takie zycie...
Lcfr powiedz mi jak sobie radzisz z ustawianiem chodzi mi o wkładanie szczelinomierza masz jakieś miejsce czy po prostu trzeba się pobawić z tym :D
powiem szczerze, że ze szczelinomierzem nie miałem problemu (oprócz tego ze wkurza fakt iz nie można dokładnej POŻĄDANEJ wartosci uzyskac chyba ze sie ma jakis spec szczelinomierz) z włożeniem szczelinomierza...
on sie wygina i jakos sie o daje ogarnac (nie pamietam jak ale wiem ze bezproblemowo)
bardziej mnie wkurzało ze rzecz sie dzieje "głęboko" i zwykła 10tka do kontry śruby nie pasi wiec musiałem sobie skombinowac taką hand made wygietą odpowiednio (mozna też nasadową podejsc jeszcze)
zawory wyregulowane tak jak mówiłeś Lcfr trzeba się pobawić i trzeba się zaopatrzyć w klucz rurkowy
Wczoraj regulowałem u siebie, na moje były za ciasno. Czy dobrze zrobiłem regulując tak, żeby (dla dolotowych) szczelinomierz 0,2 mm wchodził z minimalnym oporem, ale 0,25mm już za cholerę nie chciał wejść? Dla D15Z8 powinno być ok. 0,2mm dolot i 0,25mm wydech, tak?
odgrzeje kotleta:D
powie ktoś ile może kosztować regulacja zaworów w b18c4 ???
i czy musi to być jakiś prze macher czy każdy mechanior to ogarnie ??
czy musi to być jakiś prze macher czy każdy mechanior to ogarnie ??
sam bys sobie zrobil, troche zabawy jest ale $ w kieszeni zostaje
http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzynaregulacja-luzow-zaworowych-honda-civic-v-ge-vt632.htm
Tu jest bardzo ładnie opisane. Jest to dla SOHC, ale dla DOHC sprawa wygląda praktycznie tak samo :)
odgrzeje kotleta:D
powie ktoś ile może kosztować regulacja zaworów w b18c4 ???
i czy musi to być jakiś prze macher czy każdy mechanior to ogarnie ??
W ASO ok. 120zł.
pytałem niedawno w ASO Wieliczka i podali cenę 200 pln
mam pytanko - czy gość na tym filmiku poprawnie reguluje zawory? chodzi mi głównie o miejsce wkładania szczelinomierza,
http://www.youtube.com/watch?v=yv3Ed7VL59E&feature=related
tak, tylko przy takim regulowaniu ustawiasz mniej niz 0,25 i 0,20
tzn. można zrobić np. 0,20mm dla wydechowych i 0,15mm dla ssących ? bo mam takie najbliższe wartości na szczelinomierzu
wszędzie jak się orientowałem na forach widnieją przedziały:
- wydechowe: 0,17mm-0,21mm
- ssące: 0,15mm-0,19mm
można zrobić np. 0,20mm dla wydechowych i 0,15mm dla ssących
jedyne sensowne rozwiazanie
- wydechowe: 0,17mm-0,21mm
- ssące: 0,15mm-0,19mm
tyle serwisowka podaje i wlasnie pokazane jest pomiar w tym samym miejscu co na filmie
aha no to już wiem wszystko dzięki za info :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.