Zobacz pełną wersję : EG4 - co zrobic ze sprezynami...?
witam.
problem jest nastepujacy:
- mam seryjne sprezyny, ktore utwardzilem u jakiegos pana gienka, jak mialem felgi 16" (teraz 15"). efekt widoczny tu
zdjecie mojej strychniny :) (http://www.civicklub.pl/fi/download.php?id=547)
czyli duze przeswity, utwardzenie objawia sie tylko przez brak komfortu i stuki, ale na zakretach auto sie gnie na boki jak cholera.
chce zmienic ten stan rzeczy:
- chce zeby auto na zakretach bylo sztywne i jak najmniej sie przechylalo. czy np sprezyny od vti sa twardsze? jest sens ich szukac? lub jakie inne?
- przeswit moze byc, ewentualnie moze byc minimalna gleba, ale minimalna (20mm?)bo z tymi spojlerami i tak malo gdzie daje sie wjechac.
- w jaki sposob dobierac do tego amory? tez stawiam na twardosc i wlasciwosci jezdne a nie komfort.
zaznaczam, ze przeszukalem cale forum wczesniej i szczegolnie w temacie sprezyn nie znalazlem nic pomocnego (poniewaz nie chce go obnizac o np 40mm, a prawie wszystkie posty dotycza takiego rozwiazania).
zaznaczam tez, ze nie bardzo mnie stac na sport kit za 3 kola. wlolalbym jakies ekonomiczniejsze rozwiazanie :).
rozwiazanie jest jedno. Krótsze i twardsze amortyzatory i do tego krósze sprezyny. Zmniejszysz przeswit, auto bedzie sztywniejsze i twardsze i bedzie wybierac doly w jezdni, a nie w nie wpadac z wyraznym stukotem.
Mozesz zalozyc seryjne sprezyny, albo od VTI ale przeswit wysoki bedzie, nawet mozliwe ze wiekszy niz masz obecnie.
Obnizenie o 20mm raczej sie nie uda, nie wiem czy wogóle znajdziesz takie psrezyny, ale nawet na seryjnych amortyzatorach nie bedzie rewelacji.
Nie wiem jaki jest zakres obnizania na coilovers'ach czy da sie tak malo obnizyc.
a poza tym slabo szukales, bo odpowiedzi na forum byly niejednokrotnie
rozwiazanie jest jedno. Krótsze i twardsze amortyzatory i do tego krósze sprezyny. Zmniejszysz przeswit, auto bedzie sztywniejsze i twardsze i bedzie wybierac doly w jezdni, a nie w nie wpadac z wyraznym stukotem.
jak zmniejsze przeswit to postawie auto pod blokiem i bedzie robilo za lawke bo nigdzie nim juz nie pojade ;)
poza tym jak bedzie obnizony, to moze to dziwnie wygladac. przy tym ospojlerowaniu nad kolem zrobi sie mala szparka rozszerzajaca sie w wielkie trojkaty na dole (takie moje estetyczne rozwazania :) ).
Obnizenie o 20mm raczej sie nie uda, nie wiem czy wogóle znajdziesz takie psrezyny, ale nawet na seryjnych amortyzatorach nie bedzie rewelacji.
a moze jednak ktos widzial takie 20mm? :) jak bedzie -30mm to zostanie mi 10cm przeswitu co w lodzi bedzie katastrofa. choc z drugiej strony to mam przykre wrazenie, ze masz racje i to jedyne rozwiazanie :/
a poza tym slabo szukales, bo odpowiedzi na forum byly niejednokrotnie
odpowiedzi byly ale o rozwiazaniach glebiacych, a ja zasadniczo nie chce obnizac :)
z odpowiedzi tych wnioskuje, ze dobra opcja jest eibach (jest zdaje sie do mojego sztrucla wersja -30mm).
co sadzicie o dolozeniu do tego gazowych sachsow?
co sadzicie o dolozeniu do tego gazowych sachsow?
Sachs to zamiennik seryjnego amorka - przy jego pomocy nie osiągniesz pożądanego efektu.
Jedyne rozwiązanie to tak, jak mówi LIO - krótszy amorek i jakaś możliwie najmniej obniżająca sprężyna - no i nadzieja, że nie pójdzie bardzo na dół :) Bo nie zawsze idzie.
No i dorzuć jakieś rozpórki - sporo dają.
albo sprezyna krecona na miare...
poszukalem sobie troche tych zawiasow i jestem dobity. straszne pieniadze :(
chyba bedzie to musialo zaczekac.
bede musial chyba same amory zmienic, bo juz padaja. tylko co kupic w klasie ekonomicznej?
co kupic w klasie ekonomicznej?
czyli jaka kwota?
czyli jaka kwota?
ciezko odpowiedziec na to pytanie, bo nie znam sie na cenach tego sprzetu. nie wiem czy cos w miare rozsadnego to 150pln/szt czy 400pln/szt. (zdecydowanie wolalbym ta dolna granice, choc to pewnie nierealne).
przepraszam, ze marudze, ale ciezko to okreslic, gdy nie wie sie za bardzo czego sie szuka.
a bylyby jakies propozycje na chybil/trafil? :)
jeśli bez obniżenia to wrzuć KYB
Ja mam KYB i sprężyny Weitec'a - 40mm, ale niestety autko siadło tylko 15-20mm :(
dzieki za sugestie. cos czuje, ze jak to zrobie to bedzie bolalo :)
Jesli chcesz twardo to zapodaj same amorki KYB AGX one mają regulacje twardosci i mogą byc montowane z seryjnymi sprezynami jak dasz na full twardo to kazdą zapałke bedziesz odczuwał :D
Jeśli chodzi o eco klas to.
Pamiętam że ktoś gdzieś pisał że amory ALKO są bardzo twarde jak na seryjne i tanie :).
A springi znalazłem -20mm H&R OM się nazywają. Ale na ebaju amerykanckim. Obecnie są moim trafem :).
o takie:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/H-R-OE-SPORT-SPRINGS-92-95-HONDA-CIVIC-51863-55_W0QQitemZ8046381248QQcategoryZ33582QQssPageName ZWD1VQQrdZ1QQcmdZViewItem
poszukam w/w.
jakkolwiek jednoczesnie znalazlem cos takiego zawias (http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=101491551)
czy to jest cos warte?
na wszelki wypadek: wiem, ze to duza gleba :D
http://www.civicklub.pl/fi/viewtopic.php?t=14272 najpierw czytaj, poźniej pytaj
tiaa, szukalem po forum po slowach fk automotive. tego nie bylo :)
wlasnie sie orientowalem w cenach KYB. komplet zwyklych (AGXy nawet nie sa do sprowadzenia) amorow do mnie 1400. damn, czy to normalna cena ?!?!?!?
koreanskie zamienniki - komplet 800.
tiaa, szukalem po forum po slowach fk automotive. tego nie bylo :)
wlasnie sie orientowalem w cenach KYB. komplet zwyklych (AGXy nawet nie sa do sprowadzenia) amorow do mnie 1400. damn, czy to normalna cena ?!?!?!?
koreanskie zamienniki - komplet 800.
Ja KYB ULTRA-Sr do 4g kupilem ciut ponizej 900 PLN za komplet. Do Ciebie pewnie tez mozna troche taniej niz 1400 PLN. Dowiadywalem sie dla znajomego o 5g, cos kolo 900 PLN komplet.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.